Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(התלבטות בין 2 רכבים:) פורד מונדאו+אופל אינסיגניה


shabydog
שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני זקוק לעזרתכם בהכוונה לרכב הטוב ביותר עבורי

מבין 2 דגמים שנבחרו על ידי מבין 6:

 

1. אופל אינסיגניה עם מנוע 2,000 ל׳ (זכור לי לטובה שהיה אצלי כרכב חלופי, אך לדעתי זה היה הדגם החזק ומאובזר יותר).

 

2. פורד מונדאו טרנד עם מנוע 2,000 ל׳ (יש לי כיום מונדאו 2010 - מאד חזקה, אך הם שינו את הרכב השנה, נכון?)

 

*יש גם מאזדה 6 טרנד מנוע 2000 ל׳...אך זכור לי כלא נוח.

יונדאי I40 עם מנוע 2,000 ל׳.

קיה אופטימה עם מנוע 2,000 ל׳.

טיוטה פריוס עם מנוע 1,800 ל׳.

 

ל-2 שנבחרו (מונדאו + אינסיגניה) יש המפרט הנ״ל:

-אינסיגניה: 2 ל׳ , 220כ״ס , מומנט 21.7/4700 , צ.דלק בינעירוני 5.9ל׳ ל-100.

 

-מונדאו: 2 ל׳ , 203כ״ס , מומנט 30.6/1750 , תאוצה 0-100 ב-7.9 , צ.דלק בינעירוני 16.6ל׳ ל-100.

 

דגשים חשובים מבחינתי:

א. מנוע עם מומנט טוב משום שאני עולה את עליות ירושלים ביומיום.

ב מבחני ריסוק: עבר בצורה ״מכובדת״.

ג. מרווח פנימי גדול ונוחות .... שיהיה ניתן לסיים נהיגה ארוכה רענן וללא כאבים, עייפות בגוף וכו׳...

 

אגב, באיזה הבדל (כמותי) של כ״ס מתחילים להרגיש הבדל?

 

זהו .... ממש אודה לכם על כל עזרה, הכוונה וכ׳ו.

 

לילה טוב (אני עוד ער:-D )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדיאו והאינסגניה בעלות מנוע מוגדש ולכן המון מומנט שיאפשר לך לעלות את עליות י-ם בקלילות,גם סופרב בעלת הספק 160 כ''ס מבצעת זאת לא רע בכלל,אז עם תוספת ההספק והמומנט שיש לצמד הזה לא נראה ללי שתיתקל בבעיות.

המונדיאו תהיה יותר מרווחת ומהנה לנהיגה,כאשר לאינסגניה מרווח ראש בספסל האחורי שלוקה עקב העיצוב שלה ותיבה אוטו' פלאנטרית בעלת היל' ארוכים,כאשר במנודיאו מדובר ברובוטית דו מצמדית שתורמת לזריזות וחיסכון בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על תשובתך!

 

כמו שציינתי, יש לי כיום את המונדאו ואם תבקש ממני להעלות את 3 המעלות הכי חזקות שלה, הייתי אומר לך:

חזקה מאד ומרווחת ביותר (נוחה מאד), מושלמת לעליות.

 

תאמר/ו לי בבקשה, יש לי גם אפשרות לרדת לקבוצת רכבים נוספת - זולים יותר.

האם לדעתך ארגיש הבדל בחוויות הנהיגה+נוחות+מרווח אם אלך על:

*סקודה אוקטביה TSI אלגנט 1.8 ל'.

*פורד פוקוס PS טיטניום 2.0 ל'.

מן הסתם שווי מדרגת המס של שניהם נמוך (דרגה אחת) משל המונדאו + אינסיגניה.

האם הם יתנו את מה שאני מחפש ברמה דומה/זהה למונדאו?

כי לבטח יש פה הבדל של איזה 1000ש"ח לחודש.

 

מבחינת מונדאו או אינסיגניה - אני חושב שזה ברור כעת....השאלה אם יש מה "לפזול" לאוקטביה/פוקוס?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוקוס אטמוספרית ולכן בעלת מומנט נמוך משמעותית מרכב מוגדש (טורבו).

