Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף למכורים בלבד? סיבוב בכורה בגולף 7


504L
שימו לב! השרשור הזה בן 4039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה-TCT של אלפא חלקה ומהירה יותר מה-DSG6. לא נהגתי על DSG7 לכן אין לי מושג מה ביחס אליה.

 

הצחקת אותי. ה- TCT רמה אחת מתחת ל- DSG ולפתרון של מרצ, איך שלא קוראים לו.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נראה לי שפיספסתי משהו בקשר לביקורת שכתב 504L... (סליחה אבל לא סגור על השם האמיתי שלך). איך הזדמן לך לנסוע על הרכב? אתה עיתונאי או עובד בתחום? לגבי הסיפור של המתלה האחורי - זה משהו שמגיע ככה רק בארץ או בכלל ב1.2? קראתי עכשיו את הכתבה ב-YNET ואת הכתבה בוואלה ונראה שהכתבים דווקא מתלהבים מהרכב - השאלה היא למי להאמין... אפשר אולי לינק למבחן של קלרקסון?

 

For all markets: Leon Torsion beam rear suspension.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצחקת אותי. ה- TCT רמה אחת מתחת ל- DSG ולפתרון של מרצ, איך שלא קוראים לו.

תיקון טעות: הTCT רמה אחת מעל.

1. חלק יותר.

2. עובד בצורה הרמונית יותר, פחות טיילת מעלה/מטה בהילוכים.

3. מאפשר פיקוד ידני מלא.

4. מוגדר עד 350 ניוטון מטר (בניגוד ל250 במקרה של פולקסוואגן).

5. נכון לכרגע, בהשוואה ל7DSG, הוא גם אמין יותר.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון טעות, רמה אחת מעל.

1. חלק יותר.

2. עובד בצורה הרמונית יותר, פחות טיילת מעלה/מטה בהילוכים.

3. מאפשר פיקוד ידני מלא.

4. מוגדר עד 350 ניוטון מטר (בניגוד ל250 במקרה של פולקסוואגן).

5. נכון לכרגע, בהשוואה ל7DSG, הוא גם אמין יותר.

 

טוב זו סתם מלחמה מיותרת.

ראשית, RK דיבר על DSG6. אני מקווה ששם אין ויכוח. שנית, אתה מוזמן ANYDAY, לתת לכל צד שלישי "בלתי תלוי" ;-) להתנסות רכב אחר רכב, ונראה היכן הוא מרגיש יותר מטולטל. שלא לדבר על העברה לראשון. ה- TCT חלק יותר? לפחות לא בהשוואה של ג'ולייטה מול גולף. ואת זה כותב מי שרצה לרכוש ג'ולייטה 170 TCT. ולגבי אמינות - אין לי נתונים על ה- TCT, אני גם לא יודע כמה כאלה נמכרו בארץ (וברור שעשרות רבות של אחוזים פחות מ- DSG7), אבל אין ספק של- DSG7 היו בעיות.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף, אני כותב מהנסיון שלי ומשווה את הTCT לDSG7. גם אתה מוזמן :wink:

לגבי אמינות, כיוון שהTCT הוא יחסית טרי עדיין קשה להסיק מסקנות חד משמעיות, אך כאמור, עד כה הכל בסדר ואין תופעות בנוסח DSG7.

אגב, איכות הגיר לא נמדדת רק בפעולה חלקה, משום מה בחרת לא להתייחס לשאר הסעיפים.

 

לגבי הDSG6 הוא כמובן מוצלח יותר מה-7 (ולו בגלל עניין האמינות) אך לא הייתי אומר שאופי הפעולה ביניהם שונה עד כדי כך.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי על ה-DSG7, אבל יש לי כמה מאות אם לא אלפי קילומטרים על ה-DSG6 (על 1.9TDI) ולא הייתי אומר שהיא ששה להעביר הילוכים במצב D. אני חושב שהיא קולעת לטעמו של הנהג הסביר, מעין איזון בין ביצועים לבין רמת רעש וצריכת דלק.

 

אתה צודק.

הסיבה היא שלדיזל יש מספיק מומנט למשוך גם מהילוך גבוה, אין צורך להוריד.

למשל נהגתי בגולף 1.6 עם DSG7, מרוב שהיא עגלה כל נגיעה בגז מורידה הילוך או שניים וזה ממש מעצבן.

מנהיגה על 1.2T עם DSG7 התופעה קיימת אבל פחות, יותר מומנט זמין.

ככל שהרכב יותר חזק במונחים של מומנט הבעיה פחות קיימת.

7 הילוכים לדעתי זה מיותר לרכבים כאלה, אלא אם כן הם משייטים סביב ה-200 קמ"ש כמו בגרמניה.

ה-7 צריך להיות הילוך יתר, והם צריכים לשנות את יחסי ההעברה.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

נסעתי על מספר רכבים בעלי DSG7 בשילוב עם מנועים שונים ואכן, ככל שיש למנוע יותר כח כך פעולת התיבה נעימה יותר.

 

ממה שזכור לי, ב-DSG7, לפחות בשילוב עם ה1.8 טורבו היוצא, ההילוך ה-7 הוא אכן סוג של הילוך יתר. כלומר, מטרתו היא להוריד את צריכת הדלק ורמות הרעש כאשר משייטים במהירויות גבוהות.

בשילוב עם ה1.6 הותיק, התיבה עזרה להוציא ממנו את המירב, מבחינת קצב התקדמות, על חשבון נינוחות.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיפקוד חלק של תיבת הילוכים מושפע באופן משמעותי מאופי עקומת המומנט.

