Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי הדלק - עד מתי? 8.26₪ מהחודש הבא!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ארה"ב לא מנוהלת בכלכלת שוק חופשי, בטח לא כרגע. אתה יכול להביט בטבלה כאן:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_economic_freedom

 

הניסיון להציג את ארה"ב כמדגם מייצג לקפיטליזם הוא שקר של השמאל הכלכלי. כל המדינות עד למקום 6-7 הן בעלות הכלכלה המפותחת ביותר בעולם ומובילות בכל המדדים החברתיים שקיימים. כמה שהמדינה מעניקה יותר שירותי רווחה ככה יש פחות רווחה לעם - עובדתית ואמפירית, אפשר לראות את זה בכל מדינה בעולם כרגע.

 

 

לסיום רק אומר שההתנהגות של הישראלי הממוצע היא פשוט ביזיון. הוא יפנה אליך ויגיד לך "כל השרים חרא, הממשלה מניאקית, כולם חושבים רק על עצמם ואי אפשר לסמוך עליהם, כל דבר שהם נוגעים בו הם הורסים", ואז יגיד לך ש"אני מצפה מהמדינה לקחת לי מיסים ולספק לי שירותים, הממשלה צריכה לנהל את העניינים כאן". מרוויח בכבוד את הכינוי "הישראלי המכוער".

 

ארה"ב היא קפיטליסטית כי היא נותנת זכויות פרטיות על הון(ראה ערך קפיטליזם), וכמו שאמרתי היא ללא ספק לא דוגמה לניאו ליברליות, לקפיטליזם היא יכולה לשמש דוגמה בדיוק כמו שגרמניה יכולה לשמש דוגמה וגם ישראל.

 

עכשיו, תסתכל על הרשימה שנתת עכשיו חזרה אלי, שוב על הרשימה, חזרה אלי, מה אתה רואה ברשימה? אתה רואה 3 כלכלות נישה (פתרון למתקשים - הונג קונג, סינגפור ושוויץ) שחיות בעיקר כסוחרים עבור כלכלות גדולות יותר (צר לי אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה, כי בשביל זה אתה צריך להיות מדינה עם הרבה ידידים ומעט אוייבים, לא אנחנו) והם לא דוגמה לכלכלה בכלל כי הם בעצם תלויי כלכלות אחרות. ו- 2 כלכלות סגורות גיאוגרפית (אוסטרליה וניו זילנד) שבגלל המיקום הגיאוגרפי המרוחק מכל שאר העולם וגודלן הקטן יחסית, נוצרת עדיפות לתעשיה פנימית על פני תעשיה חיצונית, שוב, לא דוגמה לכלכלות עולמיות סטנדררטיות. כך שהטבלה קצת שונה ממה שהתכוונת להציג.

 

 

ואני עדיין לא הבנתי מה חזירי לדרוש מנבחר ציבור לעבוד עבור הציבור שבחר אותו. החזירות היא בזה שהם לא עושים את זה, לא שדורשים את זה. זה כמו שתגיד שבגלל שרוב הפאנצ'ר מאכרים רמאים, אנשים צריכים לתקן לעצמם את הפאנצ'רים באוטו. לא. צריכים להכניס את הרמאים לכלא וישארו רק ההגונים. אותו דבר לגבי פוליטקאים ופקידי ממשלה. אבל אהבתי איך אתה מעוות את המציאות. אתה מכיר משהו בשם רועי במקרה?

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ואללה!?

 

אתה יכול להלביש לי את התאוריה האעלק "עובדתית ואמפירית" הזאת על גרמניה? הולנד? בלגיה? צרפת? אוסטריה? שוויץ? דנמרק? שוודיה? נורבגיה? איטליה (כן, אפילו איטליה)?

 

אלא מדינות רווחה הכי קלאסיות בעולם, לא נראה לי שלעם שם אין רווחה.

 

כן, הרפואה שם ברמה נמוכה מאשר במדינות בהן שוק הרפואה חופשי. כנ"ל במחקר בהשכלה הגבוהה.

