Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5108 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהתאם לרוח התקופה, שאלתי את עצמי מהו הסל"ד המומלץ לחסכון בדלק. אז עשיתי חיפוש בגוגל וגיליתי שעדיף כמה שפחות, אך לא יותר מדי. משהו כמו 2000. בעלייה אפשר 2200. והמהירות צריכה להיות כ-90 קמ"ש, פלוס מינוס 10 קמ"ש בעליות/ירידות.

 

אתמול עשיתי בנסיעה בין עירונית עם מזגן 70 ק"מ ב-4.5 ליטר שזה יוצא 1 ל-15,16. טויוטה קורולה 1600 אוטומטית בת 14 שנה. אני חושב שזה טוב.

פורסם

ב-2200 סל"ד אתה יכול רק לחלום על 90 קמ"ש בעליה ובכדי לייצר קצב תנועה סביר תצטרך ללחוץ הרבה על הגז = לפתוח מצערת = לצרוך הרבה דלק. בקיצור - לא נכון, לא טוב ולא מומלץ. מה גם שאתה לא יכול להתייחס לסל"ד כמדד בלעדי שכן בהילוך נתון תהיה במהירות נתונה כפונקציה של יחסי העברה, לא תוכל לשנות את זה (כי ממילא תשאף, לפחות לא בעליה/ירידה) להיות בהילוך גבוה ככל שניתן.

 

מדידת צריכת דלק על פני 70 ק"מ היא לא רצינית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לדעתי זה משתנה מרכב לרכב.

אי אפשר להגדיר משהו אחיד.

גם סל"ד נמוך מידי שבו המנוע מתאמץ ו"נחנק" בהילוך גבוה מידי לא נראה לי חסכוני בדלק.

ההצעה הכי טובה היא להאיץ בסבלנות ולא מהר מידי ,לא לנסוע במהירויות גבוהות(בכבישים בארץ 100-110 מספיק בדרך כלל) ולהשתדל לנסוע במהירות קבועה עד כמה שאפשר-הכוונה לא לשחק עם הגז כל הזמן אלא ללחוץ קבוע.

פורסם

הכוונה שלי היא לנסיעה בין עירונית ממוצעת, אתה יודע, עליות וירידות בקטנה. לא הקסטל. ולא משאית.

במקרה כזה אני חושב שקל להגיע ל-90 קמ"ש ב-2000 סל"ד בממוצע. ואני מסכים - יותר סל"ד = יותר מצערת = יותר דלק.

 

110 קמ"ש - הרשה לי לחלוק אתה תבזבז 10-12% יותר לפחות דלק.

 

עלייות תלולות - אני עדיין לא סגור על הטכניקה החסכונית ביותר. עדיף להמנע :-)

פורסם

סל"ד במהירות מסוימת הוא פונקציה של יחסי העברה. אם הרכב שלך, בהילוך הגבוה שלו, נמצא על יותר מ-2000 סל"ד ב-90 קמ"ש, לא תוכל לעשות את מה שאתה רוצה. אם תסע ב-2200 סל"ד בעליות תהיה מכשול נייד (בקושי) וסכנה על הכביש.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לא מבין מה אתם מסבכים. בנסיעה בינעירונית עבור 90% מהרכבים הפרטיים, אזור ה 90 קמ"ש יהיה הכי חסכוני, בטח בהילוך הכי גבוה לרכבים עם 4 או 5 הילוכים ואולי הילוך אחד לפני ברכבים כמו שיש היום עם 6 או 7 הילוכים. כל עלייה משם תעלה גם את צריכת הדלק. 90% מהרכבים כי לפי מה שראיתי אצלי ברכב, העלאת המהירות משפיעה פחות על הצריכה ביחס למשל למנוע 1600 וכמובן שלגבי קטנים יותר.

