Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308


RENO123
שימו לב! השרשור הזה בן 4152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשעה טובה יש לי אחת כזו, יד שניה.

 

יש לי 2 שאלות למי שיש או מכיר:

 

1. מד התחממות מנוע (משמאל למד הדלק) נמצא תמיד יציב באמצע הדרך, בין 0 לתחום האדום (נדמה לי על 70 או 90) האם זה נורמלי? זה לא אמור להיות תמיד על 0?

 

2. מה זה מצב "s" בהילוכים? ואיך משתמשים בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארחיב קצת:

למנוע יש טמפרטורה אופטימלית לעבודה. קרור יתר לא טוב לו. מנוע שלא מגיע לטמפרטורת העבודה יכול להעיד על טרמוסטט תפוס (תקלה, צריכת דלק ובלאי מוגברים)

 

S אני מניח שזה מצב ספורט. במצב הזה הגיר "מושך הילוכים" לסל"ד גבוה יותר, תקבל ביצועים יותר טובים (תאוצה, אפילו האטת מנוע בסיבובים או ירידות) על חשבון רעש מנוע וצריכת יותר דלק (במצב הרגיל הגיר מכוון לחסכון בדלק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפתור ה s נתון לויכוח, מצד אחד אם תדע להשתמש בו נכון הוא יוכל אף לחסוך לך דלק, לדוגמא אם אתה בכביש מהיר לצורך הענין על 80 קמ"ש בלחץ קבוע על דוושת הגז בהילוך האחרון (שיוט) ללא שינוי,אם תרצה להאיץ תצטרך ללחוץ על דוושת הגז אך כפתור ה s יכול לחסוך לך את זה, ברגע שתלחץ על הכפתור ותישאר באותו לחץ קבוע על דוושת הגז תקבל הורדה של הילוך (בסלנג,חצי הילוך) ללא הוספת דלק ותוכל להאיץ עד למהירות הרצויה באותו לחץ (10-20 קמ"ש כתלות ברכב ובתנאי הדרך) לחיצה נוספת (כיבוי הכפתור) תחזיר אותך להילוך בו היית לפני הלחיצה,משמע צברת מהירות והאצת ללא תוספת דלק,מומלץ מאוד לא לסוע עם הכפתור באופן קבוע,הדבר מאמץ את פעילות הגיר והמנוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להאמין שתחסוך דלק עם כפתור ה-S (אנחנו מדברים על מצב ספורט? רק לוודא!).

אבל לפני עקיפה, מה שמעניין אותך זה לסיים את העקיפה בשלום (או לוותר עליה!).

במצב הזה ספציפית, הדבר האחרון שמעניין אותך הוא לחסוך בדלק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפתור הS בחיים לא יחסוך לך דלק.

החצי הילוך שאתה מדבר עליו זה הנעילה של הממיר מומנט ודבר כזה לא יתבצע בהילוך 4 ואחרון.

ולגבי הנזק לא יותר מזיק ללחוץ פול גז בD.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אני אמשיך לנסוע רגיל, הכי בטוח :)

 

פשוט חשבתי שקראתי פעם שיש איזו תיבה שאפשר להעביר הילוכים ידנית, רק בלי קלאץ.

 

לא קריטי, כאמור. זה לא היה שיקול בקניות האוטו. בעיקר נוחות הנהיגה שלו והעיצוב :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להעביר לבד, יש לך טיפטרוניק.

ולגבי החום מנוע, השעון כמעט תמיד יראה 90 או פחות במקרים בהם אתה נוסע כולכך מהר שהאוויר מקרר את המנוע, במציאות משהו אחר לגמרי יכול להיות גם 100.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהידית הילוכים נמצאת בD, אתה מסיט אותה שמאלה.

אני ממליץ לך לפתוח את הספר רכב.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. תפנה ציבורי, והם ישלחו.

ב. יכול להיות שיש לי אתר באנגלית או צרפתית, יעזור?

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נתעלם לרגע מבקרת האקלים הנפרדת, ככה נראה בורר ההילוכים שלך?

 

http://www.yworld.co.za/wp-content/uploads/2010/07/2010-Peugeot-308-CC-auto-4.jpg

 

לצד הD כאמור איפה שהM (ידני) + יעלה הילוך ו - יוריד הילוך. במצב רגיל התיבה יודעת טוב מאוד לפעול בעצמה (לחסכון בדלק) בירידות תלולות וממושכות אפשר בהחלט להוריד הילוך ידנית (למרות שגם את זה התיבה יודעת לעשות בעצמה, ביחוד במצב ספורט)

אם כבר טרחתי להעלות תמונה, פתית השלג זה מצב שלג. כל פעם שאתה מתחיל לנסוע והכביש מכוסה בשלג או קרח ואתה מעוניין להתחיל בהילוך שני כדי להקטין את המומנט המועבר לגלגלים ולמנוע החלקתם, לחץ על פתית השלג!

 

אני לא צוחק, שנה שעברה ירד שלג בירושלים ובחור מהפורום בשם "נהג מתחיל" השתמש בזה והתרשם לטובה מהתוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...