Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקשקוש המתעורר מידי פעם על מצלמת רמזור המצלמת מהירות בצומת בין עירונית


שימו לב! השרשור הזה בן 3745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהנחה שהצומת מחברת בין כביש עירוני לכביש בין עירוני, אז יש לנהוג בהתאם למהירות שאתה מגיע איתה.

אם אתה יוצא מהעיר במהירות 50, זאת המהירות שיש לחצות את הצומת. סביר שבצד השני של הצומת כבר יהיה תמרור המאפשר מהירות גבוהה יותר.

אם אתה בא מחוץ לעיר במהירות 80, זאת המהירות שתחצה את הצומת ואיתה תיכנס לעיר. סביר שבצד שני של הצומת יהיה תמרור המורה להפחית מהירות.

צמתים רבים מסוג עיר/חוץ לעיר הם בעלי נתיבי הפרדה, כך שאף אחד לא מפריע לשני במהירויות השונות.

בכל מקרה גם אם נטען שההמהירות שהותרה בתמרור עד לצומת, מתבטלת בגלל הצומת, בכל זאת מותר לחלוף בצומת במהירות המותרת לפי תקנה 53. כמובן שיש לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, אבל מי שקורא את תקנה 53 מבין שלכל הדעות, 80 קמ"ש זאת מהירות מותרת. כמובן שמותר גם פחות אם תנאי הדרך מכתיבים זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

Be roo

 

ואחרי שאמרת את כל מה שאמרת מה המהירות בצומת מרומזר לדעתך לנהג שבא מכביש של 90 וממשיך אחרי הצומת בכביש של 90 מבחינה חוקית ושלו יש כמובן אור ירוק ברמזור.

10 30 50 70 90 קמ"ש? או אף לא אחד מן המהירויות הללו.

 

אני כבר אמרתי את דעתי יותר מפעם אחת, אבל אם זה לא היה ברור, אין הגדרה נומינלית למהירות מותרת בצומת, וכל נסיון לכמת אותה מעשית הוא חסר בסיס בטיחותי הגיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג א' נוסע בכביש עירוני מהירות הנסיעה המותרת היא 50. נהג בק נוסע בכביש בינעירוני שבו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש. הצומת הוא מפגש של שני הכבישים הללו.

 

המצב שאתה מתאר הוא מצב שלא אמור לקרות מפני שהוא טעות בשילוט. התמרור של שטח עירוני הוא התמרור היחיד שאינו מתבטל בצומת. לכן, בכל היציאות מהשטח העירוני מציבים תמרור המבטל את השטח העירוני. במצב שתיארת היה אמור להיות תמרור כזה לפני הצומת בשני הכבישים, ולכן בכל מקרה המהירות המותרת בצומת תהיה 80 (שטח בין עירוני).

 

לא מכיר צומת בו כביש אחד שבא אליה המהירת המותרת 90 וכביש ניצב לאותו כביש המהירות המותרת 50 .

גם אני לא. אבל אני מכיר צמתים (צמתות?) שבהם בכביש אחד המהירות 70, ובאחר 50 - למשל, עמק המצלבה בירושלים. כמו כן, אאל"ט ביציאה מקרית שמונה לכיוון דרום הכביש הראשי מהירותו 70 או 80, והכבישים הקטנים מצדדיו - מהירותם 50.

 

מתוך הפייס בוק של משטרת ישראל: "המהירות בצמתים הינה המהירות המותרת על-פי חוק"

איזה יופי. הודעה כל כך שימושית. ממש אופייני לתקופת הפוליטיקלי-קורט האיומה שבה אנו חיים, שכולם מפחדים לומר משפט בעל משמעות, שמא יתלונן איזה מישהו.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב שאתה מתאר הוא מצב שלא אמור לקרות מפני שהוא טעות בשילוט. התמרור של שטח עירוני הוא התמרור היחיד שאינו מתבטל בצומת. לכן, בכל היציאות מהשטח העירוני מציבים תמרור המבטל את השטח העירוני. במצב שתיארת היה אמור להיות תמרור כזה לפני הצומת בשני הכבישים, ולכן בכל מקרה המהירות המותרת בצומת תהיה 80 (שטח בין עירוני).

 

דני

 

אתה מדבר על שינוי קוסמטי. אז יקחו כביש עירוני שבו המהירות המותרת היא 50 ויציבו 2 מטר לפני הכניסה לצומת תמרור של יציאה משטח עירוני.

אז לפי מה שאתה אומר, הנהג שעד עכשיו היה בכביש שבו מותר לנסוע 50 קמ"ש יכול דווקא בכניסה לצומת להאיץ ל-80 קמ"ש.

על פי כל הגיון בטיחותי זהו מצב אבסורדי שיוצר היתר להתנהגות מסוכנת, והכל רק כדי שיוכלו לנקוב במהירות מותרת מדוייקת???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט לא: אין שום סיבה שתיסע כל הזמן במהירות המירבית המותרת בחוק. אתה אמור לנסוע במהירות המתאימה לתנאי הדרך. ולהאיץ בכניסה לצומת זה לא בהכרח מתאים.

 

העובדה שהמהירות המירבית הפכה למהירות התנועה מעידה על כך שהמהירות המירבית נקבעה בצורה שאינה מתאימה למציאות. אבל העקרון שמאחורי חוקי התנועה הוא (בדרך כלל) תקין.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

89-85 אם אין שום הפרעה אחרת ובתנאי שהאור ברמזור ירוק

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט לא: אין שום סיבה שתיסע כל הזמן במהירות המירבית המותרת בחוק. אתה אמור לנסוע במהירות המתאימה לתנאי הדרך. ולהאיץ בכניסה לצומת זה לא בהכרח מתאים.

