Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 40 למכונית השנה 73' - אודי 80.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4867 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתיחת הפנים של ה 80 לקראת 85' היתה מחוייבת המציאות מבחינת אודי, בשל מתיחות הפנים שעברו מיתחרותיה המושבעות, הפורד סיירה והאופל אסקונה.

ולעיניין הפאסאט - עד שנת 81' הפאסאט לא היתה אלא אודי 80 דור ראשון במבנה פאסטבק או סטיישן.

בשנת 81' הוצג הדור השני של הפאסאט, שהתבסס על פלטפורמת האודי 80 דור שני, אך בניגוד לדור הראשון, השינוי העיצובי היה משמעותי בהרבה, מאחר ופולקסווגן תכננו לאגף את השוק בתנועת מלקחיים, מה שלא ממש צלח.

הפאסאט נמכרה במיספרים נמוכים בהרבה מהאודי 80, שנהנתה מתדמית יוקרתית בהרבה, למרות שמדובר היה במכוניות זהות כמעט.

למעשה, גירסת הסטיישן היתה הנמכרת ביותר, ובהפרש גדול מגירסת הפאסטבק הגמלונית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

מרתק, תודה. היתה לאבא שלי 100 באמצע שנות השבעים. עוד זוכר את הפרווה הכתומה הסינטטית שהיתה על הדש בורד כדי שלא יתפוצץ מהשמש ואת הפס ניקל שעטף את הגריל מקדימה. החזקנו אותה תקופה קצרה כי למרות המנוע החזק לאותם ימים, כבר אז היא היתה יקרה מאוד בחלפים...

פורסם

אני אמנם משוחד, אבל אני מחכה לסקירה גם על הדגם הזה של אאודי 80

 

Audi_80_B3_front_20081201.jpg

 

קרובי משפחה שלנו קנו בשנת 97 אאודי 80 משנת 91, הרכב שימש אותם במשך 5 שנים.

המנוע שהיה ברכב היה מנוע 1600, אותו מנוע ותיק שהיה בגולף ובג'טה עד שנת 2011.

 

ואיך אפשר בלי מילה על ה-RS2?

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

חן יקירי,

 

כתמיד, לעונג לי לקרוא את סקירותיך ההסטוריות.

 

אני מודה ומתוודה שאודי 80 מעולם לא עוררה בי עניין מיוחד, אך אם חייבים לציין דור כלשהו לחיוב, הרי שהדור השני בולט בעיצובו המודרני ומציע תא נוסעים מרווח ואוורירי במיוחד. לדגם ה-CD שלו באמת היה שיק מיוחד - כך צריכה גרסת קצה להיראות.

 

הדור השלישי והמעוגל(והאחרון לפני A4) הציע עיצוב ספורטיבי למדי אך איכות הניהוג והנסיעה בו היו פושרות - ונפלו מאד מהמתחרה העיקרית שלו דאז, סדרה 3(E30). גרסה שלו שמאד הצליחה בתחילת שנות התשעים נקראה 102I; מנוע 1.6 מוזרק עם הספק גבוה יותר מה-1.8S, בעל 90 כוחות הסוס. גם היא לא היתה מציאה גדולה...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

בסוף 82' הוצגה האודי 100 החדשה (C3) וזו פתחה עידן חדש באודי.

ה 100 הציעה עיצוב חדשני ועתידני, והצלחתה המסחרית, יחד עם הצלחת הקוואטרו במסלולי הראלי, הפכו את אודי מיצרן פולקסווגנים משודרגות ליצרן מוביל טכנולוגית.

ה 80 נראתה מיושנת ליד ה 100, שנהתה אף היא מהתדמית המשופרת, והמכירות היו בהתאם.

בכל מקרה, ברור היה לאודי שגם תורה של ה 80 הגיע, והפעם הם החליטו להתנתק עיצובית מהדגמים שקדמו לה.

מתחרותיה העיקריות של ה 80 היו האופל אסקונה והפורד סיירה, ואודי הניחה, ובצדק, שגם הן יוחלפו בסוף שנות ה 80'.

