Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עלות הנזקים הכוללת שגורם העישון למערכת הבריאות נאמדת על מיליארד וקצת (1.2, אם אני לא טועה), הרווח ממיסי הסיגריות הוא 4 ומשהו מיליארד.

 

הפניקס. (שלא מעשן, חוץ מקיפודים כמובן).

הבוז לך.

 

 

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הבעיות האורטופדיות שציינת נגרמות בגלל ישיבה לא נכונה/כסאות לא טובים.

בישיבה נכונה אין פגיעה בריאותית במשתמש.

 

 

כל הפיצויים לנפגעי התאונות (טיפולים ניתוחים נכים פיצויים על מוות) מגיעים מביטוח החובה שבעל הרכב משלם.

נתת דוגמה מעולה לתחום בו המדינה גרמה באופן מוצלח לכך שמי שמבצע את הפעילות המזיקה (שימוש ברכב מנועי) משלם (פרמיית ביטוח חובה).

ובכל מדינה נורמלית זה עובד באופן דומה.

 

התחמקת מהציניות, ועדיין לא ירד האסימון.

אל תרשום "כל הפיצויים", כי יש גם תאונות פגע וברח, ויש תאונות עם כלי רכב לא מבוטחים ולכן יש את "קרנית" ו"כלנית" שממומנות מקופת האוצר.

בנוסף, יש פגיעיות עתידיות שלא מקושרות לתאונה עצמה ומתגלות בהמשך ומשולמות מקופת האוצר.

 

לגבי השטויות שכתבת שנובעות מבורות לגבי נושא הכספים שהולכים לטיפולים בנפגעי עישון, אז גם הבחור המעליי ציין.

אך יש לכך עוד כמה נתונים שכדי לזכור.

 

שוק הסיגריות, ואני עוד לא מדבר על טבק בכללותו אלא רק סיגריות, מגלגל מחזור שנתי של כ7-8 מילארד שקל.

דהיינו, מכניס למדינה קרוב ל5 מיליארד, כתוצאה ממיסוי ישיר ועקיף.

בנוסף גם מחזיק מקומות עבודה לרבבות של עובדים.

 

עלות הימי אשפוז וטיפולים למטופלים בנפגעי עישון היא באיזור ה1-1.3 מיליארד שקל, ולא כל הסכום יוצא מקופה ציבורית.

 

להזכירך, גם מעשנים, משלמים מס בריאות ותשלום עבור קופות החולים.

בנוסף, גם מעשנים משלמים מס הכנסה, ושלל מיסים עקיפים, לכן זה לא אתה שמשלם להם את זה.

אלא להיפך, אם לא היו מעשנים, אז קופת המדינה הייתה ענייה יותר בכמה מיליארדים טובים.

ואחוז האבטלה ותוצרי הלוואי שלו היו עולים משמעותית.

 

לכן, מה שכתבת הם שטויות, כי באותה מידה אפשר להחיל מיסים על אנשים שמנים, או אנשים עצבניים, או על אנשים שבמשפחה שלהם יש הסטוריה של מחלות סרטן, או היסטוריה של מחלות לב או שאר מחלות גנטיות.

 

כי גם את הטיפולים שלהם בלחץ דם, סכרת, מחלות לב, מחלות סרטן וכו' הקופה הציבורית משלמת.

 

אתה לא מעשן, ואתה לא אוהב את הרעיון, זכותך, אבל השטויות שכתבת, פשוט גובלות בחוצפה.

כאילו כל ציבור המעשנים יושב על הגב שלך.

למרות שבפועל, הכסף שנכנס לקופת במדינה במישרין או בעקיפין ע"י ציבור המעשנים בישראל, הוא הון עתק.

under construction..