 

העובדה שהמהירות המירבית הפכה למהירות התנועה מעידה על כך שהמהירות המירבית נקבעה בצורה שאינה מתאימה למציאות. אבל העקרון שמאחורי חוקי התנועה הוא (בדרך כלל) תקין.

 

דני

 

הוכחת בדיוק את טענתי.

זה לא משנה אם הצומת הוא מפגש של כביש עירוני ובינעירוני, או שמישהו טרח לשים לפני הצומת שילוט שהופך את שני הכבישים לאותו סוג. השלו לא משנה את אופי הכביש, והמהירות צריכה להקבע לפי תנאי הדרך ולא לפי מהירות מקסימלית כזו או אחרת, כי היא אינה רלוונטית למקרה של צומת.

כך שאין שום טעם לנסות לנקוב במספר המגדיר מהירות מותרת בצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בודאי שיש טעם, בדיוק כמו בכל קטע כביש אחר, שגם בו אתה צריך לנסוע לפי תנאי הדרך וכולי, ובכל זאת יש גם מגבלת מהירות, שכדאי מאד לדעת מה היא.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בודאי שיש טעם, בדיוק כמו בכל קטע כביש אחר, שגם בו אתה צריך לנסוע לפי תנאי הדרך וכולי, ובכל זאת יש גם מגבלת מהירות, שכדאי מאד לדעת מה היא.

 

דני

 

מהירות מקסימלית בכביש נקבעת לפי תכונות הכביש, תכונות שהן רלוונטיות לאותו קטע.

לצומת אין תכונות "אחידות" כי הוא מהווה מפגש של כבישים בעלי אופי שונה, ולכן הנסיון לקחת את המהירות המותרת של הכביש ו"להלביש" אותה על הצומת אינו רלוונטי כי הוא יוצר הגדרה שרירותית של מהירות שאינה תואמת בשום מקרה לתנאי הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה הגוינית כל מה שאמרצם נכון ביותר! ..אבל מה באמת קורה לגבי החוק?

הרי ידוע לצערי, שבמדינה שלנו הגיון בריא זה לא תמיד השיכול..

ניחטוף על כך דו"חות או לא?

Nissan Almera Perfect 1.8 2002

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסע במהירות המותרת בתקנה 53, אתה לא אמור לקבל דו"ח.

מותר זה לא חובה - מותר גם פחות, אבל אסור יותר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר אמרתי את דעתי יותר מפעם אחת, אבל אם זה לא היה ברור, אין הגדרה נומינלית למהירות מותרת בצומת, וכל נסיון לכמת אותה מעשית הוא חסר בסיס בטיחותי הגיוני.

 

אם זה נכון, אז על סמך מה ירשיעו נהגים שיקבלו דו"חות מהירות ממצלמות המהירות החדשות הממוקמות ברמזורים ותקידן כפול, כלומר גם אור אדום וגם מהירות? (למשל, בצומת מורשה לכיוון צפון)

 

בטוח יש הגדרה נומינלית למהירות לפיה יתכנתו את המצלמות, השאלה היא האם זה מעוגן בחוק.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה נכון, אז על סמך מה ירשיעו נהגים שיקבלו דו"חות מהירות ממצלמות המהירות החדשות הממוקמות ברמזורים ותקידן כפול, כלומר גם אור אדום וגם מהירות? (למשל, בצומת מורשה לכיוון צפון)

 

בטוח יש הגדרה נומינלית למהירות לפיה יתכנתו את המצלמות, השאלה היא האם זה מעוגן בחוק.

 

מאחר והחישנים לא ממוקמים בתוך שטח הצומת עצמו, אלא מעט לפני (בקו העצירה) בנקודה שבה עדיין תקפה המהירות המותרת לאותו קטע דרך, כל הדיון היה התפלפלות משפטית בלבד :-)

 

ולגבי הדיון, בפורום אופנועים של תפוז פורסמה התגובה הבאה המחזקת את הטענה כי אין הגדרה למהירות מותרת בצומת:

 

"משה מכליס, עד לאחרונה נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע ובעבר שופט תעבורה, מתייחס לסוגיית מצלמות המהירות בצמתים.

שאלנו אותו מהי המהירות המותרת בתוך צומת והאם המצלמות החדשות יצלמו גם את הנהגים שלא יאטו ל70 קמ"ש, כפי שהשמועות ברשת אומרות.

 

"חבל להטעות את הציבור אין כל הוראת חוק שכזו.

1. בהתקרבות לצומת יש להאט מהירות נסיעה.

2. החוק איננו קובע כמה להאט, הדבר תלוי בנסיבות – הולכי רגל, עומס תנועה,ועוד.

3. צומת מבטל הוראת תמרור, ולאחריו יש לנסוע על פי הוראת התמרור המוצב אחרי הצומת:

4. אם אין תמרור המהירות היא על פי החוק:

א. דרך עירונית 50 קמ"ש

ב. דרך שאינה עירונית 80 קמ"ש

ג. כביש דו מסלולי עם אי תנועה בנוי 90 קמ"ש.

ד. דרך מהירה 110 קמ"ש.

 

בברכה,

משה מכליס "

 

*ההדגשה אינה במקור

** שימו לב שסעיף 4 מתייחס למהירות אחרי הצומת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...