Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גריטה חוזרת אבל ואבל גדול...


polov16
שימו לב! השרשור הזה בן 4006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אא"ט זה יוצא 73 ש"ח לרכב ישן, אבל זה ממש לא כל הסיפור; מה עם אישור בלמים\מיושן לטסט? מה עם איזו גומיה קרועה שצצה\נורה\פסים זוהרים? אני מעריך שההפסד המדובר יהיה בכיוון של 300 ש"ח סה"כ.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין שום הודעה מסודרת של הממשלה לגבי החובה בטסט בתוקף?

 

לחבר שלי יש רכב שנת 92 שהיה בשימוש שוטף עד לפני כמה חודשים ונגמר לו הטסט.

הוא עומד בלי טסט כמה חודשים,

האם המשמעות היא שעכשיו "אבוד לו" וגם אם יעביר את הרכב טסט הוא יצטרך לחכות עוד שנה שלמה עד שיהיה זכאי גריטה?

במצב הזה כבר יכול להיות שעדיף לו לפרסם את הרכב AS-IS בלוחות (הרכב מניע ונוסע, בלי תקלות מהותיות) ב3000 שקל וזהו?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה צריך לחכות שהמכונית תהיה בת 20?

אני הייתי מאפשר לכל מכונית מעל גיל 12.

מכיוון שזה לא חובה, הרי שממילא מכוניות שמצבן רעוע (תחזוקה/עבר תאונתי...) ושוויין קרס, כולנו מעדיפים שירדו מהכביש ולא ימשכו את חייהן בקומבינות וכד' רק בכדי שיגיעו ב"נסיעה" לגיל 20 המאפשר גריטה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים במיכל דלק 300 גרם ויאגרה, המנוע כמו חדש:wink:

 

לך למוסך, תשאל אותו מה יש לעשות.

אם יגידו להחליף מנוע, כבר עדיף לך למכור לברזל.

 

תלוי גם איזה רכב זה, יכול ליהיות שעם החלקים שלו, אתה תגיע בלי בעיה ל3K, ועוד תוכל לזרוק את השלדה לברזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אא"ט זה יוצא 73 ש"ח לרכב ישן, אבל זה ממש לא כל הסיפור; מה עם אישור בלמים\מיושן לטסט? מה עם איזו גומיה קרועה שצצה\נורה\פסים זוהרים? אני מעריך שההפסד המדובר יהיה בכיוון של 300 ש"ח סה"כ.

 

יכול להיות אבל יש גם את בדיקת זיהום האויר לכן זה יוצא מעל 73. עשיתי טסט לפני מספר חודשים אז לא ממש זכור לי. צודק, אישור בלמים זה עוד 100 שקל. אז בסדר, נגיד 300 שקל. עדיין 2700 שקל על רכב בן 20 זה כבר הרבה יותר ממה שהוא שווה לברזל.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הודעה מסודרת של הממשלה לגבי החובה בטסט בתוקף?

אין.

 

 

האם המשמעות היא שעכשיו "אבוד לו" וגם אם יעביר את הרכב טסט הוא יצטרך לחכות עוד שנה שלמה עד שיהיה זכאי גריטה?

במצב הזה כבר יכול להיות שעדיף לו לפרסם את הרכב AS-IS בלוחות (הרכב מניע ונוסע, בלי תקלות מהותיות) ב3000 שקל וזהו?

בדיוק. וב-3000 ש"ח הוא לא ימכור אותו. אני מנסה למכור את הנ"ל /\ ב-3000 עם טסט עד פברואר שנה הבאה ובמצב נסיעה מצויין, ועדיין לא מכרתי (רק נודניקים שלא מבינים למה אני לא מוכן למכור ב-1500 אם אני יכול לגרוט בעוד חודש וחצי ב-3000).

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הודעה מסודרת של הממשלה לגבי החובה בטסט בתוקף?

 

לחבר שלי יש רכב שנת 92 שהיה בשימוש שוטף עד לפני כמה חודשים ונגמר לו הטסט.

הוא עומד בלי טסט כמה חודשים,

האם המשמעות היא שעכשיו "אבוד לו" וגם אם יעביר את הרכב טסט הוא יצטרך לחכות עוד שנה שלמה עד שיהיה זכאי גריטה?

במצב הזה כבר יכול להיות שעדיף לו לפרסם את הרכב AS-IS בלוחות (הרכב מניע ונוסע, בלי תקלות מהותיות) ב3000 שקל וזהו?

