Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5131 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יכול להיות, אבל מישהו לחש לי שגם במו 1 (במיוחד הקודמת) היא לא פרימיום, וגם שאאודי a3 לא יותר פרימיום מגולף. ובכ״ז, אפשר לראות לא מעט כמותן במקומות הנכונים, ואפילו בהגדרה הן ׳פרימיום׳ - בגלל הסמל.

פורסם
הלו הלו מאיפה כל האגרסיות השליליות? מה קרה?

החלטת שאתה מכפיש את ולוו ועל הדרך גם את קהילת עוה"ד?

המציאות היא שאכן וולוו איבדה מזוהרה בשנים האחרונות, ובטח איבדה את הבכורה שהייתה שמורה לה פעם - אבל עדיין, היא נחשבת פרימיום, ומרגישה, ברוב הדגמים, פרימיום. מעצם זה שיש לה מתחרה בסגמנט מכוניות הסלון היא כבר פרימיום. למה, לפורד יש את זה (אגב, אשמח לקישור על המונדאו)?

סקודה סופרב העממית (זו שרואים בכבישים לאחרונה יותר ממאזדה 6) אינה המכונית של השרים. לא מבחינת מנוע, הנעה, אבזור, ואיכות. ועדיין, נכון, בסה"כ מדובר באותה מכונית שמוצעת לשרים כנראה במסגרת ההסכם עם צ'מפיון (הרכב האחר הוא אאודי a6).

בשוק הפרטי אני מאמין שניתן לספור על כמה כפות יד סופרבים כאלה. אתה יודע למה? - כי אדם שמשלם 300000 שקל על מכונית (המחיר של מרצדס c, במו 3, אאודי a4, וקאדילאק cts [וכן, גם של וולוו s60]) מחפש לרוב גם פוזה, סולידית ומכובדת ככל שתהיה, אבל עדיין פוזה - וסקודה, עם כל הכבוד, זה לא ממש פוזה. הרבה הרבה פחות מוולוו.

אם אתה לא מאמין, סע לאיזו שכונת יוקרה ותספור כמה וולוו אתה רואה, וכמה סקודה.

אני חושב שכמות המכירות הנמוכה היא בגלל התיישנות הדגמים הנוכחיים של וולוו, ותמחור לא נכון מול המתחרות (שהן פרימיום בקונצנזוס) שכיום באמת מציעות לרוב תמורה עדיפה, ובדר"כ גם יותר פוזה.

 

ה S40 מיושנת, בנויה לזכרוני על ריצפה של פוקוס, משדרת סולידיות וזה אולי טוב אם אתה אזרחי. ועדיין, כל החיבור הזה בין מקצוע לאוטו נראה לי קצת מוזר, אם אינך בעל מקצוע הנזקק לניפחו או כושר ההובלה שלו, אלא שקטונתי.

פורסם

רועי צודק לגבי הפוקוס, ולכן היא סובלת מאותן "מחלות" הקשורות לגודל, כמו בפוקוס, כמו למשל מרווח ראש מצומצם מאחור.

מצד שני, עיצוב הפנים כמה רמות מעל (ואחד הטובים בכלל), עם הקונסולה ה"צפה", יש שם מחשבה על נושאי בטיחות שלא מופיעה ברכבים אחרים באותו מחיר, כמו למשל מיקום מפתח ההנעה (SWITCH) במקום שלא יפגע לך בברכיים בעת תאונה, ויש לה מנוע שאין בינתים לשום פוקוס שמיובאת לארץ, או בכלל בטווח המחירים האלה. נסעתי עליו, והוא פשוט מדהים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
חבר שלי (עו״ד במקצועו) מעוניין לקנות ׳רכב מנהלים׳...

 

וכן, גם מיתוג וסטטוס שעדיין עומד לצד וולוו, ואולי יעזור לו במקצועו. אמנם הרכב קטן קצת מהמתחרות, אבל לחבר, שיש לו בזה״כ שני ילדים שהגדולה שבהם בת עשר - לדעתי הסופרב והמונדאו יהיו פשוט ענקיות מדי.

 

מה דעתכם? - האם פיספסתי משהו?

 

כן.

 

אני בא ממחוזות הפוזה של צפון ת"א ולוולוו אין את זה.

