Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5493 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מי שעוצר. מכיר את ההרגשה של הדוושה הרכה החלקה העדינה.

אבל לא כולם מכירים את ההרגשה שביום בהיר אחד הופכת לקשה למגושמת ולהרגשה שאתה דוחף קיר לבנים.

 

אצלי זה קרה. הדוושה הרכה שלי. הפכה פניה. והפכה ביום בהיר אחד לקשה. באמצע כביש מהיר. היא החליטה להפנות את ראשה אליי.(ממש לא כיף!! )

זה מפחיד לגלות שהברקס שלך פתאום לא רוצה לעצור במקום. ועצירה פשוטה הופכת לקשה. ומאמצת את הרגל.

שמרחק העצירה שלך הפך מ5 מטר. ל 10 מטר.

בדיקה במוסך. מתגלה האשם. הבוסטר ברקס סיים את החייו.

בוסטר ברקס. איזה שם מפוצץ. איזה תפקיד מרכזי יש לו. לעזור לנו לעצור את הרכב.

בדיקה לדעת כמה זה יעלה לנו. מגלה מצב עגום.

המחירים הם לפני מע"מ. עבודה. ותוספות.

**בוסטר חדש מהחברה 1800 שקלים לפני מע"מ. (אחריות שנתיים על החלק + העבודה)

צריך להזמין. לוקח בין יום ליומים.

**בוסטר שלך. שילך לשיפוץ !! אצל מומחה. תפרד מ1000 שקלים. הרכב שלך יהיה במוסך כיומים לפחות.

כי החלק המכובד יפורק אחר כבוד. ישלח למרכז. יפורק. ויעבור קורס אצל מומחה בתחום. ירוכב מחדש. וישלח למוסך בחזרה. יורכב על הרכב. ואתה תוזמן לקבלת הרכב. (אחריות 3 חודשים על החלק)

**בוסטר משומש מפירוק. שמצבו לא ידוע!! אבל ידוע מאיזה רכב ירד. 700 שקלים. (3 חדשים אחריות על החלק)

צריך להזמין. מגיע בין כמה שעות ליומיים.

 

עלות עבודה (מוסך מורשה) 600 שקלים לפני מע"מ.

תוספות. ניקוז השמן ברקס הישן. ומילוי חדש. עוד כ70 שקלים

 

אני הזמנתי משומש. כי לא היה את היכולת להיפרד מהרכב לכמה ימים.

 

אני מגיע למוסך מוכן למלחמה. למציאת האשם. ולפרידה מסכום יפה מהארנק.

הרכב עולה על הליפט. ומתחילים פירוק של הפילטר אוויר וצינורות השמן ואיזור מתחת הגה. לניתוק הדוושה מהבוסטר.

ומגיעים לקליפס מיוחד. שמצריך כלי מיוחד. כדי לשחרר אותו מבלי לשבור. הוא מופיע בהוראות של החברה כיצד לפרק.

פועל במוסך עם ידיים טובות הצליח להתגבר עליו. בזמן שניסו לאתר את הכלי הזה במוסך מרכזי אחר באיזור. לקח כ חצי שעה. לפרק אותו.!!

הבוסטר הישן יוצא אחר כבוד החוצה. שוכב בצד נוטף שאריות שמן ברקס משפיל צינורות. תורם חלקים בודדים לבוסטר החדש (משומש) שיחליף אותו. וימלא את תפקידו כראוי. החדש תופס את מקומו במהירות. ומהר מהר כל הבלגן מתחת למכסה מנוע חוזר למקומו.

 

סוגרים מתחת להגה את כל הפלסטיקה. (לגלות) בדרך הביתה ששברו פלסטיק מתחת להגה .

עושים סיבוב עם איש מהמוסך. והברקס הפך שוב לרך עדין מקשיב. והרגלים שלי מקבלות פטור מדחיקת קירות.

 

מגיעים לחשבון.

600 שקלים על החלק הופכים. ל700 כי יש משלוח. ותוספית קטנה. ומוסיפים מע"מ.

עבודה אמרנו 600 שקל לפני מע"מ. אבל אמרו לנו 600 החלק אז קיבלנו הנחה, על העבודה. 500 שקל.

תוספות הנחה קלה שוב. יוצא כ 50 שקלים

סה"כ 1490 שקלים כולל מע"מ

 

בולעים את הצפרדע. לפחות הרגלים קיבלו פטור.

החלטתי לבדוק מה לעזאזל מיוחד בחלק הזה. שלקח להחליף אותו לא פחות ולא יותר מ 4 וחצי שעות.

והתיחסו כאלו הוא קדוש. ולתקן אותו צריך תואר שני. ולהיות לפחות פרופסור.

לקחתי הביתה את הבוסטר הישן לפירוק.

 

לוקח כמה שעות להתרגל ללחיצה עדינה על הדוושה. מבלי לדפוק לחיצה אלימה שתגרום להפעלת הABS.

 

בקיצור פירקתי אותו. (תמונות יעלו מחר)

היה "ממש" קשה הפירוק. יש שיניים ממתכת שמכופפות על שן מקבילה. שבעצם מונעות מהחלק מלהפתח.

לקח לי כ 3 דקות עם פלייר לפתוח את הבוסטר. ומה אני מגלה.

ממברנה מגומי של כ 2 מילימטר. שפשוט נקרעה.

וכדי להחליף אותה צריך לשחרר קליפס מתכת והיא פשוט יוצאת החוצה.

אני לא מאמין החלק הזה (הממברנה הזו) עולה מאות שקלים להחליף!!!

 

חיפשתי טיפה בEBAY. בוסטר משומש עולה כ 30-60 דולר.

קיטים לתיקון בוסטרים של חברות אחרות עולים בין דולרים בודדים לעשות בודדות.

החלק שהלך יעלה כ 20 דולר. מקסימום.

 

למה לא מתקנים את זה במוסך. זה ממש בולשיט.

זה פשוט מטריף אותי. שלעשות ראש מנוע יכולים. לפרק חצי רכב גם.

אבל להחליף חתיכת גומי שנראה כמו פומפה של אסלה. לא יכולים.!!

 

טוב עכשיו שהוצאתי את העצבים שלי.

איפה אני מוצא קיט תיקון לחלק הישן שלי.

 

 

תודה אלי

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

זה מזכיר לי שלפני כמה שנים אבא שלי מתקשר אלי ואומר שאין לו ברקסים בבורה. כשאני מבקש ממנו לפרט, הוא מספר לי שהוא יצא מהבית, הניע את הרכב, החל לצאת באיטיות מהחניה ולפתע גילה שהבלמים בקושי מגיבים והדוושה נהייתה קשה. מה שמוזר בכל הסיפור הזה זה שכעבור כמה "בלימות" כאלה פתאום המערכת הסתדרה והרכב שב לבלום כרגיל.

אחסוך מכם את הפרטים ואגיע ישר לשורה תחתונה: במערכת הוואקום של הבלימה אשר מפעילה את הבוסטר, קיים שסתום אל חזור שתפקידו לשמור על הוואקום במערכת כאשר המנוע כבוי. כך, גם בתחילת נסיעה לאחר שהרכב חנה עדיין יהיה אפשר לבלום כרגיל, למרות שהמנוע טרם הספיק לייצר את הוואקום הדרוש להפעלת הבוסטר. במקרה זה, השסתום בבורה של אבא שלי כשל, והחלפתו פתרה את הבעיה (וזה אפילו לא היה יקר).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

×
×
  • תוכן חדש...