Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר שנותר כרבע מֵכל, היום מילאתי דלק וחישבתי צריכה. הופתעתי מאוד מהנתון: 20.85 ק"מ לליטר.

 

והנה נתוני הכבישים שבהם נוהג: מדי יום חול נוהג 2 ק"מ בכביש עירוני + 40 ק"מ בכביש מהיר, בדרך ובחזרה מהעבודה. בחזרה מהעבודה אני כמעט תמיד נתקל בפקק - תנועה מזדחלת (כביש 4 הידוע לשמצה).

 

בימי שישי ושבת נסעתי לים, הנסיעה כולה בכביש עירוני, בכבישי ת"א המרומזרים. זה 18 ק"מ (לשני הכיוונים).

 

בנוסף לכך, נהגתי לעתים בכבישים עירוניים לצרכים אחרים, אבל זה לא קורה הרבה.

 

הפעלת מזגן: רק בחזרה מהעבודה.

 

מטען: אני היחיד ברכב, ואין מעמסה אחרת.

 

מה שהפתיע אותי במיוחד בנתון הוא שהרכב כבה לי המון פעמים (באשמתי, לעתים הולך על הטיפות עם הקלאץ'), כך שלולא זה, הנתון היה אף יותר מרשים.

 

אני מעריך שבעונת החורף הנתון יהיה טוב יותר: המזגן פחות הכרחי, ואסע פחות בכבישים עירוניים (לא אסע לים).

 

למי מכם שיש ברשותו את הרכב, מה נתון הצריכה המקסימלי שהגעתם אליו?

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה מנוע 1.2?

לדעתי זה נתון דיי מרשים, אבל אם משווים את זה לרכב שלי, שהוא בעל 1.6, צריכת הדלק הממוצעת היא 1/15 בנסיעה רגועה עם מזגן

1/12 נהיגה אגרסיבית גם עם מזגן.

בכל אופן, יבוא עוד העידן שצריכת הדלק תיהיה 1/50, אבל זה לא היום P:

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

פורסם

כן, מנוע 1.2, גיר ידני. לא שיערתי שאגיע לכך, כי הרכב כבה הרבה פעמים, וידוע שהדלקה שורפת יותר דלק (אפילו חשבתי לוותר על הבדיקה, לא חשבתי שיש טעם).

 

אני מיידע בכך כי רבים התלוננו שעושים איתה 14-15 ק"מ לליטר, אז אני רוצה לומר שזה תלוי בעיקר בסגנון הנהיגה. והאמינו לי שלא הפרעתי לתנועה.

 

מן הסתם אותו סגנון נהיגה שחוסך יותר דלק הוא גם שומר יותר על המנוע לאורך זמן. אני לא מבין את אלה שלחוצים על הכביש ודופקים נסיעה של 120 קמ"ש וצופרים עוד לפני שהרמזור הפך לירוק. אח"כ הם מתלוננים על עלות הדלק, או שהרכב שלהם רואה יותר מדי מוסך...

 

אוסיף גם שלחץ הצמיגים שלי הוא 33-35 (היצרן קבע ש-35 זו המידה האקולוגית). מקפיד לנפח מדי שבועיים למידה 35, ותוך שבועיים יורד ל-33.

פורסם

כמה הרכב שלך עבר?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
זה מנוע 1.2?

לדעתי זה נתון דיי מרשים, אבל אם משווים את זה לרכב שלי, שהוא בעל 1.6, צריכת הדלק הממוצעת היא 1/15 בנסיעה רגועה עם מזגן

1/12 נהיגה אגרסיבית גם עם מזגן.

בכל אופן, יבוא עוד העידן שצריכת הדלק תיהיה 1/50, אבל זה לא היום P:

 

הנתונים שרשמת הם של גולף 1.6??

נשמע לי ממש לא מקושר למציאות

פורסם

מספרים הגיוניים לחלוטין לגולף 1.6 ידנית בנסיעה רגועה .

אנשים לא מבינים שההבדל בצריכת הדלק בין הפחנועים הזולים לבין רכב קומפקטי ידני הם לא כאלה שמצדיקים את הסבל :)

 

 

בקשר לנתון צריכת הדלק שהוצג כאן, אני לא יודע איך הוא נמדד אבל עושה רושם שהרכב ננהג בצורה הכי חסכנית שאפשר.

 

לקמצנים שחושבים שבלי מזגן יחסוך כסף - מחקרים הוכיחו שהאקסטרא דלק שמבוזבז עם מזגן זהה לכמות שמבוזבזת בנסיעה עם חלונות פתוחים , מה שיוצר יותר התנגדות.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למה גילית להם? עכשיו הם יתחילו לנהוג בלי מזגן עם חלונות סגורים ויתעלפו מהחום באמצע הנהיגה:lol:

 

הצריכה של רונן מעולה. מה נתוני היצרן של הספארק?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לקמצנים שחושבים שבלי מזגן יחסוך כסף - מחקרים הוכיחו שהאקסטרא דלק שמבוזבז עם מזגן זהה לכמות שמבוזבזת בנסיעה עם חלונות פתוחים , מה שיוצר יותר התנגדות.

