Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5813 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מצאתי אצלי מכשיר התנעת חירום ישן ( מימי האונו העליזים משנות ה 80 ) שלא השתמשתי בו מעולם.

הוא מורכב מכוייל ומעגל המורכב מטרנזיסטור כוח 2N3055 ומעגל משולב 555 הידוע.

כפי שזה נראה, מדובר במעגל מתנד כשהטרנזיסטור משמש למיתוג המתח בסליל הראשוני של הכוייל.

החוטים אדום \ שחור מתחברים למצבר, והכבל העבה מתחבר למפלג. (הכבל בין הכוייל המקורי למפלג מנותק)

 

השאלה המתבקשת כמובן, האם המכשיר בטוח, או יעיל בכלל לשימוש ברכבים מודרניים מבוקרי מחשב?

 

מצורפות תמונות המכשיר ודף ההסבר.

IMG_1402.jpg

IMG_1403.jpg

IMG_1404.jpg

פורסם

יש לי כזה מכשיר וניסיתי אותו פעם אחת.

 

המכשיר איננו מומלץ לשום רכב או מנוע - בטוח שלא למנוע מוזרק, ממוחשב ועם חיישנים וממיר. ה"טריק" הוא לעקוף את הפלטינות על ידי ריבוי פולסי הצתה. אפשר להניע ולנסוע אבלהמנוע עובד "רע". מה שכן, אם אתה נתקע בלילה במקום לא נעים, זה יכול להיות אופציה לא רעה :-)

:turn-l:
פורסם
מצאתי אצלי מכשיר התנעת חירום ישן ( מימי האונו העליזים משנות ה 80 ) שלא השתמשתי בו מעולם.

הוא מורכב מכוייל ומעגל המורכב מטרנזיסטור כוח 2N3055 ומעגל משולב 555 הידוע.

כפי שזה נראה, מדובר במעגל מתנד כשהטרנזיסטור משמש למיתוג המתח בסליל הראשוני של הכוייל.

החוטים אדום \ שחור מתחברים למצבר, והכבל העבה מתחבר למפלג. (הכבל בין הכוייל המקורי למפלג מנותק)

 

השאלה המתבקשת כמובן, האם המכשיר בטוח, או יעיל בכלל לשימוש ברכבים מודרניים מבוקרי מחשב?

 

מצורפות תמונות המכשיר ודף ההסבר.

המכשיר הזה יכול להניע רכבים עם מפלג גם מוזרקים אך לא ניתן לבצע נסיעה.

אם אתה מכונאי שלא תעיז לזרוק אותו.

אני פתרתי באמצעותו תקלה מאוד מסובכת ונדירה שהתגלתה ברנו קליאו מוזרקת.

פורסם

סליחה על ההתקרצצות, אך האם בכלל קיימים היום רכבים (בני 10-12) עם מפלג?

 

אני פתרתי באמצעותו תקלה מאוד מסובכת ונדירה שהתגלתה ברנו קליאו מוזרקת.

 

תוכל לפרט?

פורסם

פעם ראשונה שאני נתקל במכשיר כזה.

 

האם הוא נותן פולים של ניצונות ללא קשר למצב הבוכנה? (נ.מ.ע)?

 

כי אם כן אז יתאים רק למפלג ולא לרכב הפועל ע"י סלילי הצתה, ממיר קטליתי ישבו מהר עם המכשיר, והמנוע יצלצל ברמות קשות.

פורסם

ניסיתי היום את המכשיר ע"י חיבור לספק חיצוני.

מדובר במכשיר הצתה אלקטרוני לכל דבר ועניין, רק שהוא עובד בתדר קבוע ( מעגל מיתוג עם טיימר 555) ללא תלות

במצב בוכנה. בגלל תדירות המתנד, הניצוץ שמתקבל נראה רצוף.

פורסם
פעם ראשונה שאני נתקל במכשיר כזה.

ענתיקה (לזקנים בינינו:oops:) נתקלתי בקיט כזה עוד שהייתי בתיכון (שנות ה 80) ואז הוא הוצג כ"תוסף להצתה אלקטרונית" הוא נבנה ועבד לא רע בקורטינה הישנה של אבא שלי והאריך את חיי המצתים בכמה אלפי ק"מ (לא יודע עד כמה כי הוא עף מהרכב בזמן נסיעה ולא היה לי זמן לבנות עוד אחד8))

האם הוא נותן פולים של ניצונות ללא קשר למצב הבוכנה? (נ.מ.ע)?

