Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4989 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרדיו דיסק הוא אלפיין 4x50 וואט.

הלך לי אחד ה- 6*9 פיוניר המותקנים היום על המגש מאחור.

מקדימה כרגע זוג (כנראה 6.5") בדלתות, של היצרן (פיז'ו 207 ), עם טוויטרים על הדאש הקדמי. גם זה מתכונן להחלפה באחד הימים.

כרגע לא בטוח אם אוסיף בהמשך מגבר עם סאב ולכן מנסה לבנות סאונד סביר ללא הגברה.

לאחר סריקה קצרה יחסית נראה לי שאני מתכוונן על אחד ה- jbl.

באוטודיפו הם מוכרים את הדגם cs-96 .

120 וואט, 70 rms.

קראתי דברים טובים על הדגם cs- 3196 שכנראה דגם ישן יותר, אבל עדיין מוכרים אותו כאן.

מה שמצא חן בעיני בו שטווח התדרים שלו הוא 20-50,000 , זה לפחות מה שקראתי באחת ההמלצות של מישהו בזאפ. לצערי לא מצאתי מפרט רשמי ברשת.

ה cs- 69 הוא 40-20,000 שזה פער משמעותי (אם אכן הנאמר על ה- 3196 הוא נכון ).

ההספק והנצילות של שני הנ"ל למיטב ידיעתי זהים והאלפיין אמור להזיז את שניהם טוב ללא הגברה נוספת.

מה אתם אומרים?

פורסם

נתחיל מההתחלה.

חיפוש בפורום. וקריאה של חומר בנושא. יעזור לך מעוד להבין מה אתה קורא.!

 

לדוגמא.

רמקול שעובד בין 20-HZ ל50,000HZ. זה מגה בולשיט. וחרטה לפי משקל.

אתה (או יותר נכון ) האוזניים שלך לא שומעות מתחת ל30. מתחת לזה זה יותר להרגיש תנועה ולא לשמוע.

ורמקול של 6/9 לא יוציא בחיים תדרים מתחת ל50HZ שתצליח לשמוע. מבלי להתפרק.

ולגבי התדר ה20,000HZ כאשר נולדת. היום בגיל 17 אחרי כל המסיבות רוב בני הנוער והמבוגרים. לא שומעים מעל ל17,000

לפעמים גם 19,000 שומעים. מוכח מחקרית!.

אז מה יעזור לנו רמקול שמנגן עד 40,000 או 50,000? כאשר אנחנו ב19,000 כבר לא שומעים?

 

דבר שני.

הרדיו דיסק שלך מוציא 4X50W. מקסימום. או בנתונים פחות מרשימים 4X 18-22W RMS. אמיתיים.

עכשיו אתה רושם אלפיין. זה אומר סביב ה20W זה סביר.

אז מה יעזור לנו רמקול של 70W RMS ו200W פיק.?

הרדיו לא ידגדג אותו ולא ינצל אותו בגרוש.

 

ולכן לחפש רמקול של 70W או 80W או 10,000W כאשר יש לנו מגבלה של 20W. זה טיפה מטופש.

יותר חשוב לחפש רמקול נציל. ושמתאים לאופי סאונד שאנחנו אוהבים. (וכן גם ל6/9 יש אופי סאונד.)

 

אז נחזור להתחלה.

אני מציע לך. ללכת לFAQ. וטיפה לקרוא. ולעבור על העשרה דפים האחרונים של הפורום. לרוב יש שם מלא שאלות באיזור שלך.

לגבי מערכות חדשות ומגברים.

 

אחרי שתבין שרמקול של 400 שקל. בלי מגבר. יכול לפעמים להשמע פחות טוב מרמקול של 200 שקל. שמתאים לעבודה בלי מגבר.

ואז אולי תחליט ישר שאתה תוסיף מגבר בעתיד. ואז יש סיבה לחשוב על רמקול חזק יותר.

 

אבל אחרי שתקרא בפורום ותבין שרמקולים קדמיים יותר חשובים מאחורים. ועדיף לקנות קדמיים טובים.מגבר וסאב.

והתוצאה תהיה טובה יותר. ואז תעביר את הקדמיים אחורה ותקנה קומפוננט. ?