מכיוון שמדובר ברכב חברה ואינך צריך לחשוש מירידות ערך ותקלות הייתי בוחן את האוקטביה 1.8TSI , הרכב מהיר ובשילוב לתיבה הרובוטית ממצה היטב את כוחו של המנוע.

אם אינך זקוק לרכב כה גדול כמו מונדיאו\סופרב\אינסגניה זה עשוי להיות אלטרנטיבה מצוינת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מונדאו לא גודשת נכון? ההבדל שתרגיש הוא פשוט אדיר מבחינת כוח מנוע. אם אתה אוהב את המונדאו שלך, הייתי הולך ללא ספק על החדשה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדאו החדשה מעולה, יצא לי לנסוע בה, ונהנתי מכל רגע.

מבחינת דינאמיות והתנהגות כביש, האנסגיניה לדעתי, עדיפה, אבל אם מה שחשוב לך זה העליות, הנוחות והמרווח, לך על המונדיאו, לא תתאכזב.

נ.ב. אם אתה בבאמת מתלבט בין שני רכבים בלבד, נסה לעשות נסיעות מבחן, זה תמיד מועיל.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן לקרוא את המבחן שערכו לאינסגניה OPC (הגרסה הבכירה והספורטיבית לכאורה) במגזין "אוטו" , דווקא מהללים את היכולות שלה במהירויות גבוהות שבין 100ל200 קמ''ש וכי היא בעלת אחיזה גבוהה הודות למידת צמיגים גדולה,אך איננה ספורטיבית באמת,אני חושב שהמונדיאו תהיה הנה יותר מהגרסה הרגילה של האינסגניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

אני זקוק לעזרתכם בהכוונה לרכב הטוב ביותר עבורי

מבין 2 דגמים שנבחרו על ידי מבין 6:

 

1. אופל אינסיגניה עם מנוע 2,000 ל׳ (זכור לי לטובה שהיה אצלי כרכב חלופי, אך לדעתי זה היה הדגם החזק ומאובזר יותר).

 

2. פורד מונדאו טרנד עם מנוע 2,000 ל׳ (יש לי כיום מונדאו 2010 - מאד חזקה, אך הם שינו את הרכב השנה, נכון?)

 

*יש גם מאזדה 6 טרנד מנוע 2000 ל׳...אך זכור לי כלא נוח.

יונדאי I40 עם מנוע 2,000 ל׳.

קיה אופטימה עם מנוע 2,000 ל׳.

טיוטה פריוס עם מנוע 1,800 ל׳.

 

ל-2 שנבחרו (מונדאו + אינסיגניה) יש המפרט הנ״ל:

-אינסיגניה: 2 ל׳ , 220כ״ס , מומנט 21.7/4700 , צ.דלק בינעירוני 5.9ל׳ ל-100.

תיקון המומנט של האופל הוא 35.7/2000

-מונדאו: 2 ל׳ , 203כ״ס , מומנט 30.6/1750 , תאוצה 0-100 ב-7.9 , צ.דלק בינעירוני 16.6ל׳ ל-100.

 

דגשים חשובים מבחינתי:

א. מנוע עם מומנט טוב משום שאני עולה את עליות ירושלים ביומיום.

ב מבחני ריסוק: עבר בצורה ״מכובדת״.

ג. מרווח פנימי גדול ונוחות .... שיהיה ניתן לסיים נהיגה ארוכה רענן וללא כאבים, עייפות בגוף וכו׳...

 

אגב, באיזה הבדל (כמותי) של כ״ס מתחילים להרגיש הבדל?

 

זהו .... ממש אודה לכם על כל עזרה, הכוונה וכ׳ו.

 

לילה טוב (אני עוד ער:-D )

 

שבת שלום!

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמדובר ברכב חברה ואינך צריך לחשוש מירידות ערך ותקלות הייתי בוחן את האוקטביה 1.8TSI , הרכב מהיר ובשילוב לתיבה הרובוטית ממצה היטב את כוחו של המנוע.

אם אינך זקוק לרכב כה גדול כמו מונדיאו\סופרב\אינסגניה זה עשוי להיות אלטרנטיבה מצוינת!

א. אני בהחלט חושש מתקלות משום שאין לי זמן להתחיל בחילופי רכבים וכ'ו...צריך רכב טוב ואמין.