 

אני מסכים שמבחינה פרקטית מכונית מנהלים לא תיתן לו יותר תמורה מפוקוס Tourer, לדוגמא. אבל אנחנו עוסקים ברושם, ובמקצועות החופשיים זה חלק מהשיווק העצמי.

 

עברתי את אותו סרט עם חבר ולדעתי אף אחת ממכוניות "הליסינג למנהלים מתקדמים" לא משדרת מצליחנות עוכר דינית. אין על מונדאו יותר פוזה מסופרב וכו'. אם הוא רוצה פוזה "שיביא" BMW סדרה 3 או Audi A4 יד שנייה, בנות כשנתיים, במצב דנדשי. אף אחד לא יודע ממש בין כמה האוטו והרכבים הללו משדרים סוגשל מצליחנות.

לא, זה לא כלכלי (לא באחריות, עלויות שוטפות), אבל זה הוצאות שיווק.

 

עכשיו, אם תשאל אותי אם זה מדבר אולי, כל הפוזה הזו, אז לא... אבל ללקוחות שלו זה אולי עובד.

 

נ.ב. החבר שלי רכש בסוף איזה SUV במחיר מציאה. עכשיו במקום מאזדה 6 בת 5 (ששירתה אותו נאמנה ולא היתה לו סיבה או רצון להחליפה) הלקוחות שלו נותנים לו שאפו על "השדרוג לג'יפ".

 

מה לא עושים בשביל קריירה...

 

נ.ב.נ אם בכל זאת אחת ממכוניות המנהלים אז נסיעת מבחן בין המומלצות (מונדאו, סופרב). בכל מקרה, על הקייה לוותר לוותר לוותר. אוטו אמריקאי, עם כל הקונטציות השליליות של הביטוי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני לא חיברתי בין המקצוע לאוטו, ממש לא. סתם ציינתי את זה כפרט טריוויה שולי אך מעניין שאולי מוסיף איזשהו פרמטר למשוואה. אח״כ ערכו לי את הכותרת והוסיפו את זה.

פורסם
כן.

 

אני בא ממחוזות הפוזה של צפון ת"א ולוולוו אין את זה.

 

אני מסכים שמבחינה פרקטית מכונית מנהלים לא תיתן לו יותר תמורה מפוקוס Tourer, לדוגמא. אבל אנחנו עוסקים ברושם, ובמקצועות החופשיים זה חלק מהשיווק העצמי.

 

עברתי את אותו סרט עם חבר ולדעתי אף אחת ממכוניות "הליסינג למנהלים מתקדמים" לא משדרת מצליחנות עוכר דינית. אין על מונדאו יותר פוזה מסופרב וכו'. אם הוא רוצה פוזה "שיביא" BMW סדרה 3 או Audi A4 יד שנייה, בנות כשנתיים, במצב דנדשי. אף אחד לא יודע ממש בין כמה האוטו והרכבים הללו משדרים סוגשל מצליחנות.

לא, זה לא כלכלי (לא באחריות, עלויות שוטפות), אבל זה הוצאות שיווק.

 

עכשיו, אם תשאל אותי אם זה מדבר אולי, כל הפוזה הזו, אז לא... אבל ללקוחות שלו זה אולי עובד.

 

נ.ב. החבר שלי רכש בסוף איזה SUV במחיר מציאה. עכשיו במקום מאזדה 6 בת 5 (ששירתה אותו נאמנה ולא היתה לו סיבה או רצון להחליפה) הלקוחות שלו נותנים לו שאפו על "השדרוג לג'יפ".

 

מה לא עושים בשביל קריירה...

 

נ.ב.נ אם בכל זאת אחת ממכוניות המנהלים אז נסיעת מבחן בין המומלצות (מונדאו, סופרב). בכל מקרה, על הקייה לוותר לוותר לוותר. אוטו אמריקאי, עם כל הקונטציות השליליות של הביטוי.

 

מסכים איתך לגבי היד שנייה, אבל הוא נעול על חדש.

