Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גריטה חוזרת אבל ואבל גדול...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4793 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
איזה סרט רע... מחיפושים באיטרנט עולה שישנו את התנאים: ורק רכבים משנת 92 ומטה יוכלו להיגרט

מישהו שמע על זה?

 

משרד התחבורה עדכן את האתר עם הפרטים הרלוונטים:

 

רכבים הרשאים להשתתף בתוכנית

 

שימו לב! כל התנאים הבאים חייבים להתקיים:

  • רכב משנת יצור 1992 או ישן יותר (מחודש ינואר 2013 ניתן יהיה לגרוט גם רכבים משנת 1993)
  • רכב שרישיונו היה בתוקף במשך שנה קודם למועד ביטולו
  • רכב פרטי - נוסעים (ברישיון הרכב מופיע - סוג הרכב M1)
  • רכב שאינו מעוקל או משועבד
  • על הרכב להגיע בנסיעה לאתר הגריטה

:turn-l:
פורסם
משרד התחבורה עדכן את האתר עם הפרטים הרלוונטים:

 

רכבים הרשאים להשתתף בתוכנית

 

שימו לב! כל התנאים הבאים חייבים להתקיים:

  • רכב משנת יצור 1992 או ישן יותר (מחודש ינואר 2013 ניתן יהיה לגרוט גם רכבים משנת 1993)
  • רכב שרישיונו היה בתוקף במשך שנה קודם למועד ביטולו
  • רכב פרטי - נוסעים (ברישיון הרכב מופיע - סוג הרכב M1)
  • רכב שאינו מעוקל או משועבד
  • על הרכב להגיע בנסיעה לאתר הגריטה

 

זאת אומרת למי שיש רכב שעומד עם רשיונות מוקפאים הוא חייב להפשיר אותם, לעשות לרכב טסט ולהשתמש ברכב שנה לפני הגריטה? מה זה משנה עם הרכב תקין והרשיונות מוקפאים ואז מפשירים אותם ונותנים את הרכב לגריטה, מדוע הם מתעקשים על כך שישתמשו ברכב שנה לפני הגריטה? זה סתם מיותר. לבקש שהרכב יהיה תקין עם טסט זה אני מבין. לבקש שהרכב יגיע בנסיעה זה אני גם מבין. אבל למה להשתמש ברכב שנה לפני הגריטה?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לא חייב להשתמש...

 

המדינה רוצה לשלם 3000 ש"ח כדי להוריד כלי רכב ישנים מהכביש. היא לא רוצה לבזבז את התקציב (שאיננו מספיק ונגמר בכל שנה) על כלי רכב שירדו מהכביש בכל מקרה, דוגמת רכב עם תקלה המונעת מהרכב נסיעה ומבחינה כלכלית לא משתלמת לתיקון, או כלי רכב שכבר הורדו מהכביש עקב אי חידוש טסט.

 

כדי למנוע את המצב שיחודש טסט רק לצורך גריטה, ומיד לאחריה יקבל בחזרה חלקה הגדול של אגרת הרכב בחזרה, בנוסף ל-3000 ש"ח, נוספה הדרישה ההגיונית בעיניי. למי שמחזיק רכב ללא טסט יהיה עתה פחות משתלם לעשות טסט לצורך גריטה (כי יצטרך לשלם אגרה לשנה שלמה, ולהמתין). הגיוני, לא?

 

מצד שני אפשר לטעון שחוק הגריטה מחזיק על הכביש כלי רכב משנת 93-94 שאחרת אולי היו כבר מורדים מהכביש "באופן טבעי".

:turn-l:
פורסם

לאט לאט. אני מקווה אישית שמדי שנה יוגדל התקציב של הפרוייקט הזה. אולי הוא אפילו יכלול רכבים מכל שנתון ותגמול של 5K ואז באמת נראה הפחתה משמעותית בכמות הג'אנק שמסתובב על הכבישים שלנו.

 

אני אישית מברך על הפרוייקט הזה, שמאז שהתחיל כמעט ולא רואים יותר רכבים חבוטים וגמורים שנוסעים על הכביש. היום לראות מכונית משנות ה-80 זה אשכרה אירוע...

פורסם
לא חייב להשתמש...

 

המדינה רוצה לשלם 3000 ש"ח כדי להוריד כלי רכב ישנים מהכביש. היא לא רוצה לבזבז את התקציב (שאיננו מספיק ונגמר בכל שנה) על כלי רכב שירדו מהכביש בכל מקרה, דוגמת רכב עם תקלה המונעת מהרכב נסיעה ומבחינה כלכלית לא משתלמת לתיקון, או כלי רכב שכבר הורדו מהכביש עקב אי חידוש טסט.

