Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW 316i 2013 vs BMW 525i 2008 - תחזוקה וירידת ערך?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4885 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בב.מ.וו המודרניות יש פטנט מטומטם שהרכב מחליט לבד מתי צריך להכנס למוסך בפועל זה יוצא מחזורים די קבועים. ברכב של הבוס שלי זה כל 11000 ק"מ שאם אתה שואל אותי זה בזיון שברכב כזה מודרני אלה מרווחי הטיפולים...לעומת זאת במיני של חברה שלי זה יוצא כל 25000...שוב תלוי איפה ואיך אתה נוסע . בעיה נוספת ולדעתי היא המשמעותית ביותר קיום במיוחד אם יהיה לך רכב משומש זה המוסכים . אין ואני חוזר ומדגיש אין בכל מדינת ישראל או לפחות באיזור המרכז מוסך מורשה ב.מ.וו שהוא גם טוב ושאפשר לסמוך עליו. נכון להיום נשאר רק המוסך במרכזי בפת שהוא פלצני מנוקר ומסורבל ולצערי אני מדבר מנסיון מאז שביקרתי בו עם המיני של חברה שלי וראיתי את ההתנהלות במוסך עצמו שמאחורי הלאונ׳ג המפואר .אני מטפל ברכב לבד כי כמו שיוסי כבר ציין בכל מה שהם נגעו הם עשו נזק. יש מוסכים מצוינים שאינם מורשים והעניין הופך להיות בעייתי אם הרכב חדש באחריות אבל אם זה רכב משומש אז בהחלט יש היכן לטפל. קח בחשבון שב.מ.וו כבר הרבה שנים לא מייצרת מכוניות אמינות ולרוב עלות החיישנים למיניהם היא שערורייתית לכן גם אם הסדרה חמש שראיתה היא עם ק״מ נמוך זאת לא ערובה לאמינות ואתה לא יכול לדעת מאיזה כיוון אתה תאכל את הלקרדה.

אתן לך דוגמא אנחנו רכשנו את המיני עם תשעים אלף ק״מ בשנה שעברה והרכב שנת 2004 חודש אחרי הרכישה הגיר התחיל לדפוק. לקחתי את הרכב למוסך המרכזי שיאתרו את התקלה ואחרי יומיים חזרו אלי עם הצעת מחיר לתיקון בעלות של 42000שח פלוס מעמ לרכב זה מחירון של 60000 ש״ח...זה רק היה להמחיש טיפה על מה מדובר...בכל מקרה בהצלחה שהמכוניות האלו נוסעות ומתוחזקות הן הטובות מסוגן.אגב אם מעניין אותך 320 יד ראשונה מ2010 שלח לי הודעה פרטית כי הבוס שלי כנראה הולך לעשות טרייד איו על שלו...

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

פורסם

אם אתה מתחבר יותר לסדרה חמש, אז בדוק טוב טוב את זו של החבר שלכם, ותמשיך משם.

כמו שכתבתי לך, אם היו לי רק שתי מכוניות, זהות למה שציינת, אני הייתי בוחר בסדרה חמש.

אם אתה מוכן נפשית למקרים של תקלות יקרות, שתצטרך לפעמים להתחיל לחפש חלקים במקומות

זולים יותר, להזמין לפעמים מחו"ל, ולהכיר את הרכב שלך טוב טוב, אז לך על זה.

יש מצב שאתה תיסע ולא תהיה לך שום תקלה, ורק תקפיד על הטיפולים השוטפים, שזה לפי מה שאתה מתאר

פעם בשנה. יש בב.מ.וו שלושה סוגי טיפולים, OIL SERVICE, אחריו עושים INSPECTION I, ואחריו

INSPECTION II, כל טיפול כולל עוד דברים שמבצעים החלפה ותחזוקה שלהם. טיפול יעלה לך 1000-3000

שקל, וזאת בהנחה שלא תטפל במרכזי, אלא במוסכים מתמחים.

תמיד במקרה של תקלה גדולה יותר, תוכל לגרור את הרכב צפונה, שם מחירי החלפים והמוסכים שפויים יותר,

ואז הנזק פחות כואב.

כמו שציין קודם TosTos, אם תתמקד באיתור מוקדם של בלאי, אתה תמנע הרבה תקלות מיותרות.