לא הבנתי. לוולוו יש פחות פוזה מסופרב ומונדאו? - לדעתי לא. שוב, אני באמת לא יודע איפה אתה גר, אבל אני גר בשכונה דתית (הופה, אאוטינג) יוקרתית מאוד למגזר, ויש פה לא מעט וולוו (בעיקר s80, אבל גם 40 ו-60, וגם הג׳יפים). יכול להיות שזה סוג של פודמנטליזם דתי להיאחז ביוקרה של וולוו? :wink:

פורסם

אני מוכרח לציין שעניין הוולוו עניין אותי מאוד. גם בעיניי מדובר במותג פרמיום ובסמל לאיכות. וולוו ידועה כאחת מפורצות הדרך בתחום הבטיחות. ביקרתי באתר על מנת ללמוד מעט על הדגמים ורואים כי הושקעה מחשבה רבה בפיתוחם. התפאלתי אפילו מהאפשרות להגביהה את המושב האחורי (כרית מובנית) בשביל ילדים ולהמנע משימוש בבוסטר - פרט קטן אך נחמד מאוד.

אני משוכנע שרמת הנוחות ב-S40 או S60 לא תיפול מהסופרב שברשותי ויוצא מנקודת הנחה שתתעלה עליה.

בעיניי רמת "הפוזה" בוולוו גם מתעלה על הסקודה והפורד - אבל אני בא מעולם של רכבים עממיים ובשבילי אפילו הרמה שמספקת הסקודה היא כשל רכב יוקרה שעוד לא מציתי.

באתר סקודה השוודי ראיתי את הדגם V40 שנותן פרספקטיבה על ה-S40 הבאה לדעתי ומדובר בחבילה נאה מאוד על פניו (לצערי אינני יודע שוודית).

בעניין רכבי השרים, זו לא ממש אינדיקציה בעיני, ובכל זאת יש בסקודה די והותר לכל אדם (נכון שהסמל והשכיחות של הרכב הופכים אותו לעממי אבל אין בכך פסול... פוטין נוסע על מייבאך ונשיא צרפת הנבחר עשה סיבוב ניצחון על סיטרואן C4 סדרתית).

עם זאת, הסיבה שיגואר, וולוו וסאאב קסמו לי תמיד הייתה שיש בהם ייחוד מסוים וירידה לפרטים שלא קיימת בהרבה מותגים אחרים.

אינני מבין גם מעין נובע הצורך לספק לשרים סקודת שרד עם מנוע 3.6 ל'. לדעתי 2.0T או אפילו 1.8T הם די והותר.

אני מכיר אדם (לא בארץ) שיש לו אמצעים לפורשה קאיין והוא נוסע על XC-90 כי היא יותר מיוחדת בעיניו (היכן שהוא מתגורר יש קאיין כמו זבל).

לי אין דבר נגד עו"ד, מותגים, בורגנות וכו'.. אני תמיד מפרגן. אני עצמי איש די פרקטי ואילו היו לי 400K ש"ח לבזבז על רכב, סביר להניח שהייתי מבזבז רק 250K והשאר היו הולכים לטובת משהו אחר.

בשורה התחתונה - S40, אם היא עושה לו את זה, היא מועמדת חזקה מאוד. יחד עם זאת עדיין ממליץ להתנסות פיזית באפשרויות העממיות יותר (סופרב, מונדאו).

בכוונתי לבדוק שוב את המונדאו בעצמי, ע"פ כמות השבחים והתחרות הצמודה לסופרב אולי יש משהו שאני מפספס.

ועוד דבר קטן... 508 יפייפיה בעיניי (נהגתי להגיד את זה על C5 אבל אז ה-508 הופיעה). נכון, זאת פג'ו, זאת המגרעת וזה גם החוזק שלה. ובכלל, מדובר בסגמנט של רכבים שקשה להתאכזב מהם ולהרגיש מקופח או לא בנוח, אלא אם הישבן רגיל רק למרצדס וב.מ.וו.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
חבר שלי (עו״ד במקצועו) מעוניין לקנות ׳רכב מנהלים׳ בסביבות ה-160 עד 180. כששאלתי אותו מהן האופציות המובילות מבחינתו, הוא ענה לי את שמות מובילות הסגמנט - כמו צרכן אינטליגנטי. הוא דיבר על סקודה סופרב, פורד מונדאו, פולקסווגן פאסאט, פיג׳ו 508, ויונדאי i40 ( או קיה אופטימה).