ב. אמנם ביומיום אני נוסע לבד ... לפעמים עם טרמפיסט. אך יש איזה פעם בחודשיים שאנו - במשפחה נוסעים יחד 5 אנשים.

כך שיש צורך למען מקרים אלו ברכב גדול בעל מרחב פנימי גדול ונוח.

 

 

יש לך מונדאו לא גודשת נכון? ההבדל שתרגיש הוא פשוט אדיר מבחינת כוח מנוע. אם אתה אוהב את המונדאו שלך, הייתי הולך ללא ספק על החדשה.

אין לי כ"כ מושג לגבי המושגים הללו - "גודשת" ... "מוגדשת"...

אני מבין שהאופל שייכת לאותה הקבוצה של המונדאו - "המוגדשת", נכון?

 

 

המונדאו החדשה מעולה, יצא לי לנסוע בה, ונהנתי מכל רגע.

מבחינת דינאמיות והתנהגות כביש, האנסגיניה לדעתי, עדיפה, אבל אם מה שחשוב לך זה העליות, הנוחות והמרווח, לך על המונדיאו, לא תתאכזב.

נ.ב. אם אתה בבאמת מתלבט בין שני רכבים בלבד, נסה לעשות נסיעות מבחן, זה תמיד מועיל.

איך העיצוב של המונדאו לעומת העיצוב שהיה עד 2011 (או עד לא מזמן)? איך המרווח הפנימי?

כן - מה שרשמת במשפט האחרון (לפני ה"נ.ב") בהחלט מתאר את מה שאני מחפש...

האם אתה/ם רואה צורך בכלל לבקשת נסיעת מבחן על המונדאו החדשה אם אני מכיר היטב את המנדאו הקודמת ומודע ליכולותיה הטובות?

 

 

אתה מוזמן לקרוא את המבחן שערכו לאינסגניה OPC (הגרסה הבכירה והספורטיבית לכאורה) במגזין "אוטו" , דווקא מהללים את היכולות שלה במהירויות גבוהות שבין 100ל200 קמ''ש וכי היא בעלת אחיזה גבוהה הודות למידת צמיגים גדולה,אך איננה ספורטיבית באמת,אני חושב שהמונדיאו תהיה הנה יותר מהגרסה הרגילה של האינסגניה.

אבדוק את המבחן בגוגל...אם אינני טועה - הדגם שמוצע באופציית האינסיגניה זה הדגם הכי פשוט בסדרה = דגם 4 דלתות.

 

בקיצור - לאור ניסיוני הטוב ממילא עם המונדאו הקודמת (שנתיים לאחור) ולאור כך ש-3 מכם המליצו לבסוף עליה, נראה שזו האופציה ה-1.

 

מודה לכולכם מאד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה על המונדיאו.

 

אבל צריך לזכור שהרכב יוחלף ממש בקרוב (יגיע לארץ פורד פיוז'ן באמצע 2013).

http://www.ford.com/cars/fusion/

http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1892490

 

מנוע האקובוסט והגיר יהיו זהים לאלו שבדגמים הנוכחיים אבל המרכב משתנה.

אז אם זהו רכב ליסינג/עבודה, לא נראה לי שזה משנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיבואנית פורד לישראל, דלק מוטורוס, נמסר לוואלה! רכב כי המונדאו החדשה תגיע לישראל בשלהי 2013

זה לא תלוי בי.

כפי שהוזכר פה - מדובר ברכב חברה, זה תלוי בחברה הליסינג בלבד (שלא תסכים למשוך עם רכב נוכחי שכבר כמעט וחוצה את ה-200 אלף ק"מ לשנה נוספת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדיאו אקו בוסט טובה יותר מהאופל, זאת השורה התחתונה.

 

קרא מבחן באתר דה מרקר רכב שנערך בינהן לבין הפאסאט ובין סיטרואן c5.

 

המונדאו איכותית יותר, מרווחת יותר בעלת מפרט מודרני יותר שמתבטא במנוע הזרקה ישירה מוגדש טורבו וגיר כפול מצמדים, לעומת האופל בה מנוע בעל הזרקה רגילה למיטב ידיעתי שגם הוא מוגדש טורבו. המפרט הנ״ל של המונדאו תורם לביצועים זריזים יותר וחסכון בדלק, למרות שפרמטר זה בוודאי לא חשוב לך, אלא אם כן יש לך הגבלה על הטבת הדלק.