זה גם נותן לך זמן להזמין חלפים מחו"ל או לחפש בארץ מקום שימכור לך אותם במחיר שפוי.

פורסם

טוב אז העברתי את הרכב בדיקה היום ואלה הם הממצאים:

 

יש נזילה קטנה בתיבת ההילוכים.

 

דיסקיות של ברקסים שחוקות, מומלץ להחליף בקרוב

 

ולמנוע יש רעידות כשהוא עומד על דרייב, הבוחן אמר שהוא בדק את המנוע והכל בסדר ונראה לו שזה נורמלי הרעידות האלה וכנראה מדובר במקרה של ניקוי פיח והתושבות של המנוע ששחוקות אז הרכב רועד.

 

ככה ברגיל נסעתי עליו כחצי שעה, הנסיעה איכותית וחלקה והאוטו מגיב ומחליף הילוכים כמו שצריך

 

השאלה כמה יעלה תיקון של נזילה בתיבת הילוכים וסידור הרעידות של המנוע + דיסקיות של ברקסים חדשות?

פורסם

אם אתה רוצה, יכול להמליץ לך לקפוץ למוסך "תל אביב סנטר", יושבים ברח' חומה ומגדל בתל אביב.

אתה יכול לדבר שם עם אליעזר או אושיק, הם מבינים טוב מאוד ברכבים האלה, ויתנו לך הערכת מחיר,

גם לגבי הנזילה וגם לגבי הרעידות.

לגבי הנזילה, זה מאוד תלוי מאיפה זה נוזל. יכול להיות שזה רק אטם של הקרטר, ויכול להיות שזה ממחזיר

שמן וכדומה, ככה שקשה לקבוע. אני מעריך שכל התיקון, כולל הברקסים יעלה בסביבות 5-6K שקל,

זאת בהנחה שהנזילה לא ממקום בעייתי מידי, ושהרעידות זה אכן תושבות מנוע שחוקות.

אבל כמו שכתבתי, עד שלא בודקים ורואים מה באמת גורם לזה, זה סתם ניחוש.

פורסם
טוב אז העברתי את הרכב בדיקה היום ואלה הם הממצאים:

 

יש נזילה קטנה בתיבת ההילוכים.

 

דיסקיות של ברקסים שחוקות, מומלץ להחליף בקרוב

 

ולמנוע יש רעידות כשהוא עומד על דרייב, הבוחן אמר שהוא בדק את המנוע והכל בסדר ונראה לו שזה נורמלי הרעידות האלה וכנראה מדובר במקרה של ניקוי פיח והתושבות של המנוע ששחוקות אז הרכב רועד.

 

ככה ברגיל נסעתי עליו כחצי שעה, הנסיעה איכותית וחלקה והאוטו מגיב ומחליף הילוכים כמו שצריך

 

השאלה כמה יעלה תיקון של נזילה בתיבת הילוכים וסידור הרעידות של המנוע + דיסקיות של ברקסים חדשות?

 

איזה דיסקיות קדמיות או אחוריות?

 

לפי הק"מ גם הקדמיות וגם האחוריות כבר צריכות להיגמר לך.

 

בקדמיות לפי הק"מ אז כבר החליפו שם פעם אחת דיסקיות, זה אומר שאתה צריך להחליף שם גם צלחות.

 

צפה פגיעה לצלחות+דיסקיות+חיישן מצב בלמים של כל צלחת חלופית זה בערך 350 ש"ח כלומר 700 ש"ח ודיסקיות זה עניין של עוד 400 בערך לחלופיות OEM של TEXTAR. חיישן זה עוד איזה 75 ש"ח. עבודה יקחו לך עוד איזה 300-400 ש"ח.

 

אם זה אחוריות אז זה רק רפידות שזה בערך 300 ש"ח ועוד עבודה 200.

 

תשתמש רק בחלופי של TEXTAR, עדיף את דגם הPRO שבו הצלחות מגיעות צבועות. על כן הן אינם מחלידות ושומרות על מראה נקי ויפה.