פורסם
מקווה בעזהי״ת שכל סיגריה תעלה 20 שח ועוד חוקים חדשים:

 

אדם מעשן תרד לו שעת עבודה יומית

אדם לא מעשן יקבל מתנה שעת עבודה יומית

ויאסרו לעשן בכל מקום שאינו הבית שלך

חוק חדש שאדם ששאף נשימה פאסיבית יוכל לתבוע נזיקין את המעשן

רכב שעישנו בו מחירו יירד פחות מליסינג/השכרה

אדם שמעשן בביתו ישלם מס זבל מוסף

 

כ"כ חבל שזה לא נקרא הסתה לגזענות. לצערי המעשנים הם המגזר היחידי שחוקית עדיין ניתן (ואף רצוי!) להשתלח בו בצורה חסרת רסן ולנהל נגדו הסתה פראית, תוך כוונה ברורה להרחיק אותו מהחברה.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

פורסם

יצא לי לאחרונה לשוחח עם מספר ספקי סגריות, כולם אמרו לי את הדבר הבא : מה שפורסם בפייסבוק זה הכול מצוץ מהאצבע.

הם עצמם לא יודעים עדיין בכמה יעלו הסגריות, או שכן הם יודעם אבל לא משתפים אותי,:roll: אבל מה שנשאר זה לחכות ולראות.

If you're a DJ, whether you're a local DJ or a superstar, if you pull a crowd and you give people a great night with your music then you're #1 anyway. Armin van Buuren

פורסם

http://www.mako.co.il/news-money/consumer/Article-6209ad92d6a7431017.htm

 

"מבדיקה שערכנו מתברר כי ההתייקרות הצפויה במחירי הסיגריות תעמוד בסך הכל על כ-21 אג' לחפיסה"

'06 Daihatsu Sirion > '72 1302 VW Beetle > '94 Renault Twingo > '02 Fiat Punto HGT > '14 Suzuki Alto > '15 Citroen C4 Cactus > '20 Hyundai i20 > '23 Mazda 2 > '74 1300 VW Beetle + '16 Volvo V40

פורסם
התחמקת מהציניות, ועדיין לא ירד האסימון.

אל תרשום "כל הפיצויים", כי יש גם תאונות פגע וברח, ויש תאונות עם כלי רכב לא מבוטחים ולכן יש את "קרנית" ו"כלנית" שממומנות מקופת האוצר.

בנוסף, יש פגיעיות עתידיות שלא מקושרות לתאונה עצמה ומתגלות בהמשך ומשולמות מקופת האוצר.

 

"קרנית" ממומנת מהפרשה של כ-1% מפרמיות הביטוח חובה של כולם (גם שלי ושלך). לא מקופת האוצר.

http://www.karnit.co.il/category/krninfo

http://car.mof.gov.il/ (ללחוץ "פירוט מבנה הפרמיה לביטוח חובה")

 

לא יודע מה זה "כלנית". אני מכיר חברת מחשבים כזו אבל אני לא רואה איך היא קשורה לדיון.

 

פגיעות עתידיות שמשולמות מקופת האוצר? פרט הסבר נמק הדגם.

ניתן לתבוע בגין נזקי גוף בתאונת דרכים עד 7 שנים אחרי התאונה. איזה פגיעות יתגלו 7+ שנים אחרי?

 

 

לגבי השטויות שכתבת שנובעות מבורות לגבי נושא הכספים שהולכים לטיפולים בנפגעי עישון, אז גם הבחור המעליי ציין.

אך יש לכך עוד כמה נתונים שכדי לזכור.

 

שוק הסיגריות, ואני עוד לא מדבר על טבק בכללותו אלא רק סיגריות, מגלגל מחזור שנתי של כ7-8 מילארד שקל.

דהיינו, מכניס למדינה קרוב ל5 מיליארד, כתוצאה ממיסוי ישיר ועקיף.

בנוסף גם מחזיק מקומות עבודה לרבבות של עובדים.

 

עלות הימי אשפוז וטיפולים למטופלים בנפגעי עישון היא באיזור ה1-1.3 מיליארד שקל, ולא כל הסכום יוצא מקופה ציבורית.