בנוסף, גם פולקסווגן הגיעה למסקנה שזמנה של הפאסאט, שמעולם לא זכתה להצלחה של ממש, הגיע, והיורשת שלה צריכה לעשות מה שלא עשו קודמותיה - להימכר.

אודי פיתחו בשיתוף עם פולקסווגן פלטפורמה משותפת, למרות שכבר בתחילת הדרך נפרדו דרכיהם, מה שהוביל לא רק למכוניות שונות אלא למכוניות שהציגו תפיסה שונה בתכלית.

אודי החליטו לדבוק במבנה הקלאסי של 80 הקודמות - מנוע אורכי והנעה קדמית, ומערכת מיתלים שתכלול תמוכות מק'פרסון מלפנים וקורת מתח מאחור.

הסיבה העיקרית שאודי דבקו בקונספט הנ"ל, היה הקלות שבה תורכב מערכת ההנעה הכפולה, הקוואטרו.

אודי קיבלו החלטה, שברבות הימים התבררה כנכונה, לשדרג את מעמה של ה 80 ולהפוך אותה למכונית פרימיום.

שלא כמו קודמתה, ה 80 עוצבה בידי אודי עצמם, וברוח האודי 100.

ה 100 היתה מדהימה עיצובית, אבל סבלה מלא מעט בעיות; סרחי העודף היו גדולים, המכונית עצמה היתה ארוכה מדי והגלגלים היו חסרי פרופורציה ביחס לגודל המכונית.

אודי הפנימו היטב את הביקורות שנמתחו על המכונית, ותיקנה את כל המישגים בדגם החדש.

בתחום המכאני לא היה חדש, ואודי החליטו להשתמש במיכללים המכורים ואמינים - מנועים בנפח 1.6 עם 75 כ"ס, 1.8 עם 90 כ"ס, שניהם מוזני מאייד ומנוע 1.8 מוזרק עם 112 כ"ס לדגם הספורטיבי.

לדגם הקוואטרו היה מנוע 1.8 עם 90 כ"ס.

תיבת ההילוכים היתה ידנית בלבד, 4 או 5 הילוכים, ולא היתה אופצייה לתיבה אוטומטית, מאחר והמבנה האוורודינאמי יצר בעייה בקירור התיבה, מה שנפתר רק שנתיים מאוחר יותר.

המכונית החדשה הוצגה בסוף 86' והיממה את עולם הרכב בעיצובה.

ה 80 היתה פשוט מכונית יפיפיה, הפרופורציות היו מושלמות ורק קו המותניים הגבוה מדי פגם מעט בשלמות העיצובית.

בדגם החדש ניתנה תשומת לב לבטיחות הפאסיבית והמרכב עבר גילוון מלא, מה שאיפשר לאודי לתת 10 שנות אחריות נגד חלודה.

גם פנים המכונית לא פיגר אחר החיצניות המרשימה; העיצוב היה נאה ותכליתי, רמת הגימור היתה חסרת תקדים ואיכות החומרים היתה ברמה של מרצדס וב.מ.וו.

על הכביש ה 80 החדשה הרשימה פחות; מנוע ה 1.6 היה חלש והורגשה נסיגה משמעותית בביצועים בשל תוספת המשקל, ההגה היה כבד מנשוא, נוחות הנסיעה היתה בינונית ותא המטען היה בעייתי להעמסה.

כמכונית, ה 80 החדשה לא התעלתה עד קודמתה במאום, ובלא מעט תחומים הובחנה נסיגה ברורה.

באמצע 87' הוצגה גירסת ה 90 בעלת 5 הבוכנות, והציעה ביצועים מצויינים לצד רמת גימור ופאר של מכונית סאלון.

ב 89' הוצגה גירסת קופה בת 3 דלתות, שהוצעה אף היא בגירסאות בעלות 5 בוכנות, אף לדעת רבים היתה נאה פחות מגירסת ה 4 דלתות.

כמו קודמותיה, גם ה 80 החדשה זכתה להצלחה מסחרית גדולה.