 

תתקשר לאחד מהמוסכים של BMW לוודא מחירים, אני הבאתי לך הערכות ע"פ המחירים שאני משלם בזמן שאני עושה קנייה אישית ולא משלם עלויות הרכבה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

גש עם הרכב למוסך כדי שירימו אותו על ליפט ויתנו הצעת מחיר לתיקונים. כמו שרשמו לך עלות תיקון נזילה תלוי במקור שלה, תושבות מנוע זה סיפור יקר כבר לפני העבודה ולפחות אצלי במיני אין לכוש חלופי. ברקסים רשמו לך בהחלט אפשר להוזיל משמעותי עם סט חלופי שיעשה את העבודה.

כמובן את ההצעת מחיר קח לפני שקנית את האוטו כדי להוריד אותו ממחיר הקניה.

בהצלחה

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

פורסם
אז מדובר פה בנזק של 5-6 אלף?

 

אם אתה רוצה לי איש מישהו פרטי יוצא קמור,שמטפל לי ברכב ,סך הכל אני דיי מרוצה.

חוסך לי בעלויות ב20-30 אחוז פחות מהמוסכים המתמחים.

Porsche 944 turbo

פורסם

גש עם הרכב למוסך כדי שירימו אותו על ליפט ויתנו הצעת מחיר לתיקונים. כמו שרשמו לך עלות תיקון נזילה תלוי במקור שלה, תושבות מנוע זה סיפור יקר כבר לפני העבודה ולפחות אצלי במיני אין לכוש חלופי. ברקסים רשמו לך בהחלט אפשר להוזיל משמעותי עם סט חלופי שיעשה את העבודה.

כמובן את ההצעת מחיר קח לפני שקנית את האוטו כדי להוריד אותו ממחיר הקניה.

בהצלחה

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

פורסם

במידה ובדגם הזה ישנה הזרקה ישירה, אז תבדוק טוב טוב את משאבת ההזרקה שנוטה למות ברכב הנ"ל.

 

קח את האוטו למוסך מרכזי או מתמחה כמו שהציעו לך פה, יתחברו למחשב וייראו טוב טוב מה קרה עם הרכב הנ"ל.

 

כל נורה או תקלה שהיית בהיסטוריה של הרכב הנ"ל, ניתן לראות במידה ומתחברים בעזרת המחשב המקורי של BMW שנמצא במוסכי היבואן.

 

בדיקה תעלה לך שם איזה 400 ש"ח אבל זה שווה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם
...אתן לך דוגמא אנחנו רכשנו את המיני עם תשעים אלף ק״מ בשנה שעברה והרכב שנת 2004 חודש אחרי הרכישה הגיר התחיל לדפוק. לקחתי את הרכב למוסך המרכזי שיאתרו את התקלה ואחרי יומיים חזרו אלי עם הצעת מחיר לתיקון בעלות של 42000 שח פלוס מעמ...

 

רק לתקן את הגיר או לקנות את המוסך ? :-P

מה הוא התכוון לעשות ? לשים שם גיר מ-H.STERN ?!? כולל מע"מ זה יוצא כמעט 50,000 ש"ח (!) לתיקון גיר.

איך בסוף זה נגמר ? היה מעניין לראות פירוט הצעת מחיר כזו...

פורסם

מצטער על התגובה המאוחרת , אבל בשביל המתעניינים ובשביל לתת תמונת מצב כלשהי למוסך המרכזי של ב.מ.וו בפת הנה הסיפור בקצרה על הצעת המחיר הנחמדה לגיר של המיני קופר.

