Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5529 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

אני מקווה שאני בפורום הנכון ואם לא אשמח אם תגידו לי לאן לפנות.

אני נוהג שנים בסיטרואן.

לפני כחודש רכשתי C5 מהדגם החדש עם המנוע 1600 טורבו וגיר 6 הילוכים.

 

ישנה בעיה מציקה שאין לה פתרון ורציתי לשמוע מה דעתכם ובעיקר מכאלו בעלי רכב זהה.

ישנן רעידות בס"לד נמוך (כשעומדים למשל בפקק). הרעידות מורגשות ממש בכסאות וגורמות לתחושה לא נעימה.

מאד מאכזב מרכב כזה.

ניסיתי לעבור לאוקטן 98 ללא שיפור.

במוסך אמרו שלא מספיק מכירים את הרכב בארץ ואין מה לעשות כרגע ונראה שהרעידות הן "דבר טבעי".

 

מאד מרגיז.

אשמח לשמוע חוות דעת.

 

תודה

פורסם

לידיעתך, כדי להסיק אם המעבר לדלק 98 משפר את המצב או לא אתה צריך לפחות 2-3 תדלוקים באוקטן 98. במנועים המודרנים (הזרקה ישירה) המחשב מנטר את אוקטן הדלק ורק לאחר 2-3 תדלוקים המחשב "יסיק" באופן קונסיסטנטי שהאוקטן עלה וניהול המנוע ישתנה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

תודה,

 

אני מרגיש למען האמת שינוי ברעש קל המנוע אחרי בערך 200 ק"מ עם 98.

אני אנסה עוד מכל אחד לפחות ואז נראה.

האם תהיה בעיה לחזור אחר כך ל 95 ?

פורסם
במוסך אמרו שלא מספיק מכירים את הרכב בארץ ואין מה לעשות כרגע ונראה שהרעידות הן "דבר טבעי".

 

 

במוסך צודקים (בערך).

תנסה לברר את זה בפורומים בחו"ל ואפילו לשלוח מייל ליצרן.

 

ככה תדע אם הבעיה ספציפית אצלך או זה משהו גלובלי.

פורסם

השאלה כרגע האם להמשיך עם הנסיון של ה 98 שהוא כמובן יקר והאם הוא יכול לעשות איזשהוא נזק.

האם בכלל יתכן שאוקטאן 98 יפתור בעיה כזו?

פורסם

ראשית תתחדש!

אם יש דבר מאכזב זה לרכוש רכב חדש ולא להנות מהנהיגה.

גם אני הייתי במצבך כרכשתי רכב חדש והמנוע לא סחב ואכל שמן.

דברי המוסך על כך שלא "מכירים את הרכב והדבר טבעי " ,זה כנראה בגלל שהם זיהו אותך כנוח לבריות.

ספורי המוסך והיבואן מוכרים.

קליטת דגמים חדשים בארץ כרוכה בהשתלמות של מכונאים ומומחים מהארץ אצל היצרן.

לא יתכן שאין מענה לתקלה כזו. ואני מציע לך לפנות ישירות ליצרן .

אני מציע לך את הפתרון כיוון שחבר סיפר לי על תקלה שהייתה ברכבו (רכב יפני) והמוסך ניסה להתנער מאחריות.

רק אחרי פנייה ליצרן הרכב בחו"ל חזר אליו היבואן .

יאמר לזכותם שבסופו של דבר בצעו תיקון משמעותי ברכב ומאז נהניתי מכל רגע.

בכל מקרה המו"מ עם המוסך/יבואן נמשך כחצי שנה עד שהכירו וטפלו בבעייה.

מקווה שתהנה מהאוטו לאחר שתפתר הבעייה.

:-)

צ'צ'יק

פורסם
השאלה כרגע האם להמשיך עם הנסיון של ה 98 שהוא כמובן יקר והאם הוא יכול לעשות איזשהוא נזק.

האם בכלל יתכן שאוקטאן 98 יפתור בעיה כזו?