 

למידע מפורט אתה מוזמן לעיין בספר capitalism and freedom של מילטון פרידמן. מוצג שם מעקב אחרי רווחה שתושבים במדינות שונות בעולם קיבלו בשינוי הממשל באותה מדינה. והמסקנה החד משמעית היא הקשר שהצגתי.

 

גם השפעות בעקיפין לא חסר. לדוגמה:

vfDZI9EeXyg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

פורסם
ארה"ב היא קפיטליסטית כי היא נותנת זכויות פרטיות על הון(ראה ערך קפיטליזם), וכמו שאמרתי היא ללא ספק לא דוגמה לניאו ליברליות, לקפיטליזם היא יכולה לשמש דוגמה בדיוק כמו שגרמניה יכולה לשמש דוגמה וגם ישראל.

 

עכשיו, תסתכל על הרשימה שנתת עכשיו חזרה אלי, שוב על הרשימה, חזרה אלי, מה אתה רואה ברשימה? אתה רואה 3 כלכלות נישה (פתרון למתקשים - הונג קונג, סינגפור ושוויץ) שחיות בעיקר כסוחרים עבור כלכלות גדולות יותר (צר לי אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה, כי בשביל זה אתה צריך להיות מדינה עם הרבה ידידים ומעט אוייבים, לא אנחנו) והם לא דוגמה לכלכלה בכלל כי הם בעצם תלויי כלכלות אחרות. ו- 2 כלכלות סגורות גיאוגרפית (אוסטרליה וניו זילנד) שבגלל המיקום הגיאוגרפי המרוחק מכל שאר העולם וגודלן הקטן יחסית, נוצרת עדיפות לתעשיה פנימית על פני תעשיה חיצונית, שוב, לא דוגמה לכלכלות עולמיות סטנדררטיות. כך שהטבלה קצת שונה ממה שהתכוונת להציג.

 

 

ואני עדיין לא הבנתי מה חזירי לדרוש מנבחר ציבור לעבוד עבור הציבור שבחר אותו. החזירות היא בזה שהם לא עושים את זה, לא שדורשים את זה. זה כמו שתגיד שבגלל שרוב הפאנצ'ר מאכרים רמאים, אנשים צריכים לתקן לעצמם את הפאנצ'רים באוטו. לא. צריכים להכניס את הרמאים לכלא וישארו רק ההגונים. אותו דבר לגבי פוליטקאים ופקידי ממשלה. אבל אהבתי איך אתה מעוות את המציאות. אתה מכיר משהו בשם רועי במקרה?

 

קפיטליסטית זה לא ערך בינארי. יש מדינות יותר קפיטליסטיות ממנה ולכן זה טיפשי להפוך אותה למדגם מייצג.

 

באילו כלכלות הן תלויות בדיוק? הונג קונג תלויה במישהו? LOL

 

הדוגמה שהבאת מפגרת.

יש בעיה - רוב הפנצ'ר מאכרים רמאים.

הפתרון - לקחת שירות רק מההגונים.

עד כאן נכון.

הבעיה היא איך להשיג את זה - אני נותן לך חופש לעשות זאת בעצמך. תעשה מה שבא לך ותיעזר במי שבא לך. הפתרון הסוציאליסטי הוא למנות חברי כנסת שיחליטו מי הגון ומי לא ולהכריח אותי להסכים איתם גם אם הם טועים. שזה מה שאתה רוצה.

 

מכיר הרבה רועי.

פורסם
כן, הרפואה שם ברמה נמוכה מאשר במדינות בהן שוק הרפואה חופשי. כנ"ל במחקר בהשכלה הגבוהה.

 

למידע מפורט אתה מוזמן לעיין בספר capitalism and freedom של מילטון פרידמן. מוצג שם מעקב אחרי רווחה שתושבים במדינות שונות בעולם קיבלו בשינוי הממשל באותה מדינה. והמסקנה החד משמעית היא הקשר שהצגתי.

