Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, ברשותי קסארה מודל 2003 (אוטו' דגם sx 1600) . האוטו במצב מכני די טוב אך ישנה בעיית הנעה (שלא הסתדרה לאחר החלפת מצברים / סטרטר): מכניסים מפתח לסוויץ', חצי סיבוב לחשמל, שעונים מתכווננים ואז עוד חצי סיבוב. לפעמים, במנוע חם אין בכלל נסיון הנעה - שומעים "קליק" חלש וזהו (גם לאחר שהאוטו נח כשעה). זהו. עכשיו האוטו נח ואין עם מי לדבר. תבוא עוד חצי שעה - שעה ונראה מה אפשר לעשות בשבילך. הולך. חוזר. מניע כמו מכונית מרוץ (נסיון ראשון בשיא הגבריות).

לא התעצלתי ופניתי ל 4 מוסכים שונים. כולם מוסכים מורשים. אחד מהם הוא מוסך היבואן \ יצרן בכ"ס. לדבריהם לא נמצאה שום בעייה ומבחינתם טיפול בבעיה יכול לכלול החלפת צמת חשמל (ועוד כמה דברים שהפסקתי לשמוע לאחר שביקשתי הערכה למחיר).

בעבר - עם האוטו הזה, בשל בעיית פיח במצערת (אז לא ידעתי שזו הבעייה ובמוסך, כרגיל הציעו לי לשדרג למרצדס) פניתי לעזרתכם ושלחתם אותי עם אינדיקציה למוסך (שאפט ) שם פתרו לי את הבעייה. אני אשמח לקבל מכם הצעות \ הפניות למוסך שלדעתכם יכול לעזור.

 

תודה מראש

פורסם

נישמע כמו בעייה חשמלית בחיווט עצמו. האם בדקת שמגיע חשמל לסטרטר שזה קורה? ומה קורה עם המתח במצבר בעת ההנעה שנישמע הטיק הזה? יש ירידה דרסטית?

פורסם

תודה על התגובה המהירה! אין לי מושג מה בדקו אבל אני בהחלט מתכוון ללכת למוסך ולשאול את השאלות הנכונות (הודות להכוונתכם). דרך אגב - כשאני מגיע למוסך עם האוטו אין שום בעייה והוא מניע שוב ושוב...

פורסם

אחת הבעיות בלאתר תקלה זה לתפוס אותה על חם ואז מגיע מרפי שלא מאפשר זאת. האופצייה היחידה היא להשאיר את הרכב ממש סמוך למוסך מהבוקר עד הצהריים ואז להגיע בצהריים ולעיני המוסכניק לנסות להניע.

פורסם

הי,

זה נשמע כמו מגע חשמלי לא טוב בין המצבר / סוויץ' / ריליי שילוב מתנע / הסטרטר עצמו.

 

מציע:

לנסות (כשיש את ה"תיק") לחבר כבלים לעוד מצבר במקביל (לפסול בעיית מגעים להדקי המצבר),

לראות שיש מתח על המתנע בנסיון התנעה,

לראות שמגיע זרם למתנע (עם current probe),

להחליף ריליי סטרטר / פיוז סטרטר.

 

לעבור על כל המוליכים העבים מהמצבר עד הסטרטר - גם הפלוס וגם המינוס.

 

אולי זה ייתן עוד קצת מידע,

אלעד.

פורסם

2 דברים לבדיקה:

 

1. מתג חשמלי של הגיר האוטומטי. ייתכן והמתג פגום ובמצבים מסויימים אינו "משחרר" את הנעילה לסטרטר.

כאשר התקלה מתרחשת, נסה להעביר ל N ולהניע. במידת הצורך, נסה "לשחק" בין P ל N ולהניע.

 

2. מאחר ומדובר בתקלה על "מנוע חם", הנטיה שלי היא למפל מתח בסוויץ' (שמתחמם, כי צרכני חשמל עובדים דרכו כאשר הדרך בנסיעה).

יש להתקין ממסר הגברה פשוט (ממסר עולה 20-25 ש"ח והעבודה זה עניין של מוסך, לרוב החיוב נע על חצי שעה או שעת עבודה) ולבדוק אם הבעיה נפתרת.

 

הימור שלי - מפל מתח בסוויץ' (תופעה מוכרת של רכבים מזדקנים).

אם אתה מאיזור המרכז, ייתכן ואוכל לסייע לך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
2 דברים לבדיקה:

 

1. מתג חשמלי של הגיר האוטומטי. ייתכן והמתג פגום ובמצבים מסויימים אינו "משחרר" את הנעילה לסטרטר.

כאשר התקלה מתרחשת, נסה להעביר ל N ולהניע. במידת הצורך, נסה "לשחק" בין P ל N ולהניע.

 

2. מאחר ומדובר בתקלה על "מנוע חם", הנטיה שלי היא למפל מתח בסוויץ' (שמתחמם, כי צרכני חשמל עובדים דרכו כאשר הדרך בנסיעה).

יש להתקין ממסר הגברה פשוט (ממסר עולה 20-25 ש"ח והעבודה זה עניין של מוסך, לרוב החיוב נע על חצי שעה או שעת עבודה) ולבדוק אם הבעיה נפתרת.

 

הימור שלי - מפל מתח בסוויץ' (תופעה מוכרת של רכבים מזדקנים).

אם אתה מאיזור המרכז, ייתכן ואוכל לסייע לך.

 

איציק

תגיד איציק, ממסר הגברה שכזה מיתחבר בחיווטים של הסוויצ' בפנים הרכב?

פורסם
תגיד איציק, ממסר הגברה שכזה מיתחבר בחיווטים של הסוויצ' בפנים הרכב?

 

לא חייב, ניתן לחברו גם בתיבת הנתיכים בתא המנוע בלי לפרק שום דבר בתוך הרכב.

בתיבת הנתיכים בתא המנוע (צד נהג) קיים קונקטור קטן שחור עם 2 פינים, אחד החוטים הוא בצבע תכלת, זה החוט שהולך לסטרטר.

בתיבת הפיוזים יש גם חיבור ישיר למצבר ע"י כבל עבה שמחובר לתיבת הנתיכים עם אום 13 מ"מ.

 

את החוט בצבע תכלת חותכים. את הקצה שהולך לתיבת הפיוזים הופכים לפיקוד (+) לממסר. את הקצה השני (שהולך לסטרטר) הופכים ליציאה מהממסר. לוקחים מינוס (-) קבוע לממסר (מהיכן שניתן הכי קרוב) ומחברים הזנת מתח טובה וחזקה לממסר עצמו (להעזר כמובן בחיבור החזק מהמצבר שמאובטח בבורג 13 מ"מ).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...