 

עלות ישירה למערכת הבריאות כ 1.75 מליארד שקל.

www.old.health.gov.il/download/pages/smokeReport_290511.pdf

המספרים שלך כנראה שגויים.

 

ולגבי עלויות עקיפות (הפסד ימי עבודה למשק כתוצאה ממחלות וכו') לא הצלחתי למצוא נתון, יש לי הרגשה שזה אפילו יותר מהעלויות הישירות.

 

 

להזכירך, גם מעשנים, משלמים מס בריאות ותשלום עבור קופות החולים.

בנוסף, גם מעשנים משלמים מס הכנסה, ושלל מיסים עקיפים, לכן זה לא אתה שמשלם להם את זה.

אלא להיפך, אם לא היו מעשנים, אז קופת המדינה הייתה ענייה יותר בכמה מיליארדים טובים.

ואחוז האבטלה ותוצרי הלוואי שלו היו עולים משמעותית.

 

לכן, מה שכתבת הם שטויות, כי באותה מידה אפשר להחיל מיסים על אנשים שמנים, או אנשים עצבניים, או על אנשים שבמשפחה שלהם יש הסטוריה של מחלות סרטן, או היסטוריה של מחלות לב או שאר מחלות גנטיות.

 

כי גם את הטיפולים שלהם בלחץ דם, סכרת, מחלות לב, מחלות סרטן וכו' הקופה הציבורית משלמת.

 

ההסטוריה המשפחתית שלך מבחינת מחלות היא לא בשליטתך.

חלק נולדו למשפחות בריאות וחלק למשפחות עם הסטוריה של מחלות לב וכו'.

אחד התפקידים של מדינה סוציאלית עם מערכת בריאות ציבורית הוא לתת שירותי בריאות סבירים לאלו שלרוע מזלם חלו במחלה כלשהי.

המימון לכך נופל על כ-ו-ל-ם. (לא מאוצר המדינה אלא ממס הבריאות דווקא. אבל זה כבר לא מהותי.)

 

לגבי השמנת יתר אתה צודק לגמרי וייתכן שיש מקום להטיל מיסוי ייעודי על מוצרי מזון מסויימים שמשמינים במיוחד.

למזלנו אנחנו עדיין לא ארה"ב ויחסית מעט אנשים בארץ סובלים מהשמנת יתר.

 

ולגבי זה שענף העישון מספק מקומות עבודה - בהחלט, גם במגזר הפרטי (מפיצים ומשווקים של סיגריות, יבואנים) וגם במגזר הציבורי (אונקולוגים, מנתחים, אחיות).

 

אני בטוח שגם אלו וגם אלו ימצאו עבודה אחרת אם היקף העישון יצטמצם (ולאט לאט הוא יצטמצם - המיסים רק יעלו ולכן כמות המעשנים החדשים תרד. (איזה ילד יתחיל לעשן כשחבילת סיגריות תעלה 60 שקל?)

 

אתה מגן על ענף העישון כאילו אתה לפחות היבואן של מלבורו, יש לך איזשהו אינטרס פה?

 

ושאלה נוספת - היית ממליץ לאחיך הקטן בן ה-16 להתחיל לעשן (רק כמה סיגריות בודדות ביום נניח) בתור פעילות מהנה לשעות הפנאי?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

Slippery Slope

אם תטיל מיסים דרקוניים על המעשנים, לאן תמשיך הלאה? אלכוהול? שוקולד? אינטרנט (אני משוכנע שלפייסבוק יש השפעה כבדה יותר על תפוקת עבודה מאשר מעישון)?

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

mystopp - על אלכוהול, בדומה לסיגריות, יש מיסים גבוהים כבר היום. ברוב העולם. כולל פה.

 

שוקולד ופייסבוק - אתה באמת משווה את רמת הנזקים שגורמים ניקוטין ואלכוהול לרמת הנזקים של שוקולד ופייסבוק? בחיייייאת.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

מחלות עורקים ושאר הנגזרות האחרות של השמנה מסוכנות לא פחות מאלכוהול או סיגריות. האינטרנט הופך אותנו לבטטות כיסא ומקטין פעילות.