כן, באופן עקרוני, ישנו מתנד בתדר של אאל"ט 20 קילוהרץ או קצת יותר שממתג כוייל המתוכנן למתח קצת יותר גבוה מהרגיל, ביציאה מהמעגל מופיע מתח חילופין הפעיל כל הזמן ומוזן למצתים דרך המפלג. הרעיון הוא שברכב עם מצבר עייף (שמתחו נופל בזמן ההתנעה) יגיע מתח מתאים למצתים. כמו כן, על ידי הזנה קבועה של מתח, ולא יצורו בזמן מיתוג הפלטינה המערכת מאפשרת לנסוע גם אם הפלטינות שחוקות עד מוות או המפלג סוטה/עייף (נסיעה גרועה כמובן בגלל זיוף ההצתה הנובע מהפלטינות/מפלג)

כי אם כן אז יתאים רק למפלג ולא לרכב הפועל ע"י סלילי הצתה, ממיר קטליתי ישבו מהר עם המכשיר, והמנוע יצלצל ברמות קשות.

ראה אדום

 

עריכה:

Pilon האם אתה יכול למדוד את התדר? (סתם מתוך סקרנות, התקף נוסטלגייה)

פורסם

סליחה על ההתקרצצות, אך האם בכלל קיימים היום רכבים (בני 10-12) עם מפלג?

 

האמת שכן. בשרייד שלי לדוגמא יש הזרקה ומחשב ניהול מנוע אבל עדיין יש גם מפלג, זה לא סותר.

Daihatsu Charade 1.5i Classic

♦♦♦○○○♦♦♦○○○○○♦♦♦○○○♦♦♦

פורסם
סליחה על ההתקרצצות, אך האם בכלל קיימים היום רכבים (בני 10-12) עם מפלג?

 

 

 

תוכל לפרט?

הגיע אליי רנו קליאו 1.4 אנרג'י מודל 97 מחשמלאי שיש לה בעיה שלא מניעה. החשמלאי בדק אותה ואמר שמערכת ההצתה תקינה וצריך לבדוק קומפרסיה.

עשיתי לרכב את כל הבדיקות המכניות שאני יכול כגון קומפרסיה בדיקת טיימינג בדיקת לחץ הפוך הכל יצא תקין.

החלטתי לחזור לבדיקות החשמל רק שהפעם אני ביצעתי אותם וגילית שיש ניצוץ רק בצילינדר 2 ו-3 . הרכב הוא בעל מפלג עם רוטור.

החלפתי לצורך בדיקה רוטור מכסה מפלג וחיישן הצתה שלושתם לא פתרו את הבעיה.

ניסיתי לחשוב איך לגלות מה הגורם לבעיה ואז נזכרתי שיש לי במחסן מכשייר התנעת חרום שיכול לתת לי ניצוץ ללא תלות במחשב הרכב, חיברתי אותו והרכב הניע ללא שום בעיה וגם פלאג 1 ו4 קיבלו ניצוץ.

המסקנה שלי היתה שמשהו נדפק בגלגל ההצתה שיושב בין המנוע לגיר והוא חלק מהגלגל תנופה, אז פירקתי את החיישן הצתה וסובבתי את הגלגל התנופה עד שקלטתי שהוא קיבל מכה בנקודה מסוימת והוא התעקם פנימה. בסופו של דבר התברר שהגיר התבקע וחלקים ממיסבים שיצאו ממנו עיקמו את הגלגל תנופה.

  • ספונסר פורום
פורסם

במוסך שעבדתי בו כשההיתי נער מתלמד ,היה שם מכשיר כזה

שבעל המוסך קרא לו "שופך ניצוצות " כמו שאמרו הוא זורק ניצוצות לצילינדר

ירצו יאכלו .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
במוסך שעבדתי בו כשההיתי נער מתלמד ,היה שם מכשיר כזה

שבעל המוסך קרא לו "שופך ניצוצות " כמו שאמרו הוא זורק ניצוצות לצילינדר

ירצו יאכלו .

 

ויקרא מעתה שמו בישראל : " שופך ניצוצות".

 

נראה לי אני אקח אותו לרכב שהכי יאהב ויעריך אותו - הג"פס במילואים. :2gunfire:

×
×
  • תוכן חדש...