 

דווקא יש (ואפילו מוסבר שההקשחה בקריטריונים היא לעודד גריטה רק של כלי רכב הנמצאים בשימוש) לכן בניגוד לעבר אם נשרף לך המנוע או שרכבך נפגע בתאונה ואינו במצב נסיעה - לא תוכל להנות מתוכנית הגריטה)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקישור שנתת מופיע כבר בהודעה 12# בשרשור זה, ואנו דנים בה. עם כל הכבוד למשרד איכות הסביבה, המשרד שמיישם את הגריטה הוא משרד התחבורה, והוא דומם. אני ממתין בקוצר רוח להודעה שם על חידוש הגריטה, וכמו כן גריטת מודל 93 החל מינואר הקרוב.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי אתה טועה תקציב תוכנית הגריטה שייך למשרד לאיכות הסביבה והא זה שקובע את הקריטריונים לקבלת מכוניות במסגרת תוכנית הגריטה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה המידע?

 

התכנית מששותפת לשני המשרדים ולאוצר שמתקצב. מי שמבצע בפועל את הגריטה הוא משרד התחבורה (באמצעות משרדי הרישוי).

 

משרד התחבורה

 

משרד הגנת הסביבה

 

"לפני כשלושה חודשים הופסקה זמנית גריטת כלי הרכב הישנים לאחר שהתקציב השנתי שהוקצה לתוכנית הגריטה לשנת 2011 על ידי משרד האוצר, אזל לאחר תשעה חודשים בלבד, כתוצאה מהצלחת הפרויקט."

 

"יצויין כי מספר חודשים לאחר שהחל מיזם הגריטה החליט השר כץ להרחיב את התוכנית ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה."

 

"בעלי רכב ישן משנת יצור 1992 או קודם לכן, שהוא בעל רישיון רכב בתוקף ובמצב שלם ועל כל חלקיו, מוזמנים להגיע למשרדי הרישוי הפזורים ברחבי הארץ, לקבל אישור גריטה, ואז להגיע לאחד מחמשת אתרי הגריטה הפועלים ברחבי הארץ ולמסור את הרכב לגריטה. "

 

"התכנית לעידוד גריטה, המקודמת על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ומשרד האוצר צפויה להוריד מהכביש מדי שנה אלפי כלי רכב ישנים"

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים המצוטטים נאמרו בתחילת השנה - לפני השינויים האחרונים שנעשו בתוכנית הגריטה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, כי ההודעה על החידוש ועל השינויים בתכנית נמסרה רק על ידי משרד הגנת הסביבה. אני רק מקווה שזה לא עקב חילוקי דיעות עם משרד התחבורה.

 

שאלתי, מהיכן לקחת את המידע כי "תקציב תוכנית הגריטה שייך למשרד לאיכות הסביבה וה(ו)א זה שקובע את הקריטריונים לקבלת מכוניות במסגרת תוכנית הגריטה". הציטוטים שהבאתי אומרים אחרת.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סרט רע... מחיפושים באיטרנט עולה שישנו את התנאים: ורק רכבים משנת 92 ומטה יוכלו להיגרט

מישהו שמע על זה?

 

הרכב שלי הוא93

audi - מדברת אל השכל שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתוב מדבר על חידוש הגריטה בסוף 2012, וב-2012 ניתן לגרוט רק מודל 92 ומטה. בראשון לינואר 2013 יהיה ניתן (ככה"נ) לגרוט מודל 93. נותר לחכות להודעה הרשמית ממשרד התחבורה. תכנית הגריטה דיברה תמיד על כלי רכב בני 20.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיחור אופנתי, משרד התחבורה מצטרף עם הודעה שלו.

 

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=2507:dover-2012-11-28&catid=56:dover-c-1&Itemid=65

 

במקרה (או לא) זה קרה אחרי שהתכתבתי עם הגברת רעות בוקי (קרובה אולי של buki?) ראש ענף דוברות ויחסי ציבור של משרד התחבורה.

 

בהודעה אין התייחסות מפורשת לקריטריונים שהוחמרו, מלבד הרמז "הוחלט לחדש את תוכנית הגריטה החל מיום ראשון, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי משרד התחבורה." נו טוב, יש זמן.

 

כמו כן, אין התיחסות מפורשת לגריטת רכב משנת 93 בינואר הקרוב, מלבד המשפט הכללי "ניתן לגרוט כל מכונית ישנה שגילה 20 שנה ומעלה".

 

בכלל, ההודעה נראית דומה עד מאוד להודעה מ-2011:

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1893:dover-2011-12-14-3&catid=56:dover-c-1&Itemid=65

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...