Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה היא יותר בהבנת הנקרא כי יצאתי מבולבל מכל החומר שקראתי ברשת ולכן מבקש את עזרתכם לעשות סדר בדברים.

השאלה מתמקדת במנוע שברשותי (FORD 351 WINDSOR 2V (two-barrel carburetor שנת 1972.

למדתי שבלוק מנוע זה הוא בסיס טוב לשיפורים וניתן להגיע אתו להספקים גבוהים במיוחד.

עוד למדתי שמנוע זה במקור בשנה זו מפיק רק 153 כ"ס:cry: לעומת 240 כ"ס בשנה קודמת אך קראתי גם דברים סותרים שב-1972 עברו לשיטת מדידה אחרת ובפועל אין הבדל גדול לעומת שנים קודמות.

ראו בקישור הבא במשבצת:

351 W

H code

http://mustangtek.com/engine/FordEngineAssemblyID.htm

הבדל של גדול של הספק ומומנט בין השנים 71-72 ויחס דחיסה שונה, כאילו לקחו מנוע וסירסו אותו.

 

כאן ב-wikipedia כתוב את המשפט הבא:

Introduced in 1969, it was initially rated (SAE gross) at 250 hp (186 kW) with a two-barrel carburetor or 290 hp (216 kW) with a four-barrel. When Ford switched to net power ratings in 1972 it was rated at 153 to 161 hp (114 to 120 kW), although actual, installed horsepower was only fractionally lower than in 1971.

למה התכוון המשורר?

 

עוד קישור מ-wikipedia בו מופיע הטקסט הבא:

By 1972, the climate had begun to change as the muscle car era ended. No longer able to use gross power numbers, the manufacturers had to use net power figures, which dropped the once mighty figures down substantially. Engines were shuffled around a bit.

 

מה באמת קרה למנועים בין-71 ל-72?

אסי

1994 pontiac firebird formula

1971 Ford Torino Brougham 351w

פורסם

למיטב ידיעתי קרו שני דברים ב-1972:

הראשון - יצרני הרכב החליפו שיטת מדידה של הספקי המנועים: מברוטו לנטו. המשמעות: הספק המנועים עד 1971 נמדד כשהמנוע מחוץ לרכב, שום מכלול הנעה לא מחובר אליו, ובתנאי מעבדה אופטימליים; החל מ-1972 הספק המנוע נמדד כשהוא פועל ומחובר בתוך הרכב, עם כל הפסדי הכח הכרוכים בזה. אני לא מכונאי ומבין קטן בנושא, אבל זה הכיוון.

השני - תקנות זיהום אוויר מחמירות שנכנסו לתוקף בארה"ב בזמן ההוא הביאו לשינויים מכאניים מינוריים שהנמיכו את ההספק האמיתי של המנועים, במעט. ברקע היה גם איזה סיפור עם חברות הביטוח, שהעלו את הפרמיות למנועים עתירי הספק או משהו כזה, וכתוצאה מכך המירוץ המטורף להציג הספקים גבוהים ככל האפשר קיבל מקלחת צוננת.

 

תיכף יתקנו אותי ויוסיפו הידענים הגדולים של הפורום.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

תודה.

זאת אומרת שבפועל ההבדל הוא לא 87 כ"ס אלא הרבה פחות.

באיזו שיטה משתמשות היום היצרניות ברכב חדש?

אסי

1994 pontiac firebird formula

1971 Ford Torino Brougham 351w

×
×
  • תוכן חדש...