 

כפי שאמרתי, Slippery Slope

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם
כ"כ חבל שזה לא נקרא הסתה לגזענות. לצערי המעשנים הם המגזר היחידי שחוקית עדיין ניתן (ואף רצוי!) להשתלח בו בצורה חסרת רסן ולנהל נגדו הסתה פראית, תוך כוונה ברורה להרחיק אותו מהחברה.

כי הם מסריחים.

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

פורסם
"קרנית" ממומנת מהפרשה של כ-1% מפרמיות הביטוח חובה של כולם (גם שלי ושלך). לא מקופת האוצר.

http://www.karnit.co.il/category/krninfo

http://car.mof.gov.il/ (ללחוץ "פירוט מבנה הפרמיה לביטוח חובה")

 

לא יודע מה זה "כלנית". אני מכיר חברת מחשבים כזו אבל אני לא רואה איך היא קשורה לדיון.

 

פגיעות עתידיות שמשולמות מקופת האוצר? פרט הסבר נמק הדגם.

ניתן לתבוע בגין נזקי גוף בתאונת דרכים עד 7 שנים אחרי התאונה. איזה פגיעות יתגלו 7+ שנים אחרי?

 

 

 

עלות ישירה למערכת הבריאות כ 1.75 מליארד שקל.

www.old.health.gov.il/download/pages/smokeReport_290511.pdf

המספרים שלך כנראה שגויים.

 

ולגבי עלויות עקיפות (הפסד ימי עבודה למשק כתוצאה ממחלות וכו') לא הצלחתי למצוא נתון, יש לי הרגשה שזה אפילו יותר מהעלויות הישירות.

 

 

ההסטוריה המשפחתית שלך מבחינת מחלות היא לא בשליטתך.

חלק נולדו למשפחות בריאות וחלק למשפחות עם הסטוריה של מחלות לב וכו'.

אחד התפקידים של מדינה סוציאלית עם מערכת בריאות ציבורית הוא לתת שירותי בריאות סבירים לאלו שלרוע מזלם חלו במחלה כלשהי.

המימון לכך נופל על כ-ו-ל-ם. (לא מאוצר המדינה אלא ממס הבריאות דווקא. אבל זה כבר לא מהותי.)

 

לגבי השמנת יתר אתה צודק לגמרי וייתכן שיש מקום להטיל מיסוי ייעודי על מוצרי מזון מסויימים שמשמינים במיוחד.

למזלנו אנחנו עדיין לא ארה"ב ויחסית מעט אנשים בארץ סובלים מהשמנת יתר.

 

ולגבי זה שענף העישון מספק מקומות עבודה - בהחלט, גם במגזר הפרטי (מפיצים ומשווקים של סיגריות, יבואנים) וגם במגזר הציבורי (אונקולוגים, מנתחים, אחיות).

 

אני בטוח שגם אלו וגם אלו ימצאו עבודה אחרת אם היקף העישון יצטמצם (ולאט לאט הוא יצטמצם - המיסים רק יעלו ולכן כמות המעשנים החדשים תרד. (איזה ילד יתחיל לעשן כשחבילת סיגריות תעלה 60 שקל?)

 

אתה מגן על ענף העישון כאילו אתה לפחות היבואן של מלבורו, יש לך איזשהו אינטרס פה?

 

ושאלה נוספת - היית ממליץ לאחיך הקטן בן ה-16 להתחיל לעשן (רק כמה סיגריות בודדות ביום נניח) בתור פעילות מהנה לשעות הפנאי?

 

אני מוכן לזרום איתך על המספרים מהדוח כפי שהבאת אותו, כי הרי על כל דוח כזה, יש עוד 10 אחרים שמראים נתונים שונים.

והמספרים שנקבתי בהם הינם ממוצע +- לפי שאר פרסומים במקורות שונים.