 

״הבעיה״ עם המונדיאו היא שרמת האבזור לרבות סוג הריפוד וכיוצ״ב בגירסת הטרנד נמוכה יחסית וכן שהוצג דגם חדש בחו״ל. אם זה לא משנה לך שתוך כשנה הדגם החדש יחל להימכר בארץ והדגם הנוכחי יראה פתאום מיושן אז זוהי הבחירה הטובה יותר מבין שתיהן.

 

האוקטביה מצויינת אך היא לא ברת תחרות להן. ראשית המרחב הפנימי מצומצם בהרבה ושנית האבזור נמוך יותר ואיכות הנסיעה הכללית טובה פחות. במבחני בטיחות היא הציגה תוצאות פחות טובות. גם דגם זה עומד בפני החלפה. כמובן שבהפרש עלות מתאים אולי היא תהיה כן בחירה נכונה.

 

אין ממש משמעות לנתון כ״ס כעומד בפני עצמו. יש גורמים נוספים שמשפיעים על הביצועים כגון משקל הרכב, סוג הגיר וזמינות הכוח.

 

במבחן הנ״ל נמצא למשל כי לפאסאט עם מנוע 1.8 160 כ״ס בלבד וגיר כפול מצמדים ביצועים זהים לאופל בעלת 220 כ״ס, למעט במהירויות גבוהות מאד ותוך חסכון משמעותי בדלק של הפאסאט.

 

המונדיאו היא כמובן המהירה בקטגורייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון פורום,

 

תודה על התגובה המפורטת.

 

ה"מונדיאו אקו בוסט" זהו הדגם הנוכחי, נכון? (לא הדגם שצפוי לצאת בעוד איזה שנה?)

 

לגבי רמת האיבזור: כלל לא משנה.

 

הדברים החשובים ביותר (ואולי בלבד):

א. מנוע חזק עם ממונט טוב.

ב. בטיחותית (מבחני ריסוק).

ג. מרווחת כמה שיותר מבפנים , נוחה לנהיגה ארוכה וכ'ו.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

איך העיצוב של המונדאו לעומת העיצוב שהיה עד 2011 (או עד לא מזמן)? איך המרווח הפנימי?

כן - מה שרשמת במשפט האחרון (לפני ה"נ.ב") בהחלט מתאר את מה שאני מחפש...

האם אתה/ם רואה צורך בכלל לבקשת נסיעת מבחן על המונדאו החדשה אם אני מכיר היטב את המנדאו הקודמת ומודע ליכולותיה הטובות?

העיצוב הוא עניין אישי, כל אחד והטעם שלו. אני מאוד אוהב את המראה הסולידי של המונדיאו.

אני חושב שנסיעת מבחן קצרה לא יכולה להזיק, יכול להיות שאם תגיד להם שאתה רוצה לרכוש פורד מונדיאו, ושאתה סגור על זה בכמעט 100%, אבל עדיין רוצה לבצע נסיעת מבחן, כדי לוודא שאין ברכב הזה באמת משהו שלא תאהב, אז אולי אם יתאמו לך אותה מהר מאוד.

בכל מקה, להזיק הנסיעת מבחן הזו לא יכולה.

 

המונדיאו אקו-בוסט זו הנוכחית.

תראה שאם אתה כבר קונה רכב יקר, אולי שווה לקפוץ קצת במחיר בשביל רמת אבזור גבוהה יותר, תגיע לסוכנות, תראה את ההבדלים ותחליט.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מדוע האינסיגניה OPC שורבבה לדיון הזה. היא כלל לא רלוונטית לכאן. אם אתה פונה למבחן שלה, תהנה, אבל זה לא רלוונטי אליך.

 

אם היום אתה נוסע במונדאו הרי שכל אלטרנטיבה אחרת שהועלתה כאן תצטרך להבחן בהיבט של פשרת המרווח והתאמתה לך.

הדגם הנוכחי מציג ביצועים משופרים מאוד. המומנט החזק שלה בצירוף גיר דו מצמדי משובח ישפרו לך מאוד את החוויה לעומת מה שאתה מכיר היום. עליות? היא לא ממש תרגיש...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...