 

הרפואה נמוכה יותר עבור המיעוט המבוסס אבל גבוהה יותר עבור רוב העם. למען האמת כמעט לא תראה היום אירופאים שמתלוננים על רמת הרפואה לעומת אמריקאים שהקיעו דם כדי לשנות את שלהם.

 

יקירי, הספר של מיטלמן פורסם בתחילת שנות ה-60 ומבוססת על תיאוריות שנבנו על מדינות שזה עתה גמרו להלחם שתי מלחמות עולם, איך בדיוק יש לנתונים שם עדיין תוקף? בנוסף, מתחילת שנות ה-90 הכלכלה בעולם השתנת בצורה פראית. כך שאין קשר כבר בין מיטלמן למה שקורה היום. ובנוסף, על הנוסף מיטלמן תומך בספרו במס הכנסה שלילי לעניים (לפני שהניאו ליברלים יתחילו לקנות את הספר בכמויות)

 

וכפי שוודאי אתה יודע הביקורת העיקרית על הספר היא שהוא יוצר תיקרת זכוכית בין עניים לעשירים כך שמאוד קשה לעבור בין המעמדות. וכמו תמיד, יש לו לא מעט רעיונות טובים וגם לא מעט רעיונות לא טובים שנוגדים את הטבע האנושי, אבל גם את זה אפשר להגיד על מרקס.

פורסם
1) אתה יודע כמה הטבות מס הוא מקבל בגלל זה?

 

 

אז? אני בטוח שזה שמקבל את התרומה לא ממש מעוניין בהטבת מס של גייטס

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
קפיטליסטית זה לא ערך בינארי. יש מדינות יותר קפיטליסטיות ממנה ולכן זה טיפשי להפוך אותה למדגם מייצג.

 

אין הרבה יותר קפיטלסטיות ממנה לכן היא מדגם בהחלט מייצג, ואלה שיותר קפיטלסטיות בהרבה מיקרים חריגות.

 

באילו כלכלות הן תלויות בדיוק? הונג קונג תלויה במישהו? LOL

 

בסין קוריאה ויפן, הונג קונג היא נמל שיש לו מדינה וכמעט כל הכנסותיה מהמסחר בו, ובבנקים שלה(כמו שוייץ), אין כמעט תעשיה, אפילו לא מזון. איזה עוד כלכלות כאלה אתה מכיר?

 

הדוגמה שהבאת מפגרת.

יש בעיה - רוב הפנצ'ר מאכרים רמאים.

הפתרון - לקחת שירות רק מההגונים.

עד כאן נכון.

הבעיה היא איך להשיג את זה - אני נותן לך חופש לעשות זאת בעצמך. תעשה מה שבא לך ותיעזר במי שבא לך. הפתרון הסוציאליסטי הוא למנות חברי כנסת שיחליטו מי הגון ומי לא ולהכריח אותי להסכים איתם גם אם הם טועים. שזה מה שאתה רוצה.

יפה! אז פשוט תבחר את הפוליטקאי ההגון שיעבוד עבורך בכנסת, יותר פשוט יש לך חופש בחירה לא?! והסוציאליסטים לא ממנים, אלה בוחרים וזה קשור לדמוקרטיה לא לסוציאליזם. כלומר אתה תומך שפנצ'ריית אוזן תמשיך לפעול ותפיל אנשים בפח? כי מסתבר שהם מצליחים ושורדים בתנאי הקפיטליזם טוב מאוד.

מכיר הרבה רועי.

שמים לב

 

תשובות

פורסם
הרפואה נמוכה יותר עבור המיעוט המבוסס אבל גבוהה יותר עבור רוב העם. למען האמת כמעט לא תראה היום אירופאים שמתלוננים על רמת הרפואה לעומת אמריקאים שהקיעו דם כדי לשנות את שלהם.