בשנת 92' הוצגה ה 80 החדשה, שלא היתה אלא מתיחת פנים יסודית למכונית היוצאת, ולא מדובר היה במכונית ממש חדשה.

ה 80 החדשה יובאה לארץ משנת 87', בגירסה ידנית בלבד ונטולת איבזור בעליל, כשהגה כוח, הילוך חמישי ואיבזור חשמלי תומחרו באופן מופקע בעליל.

ב 89' הגיעה לארץ גירסת ה 1.8S האוטומטית, והוסיפה למכירות הטובות.

מחיר נוח, עקב שערו הנמוך של המארק הגרמני גרמו למכירות מפתיעות בהחלט.

ב 90' הגיעה לארץ הגירסה המזרקת של מנוע ה 1.6, שהציעה הספק של 102 כ"ס, וביצועים נאותים, שנפגמו בשל גיר ארוך.

מדגם ה E הספורטיבי נמכרו מכוניות בודדות.

לדעתי, ה 80 נותרה עד היום אחת המכוניות הנאות ביותר שיוצרו אי פעם, וגם עוד 30 שנה היא תשאר יפה ומושכת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מתיחת הפנים של ה 80 לקראת 85' היתה מחוייבת המציאות מבחינת אודי, בשל מתיחות הפנים שעברו מיתחרותיה המושבעות, הפורד סיירה והאופל אסקונה.

ולעיניין הפאסאט - עד שנת 81' הפאסאט לא היתה אלא אודי 80 דור ראשון במבנה פאסטבק או סטיישן.

בשנת 81' הוצג הדור השני של הפאסאט, שהתבסס על פלטפורמת האודי 80 דור שני, אך בניגוד לדור הראשון, השינוי העיצובי היה משמעותי בהרבה, מאחר ופולקסווגן תכננו לאגף את השוק בתנועת מלקחיים, מה שלא ממש צלח.

הפאסאט נמכרה במיספרים נמוכים בהרבה מהאודי 80, שנהנתה מתדמית יוקרתית בהרבה, למרות שמדובר היה במכוניות זהות כמעט.

למעשה, גירסת הסטיישן היתה הנמכרת ביותר, ובהפרש גדול מגירסת הפאסטבק הגמלונית.

 

אפרופו פאסאט, ניתן גם לאזכר את הסנטנה הכושלת, שלא היתה אלא פאסאט 3 קופסאות - אך היתה כרטיס הכניסה של אירופה לשוק הרכב הסיני.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
עיצוב זה עניין של טעם, כמובן, אבל מתיחת הפנים של 85 לקחה מכונית מקורית ויפייפיה (ה 80 של תחילת שנות השמונים היתה ונשארה מכונית יפייפיה ואלגנטית בעיצוב מינימליסטי) והרסה אותה בניסיון לשלב מוטיבים מודרניים שפשוט לא עבדו.

העיצוב המקורי יפה והרמוני הרבה יותר.

די דומה לדרך שבה פיאט הרסו את העיצוב המוצלח של האונו המקורית במתיחת הפנים.

 

דרך אגב, ה 80 והפאסאט היו דומות עד מאוד. האם הן ממש חלקו חלקי גוף (דלתות? כנף קדמית?) כמו במקרה הכרומה/תמה/9000 או שמדובר בדמיון עיצובי בלבד?

 

שי

 

לדעתי העיצוב של 85 הרבה יותר יפה מקודמו, והשיפור הכי גדול הוא בתא הנוסעים.

בכלל- לדעתי זה המקרה היחידי של מתיחת פנים שלא הרס את העיצוב המקורי אלא רק שיפר.

פורסם

אז נסכים שלא להסכים... זה רק עיצוב.