 

כדי למנוע את המצב שיחודש טסט רק לצורך גריטה, ומיד לאחריה יקבל בחזרה חלקה הגדול של אגרת הרכב בחזרה, בנוסף ל-3000 ש"ח, נוספה הדרישה ההגיונית בעיניי. למי שמחזיק רכב ללא טסט יהיה עתה פחות משתלם לעשות טסט לצורך גריטה (כי יצטרך לשלם אגרה לשנה שלמה, ולהמתין). הגיוני, לא?

 

מצד שני אפשר לטעון שחוק הגריטה מחזיק על הכביש כלי רכב משנת 93-94 שאחרת אולי היו כבר מורדים מהכביש "באופן טבעי".

 

שוב פעם, לא הגיוני כלל וכלל. יש לי פיאסטה תקינה לחלוטין עם טסט ועם רשיונות מוקפאים. במקום לגרום לי להפשיר את הניירת ולקחת אותה לגריטה הם מחייבים אותי לשלם אגרה ולהשתמש ברכב. יודע מה? בשביל ה 2000 שקל שהם יתנו עדיף לי כבר לשמור את הרכב ולהשתמש בו וזהו זה. יוצא יותר משתלם מלקחת אוטובוסים. והנה, המדינה פיספסה את המטרה שלה. מסכים בהחלט עם כל התנאים. חוץ מהקטע שהרכב צריך להיות בשימוש או אגרה צריכה להיות משולמת במשך שנה לפני הגריטה. מיותר לחלוטין.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

האידיאל היה אם היו נותנים 10000 ש"ח ותנאים טובים להלוואה.

 

ככה כל רכב ישן ולא מוצדק במדינה היה נעלם תוך שנה וכל הרכבים היו קטנים, חדשים וחסכוניים.

 

רוצים 100 הרוגים פחות בשנה? זו צורה טובה לעשות את זה (וגם למנף קצת את הכלכלה כי מסירות הרכב יהיו בשמיים)

פורסם
יש לי פיאסטה תקינה לחלוטין עם טסט ועם רשיונות מוקפאים. במקום לגרום לי להפשיר את הניירת ולקחת אותה לגריטה הם מחייבים אותי לשלם אגרה ולהשתמש ברכב. יודע מה? בשביל ה 2000 שקל שהם יתנו עדיף לי כבר לשמור את הרכב ולהשתמש בו וזהו זה.

 

התשובה לא ברורה לך? יש לך רכב שאיננו בשימוש ובמקום לקבל עליו 3000 במתנה, אתה נדרש קודם להוציא עליו ~1000 אגרה + הכנה לטסט + טסט + ביטוח, ולחכות שנה, כלומר פחות כדאי לך. ואם אין טסט מעל לשנה, תדרש לשלם 2 אגרות לפני הטסט. ואם מעל לשנתים, תדרש גם לבצע בדיקת "מעבדה מוסמכת" וגם 3 אגרות.

 

עד היום, משיקוליך, לא היה כדאי לך להשתמש בפיאסטה, למרות שלא יכולת לגרוט אותה (התכנית הופסקה, ואולי הפיאסטה צעירה מדי?) אז העובדה שאתה לא תוכל לגרוט את הפיאסטה גם מחר לא תגרום לזה שפתאום יהיה לך משתלם להשמיש אותה.

 

(וגם למנף קצת את הכלכלה כי מסירות הרכב יהיו בשמיים)

למה אתה חושב שהגדלת יבוא המכוניות ימנף את הכלכלה? כלכלה ממנפים על ידי הגדלת התוצר והיצוא, ולא על ידי סבסוד היבוא.

:turn-l:
פורסם
שוב פעם, לא הגיוני כלל וכלל. יש לי פיאסטה תקינה לחלוטין עם טסט ועם רשיונות מוקפאים. במקום לגרום לי להפשיר את הניירת ולקחת אותה לגריטה הם מחייבים אותי לשלם אגרה ולהשתמש ברכב. יודע מה? בשביל ה 2000 שקל שהם יתנו עדיף לי כבר לשמור את הרכב ולהשתמש בו וזהו זה. יוצא יותר משתלם מלקחת אוטובוסים. והנה, המדינה פיספסה את המטרה שלה. מסכים בהחלט עם כל התנאים. חוץ מהקטע שהרכב צריך להיות בשימוש או אגרה צריכה להיות משולמת במשך שנה לפני הגריטה. מיותר לחלוטין.