 

המנוע שלך תוכנן לביצועים אופטימאליים בשימוש ב-98 אוקטן, אולם הוא יכול לפעול בשימוש ב-95 (אך זה יבוא על חשבון ירידה מסויימת בביצועים ופגיעה בצריכת הדלק). לצערי בארצנו "יציבות" האוקטן היא לא דבר מובן מאליו (כתוצאה ממהילות וכד') ולכן ייתכן שהדלק בתחנה בה תדלקת הוא ברמת אוקטן נמוכה מ-95 (שהיא הרמה המינימאלית עבור המנוע שלך), ומכאן הרעידות שאתה מרגיש. אולם זאת היא אפשרות בלבד, וייתכן שבמנוע שלך יש בעייה אמיתית. אני ממליץ לך לנסות לתדלק בדלק 98 במשך 2/3 תדלוקים כדי לשלול את האפשרות הראשונה. אם זה לא יעזור, אז תאלץ לפנות ליבואן ו/או היצרן כדי למצות את הטיפול בבעיה שלך.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

עמית שלום,

 

ראשית כל, אני מאחל לך הנאה עם הרכב החדש ואשמח לשמוע רשמים מכיוון שאני מתכוון לקנות כזה בבוא היום.

 

מנסיון עם C5 דור ראשון אני יכול לומר שאם יש רעידות מנוע שמצליחות לשקשק את הכסאות אזי זה לא נשמע כמו מצב טבעי (אם כן אני אהיה מופתע ומאוכזב).

 

רמת השירות במוסכים מורשי יבואן בישראל היא ככלל נמוכה ולא מקצועית, עם יוצאים מהכלל בודדים, לכן אני לא מתפלא על התשובה הביזיונית שקיבלת. אני מניח שלא תהיה לך ברירה אלא להשכיל לבד, בעיקר מול פורומים בחו"ל (למשל Ausiefrogs).

 

יכול להיות שתדלקת בתחנה בה הדלק לא איכותי - האם התופעה החלה לאחר תדלוק בתחנה לא מוכרת? האם ככה הרכב מרגע הרכישה?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
שלום

 

אני מקווה שאני בפורום הנכון ואם לא אשמח אם תגידו לי לאן לפנות.

אני נוהג שנים בסיטרואן.

לפני כחודש רכשתי C5 מהדגם החדש עם המנוע 1600 טורבו וגיר 6 הילוכים.

 

ישנה בעיה מציקה שאין לה פתרון ורציתי לשמוע מה דעתכם ובעיקר מכאלו בעלי רכב זהה.

ישנן רעידות בס"לד נמוך (כשעומדים למשל בפקק). הרעידות מורגשות ממש בכסאות וגורמות לתחושה לא נעימה.

מאד מאכזב מרכב כזה.

ניסיתי לעבור לאוקטן 98 ללא שיפור.

במוסך אמרו שלא מספיק מכירים את הרכב בארץ ואין מה לעשות כרגע ונראה שהרעידות הן "דבר טבעי".

 

מאד מרגיז.

אשמח לשמוע חוות דעת.

 

תודה

 

במידה והמוסך לא מכירים את הרכב תידרוש שיגיע מומחה מהחברה בארץ , כן יש כזה דבר.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

מספר פרטים נוספים:

המוסך בו הייתי זה המוסך המרכזי (שרודר).

התופעה קיימת די מההתחלה (בסך הכל הרכב עשה 2700 ק"מ).

 

אשמח לשמוע הסבר טכני על נושא חיישן הנקישות (נקישות של מה?) ואיך הוא מזהה דלק שונה.

היבוןאן בארץ אמר לי לשים 95 אבל כמו שאמרתם אני לא כל-כך מאמין.

 

למה צריך 2-3 מיכלי 98 כדי להרגיש את ההבדל? למה זה לא מיידי?

 

תודה

פורסם

דבר ראשון - צר לי לקרוא את הבעייה שלך, אין ספק שהעניין מבאס.