 

אצלי ברכב למשל כדוגמא למנוע "גדול", V6 3400 (4 הילוכים, ענתיקה) מבדיקות מעשיות מדוייקות מאוד לבינעירוני ברוטו (ז"א שאני מודד נסיעה ממקום למקום וזה כולל האצות, עקיפות, רמזורים אם יש וכו' ולא שם על 100 ובודק במחשב דרך צריכה רגעית), יצא שההפרש בין נסיעה קבועה על 110 ל 130 למשל, יצא דיי קטן. לא יודע בדיוק למה זה ככה אבל אני מניח שבמנוע גדול הסל"ד נמוך גם על 130, יחסית וחוץ מזה הצריכה הקבועה של המנוע משחקת פקטור גדול יותר מאשר במנוע קטן. כנ"ל אני יכול לומר גם על הצריכה העירונית. כשהייתי בודק צריכה באופן קבוע ורושם הכל, שמתי לב שהצריכה העירונית כמעט תמיד הייתה "קבועה", סביב ה 6.5, גם בטנקים שהייתי עדין מאוד וגם בכאלה שלחצתי יותר בכוונה כדי להשוות. שוב לפי ההרגשה שלי, המנוע הגדול כנראה צורך יותר על זה שהוא עובד בכלל ואז פקטור ה"לחיצה" או הסל"ד בא פחות לידי ביטוי, שוב בהשוואה למנועים קטנים יותר בנפח סטנדרטי.

 

יכול להיות שאני טועה לגמריי אבל זה מה שנראה לי ע"י הפעלת הגיון הנדסי משהו. ההפסדים הקבועים במנוע גדול גדולים יותר ממנוע קטן (ז"T שהצריכה הקבועה גדולה יותר) אבל גם באופן יחסי ההפסדים המשתנים (עקב סל"ד) נמוכים יותר, שוב באופן יחסי.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

כדי לחסוך דלק צריך גם לכבות מזגן (כדי להקטין את העומס על המנוע) ולסגור את החלונות (כדי להקטין את הגרר).

אתה מוכן לעשות זאת ביולי-אוגוסט?

פורסם

באופן כללי בסלד הנמוך ביותר בהילוך הגבוה ביותר. כל עוד פעולת המנוע ״עגולה״

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
ב-2200 סל"ד אתה יכול רק לחלום על 90 קמ"ש בעליה

תלוי איזה רכב. בדיזלים טורבו עם הרבה מומנט בטווח סלד הזה, לנסוע בעלייה על 2200 ואפילו פחות זה לא בגדר חלום גם על 90 או יותר. למשל היה לי רכב דיזל שלעיתים נדירות הייתי מגיע ל2000 סלד ועגלה הוא לא היה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
תלוי איזה רכב. בדיזלים טורבו עם הרבה מומנט בטווח סלד הזה, לנסוע בעלייה על 2200 ואפילו פחות זה לא בגדר חלום גם על 90 או יותר. למשל היה לי רכב דיזל שלעיתים נדירות הייתי מגיע ל2000 סלד ועגלה הוא לא היה.

 

לא רק בדיזלים. גם טורבו בנזין מודרנים מספקים את הסחורה בסלד נמוך

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

להלן "תוכנית החסכון" שלי בדלק :

 

בחצי השנה האחרונה לאור עליית מחירי הדלק והצבת מצלמות המהירות החלטתי שמהירות הנסיעה שלי ברכב לא תעבור את ה-100 קמ''ש.

בנוסף, בשעות שיש פקקים בכבישים בין עירונים אני משתמש אך ורק בתחבורה ציבורית ( שזה 90 אחוז מהזמן ).

הרכב : אופל אסטרה , 2002, 1.6 ידני בנזין.

מסלול הנסיעה שלי : אשדוד-תל אביב; שעות נהיגה : בשעות מוקדמות של הבוקר, לפני הפקקים, והחזרה בשעות הצהריים לפני הפקקים.

הרכב משמש אותי מעט מאוד לנסיעות שהן לא בין עירוניות, כך שמרבית צריכת הדלק היינה בין עירונית.