 

יקירי, הספר של מיטלמן פורסם בתחילת שנות ה-60 ומבוססת על תיאוריות שנבנו על מדינות שזה עתה גמרו להלחם שתי מלחמות עולם, איך בדיוק יש לנתונים שם עדיין תוקף? בנוסף, מתחילת שנות ה-90 הכלכלה בעולם השתנת בצורה פראית. כך שאין קשר כבר בין מיטלמן למה שקורה היום. ובנוסף, על הנוסף מיטלמן תומך בספרו במס הכנסה שלילי לעניים (לפני שהניאו ליברלים יתחילו לקנות את הספר בכמויות)

 

וכפי שוודאי אתה יודע הביקורת העיקרית על הספר היא שהוא יוצר תיקרת זכוכית בין עניים לעשירים כך שמאוד קשה לעבור בין המעמדות. וכמו תמיד, יש לו לא מעט רעיונות טובים וגם לא מעט רעיונות לא טובים שנוגדים את הטבע האנושי, אבל גם את זה אפשר להגיד על מרקס.

 

מי זה מיטלמן?

בכל מקרה, פרידמן דבק באותו קו חשיבה עד מותו.

 

מס שלילי הוא דוגמה לשירות רווחה יעיל (עד כמה ששירות רווחה, שבהגדרתו מעודד עוני, יכול להיות יעיל). הבעיה שכרגע רוב מנגנוני הרווחה מבוססים על מניעת תחרות בשוק.

 

ושוב - די להציג את ארה"ב כמודל הקפיטליזם האבסולוטי. היא רחוקה מלהיות כזו, ואם תמשיכו להציג אותה כדוגמה אאלץ להפסיק את הדיון.

רמת הרפואה לא נמדדת בסיפוק של התושבים. היא נמדדת בהצלחות המתועדות שלה (שבטח לא טרחת לחפש).

פורסם

"רשת טן תוזיל את מחיר הדלק ב-1.2-1.3 שקלים לליטר ב-2 וב-9 בספטמבר, ב-5 תחנות בשעות הלילה."

 

לילה = 00:00 עד 06:00 , 5 תחנות = באר-שבע, חולון, ראשון לציון, גיסין - פתח תקווה ותל חנן - נשר.

 

בגלל זה צריכים מחאה נגד חברות הדלק הגדולות שלא עושות חשבון לאף אחד.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000779906

Detailer.gif
פורסם
תשובות

 

 

זו הבעיה, שהרוב בוחר בשביל כולם, במקום שכל אחד יבחר לעצמו.

 

אם יש מישהו שהמוסכניק שלו פועל בדרכים שלפי דעתך שגויות מבחירה שלו זו בעיה שלו. אתה רוצה - תציע לו עזרה. אל תכריח אותו לקבל ממך עזרה.

פורסם

למען שאני אשכיל, בא נזרום איתך.

 

תן לי דוגמא של כלכלה עולמית שבה המדינה לא דואגת כלל לרווחת האזרחים, נןתנת לכוחות השוק לעשות את שלהם בצורה חופשית וכולם מבסוטים מהחיים.

 

מי זאת המדינה הזאת שמשמשת כאמת מידה שלפיה אתה קובע שהשיטה שלך בכלל עובדת?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אפילו באקדמיה שבד"כ מנותקת בצורה זו או אחרת מהמציאות מלמדים על הכשלים של התיאוריה הקיינסיאנית.

אין היום אף מדינה מפותחת בעולם שיש בה שוק חופשי. זה פשוט לא עובד וצריך להיות עיוור לחלוטין למה שקורה בעולם כדי לא לראות את זה.

emotion of motion

פורסם
מי זה מיטלמן?

טעות שלי מיטלמן בכלל מהסיפור על האיש הכחול:-)

בכל מקרה, פרידמן דבק באותו קו חשיבה עד מותו.