 

במהירות עירוניות עד איזור 50 קמ"ש חלון פתוח "צורך" פחות דלק מהמזגן.

 

במהירויות גבוהות יותר נסיעה עם מזגן חסכונית יותר מנסיעה עם חלון פתוח, ככל שהמהירות עולה כך גם החסכון לטובת המזגן עולה.

 

 

פורסם
כמה הרכב שלך עבר?

 

דווקא בדקתי היום, אך לא זוכר את המספר. אני חושב שמשהו בסביבות 6,000. מחר אבדוק עבורך ואתן תשובה מדויקת.

 

אני מניח שאתה שואל כי הצריכה משתפרת לאחר שהרכב צולח מספר קילומטרים מסוימים.

 

אולי זה קשור, אך בפער כזה גדול? הנתונים הקודמים שלי הראו 16-17 (הכבישים שנוסע עליהם לא השתנו).

 

לקמצנים שחושבים שבלי מזגן יחסוך כסף - מחקרים הוכיחו שהאקסטרא דלק שמבוזבז עם מזגן זהה לכמות שמבוזבזת בנסיעה עם חלונות פתוחים , מה שיוצר יותר התנגדות.

 

לפי הבנתי, נסיעה בחלונות פתוחים מ-80 קמ"ש אף צורכים יותר דלק מאשר נסיעה עם מזגן (Buki, אתה בטוח לגבי נתון ה-50 ק"מ שלך?).

 

בקשר לנתון צריכת הדלק שהוצג כאן, אני לא יודע איך הוא נמדד אבל עושה רושם שהרכב ננהג בצורה הכי חסכנית שאפשר.

אני לא בטוח שזה נכון לומר 'הכי חסכונית שאפשר', כי היו לי טעויות ופאשלות רבות שפגעו בנתון הזה, כמו כיבוי הרכב לא מעט פעמים (אני לפעמים עושה ניסויים עם הקלאץ' בתחילת נסיעה), והיו מקרים בודדים שבהם משכתי בטעות את ההילוך.

 

למה גילית להם? עכשיו הם יתחילו לנהוג בלי מזגן עם חלונות סגורים ויתעלפו מהחום באמצע הנהיגה:lol:

 

חחחח השתמשתי במזגן כשהחום הכריע. בדרך לעבודה, למשל, זה בשעות הבוקר, אין תנאי סאונה ברכב, אלא נעים בו, אז מוותר.

 

דווקא מסתבר שלא צריך להשתדל מאוד ולהרוג את עצמנו כדי להגיע לנתון הזה, כי שוב, היו לי כמה פאשלות שאפשר בקלות להימנע מהן. בבדיקה הבאה אעדכן אתכם בנתון החדש, בתקווה שהפעם אצליח להימנע מפאשלות (תמיד הייתי חולה על ז'אנר משחקי המירוצים, אז אני לוקח את המשחקיות למציאות, כאשר צריכת הדלק זה הניקוד שלי חהחהחה).

 

הצריכה של רונן מעולה. מה נתוני היצרן של הספארק?

19.6 בממוצע (כביש משולב).
פורסם

כאשר מילאת מיכל מלא שוב, האם ראית את הדלק במעלה הצנרת? או שישר הפסקת על ה"קפיצה" הראשונה של המשאבה?

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

פורסם

מתי תבינו?!? כדי לקבל צריכת דלק מדויקת צריך להתייחס לזה כמו לניסוי מדעי -

חזרה על הניסוי שוב ושוב ושוב ועריכת ממוצע. כל בדיקה מקרית ורגעית שהיא

על חצאי ורבעי מכל איננה מדויקת ולא משקפת כלום.

על הדרך, אשמח גם לא לראות את המשפט "אז בנסיעה רגועה הצריכה תהיה בלה בלה אופטימיות מופרכת בלה שטויות במיץ בלה".

הצריכה האמיתית של הרכב בחיים האמיתיים תלויה באופי הנסיעה האמיתי

של הרכב במהלך חייו. לא תעזור אופטימיות ולא יעזרו שום מקרי קיצון.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
למה גילית להם? עכשיו הם יתחילו לנהוג בלי מזגן עם חלונות סגורים ויתעלפו מהחום באמצע הנהיגה:lol:

 

הצריכה של רונן מעולה. מה נתוני היצרן של הספארק?

 

ואי הרגת אותי! :lol:

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

פורסם

באמת צריכה מעולה,אז איך אומרים שהספארק היא לא כזאת חיסכונית?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הכל פונקציה של צורת נהיגה.

לספארק מנוע חזק למדי אך נעדר גמישות בעליל, מה שאומר שאם רוצים להשאיר את כולם מאחור ברמזור, צריך ללחוץ עליה, מה שעולה בדלק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...