 

בדו"ח שהעלת, מדובר על עלות כוללת של 1.75 מיליארד ש"ח, שזה ברוטו, כולל את אותם הכספים שמשלמים גם ציבור המעשנים, והוא לא ציבור קטן כלל, לפי הדו"ח ציבור המעשנים מהווה 23 אחוז מהאוכלוסיה, לכן אחוז המעשנים מהאוכלוסיה הבוגרת שהיא מעל גיל 18, הינו גבוה עוד יותר.

וזאת האוכלוסיה שמשלמת מיסים.

 

ההכנסות למדינה מסיגריות בלבד, עומדות על 5 מיליארד ש"ח לפי הדו"ח שהבאת.

 

כלומר 2 אחוז מסך ההכנסות של המדינה הינו מגיע מסיגריות.

סיגריות מהוות 29אחוז מסך ההכנסות של המדינה מבחינת מס קניה.

 

בקיצור, המדינה מכניסה 5 מיליארד מסגריות רק כמס קניה, עוד לא דיברנו על מס הכנסה ומיסוי נוסף שנופל על היצרנים,יבואנים,משווקים ומפיצים.

ובסופו של תהליך המדינה מוציאה 1.75 מיליארד ש"ח ברוטו על טיפול באזרחים מבחינת נזקי עישון.

 

ואחרי כל זה אתה עדיין לא מבין שמה שכתבת הייתה שטות גמורה?

שציבור המעשנים הינו לא נטל על כספי הציבור, אלא אף מקור הכנסה אדיר

 

ודבר שני, אני לא יבואן מרלבורו, והלוואי והייתי, וגם אין לי שום קשר לעסקי הטבק למעט העובדה שאני מעשן.

 

מרתיח לי את הדם, שמתעלקים על ציבור המעשנים ורוצים לשחוט אותם עוד ועוד במיסים על הנושא הזה.

 

בטח ובטח כאשר מדובר על משהו כמו 30-35 אחוז מאוכלוסיית המדינה (מעל גיל 18).

 

הרי אם היה מוטל מס אחר, על ציבור של 30 או 35 אחוז מהאוכלוסיה, היית ישר רץ להגיד שזאת אפליה, ושזה חוצפה.

אבל מכיוון שאתה לא מעשן, וזה נוגד את הרציונל שלך האישי הפרטי, אז זה בסדר להשתלח בנושא.

אני אתן לך דוגמא אחרת, חומרי טעם וריח, וכימיקלים שונים שמוספים למזון שלנו, הם פי כמה וכמה יותר מזיקים ומסרטנים מסיגריות.

והם הרבה יותר נפוצים ואחוז יותר גדול מהאוכלוסיה חשוף אליהם.

ממסטיקים שאתה אוכל ועד משקאות קלים,גלידות וכמעט כל תעשיית המזון.

מה היה קורה אם מחר היו מחליטים להעלות את מחיר בקבוק קולה ל25 ש"ח? גם היית מקבל את זה?

או שאולי חפיסת מסטיק הייתה עולה 30 ש"ח? גם היית מברך על כך?

ואפילו קרטיב קרח היה מועלה ל20 ש"ח?

 

בקיצור, אל תהיה צבוע.

 

אם הוצאות המדינה בנושא זה היו יותר מההכנסות הייתי מוכן שגם יטילו עוד 500 אחוז מיסים, אבל כאשר המדינה מרוויחה פי 3, ואף יותר- אין שום סיבה.

under construction..

פורסם
שמעתי על העלייה כבר בשבוע שעבר.

אבל מחיפוש מדוקדק ברשת לא נמצאו שום סימוכין לשמועה הזאת בפייסבוק.

אלמוג.

(שהפסיק לעשן כבר 53 שעות, ויודע שיצליח(!) למרות שבא לו לעשן עכשיו אפילו את התה נענע במטבח...)

 

חח אני גם בסיטואציה דומה, והנענע עושה לי עניים כבר מזמן :)


×
×
  • תוכן חדש...