אז, במה זה נותן תוקף לנתונים שלו מ 62

 

מס שלילי הוא דוגמה לשירות רווחה יעיל (עד כמה ששירות רווחה, שבהגדרתו מעודד עוני, יכול להיות יעיל). הבעיה שכרגע רוב מנגנוני הרווחה מבוססים על מניעת תחרות בשוק.

הוא מציע את זה כפתרון אפשרי לעוני, דבר הנוגד את הניאו ליברליזם, בו העני ישאר עני ללא שום עזר מלבד עצמו

ושוב - די להציג את ארה"ב כמודל הקפיטליזם האבסולוטי. היא רחוקה מלהיות כזו, ואם תמשיכו להציג אותה כדוגמה אאלץ להפסיק את הדיון.

לא הצגתי את ארה"ב כמודל הקפיטליזם האבסולוטי אלה ציינתי שניתן בהחלט לקחת אותה כמודל לקפטילזם כי היא כזו, ולקחתי אותה כמודל למקום בו יש/הייתה רפואה חופשית. ואתה מוזמן להפסיק את הדיון בכל רגע, אני לא אמנע ממך את זה, מבטיח8)

רמת הרפואה לא נמדדת בסיפוק של התושבים. היא נמדדת בהצלחות המתועדות שלה (שבטח לא טרחת לחפש).

בדיקטטורה יש סיכוי שאתה צודק בדמוקרטיה, לא כל כך, כי מה שהתושבים לא מסופקים ממנו יש להם רצון ויכולת לשנות(גם אם זה לוקח הרבה זמן).

לא טרחתי, אני אפילו לא שמעתי על המדד הזה(יכול להיות רק בגלל שאני לא רופא) ומי וכיצד יצרו אותו(ואם זה חברות ביטוח רפואי אמריקאיות תחסוך ממני גם את המידע). אני יודע שברוב המחקרים של ארגון הבריאות העולמי על הרפואה, ארה"ב לא במצב הכי טוב ביחס למערב, חוץ מהעובדה שהרפואה הפרטית שם(כזו שגם שעולה הרבה מאוד כסף) ברמה גבוהה ביותר.

 

תשובות

פורסם
זו הבעיה, שהרוב בוחר בשביל כולם, במקום שכל אחד יבחר לעצמו.

 

אם יש מישהו שהמוסכניק שלו פועל בדרכים שלפי דעתך שגויות מבחירה שלו זו בעיה שלו. אתה רוצה - תציע לו עזרה. אל תכריח אותו לקבל ממך עזרה.

 

בדיוק קוראים לזה ד מ ו ק ר ט י ה.

 

אתה נותן לבין אדם אמין (רצוי) וחכם (רצוי גם כן) את התפקיד לאסוף מידע, לעבד מידע ולקבל החלטה מושכלת בזכות המידע שתטיב עבורך, כדי שאתה לא תצטרך לפתוח אפליקציה כל פעם שאתה צריך לשירותים או לחפש מידע אמין באיזה פאנצ'ריה לא דופקים את הג'אנטים, כי יש לך כרגע פאנצ'ר. כמה רגולציה צריך להיות על כל תחום, זה נתון לויכוח.

אני מניח שפעם אחת טיפול ברקסים אצל מוסך חאפר, היה מספיק לך להבין שאליו אתה לא חוזר יותר, אבל אז יש סיכוי שיהיה לך מאוחר מידי, וגם לסובבים אותך. אני אישית הייתי מעדיף שנבחר הציבור שלי ידאג למנגנון שיכניס אותו לכלא לפני שזה קורה לי.(אם ניתן)

פורסם

5 תווים

יוסי, כתבת ואני מצטט "אלטרנטיבה אחרת היא לתת קופונים למוצרים ספציפיים במקום כסף.

ככה משפחות חד הוריות ואחרות יכולות לקנות את כל המוצרים אבל בלי להוציא כסף על סיגריות או אלכוהול.

פשוט הקצבות מוגדרות".