 

מה היופי בפיאסטה שלך? שהיא לא זזה ולא מזהמת. בדיוק כמו רכב שנגרט. רק שהפעם לא נתנו לך 3000 ש"ח מכספי המיסים כדי שהאוטו שלך לא יזוז ולא יזהם, אתה עשית את זה לבד.

 

אם הרכב שלך גם עומד סתם ואין לו טסט ואינו מאוחסן במקום פרטי, יכול כל אחד מהשכנים להתלונן ויגררו לך את האוטו על חשבונך וימכרו אותו לברזל.

פורסם
התשובה לא ברורה לך? יש לך רכב שאיננו בשימוש ובמקום לקבל עליו 3000 במתנה, אתה נדרש קודם להוציא עליו ~1000 אגרה + הכנה לטסט + טסט + ביטוח, ולחכות שנה, כלומר פחות כדאי לך. ואם אין טסט מעל לשנה, תדרש לשלם 2 אגרות לפני הטסט. ואם מעל לשנתים, תדרש גם לבצע בדיקת "מעבדה מוסמכת" וגם 3 אגרות.

 

עד היום, משיקוליך, לא היה כדאי לך להשתמש בפיאסטה, למרות שלא יכולת לגרוט אותה (התכנית הופסקה, ואולי הפיאסטה צעירה מדי?) אז העובדה שאתה לא תוכל לגרוט את הפיאסטה גם מחר לא תגרום לזה שפתאום יהיה לך משתלם להשמיש אותה.

 

 

למה אתה חושב שהגדלת יבוא המכוניות ימנף את הכלכלה? כלכלה ממנפים על ידי הגדלת התוצר והיצוא, ולא על ידי סבסוד היבוא.

 

ביום שהקפאתי את הרשיונות נאמר לי שרכב מעל גיל 15 שנים יכול לעמוד עד שנתיים ללא טסט וללא צורך בבדיקת מעבדה בכדי להעלות אותו שוב פעם על הכביש. אין בעיה, לפני שהשנתיים הללו יפקעו, אני אפשיר את הרכב, אעביר אותו טסט ואחלה, הנה החזרתי אותה לכביש. את הפיאסטה השנייה שאיתה נסעו עד היום אני אאחסן במקום זאת שהייתה באחסנה כל הזמן ואשתמש בזו שאוחסנה במשך שנה. שבוע לפני שנגמרת לה האגרה אני אתן אותה לגריטה ושלום על ישראל. יום אחרי זה אני אפשר את זאת שאחסנתי והנה פיאסטה חזרה לכביש. אז כפי שאתה רואה זה ממש ממש לא משנה אם הרכב היה בשימוש שנה או לא. רכב במצב נסיעה, מקובל. רכב שמגיע בנסיעה, מקובל. רכב עם טסט בתוקף, מקובל. רכב בן 20 שנים, מקובל. הקטע שהוא צריך להיות בשימוש שנה לפני הגריטה זה שטויות במיץ.

 

מה היופי בפיאסטה שלך? שהיא לא זזה ולא מזהמת. בדיוק כמו רכב שנגרט. רק שהפעם לא נתנו לך 3000 ש"ח מכספי המיסים כדי שהאוטו שלך לא יזוז ולא יזהם, אתה עשית את זה לבד.

 

אם הרכב שלך גם עומד סתם ואין לו טסט ואינו מאוחסן במקום פרטי, יכול כל אחד מהשכנים להתלונן ויגררו לך את האוטו על חשבונך וימכרו אותו לברזל.

 

הרכב תקין לחלוטין,פשוט היה דיל טוב בזמנו וקניתי אותה. כך נוצר מצב שיש לי 3 פיאסטות. אחת באחסנה כאמור ושניים בשימוש יום יומי.

לגבי השכנים, רק בית דין יכול לאפשר להם לעשות את זה וגם זה בספק. הרכב נמצא ברחבה ששייכת לבלוק. במידה והיה טאבו אז אין עוררין בכלל. המקום חניה שלך כל עוד הדירה בבעלותך. מיכוון שאין טאבו, גם אף אחד לא יכול לדבר ובטח שלא העירייה. הרכב נמצא כרגע בחנייה שהיא לא פרטית מצד אחד ובטח שלא ציבורית מצד שני, כלומר לא שייכת לעירייה. כל עוד הרכב לא חונה על הכביש ליד המדרכה לעירייה אין סמכות להורות לך לפנות את הרכב, תתפלא, גם לא המשטרה. כל עוד מדובר ברכב תקין לא מהווה סכנת חיים לא חושב שבמצב כזה יש למישהו זכות לומר לך משהו. לפיכך, הקטע של השכנים הוא לא רלוונטי. כמובן, שאני מחנה את הרכב שכן בשימוש על הכביש ולא תופס יותר ממקום חניה אחד בחניה של הבלוק שלי.