צריכת דלק לפני "תוכנית החסכון" : ממוצע של 13.50 ליטר לק''מ.

צריכת דלק במהלך "תוכנית החסכון" : ממוצע של 16.30 ליטר לק''מ.

מהירות ממוצעת : 90 קמ''ש, שיוט ב-2600 סל''ד הילוך 5.

בקיץ : בבוקר נסיעה ללא מזגן עם חלונות סגורים, בצהריים נסיעה עם מזגן וחלונות סגורים.

פורסם

הסל"ד האידאלי יגיע כשתכיר את הרכבך,כשתדע מתי קשה לו,מתי אפשר להוריד גז,אבל זה יותר נכון לגיר ידני,בגיר אוטומט כמעט ואין לך מה לעשות,חוץ מאשר להאיץ במתינות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לא רק בדיזלים. גם טורבו בנזין מודרנים מספקים את הסחורה בסלד נמוך

 

חברים, כל רכב והנתונים שלו, אין נוסחה קבועה כאן.

 

לדוגמא, בלינקולן מארק 8 שהייתה לי, ב3,000 סל"ד הייתי כבר על 180 קמ"ש :shock:

כבר חתמתי...

פורסם
לא מבין מה אתם מסבכים. בנסיעה בינעירונית עבור 90% מהרכבים הפרטיים, אזור ה 90 קמ"ש יהיה הכי חסכוני, בטח בהילוך הכי גבוה לרכבים עם 4 או 5 הילוכים ואולי הילוך אחד לפני ברכבים כמו שיש היום עם 6 או 7 הילוכים. כל עלייה משם תעלה גם את צריכת הדלק. 90% מהרכבים כי לפי מה שראיתי אצלי ברכב, העלאת המהירות משפיעה פחות על הצריכה ביחס למשל למנוע 1600 וכמובן שלגבי קטנים יותר.

 

אצלי ברכב למשל כדוגמא למנוע "גדול", V6 3400 (4 הילוכים, ענתיקה) ... יצא שההפרש בין נסיעה קבועה על 110 ל 130 למשל, יצא דיי קטן. לא יודע בדיוק למה זה ככה אבל אני מניח שבמנוע גדול הסל"ד נמוך גם על 130, יחסית וחוץ מזה הצריכה הקבועה של המנוע משחקת פקטור גדול יותר מאשר במנוע קטן. כנ"ל אני יכול לומר גם על הצריכה העירונית. כשהייתי בודק צריכה באופן קבוע ורושם הכל, שמתי לב שהצריכה העירונית כמעט תמיד הייתה "קבועה", סביב ה 6.5, גם בטנקים שהייתי עדין מאוד וגם בכאלה שלחצתי יותר בכוונה כדי להשוות. שוב לפי ההרגשה שלי, המנוע הגדול כנראה צורך יותר על זה שהוא עובד בכלל ואז פקטור ה"לחיצה" או הסל"ד בא פחות לידי ביטוי, שוב בהשוואה למנועים קטנים יותר בנפח סטנדרטי.

 

יכול להיות שאני טועה לגמריי אבל זה מה שנראה לי ע"י הפעלת הגיון הנדסי משהו. ההפסדים הקבועים במנוע גדול גדולים יותר ממנוע קטן (ז"T שהצריכה הקבועה גדולה יותר) אבל גם באופן יחסי ההפסדים המשתנים (עקב סל"ד) נמוכים יותר, שוב באופן יחסי.

 

110-130 ? מעניין לדעת. אני מחזק את דברייך. קבל ח"ח. אני באופן אישי בחיים לא הייתי מסוגל לנסוע באוטו ששותה דלק בלגימות. זה ממש כואב לי בלב רק לחשוב על זה. אבל זה משעשע שהמנוע שלך צורך דלק רק על זה שהוא עושה טובה שהוע עובד.... הילוך או לא זה כבר זניח :lol:

×
×
  • תוכן חדש...