 

מצטער לומר לך, בארה"ב התופעה קיימת. היא נקראת FOOD STAMPS. הלוזרים כבר מצאו דרך לעקוף את זה ולקנות סמים ואלכוהול בעזרת תלושי המזון שבעצם מיועדים לאוכל לילדים שלהם. הם פשוט מוכרים אותם. איך מוכרים פתק שבו המדינה משלמת על אוכל בעבור אנשים מסויימים? שאל אותי כיצד ואענה לך.

כשהייתי חייל בודד הייתי הולך לאחת מהרשתות הגדולות פעם בשבוע וקונה דברים עם נקודות שאני מקבל מהצבא.

היה אסור לי לקנות סיגריות, אלכוהול ועוד כמה דברים שהצבא אסר שאני אקנה, ואם הייתי רוצה לקנות את זה, הייתי צריך לעשות עוד קניה עם כסף שלי, בלי קשר לנקודות (אבל אני לא מעשן ולא שותה, אז לא אכפת לי).

 

תן לי להבין מה שכתבת: אתה אומר שהממשלה עושה קומבינות, כדי שהיבואנים יוכלו להמשיך לגבות מחירים מטורפים על מוצרים? אם הוא לא יכול לעמוד בזה, או שיישב או שייצא מהעסק ותתנו למישהו אחר את הצ'אנס. אני לא רואה איפה מה שתיארת טוב לתושבי המדינה.

בשוק תחרותי ישראלי העלאת המחירים משום מה היא מתואמת, וכולם מעלים באותו זמן לאותה רמה. מעצבן.

וגם אם היא לא הייתה מתואמת באופן חשוד כלשהו, יש גם הסבר הגיוני.

משה וחיים מוכרים את אותו המוצר בחנויות שלהם. משה חושב לעצמו, אני רוצה למכור ביותר יקר קצת ולהרוויח קצת יותר טוב (לא ניכנס לעוד שיקולים כרגע). חיים רואה שמשה העלה מחירים, ואומר לעצמו: וואלה, זה ההזדמנות שלי להרוויח יותר טוב ! אני אעלה לאותה רמת מחיר!

בפועל: אם חיים היה נשאר עם המחיר הנמוך, הוא היה הורג את משה או שמשה היה נאלץ להוריד מחירים. אחד מעלה- כולם חזירים.

זה לא עובד ככה.

למעשה אסור לתאם מחירים וצריכה להיות אכיפה בעניינים האלו.

בכלכלה הישראלית אין כמעט אכיפה, או שהיא לא יעילה, אז המחירים גבוהים.

בתיאוריה ניאו ליברלית זה שעובדת, זה לא ככה.

תאמין לי, אני חי במדינה שעובדת ככה.

חייבים לעשות תחרות בחלב, והבגדים באמת יקרים מאד. יש גם מותגים מעפנים שעולים הרבה ביחס לאיכות שלהם.

 

מסכים. עדיין אין לי את הגב לחשוב על ילדים, אז בינתיים... רק מתאמנים.:lol:

 

בקיצור, אני אסכם לכם כי זה מאוד פשוט אבל אתם קצת לא יורדים לסוף דעתי:

 

1.כולם חזירים, מלך החזירים הוא הממשלה. אם לחזיר A יש עסק פרטי, להלאים אותו או לתת לממשלה לפקח עליו רק יהווה נטל על קופת המדינה (שזה עוד מיסים ויוקר מחייה) ויהיה פתח לקומבינות.

 

לא ממש. אם הממשלה הייתה שמה לעצמה כמטרה שיהיו 3-4 חברות ממשלתיות שעוסקות באותו תחום (חשמל, מים, בריאות) ועושות תחרות ביניהן, היינו רואים איך המחירים יורדים והמיסים שלנו מתחילים לעבוד כמו שצריך.

אולי בהתחלה צריך להתחיל להשקיע בזה כספי מדינה אבל הרעיון הוא לעשות גופים שמתחרים אחד בשני אבל המטרות שלהם הן גם כלכליות וגם יעילות.