מצד שני - תהיה אופטימי, דברים יסתדרו לטובה!

אני מסכים עם השאר - בהחלט תתעקש על טיפול הולם במוסך גם אם עדיין אין להם ניסיון.

לא נשמע הגיוני בעליל שהאוטו רועד - בטח ובטח סיטרואן חדשה (מילא הייתה אלטו חדשה) - זאת מכונית סלון.

האם הסל"ד נשאר יציב? תחמם את המנוע ותראה אם מחט הסל"ד נשאר קבוע. בכמה סל"ד היא עומדת?

דבר נוסף - תנסה לפתוח את מכסה המנוע ולנסות לאתר את המקום שממנו אולי באה הרעידה. האם המנוע עצמו רועד או יציב?

אמנם זה לא פתרון ובטח שלא באחריותך אבל לפחות נוכל למצוא כיוון שמעיד על התקלה.

 

ישר כוח!

חובב מכוניות מושבע. עזבו חובב, שרוף!

פורסם
מספר פרטים נוספים:

המוסך בו הייתי זה המוסך המרכזי (שרודר).

התופעה קיימת די מההתחלה (בסך הכל הרכב עשה 2700 ק"מ).

 

אשמח לשמוע הסבר טכני על נושא חיישן הנקישות (נקישות של מה?) ואיך הוא מזהה דלק שונה.

היבוןאן בארץ אמר לי לשים 95 אבל כמו שאמרתם אני לא כל-כך מאמין.

 

למה צריך 2-3 מיכלי 98 כדי להרגיש את ההבדל? למה זה לא מיידי?

 

תודה

 

חיישן הנקישות מצוי בבלוק המנוע והוא מבוסס על חומר פייזואלקטרי אשר מייצר אותות חשמליים בתגובה ללחץ. כאשר הדלק ניצת הצתה עצמית (ולא הצתה "מסודרת" המתוזמנת ע"י מחשב המנוע המבוצעת ע"י הפלגים) נוצר גל הלם אשר יוצר את אותם צלצולים/נקישות. החיישן כאמור, מייצר סיגנל חשמלי כאשר קיים גל הלם ומשדר אותו למחשב ניהול המנוע. בהתאם המחשב מורה על קידום ההצתה. יכולת ה"משחק" של תזמון ההצתה מוגבלת, ומכאן ההגבלה על סוג הדלק. במנוע שלך ההמלצה היא ל-98, אך המנוע יכול להתאים עצמו לדלק בעל יכולת עמידות נמוכה יותר בפני התלקחות עצמית באוקטן 95.

 

ההמלצה על תדלוק 2/3 מיכלים נועדה כדי לוודא שאין יותר שרידים של דלק 95 במיכל. המחשב משערך את אוקטן הדלק בין היתר ע"י ניתור האותות מחיישן הנקישות ופרמטרים נוספים. השערוך מתבצע ע"י מיצוע והתוצאה צפויה להיות קונסיסטנטית כאשר ברמת וודאות גבוהה כל הדלק במיכל הוא מסוג 98.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

למען התיעוד:

אוקטן 98 לא עזר (מוזר אבל התופעה אפילו גרועה יותר).

ביקרתי במוסך המרכזי, הרכב נבדק במחשב ובוחן נסע איתי רבע שעה ושום בעיה לא נמצאה.

 

 

טענת הממוחה היא שזה טבעי כי מדובר במנוע קטן יחסית ולכן הוא רועד יותר.

לא יודע מה לעשות - כנראה צריך להתרגל לזה ...לא נעים

פורסם

ברכב ההדגמה של נסיעת המבחן וכו' זה לא הורגש ?

צריך לנסות לאתר עוד רכבים כאלו לשם השוואה,

זה לא נשמע נורמלי שברכב כזה תרגיש רעידות בצורה שתפריע.

 

 

so far so good so what

×
×
  • תוכן חדש...