בהתחלה הסכמתי איתו, ועניתי שיעשה נסיעות מבחן וכו וכו, אבל פתאום נזכרתי במה שקראתי לאחרונה - שוולוו הורידו את מחיר ה-s40 בגרסת הבסיס ל-160, ומן הסתם בגרסאות הבכירות יותר בהתאמה. אמרתי לו שלדעתי וטעמי וולוו נותנת כאן נוק-אאוט לכל המשפחתיות הגדולות עם מנוע חזק בהרבה, הנעה כפולה (כך באתר ׳אוטו׳), הנדסת אנוש ועיצוב פנים, וכן, גם מיתוג וסטטוס שעדיין עומד לצד וולוו, ואולי יעזור לו במקצועו. אמנם הרכב קטן קצת מהמתחרות, אבל לחבר, שיש לו בזה״כ שני ילדים שהגדולה שבהם בת עשר - לדעתי הסופרב והמונדאו יהיו פשוט ענקיות מדי.

מה דעתכם? - האם פיספסתי משהו?

נ.ב. אני יודע שהדגם עומד להתחלף, סו וואט?

לכל היתר יש טיעונים לכאן ולכאן אבל לזה המסומן אין. היא לא משפחתית גדולה. היא קומפקטית ואפילו לא מהמרווחות בקטגוריה.

פורסם
לכל היתר יש טיעונים לכאן ולכאן אבל לזה המסומן אין. היא לא משפחתית גדולה. היא קומפקטית ואפילו לא מהמרווחות בקטגוריה.

 

נכון, ושוב הגודל אינו משחק תפקיד כפי שפותח השרשור ציין במספר הזדמנויות. ההתייעצות היא לגבי סדאן "פרמיום" בתקציב המבוקש. (יש אפילו ללקסוס בתציב הזה וגם אלפא ג'ולייטה אבל לדעתי הן לא תואמות את הנישה המבוקשת).

 

אגב... התעמקתי מעט בקטלוג של המונדאו וניסיתי לשחזר את זכרונותיי (מגירסת ה-TREND) ונזכרתי מדוע לא התחברתי... בהחלט מזכיר מאוד פוקוס גדולה עם בקרת אקלים מפוצלת (אני מדבר על פוקוס דור קודם). מצד שני ב-TITANIUM יש חבילה כמעט זהה ל-ELEGANCE של הסקודה.

ועדיין הסקודה לוקחת בעיניי (בגירסת ה-2.0TSI) ואני יכול לפרט למה (לא, לא כי יש לי סקודה), אבל לא על זה הדיון.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

אני משוכנע שרמת הנוחות ב-S40 או S60 לא תיפול מהסופרב שברשותי ויוצא מנקודת הנחה שתתעלה עליה.

 

אבל איך אתה מגדיר נוחות? אם אתה מתכוון למרווח לנוסעים אז אתה טועה בענק כי הסופרב היא המכונית המרווחת ביותר בקבוצה שלה (ומרווחת יותר מלא מעט רכבים בסגמטים גדולים ויקרים יותר) בזמן שגם הS40 וגם הS60 הם מהרכבים הפחות מרווחים בקבוצות שלהם.

 

הS60 לדוגמא צפופה מאחורה בצורה בלתי סבירה לדעתי.

 

מסכים אתך לגבי ה508, רכב מיוחד מאוד לטעמי.

פורסם
אבל איך אתה מגדיר נוחות? אם אתה מתכוון למרווח לנוסעים אז אתה טועה בענק כי הסופרב היא המכונית המרווחת ביותר בקבוצה שלה (ומרווחת יותר מלא מעט רכבים בסגמטים גדולים ויקרים יותר) בזמן שגם הS40 וגם הS60 הם מהרכבים הפחות מרווחים בקבוצות שלהם.

 

הS60 לדוגמא צפופה מאחורה בצורה בלתי סבירה לדעתי.

 

מסכים אתך לגבי ה508, רכב מיוחד מאוד לטעמי.

 

אני מתכוון לא רק למרווח ולכן דיברתי על המושג נוחות. הכוונה לתחושה סובייקטיבית אמנם, אך מדובר על שילוב של מרווח סביר (אני אגב אדם קטן מידות), מתלים, בידוד רעשים, מבנה המושבים ופינוקים קטנים. פתחי אוורור ליושבים מאחור, תאי אחסון, תאורה, ווילונות מובנים וגאדג'טים אחרים שעושים נעים...

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

Slow sprinter,

כמה אתה רוצה בשביל להיות הדובר שלי (ללא ציניות)? - בעצם לא צריך, אתה כבר עושה את העבודה :lol:

×
×
  • תוכן חדש...