אחרי תקופה מסוימת הם יתחילו להיות יעילים ולא נצטרך יותר להזרים להם משאבים מהמיסים, אלא רק מעצמן. אלו שלא יהיו יעילות ייסגרו.

כמו שוק פרטי, אבל בלי האפשרות שפרטיים יעשו מה שבא להם בלי פיקוח ויעשקו את כולנו עם תיאום מחירים.

 

2.הפיתרון על מונופול הוא לבטל את ההגבלות וליצור תחרות. לא לפקח עליו. זה משהו שבלי קשר לכך שהוא לא מוסרי בעליל ושני מבוגרים רשאים לקיים ביניהם כל עסקה שבא להם, פשוט יזיק לצרכנים.

 

מבוגרים הם אידיוטים, בהכללה.

תראה את הכלכלה הישראלית.

הישראלים יקנו כל מה שיגידו להם, ועוד יגידו "לא יצאתי פראייר", כשבאופן ברור הוא משלם 4 פעמים יותר על אותו מוצר.

רוב האנשים לא יודעים לנהל כלכלת בית בצורה הבסיסית ביותר, אז אי אפשר ממש לסמוך עליהם.

3.אפשר לקבל דרישה לרפואה וחינוך בסיסיים בחינם. הבעיה מתחילה עם קנאים שדורשים לבטל את הרפואה והחינוך הפרטיים וגוררים את כולם לרמה נמוכה.

 

לא נראה לי שיש יותר מדי אנשים שדורשים לבטל את זה.

תראה לי ציטוט אחד ממישהו שרוצה לבטל רפואה פרטית או חינוך פרטי.

גילוי נאות: מגיל 12 עד גיל 18 הייתי בבתי ספר פרטיים.

simple as that.

 

 

העובדות לא תומכות בדעתך. במשך אלפי שנים העם היהודי היה המשכיל ביותר בעולם, בהפרש ניכר, ללא התערבות ממשלתית. מאז שהשתלטה המדינה על החינוך, ירדנו אל מתחת לממוצע.

 

כי ברגע שזה קורה עם ממשלות שלא רוצות אנשים משכילים אלא צרכנים בורים ועובדי צווארון כחול, הם לא נותנים תקציבים מתאימים והאיכות של החינוך יורדת.

 

אני דווקא חושב שהן היו מושחתות ולא טפשות. אתה כנראה דן אותן לכף זכות (?)...

 

I'll give you that one :wink:

אמת.

 

 

לא שוק חופשי - נכון. אבל לענ"ד רגולציה ופרוטקציה הן אחיות די דומות, כי הרגולציה יוצרת מקום צר יותר לעמוד בו - אז למי ירשו? למי שהפרוטקציה תמליץ עליו (לטובת הציבור כמובן, כמו תמיד).

 

בגלל זה החסמים צריכים להיות מאוד נמוכים, כל עוד מה שעושים עומד בסטנדרטים שעוזרים באמת לכלכלה.

דני

פורסם

אתה צודק, הבעיה היא שאתה כופה עליי את מה שהוא החליט.

לדוגמה בתחום שאני מתעסק בו - אימון בחדר כושר.

אסור לי לאמן אנשים כי אין לי תעודה. אני יודע את כל החומר שנלמד בוינגייט, אבל הוא מתנהל כמו גנון (נעזוב את זה שהחומר נכתב בשנת 1950 והוא ברובו בכלל לא נכון) ואני צריך לעשות שם 240 שעות (בודקים נוכחות) של חומר שלמדתי כבר ואני יודע ב95%.

לעומת זאת מאמנים חסרי יכולת שקיבלו במבחן המסכם 55 שמבקשים כל אימון ממני ללמד אותם (80% מהמאמנים במכון שלי כאלה, כולם עם תעודה כמובן) יכולים.

 

אי אפשר לסמוך על הממשלה בנושאים כאלה. נקודה. אי אפשר לתת לה להתערב בעסקאות בין 2 מבוגרים ששניהם מסכימים להן.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...