Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5295 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

קראתי כאן לא מעט על פתרונות שהציעו אנשים יקרים על מנת

לנקות את פנסי הרכב שמעכירים בגלל קרינת השמש הישראלית.

 

ניסיתי משחת שיניים והתוצאה היתה לא ממש טובה, חשבתי לקנות ערכה

או ללכת לליטוש אצל בעל מקצוע אבל רגע לפני, נזכרתי במשחה לניקוי

שריטות שזרוקה אצלי בבית והחלטתי לנסות. בעיקר מאחר ויש לי טסט לרכב עוד 3 ימים.

 

התוצאה הפתיעה אותי מאד לטובה. מפנסים במצב עכור למדי, יצאו פנסים חדשים ומבריקים.

325533_10150491041504668_839384667_8614660_905478863_o.jpg

פורסם

תודה. למשחה קוראים GS 27 Scratch Remover,

קניתי אותה לפני שנה באוטו דיפו בערך. עלתה בזמנו 60 ש"ח.

אני מעריך שגם משחות אחרות להסרת שריטות מיצרנים אחרים וודאי יעשו את העבודה.

 

פורסם

תוכל לפרט מעט על תהליך הניקוי שעשית ? או שזה דרש רק שטיפה , יבוש , מריחת החומר ושטיפה שוב ?

תודה

"יש לי על השמשה הקדמית שריטות כנראה של חתול, שריטות קלות לא עמוקות.

יש מקום אולי שמשייפים שם זכוכית והם יכולים לשייף קצת כדי שזה יראה חדש?"

פורסם

התהליך היה די פשוט.

 

1. בעזרת סמרטוט בד, שהיה אפילו די מטונף משמן שרשרת, אבל אני מניח שכדאי אחד נקי או שאולי סמרטוט מטונף זה מה שעשה את ההבדל, לך תדע.

2. שפכתי כמות נדיבה (בערך בגודל של חצי שקל) של משחה על הסמרטוט בד.

3. בתנועות מעגליות ובלי לחץ מרחתי את החומר על הפנס, אני עבדתי כל פעם על חלק מסויים ולא ישר על הכל.

4. נתתי לחומר מעט להתייבש, חצי דקה - דקה, ואז בעזרת מעט לחץ וסמרטוט הבד, שיפשפתי את החומר היבש מהפנס על מנת להסיר "לגרד" את הציפוי היבש של החומר.

 

בגדול, זה די דומה למריחת וואקס או פוליש, לא משהו מסובך. 10 דקות עבודה לא מעייפת במיוחד.

היה ממש תענוג לנסוע באוטו אחר כך בערב כי פתאום התאורה של הפנסים היתה חזקה ומאירה.

פורסם

זו פשוט משחת פוליש. כנראה שמצב הפנס לא היה גרוע כל כך וביצעת את העבודה ביסודיות.

עכשיו שהפנס נקי, מציע לך לצפות את הפנס בלכה yacht varnish מדוללת בטרפנטין ביחס 1:1.

פורסם
התהליך היה די פשוט.

 

1. בעזרת סמרטוט בד, שהיה אפילו די מטונף משמן שרשרת, אבל אני מניח שכדאי אחד נקי או שאולי סמרטוט מטונף זה מה שעשה את ההבדל, לך תדע.

2. שפכתי כמות נדיבה (בערך בגודל של חצי שקל) של משחה על הסמרטוט בד.

3. בתנועות מעגליות ובלי לחץ מרחתי את החומר על הפנס, אני עבדתי כל פעם על חלק מסויים ולא ישר על הכל.

4. נתתי לחומר מעט להתייבש, חצי דקה - דקה, ואז בעזרת מעט לחץ וסמרטוט הבד, שיפשפתי את החומר היבש מהפנס על מנת להסיר "לגרד" את הציפוי היבש של החומר.

 

בגדול, זה די דומה למריחת וואקס או פוליש, לא משהו מסובך. 10 דקות עבודה לא מעייפת במיוחד.

היה ממש תענוג לנסוע באוטו אחר כך בערב כי פתאום התאורה של הפנסים היתה חזקה ומאירה.

 

חח תודה רבה

 

זו פשוט משחת פוליש. כנראה שמצב הפנס לא היה גרוע כל כך וביצעת את העבודה ביסודיות.

עכשיו שהפנס נקי, מציע לך לצפות את הפנס בלכה yacht varnish מדוללת בטרפנטין ביחס 1:1.

 

משהו מפריע לי עם כל הסיפור הזה של הלכה

 

מה מפריע ללכה פשוט להסדק

"יש לי על השמשה הקדמית שריטות כנראה של חתול, שריטות קלות לא עמוקות.

יש מקום אולי שמשייפים שם זכוכית והם יכולים לשייף קצת כדי שזה יראה חדש?"

פורסם
זו פשוט משחת פוליש. כנראה שמצב הפנס לא היה גרוע כל כך וביצעת את העבודה ביסודיות.

עכשיו שהפנס נקי, מציע לך לצפות את הפנס בלכה yacht varnish מדוללת בטרפנטין ביחס 1:1.

 

חשבתי לעשות שכבה של לכה מאחר והלכה הזו חוסמת קרני UV, מה שימנע מהתופעה של העכירות לחזור על עצמה. אבל מספר דברים מטריד אותי:

כיצד מורחים את הלכה באופן אחיד על הפנס?

האם יש צורך לפרק את הפנס מאחר ולא הייתי רוצה שאבק או חול ידבקו ללכה בזמן הייבוש או שמא הלכה הזו מתייבשת מהר מאד?

פורסם

מדביקים סרט נייר סביב לפנס על מנת למנוע טפטופים על הצבע.

עוטפים צמר גפן בבד שאינו משאיר סיבים. טובלים בלכה המומסת ומורחים בתנועות אפקיות על הפנס.

מתחילים בחלקו העליון ומתקדמים כלפי מטה.

מיישמים שכבה אחת בלבד. הלכה עמידה בקרינת שמש וממלאה את החריצים הקטנים שנותרים אחרי שפשוף.

אם לאחר שנה שנתיים יהיו קילופים, אפשר להסיר את הלכה ולבצע את התהליך בשנית.

הלכה מתייבשת במהירות אך כמובן שרצוי ליישם באיזור נקי ככל האפשר מאבק.

פורסם
וקס אינו עמיד ואין לו שקיפות כמו ללכה.

מצד שני - איש באמונתו יחיה.

 

אין ספק שלכה עמידה יותר.

אבל, למרוח ווקס זה פשוט יותר, מלכלך פחות, אין סיכוי שמשהו יטפטף על הצבע, לא צריך לפחד שקצת רוח עם אבק תהרוס את העבודה וכו'. בנוסף, מריחת ווקס על הפנס לוקחת בדיוק דקה ואפשר לעשות אותה לעיתים קרובות.

×
×
  • תוכן חדש...