בגדול רכשנו את הרכב בשנה שעברה כאשר הרכב נסע ביום הרכישה 97k הוא מודל 2004 אוטומטי והינו במצב שמור מאוד יחסית לגילו וסוגו את חוות דעת זאת קיבלתי גם ממכון הבדיקה וגם ממוסך דכה שנתן חוות דעת אחרי נסיעת מבחן על הריג'קים שיש לסדר. ברכבים אלו הותקנה תיבת הילוכים רציפה מתוצרת zf שהיתה העקב אכילס של המכוניות מאחר וחוץ מהגיר המחורבן הרכב שומר על אמינות טובה והוא גם קל יחסית לאחזקה לבד. בארה״ב נפתחה תביעה ייצוגית נגד ב.מ.וו בשנת 2004 בגלל כמות לא סבירה של מכוניות שכשלו בהם הגירים האלו. בכל מקרה לאחר חודשים שהרכב בבעלותנו התחילו קפיצות בתחילת נסיעה. התחלתי לחקור את הנושא ומפורומים בחול הבנתי שלרוב הבעיה נפתרת ע״י איפוס מחשב הגיר הוא עידכון תוכנה במוסך . נגשתי עם הרכב למוסך ב.מ.וו המפואר שם הדביקו לי יועץ שירות. אחרי שהרכב עמד שם כל היום מחובר למחשב והם לא מצאו את הבעיה נאמר לי שהלך הגיר. שאלתי לאן הלך? והאם ניסו לעדכן תוכנה וכו וכו יועץ השירות הכניס אותי למוסך עצמו לדבר עם מנהל המוסך הוא פשוט הסביר לי בפשטות שאין מה לעשות ושהלך הגיר. שאלתי הכיצד הרי הרכב שמור, עד היום תמיד טופל בב.מ.וו בזמן ועל מד האוץ עדין אין 100k . הוא בתגובה אמר שהיו רכבים כאלו שהגיר בהם קרס אחרי 5k וזה עניין של מזל. כאן רק אציין שהבדיקה לגיר עלתה 750 ש״ח ולקח למוסך 8 שעות להגיע למסקנה לגבי הגיר. יועץ השירות ביקש ממני להמתין לו באיזור ההמתנה בעוד הוא מכין לי הצעת מחיר לתיקון. חשבתי שיהיה מדובר בהצעה יקרה יחסית למוסך שהינו מרכזי אך לא הערכתי עד כמה. יועץ השירות יצא אלי אחרי חצי שעה עם ההצעה. הוא התחיל בהסברים שבעניין גיר אין כמו לעשות את העבודה אצלם ועל חשיבות אחריות וכו וכו. שביקשתי שיחתוך בגינונים ויעבור למספרים הוא הראה לי שגיר משופץ מהחברה בגרמניה שמגיע עם 2 שנות אחריות יעלה 38k על המחיר יש להוסיף עבודה בעלות של כמעט 3k וכמובן מעמ. שאלתי את יועץ השירות אם הוא יודע מה ערך הרכב שהוא יוצא אלי עם הצעה מטומטמת שכזאת והוא טען שכן ואין מה לעשות שהגיר רציף של ב.מ.וו ואף אחד לא ידע לסדר אותו כאן בארץ. שאלתי שוב אם הפתרון נראה לו סביר וטענתי בתוקף שגיר כמו מנוע כחלק יקר ומתבלה אלו חלקים שמתוכננים מלכתחילה לעבור שיקום ואין שום טעם או הגיון כלכלי להחליפם לחדשים במיוחד ברכב בן 8 שנים , יועץ השירות חזר לעניין האחריות לשנתיים . בקשתי בנימוס לשלם את הדיאגנוזה ולהוציא לי את הרכב מהמוסך. את הגיר תקנתי אצל אדם בן 70 מומחה לגירים רציפים של zf ביומים עבודה ובפחות מרבע מהעלות. יותר היה עצוב לי שאם היתה מגיע לשם למשל חברה שלי לבד בלי מישהו שיש לו ידע היא היתה חוזרת הביתה בוכה ולמחרת בבוקר מתייצבת אצל הבנקאי לקבלת הלוואה בערך הרכב כדי לתקן אותו. ראיתי את התנהלות המוסך גם מבפנים שמעתי את הלך הרוחות אני לשם לא חוזר. מאז במיני אני מטפל לבד או במקרים שצריך ליפט עם המוסכניק שלי שהוא איש מקצוע אמיתי. לא סתם רשמתי כאן לא מזמן שלצערי במרכז אין היום או לפחות נכון לעכשיו אני לא מכיר שום ומוסך מקצועי ואמין לרכבי ב.מ.וו ומיני וחבל. אגב שעשיתי טיפול לראשונה למיני ראיתי שכל חלק שנגעו בו במוסך גם שברו אותו והנזק הכי גדול קרה לי עם הבית פילטר שמן שמכונאי אחד סגר חזק מדי וכדי לטפל ברכב הייתי צריך להחליפו. אני מקווה שכעת עם דלק מוטורי יהיה שיפור עצום במיוחד לאור העליה המשמעותית במכירותרכבי ב.מ.וו ומיני ואולי סופסוף תפתח רשת מוסכים שמכבדת את עצמה.

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

×
×
  • תוכן חדש...