 

מה אתה אומר? שווה לקרוא בפורום?

 

אגב קומפוננט טוב. בהתקנה טובה. יוכל לתת יותר בס מ6/9. עד ל80-60HZ? תלוי בגודל הקומפוננט ובוולים השמיעה!.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

הוא כתב שהוא לא מחפש להשקיע יותר מדי כרגע. קומפוננט וסאב זה אולי הסט האידאלי בשביל איכות אבל זה כבר אומר לקנות חיווט ומגבר+ התקנה...וזה הופך להיות עסק יקר.

 

אם אתה מחפש לשדרג את הסאונד שלך בצורה משמעותית ובזול 6X9 ייתן לך נפח של באס וזה משמעותית ישדרג לך את הסאונד שמן- הסתם נשמע אנמי כרגע רק מהרמקולים הקדמיים.

 

עכשיו אתה צריך להחליט ולראות קדימה. כמו שקודמי אמר- אתה יכול לקנות 6X9 מאוד אכותי אבל שלא יהיה נציל בלי מגבר. תחשוב מה אתה מתכוון לעשות, הנטייה של רוב האנשים זה לשדרג עם הזמן.

פורסם

אני יעזור לך לקרוא בין השורות

 

לקנות קומפוננט טוב עכשיו.

ולהעביר את הקדמיים אחורה!

בעתיד להוסיף מגבר / סאב. וזהוא.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

חברים יקרים.

כנראה שלא כתבתי מספיק ברור.

ראשית, יש לי כבר כיום 6 על 9 במגש האחורי וכאמור, אחד מהרמקולים התקלקל.

כך שכרגע זה סוג של לטפל בבעיה מיידית שקיימת.

כתבתי שהרמקולים הקדמיים שלי כרגע, שבאו מהיצרן, אני לא מרוצה מהם ומתכנן להחליפם, כך שהעצה להעביר אותם אחורה היא לא לעניין, לא טכנית (יש כבר חורים של 6 על 9 במגש) ולא מהשיקול האיכותי.

שנית, בהחלט קראתי כאן על דיונים והמלצות ואני אישית גם לא לגמרי חדש בנושא.

ברור לי שקומפוננט, סאב וכל השאר שהוצע כאן, הם דברים טובים יותר ממה שיש לי כרגע ואולי בהמשך אלך על זה.

(יש לי רמקול קומפוננט שהבאתי בשעתו מח"ל, פולק אודיו, אותו אני מתכנן אולי לשים מקדימה, לגבי הגברה וסאב אחליט בהמשך).

כך שהשאלה שלי התיחסה כרגע נקודתית לשני הרמקולים שציינתי .

אם למישהו יש מה להגיד עליהם, אשמח.

ואגב, שני הדגמים שציינתי נצילים מאוד יחסית, 94 db , ומי שעוסק בתחום, מכיר את הרדיו דיסק שלי ואני סומך על דעתו המקצועית אמר שהמכשיר שלי יזיז יפה מאוד את הרמקול הספציפי הזה.

 

לנושא היכולת לשמוע תדרים כאלו ואחרים יש לי מה להגיד, אבל לא אכנס לזה כרגע.

פורסם

יודע מה.

 

התשובה הנכון תהיה.

אהבת את הסאונד של JBL. תתחדש.

לא אהבת אתה יוכול לחפש מורל / פיוניר / קנווד / אלפיין/ לכולם יש 6/9 סבבה.

אגב רוב ה6/9 הם מעוד נצילים. בגלל שהם לרוב בחירה של מי שאין לו הגברה.

 

ואגב גם חור של 6/9 ניתן לתקן. בצורה יפה. ולהתקין 6.5"

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

המשפט האחרון דווקא מעניין.

הכוונה בעניין תיקון החור 6 על 9.

כי אני כבר לא בטוח שאני רוצה ללכת שוב על ה 6/9.

יש מצב ששילוב של קומפוננט אולי עם סאב והגברה יילקח גם בחשבון.

תוכל בבקשה לפרט בנוגע לתיקון החור?

כרגע שמתי זמנית 6.5 " אחד בתוך קרטון שיושב על החור של ה 6/9.

×
×
  • תוכן חדש...