ה 80 המקורית של סוף שנות ה 70 - יפייפיה. ה 80 המקורית של 86/7 - יפייפיה. זו שבאמצע :shock:

בכלל, ככל שהעיצוב המקורי מוצלח/יפה ומעניין, המשימה המוטלת על צוות מתיחת הפנים קשה יותר. לפעמים פותרים את זה בשינוי מינורי האומר 'אנחנו יודעים שהצליח לנו לפני 4-3 שנים, ולכן בקושי נוגעים, רק כי חייבים' ואז בד"כ זה נראה מצויין. לפעמים, בלחץ השוק/המתחרים אונסים את העיצוב להראות מודרני ומתקדם מכפי שהוא נולד להיות, ולא תמיד זה מצליח.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם

במקרה של האודי 80, מתיחת הפנים היתה באמת קלה ולא משמעותית, וכל תכליתה היתה להרוויח זמן ותו לא.

גם הדור השלישי עבר מתיחת פנים קלה ב 92', עד לבואה של ה A4 בסוף 95'.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כולם מדברים על "האוטו של אבא" אבל אני, ששייך ל"דור של אבא", החזקתי שתי אודי 80 בעברי, שתיהן משנת 1974, ידניות עם מנוע 1300...

רכב מעולה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
אפרופו פאסאט, ניתן גם לאזכר את הסנטנה הכושלת, שלא היתה אלא פאסאט 3 קופסאות - אך היתה כרטיס הכניסה של אירופה לשוק הרכב הסיני.

כבר בשנת 85' פולקסווגן הבינו שאין טעם במותג נפרד, ובעת מתיחת הפנים של הפאסאט בוטל המותג סנטנה, וכך נוספה עוד מכונית למשפחת הפאסאט.

הצלחת האודי 80 של 86' הביאה את פולקסווגן למסקנה שגם זמנה של הפאסאט, שמעולם לא זכתה להצלחה של ממש מחוץ לגבולות גרמניה, ובעיקר דגם הסטיישן.

ב 88' הוצגה הפאסאט החדשה, שהפעם, בניגוד לאודי 80 ולפאסאט הקודמת, כללה מנוע רוחבי וגיר צידי.

המכונית גדלה מאד, והיתה אחת המישפחתיות הגדולות ביותר, תוך שהיא משיגה מרווח פנימי של מכונית סאלון ותא מטען ענק.

גם פנים המכונית שודרג, ורמת הגימור כמו גם האיכות היתה גבוהה.

לכבוד המכונית החדשה פותחה תיבת הילוכים חדשה שהופעלה ע"י כבלים.

פולקסווגן הפנימו היטב את הביקורות על האודי 80 החדשה, והשתדלו לפתור את כל בעיותיה, אולם התוצאה לא ממש הצליחה מסחרית, ובפאסאט דבק שם של מכונית כושלת.

הפאסאט החדשה היתה מכונית כבדה ועצלה במלוא מובן המילה והיתה עליזה כמו אטליז, ורק דגמי ה GT שהציעו מנועי 2.0 עם 16 שסתומים הציעו ביצועים נאותים.

בשנת 93' עברה הפאסאט מתיחת פנים קלה ששיפרה את חזיתה הכבדה, ואפילו הציעה גירסה בעלת מנוע ה VR6 הנהדר.

רק בשנת 97', עם הצגת הפאסאט B5 החדשה, זכתה הפאסאט להצלחה גדולה, והיתה הראשונה בדור הפולקסווגנים המודרניים, ולמעשה פתחה עידן חדש לחלוטין בפולקסווגן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

רק בשנת 97', עם הצגת הפאסאט B5 החדשה, זכתה הפאסאט להצלחה גדולה, והיתה הראשונה בדור הפולקסווגנים המודרניים, ולמעשה פתחה עידן חדש לחלוטין בפולקסווגן.

 

וגם חזרה לתצורת מנוע לאורך, כמו באודי, אבל רק לדור הזה.

 

הדור הבא, B6 שוב היה עם מנוע רוחבי.

 

 

פורסם

בשנת 93' עברה הפאסאט מתיחת פנים קלה ששיפרה את חזיתה הכבדה, ואפילו הציעה גירסה בעלת מנוע ה VR6 הנהדר.

זה היה ב-94, כי הדגם היוצא נמכר גם ב-94.

×
×
  • תוכן חדש...