 

המטרה היא להוריד רכבים ישנים ומזהמים מהכביש. גרוטאה עם מנוע גמור שלא זזה אז אני מבין. אבל רכב תקין לחלוטין שעומד בהקפאה את זה אני לא מבין.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

למה קשה לך להבין? רכבים בני 20 (אפילו הכי תקינים) מזהמים יותר מרכבים חדשים. רכבים חדשים הם יותר בטיחותיים ומן הסתם הם חדשים שמישהו בשרשרת המזון של הרכבים קונה ומעלה לכביש מה שאומר שהמדינה מרוויחה.

כשיש לך רכב שלא נמצא בשימוש זה אומר שבין אם תגרוט אותו או לא, ככל הנראה לא יעלה רכב חדש לכביש, הרכב הנוכחי לא מסכן אף אחד אפילו שהוא פחות בטיחותי כי הוא בעצם לא נוסע וגם לא מזהם כי הוא לא נוסע. לכן למדינה אין שום צורך לאפשר גריטה של רכבים כאלה.

 

העובדה שלך יש 3 פיאסטות שאתה יכול לשחק איתן ולהשמיש אחת בזמן שאתה מאכסן את השניה זה טוב בשבילך, כך תוכל בעצם לנצל את המערכת ולקבל את הכסף שאתה רוצה לקבל על גריטת הרכב.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני חושב שהתנאי שלרכב חייב להיות טסט (כלומר הרכב נוסע חוקית) הוא כדי להבטיח שגריטתו מפנה מקום על הכביש.

 

המדינה צריכה להשקיע בפיתוח תח"ץ נורמלית במקום להעלות את מספר כלי הרכב על הכביש כל הזמן. אבל בגלל שעל מכוניות משלמים מס ועל תח"ץ לא אנחנו נמשיך לטבוע בכלי רכב עד שלא יהיה מקום לזוז.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
למה קשה לך להבין? רכבים בני 20 (אפילו הכי תקינים) מזהמים יותר מרכבים חדשים. רכבים חדשים הם יותר בטיחותיים ומן הסתם הם חדשים שמישהו בשרשרת המזון של הרכבים קונה ומעלה לכביש מה שאומר שהמדינה מרוויחה.

רק רגע, איפה אני טענתי במקום כלשהוא בפורום שאני לא מבין מדוע המדינה רוצה להתפטר ממכוניות בנות 20 ומעלה? יש לך כאן טעות נכבדי.

 

כשיש לך רכב שלא נמצא בשימוש זה אומר שבין אם תגרוט אותו או לא, ככל הנראה לא יעלה רכב חדש לכביש, הרכב הנוכחי לא מסכן אף אחד אפילו שהוא פחות בטיחותי כי הוא בעצם לא נוסע וגם לא מזהם כי הוא לא נוסע. לכן למדינה אין שום צורך לאפשר גריטה של רכבים כאלה.

 

נכון, אבל אם אתה מציע את האופציה הזו לכל אחד שיש לו רכב בן 20 שנים אז הוא לא ממש חושב פעמיים. עובדה, הרבה אנשים עם מכוניות תקינות בנות 20 נותנים אותן לגריטה. אם אתה מציב יותר מדיי תנאים "למבצע" יווצר מצב שכבר לא יהיה ממש שווה לגרוט את הרכב ולהמשיך ולהשתמש בו.

 

העובדה שלך יש 3 פיאסטות שאתה יכול לשחק איתן ולהשמיש אחת בזמן שאתה מאכסן את השניה זה טוב בשבילך, כך תוכל בעצם לנצל את המערכת ולקבל את הכסף שאתה רוצה לקבל על גריטת הרכב.