מנועי טורבו מודרנים עם עקומה ישרה ומאוזנת נותנים את העברות הכי חלקות.

אין נפילות מומנט בהאצה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיפקוד חלק של תיבת הילוכים מושפע באופן משמעותי מאופי עקומת המומנט.

מנועי טורבו מודרנים עם עקומה ישרה ומאוזנת נותנים את העברות הכי חלקות.

אין נפילות מומנט בהאצה.

 

חלקות הנהיגה מושפעת מיכולת הנהג להרגיש את הרכב ולנהוג חלק...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקות הנהיגה מושפעת מיכולת הנהג להרגיש את הרכב ולנהוג חלק...

 

...ומעולם עד כה, לא נתקלת במכוניות שנתוניהן הבסיסיים מאפשרים החלפות הילוכים חלקות יותר מאחרות.

כולן שוות. זה בעיקר הנהג...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקות הנהיגה מושפעת מיכולת הנהג להרגיש את הרכב ולנהוג חלק...

 

אם תיקח לדוגמא גולף 1.2TSI ותשפר את המנוע שלה, כך שיהיה לה יותר מומנט (בצורה מאוזנת), תבחין כי במקרים בהם בד"כ התיבה הורידה הילוך כי היה חסר כח, אחרי השיפור היא לא תעשה את זה. פחות טיילת בין ההילוכים = נסיעה חלקה יותר.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בין ה 1.6 ל 1.2 TSI יש הבדל עצום, והתיבה מרגישה הרבה יותר "טבעית" וזורמת.

זה מורגש היטב בגולף ובאיביזה 1.6, שם התיבה אינה מתפקדת היטב, מה שמביא אותי למסקנה שה DSG7 מיועדת למנועים מוגדשים בלבד, שם היא במיטבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בין ה 1.6 ל 1.2 TSI יש הבדל עצום, והתיבה מרגישה הרבה יותר "טבעית" וזורמת.

זה מורגש היטב בגולף ובאיביזה 1.6, שם התיבה אינה מתפקדת היטב, מה שמביא אותי למסקנה שה DSG7 מיועדת למנועים מוגדשים בלבד, שם היא במיטבה.

 

בדיוק כמו שכתבתי:

 

תיפקוד חלק של תיבת הילוכים מושפע באופן משמעותי מאופי עקומת המומנט.

מנועי טורבו מודרנים עם עקומה ישרה ומאוזנת נותנים את העברות הכי חלקות.

אין נפילות מומנט בהאצה.

 

ב 1.6 עקומת המומנט אכן עקומה. בעת החלפת הילוך, רוב הסיכוי שאיבוד סל"ד כרוך גם באיבוד מומנט.

ה 1.6 אינו חריג בנוף האטמוספרי. המומנט המקסימלי במנועים אלו בד"כ בטווח של 3,000-4,500 סל"ד. עד לשם המומנט מטפס ואז, נותר בשיא לטווח מסויים ושוב נופל. בנסיעה רגילה גם אם מגיעים לאזור הזה, ההילוך הבא מקבל מומנט נמוך יותר.

במנועי הטורבו החדשים, המומנט המקסימלי מתקבל בטווח נסיעה רגוע (מתחת ל 2,000 סל"ד) ונותר קבוע וכמעט ללא שינוי למשך טווח רחב יחסית. לכן, בהחלפות הילוך אין איבוד מומנט. המשמעות היא שההעברה חלקה וללא "מכה", התאוצה נשארת כמעט קבועה.

זה לגבי האצה.

 

ככל שהמומנט גבוה יותר (ביחוד בטווח סל"ד נמוך), נדרשות פחות הורדות הילוכים. מה שגם תורם לנסיעה חלקה הנובעת מיתור הצורך בחלק מהורדות ההילוכים שקיימם במנועים עם מומנט נמוך יותר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תחושת הירידה באיכות של הגולף החדשה, מבחינת המאסיביות בסגירת הדלת וכיוצ"ב, הרי שהירידה במשקל חייבת לבוא בסופו של דבר גם באמצעות חסכון במאסיביות של חלקים שונים ברכב שהיו מאסיביים יותר בעבר.

 

ניתן לחסוך במשקל ע"י מעבר לחומרים מרוכבים בשילדה ובמרכב אשר שוקלים פחות מצד אחד ומצד שני אפילו חזקים יותר מהפלדה הסטנדרטית, איך המחיר שלהם יקר יותר וברכב עממי יש גבול לכמות השימוש שניתן לעשות בהם. לכן בסופו של דבר חוסכים גם בדברים מוחשיים יותר כגון מאסת הדלת.

 

זה תהליך הכרחי שאין יכולת להימלט ממנו, מאחר והמספרים שהיום יצרני הרכב מתגאים בהם, הם כמה שפחות קילומטרים לליטר לעומת המצב בעבר שבו התגאו בכמה שפחות שניות ל- 100 קמ"ש (או 96 מייל).

 

זה לא מה שמפריע לי, השאלה אם לא היה חסכון בבידוד הרעשים, באיכות ההרכבה ובחומרי הפנים, פרמטרים שחסכון בהם הוא יותר מפריע בשימוש יומיומי.

 

מה שכן הגולף 1.2 החדשה פסולה בשבילי לאור אי קיומה של בקרת שיוט ובלוטוס שני אביזרים בסיסיים לדעתי ונראה שהגולף 1.4 החדשה כבר מתומחרת יקר מדי. תיאורטית אני כבר מאוכזב מהגולף החדשה בגירסתה הישראלית ובעיקר מפני שציפיתי ממנה להיות "החבילה המושלמת".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...