 

זאת בהחלט תגובה מטומטמת מצידך. איפה ואיך בדיוק אני מנצל את המערכת כאן? זה שיש לי 3 מכוניות שיגיעו בעתיד לגיל גריטה אומר שאני מנצל את המדינה? רק רגע, גנבתי ממישהו את הכסף? אילצתי מישהו עם אקדח למכור לי את הרכבים האלה? כל רכב שהגיע לגיל גריטה בעליו זכאים לקבל תשלום עבור הרכב. האם זה משנה אם זה אדם אחד הוא בעל 3 מכוניות או 3 אנשים הם בעלי מכונית אחת? מדברייך נשמע כאילו אני דופק את המערכת בכך שאני מקבל על רכב אחד 3 פעמים דמי גריטה. לך תקנה מחר 10 מכוניות במחיר מצחיק וככה תתחמן את המדינה.

 

 

ראה תשובות מודגשות באדום.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
רק רגע, איפה אני טענתי במקום כלשהוא בפורום שאני לא מבין מדוע המדינה רוצה להתפטר ממכוניות בנות 20 ומעלה? יש לך כאן טעות נכבדי.

 

לגבי הקשה להבין, תראה את המשפט האחרון בתגובה שלך שמעלי.

 

נכון, אבל אם אתה מציע את האופציה הזו לכל אחד שיש לו רכב בן 20 שנים אז הוא לא ממש חושב פעמיים. עובדה, הרבה אנשים עם מכוניות תקינות בנות 20 נותנים אותן לגריטה. אם אתה מציב יותר מדיי תנאים "למבצע" יווצר מצב שכבר לא יהיה ממש שווה לגרוט את הרכב ולהמשיך ולהשתמש בו.

 

המטרה של המבצע הזה היא לא לגרוט כל רכב שהוא מעל גיל 20. אלא רכב שנמצא בשימוש יומיומי והוא מעל גיל 20. הפיאסטה שאת רשיונותיה הקפאת לא נמצאת בשימוש יומיומי, זאת הנקודה שמנסים להעביר לך אני וכמה מגיבים קודמים.

 

זאת בהחלט תגובה מטומטמת מצידך. איפה ואיך בדיוק אני מנצל את המערכת כאן? זה שיש לי 3 מכוניות שיגיעו בעתיד לגיל גריטה אומר שאני מנצל את המדינה? רק רגע, גנבתי ממישהו את הכסף? אילצתי מישהו עם אקדח למכור לי את הרכבים האלה? כל רכב שהגיע לגיל גריטה בעליו זכאים לקבל תשלום עבור הרכב. האם זה משנה אם זה אדם אחד הוא בעל 3 מכוניות או 3 אנשים הם בעלי מכונית אחת? מדברייך נשמע כאילו אני דופק את המערכת בכך שאני מקבל על רכב אחד 3 פעמים דמי גריטה. לך תקנה מחר 10 מכוניות במחיר מצחיק וככה תתחמן את המדינה.

 

הכוונה שלי היתה שאתה משאיר רכב שלא נמצא בשימוש יומיומי, ואז תרצה לגרוט אותו על חשבון רכב אחר שכן נמצא בשימוש יומיומי, מזהם ולא בטיחותי. וכך בעצם התקציב לתכנית הגריטה הכללי "מתבזבז" כי יורד מהכביש רכב שגם ככה לא היה בשימוש וגם נשאר על הכביש רכב אחר שכן בשימוש וכן מזהם, ולא בטיחותי, ולא ייתן הכנסות נוספות למדינה.

התוכנית באה לשרת את רוב האזרחים אבל בעקיפין גם את קופת המדינה, כי הורדה של כל רכב פעיל על הכביש ברוב המקרים תוסיף רכב חדש לכביש. לכן החוקים וההגבלות, כדי למנוע גריטה של רכבים שגם ככה לא בשימוש.

אבל בכל מקרה, אולי 'ניצול' זאת באמת לא המילה הנכונה כאן, כי אתה בכל מקרה תצטרך להשמיש את הרכב ולהשתמש בו עד הגריטה כשנה.

מצד שני אף אחד לא החזיק אקדח לרקתך ולא הכריח אותך לקנות 3 רכבים, קנית אותם כי לדעתך זה היה משתלם, אין לי שום דבר להגיד על זה.

 

תגובתי באדום.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

מסתבר שסוף השנה הגיע בהפתעה. לפחות עבור משרד הרישוי:

 

רביעי, 26 דצמבר 2012

תוכנית גריטת כלי רכב

לאור סגירת שנת התקציב 2012 וההכנות התקציביות הנדרשות לקראת שנת התקציב 2013, ניתן יהיה לגרוט כלי רכב עד לתאריך 27/12/2012 ועד בכלל. בתחילת ינואר 2013 תצא הודעה בדבר חידוש הליך הגריטה.

:turn-l:

×
×
  • תוכן חדש...