Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט בין לאון טורבו mk1 לבין איביזה קופרה 08


daniel_18
שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

אני מתלבט בין שני הרכבים הנ"ל שמחירם נע בין 85000-90000.

מצד אחד ממה הבנתי הלאון רכב מאוד מוצלח אבל הוא נמכר הרבה מעל למחירון ובאותו סכום אני יכול לקנות איביזה קופרה בפחות ממחיר מחירון ומודל יותר חדש ופחות קילומטרז' אבל היא פחות מאובזרת מהלאון, לכן אני מתלבט.

כמה שאלות:

1. האם באמת כדאי לשלם על הלאון בסביבות 10,000 ש"ח מעל למחירון במידה והרכב שמור ובמצב טוב

2. קצת מחשיד אותי מדוע יש כל כך הרבה קופרות למכירה ומדוע הם נמכרות מתחת למחירון, עושה הרושם שאולי הרכב לא מוצלח?

3. האם הלאון רכב אמין? (רוב הרכבים מעל 100,000 ק"מ)

4. האם יש הבדלים משמעותיים בין הרכבים מבחינת צריכת דלק, התנהגות, ביצועים וכדומה?

 

תודה לעוזרים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לדעתי לא שווה לרדת 3 שנים בשנתונים לעומת קופרה.

2. הרכב מוצלח - פשוט הרבה צעירים קנו אותו ומגלים שלא כזה זול תמיד להחזיק רכב כזה. את הלאון קנו לרוב אנשים בוגרים יותר, במיוחד עם המחיר קנייה הראשוני הגבוהה משמעותית בלאון מאשר בקופרה - פשוט נמכרו יותר קופרות.

3. כן, הוא מתבסס סה"כ על מכלולים אמינים מאוד ומוכחים מאוד. ובשתיהן יש פלוס מינוס אותו מנוע עם אותו הספק.

4. ההתנהגות יותר טובה בלאון , הביצועים וצריכת הדלק עדיפים בקופרה.

 

ליביו , שמשוחד - לו יש קופרה , לאחיו יש לאון....

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע לי יש לאון ולאחי יש VRS , אני דווקא משוחד הפוך:lol:

 

בכל מקרה , כעצת קודמיי אם יש לך את התקציב הנ"ל לא הייתי הולך אחורה אלא רק קדימה.

 

כאחד שעשה מעבר מאיביזה אומנם FR (אבל משופרת) ללאון טורבו TFSI אני חייב להגיד שללא ספק בפאן, בקטע של צעיר דינמי ומגניב, ללא קשר לעובדה האיביזה הייתה פשוט פסיכית ופשוט נהנתי ממנה בטירוף, מה גם שהיא הייתה הספורטיבית הראשונה שלי, האיביזה היא פשוט רכב מעולה ובטח ובטח שהקופרה בשנים הללו היא רכב שמשלב לא מעט מהחבילה- כח, אמינות חלקים וכיף מובטח (בקו ישר:wink:).

 

הלאון לעומת זאת, קצת יותר בוגרת, יותר ליניארית ופחות תזזיתית, על אותו כח של הקופרה היא שוקלת יותר ובכך כנראה שהקופרה תהיה זריזה יותר, מאידך היא יותר רכב, התנהגות כביש עדיפה בהפרש ניכר, אותו פוטנציאל שיפורים, יותר נוחה על הכביש והכח עדיין שם רק כמו שאמרתי מגיע מעט אחרת.

 

מבחינתי זה היה מעבר מתבקש, במקרה שלך האיביזה תהיה פתיחה לא רעה, היא תהיה מעט יותר קלה לאחזקה ולאדם צעיר זה רכב מעולה כרכב ספורטיבי.

 

כרגע אין מציאות בתחום של הלאונים ולא ראיתי משהו ביד 2 שעומד בתקציב שלך או שיש לו נתונים טובים מהרגיל בעוד שלגבי הקופרות משנתון 07-08 יש לא מעט אקזמפלרים ששווים בדיקה.

 

בהצלחה,

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון ב70,000-80,000 גם לא נחשבת קנייה טובה? אני גם מסתכל על רכבים בטווח מחירים הזה פשוט עד עכשיו לא היתה לאון שהתאימה לי במחירים האלה

האם אני צריך "לפחד" מרכבים עם ק"מ גבוה (אני מתכוון לבעיות בטורבו ובגיר וכדומה) וגם בכל מה שקשור לרכבים ששופרו גם לגבי הלאון וגם לגבי הקופרה?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם לאון אפ-ספורט?

 

זה ספורט אפ ועליה בדיוק דיברתי, מה שכן לאקזמפלר שמור המחיר טיפה יותר גבוה מתקציבו של פותח השרשור.

 

פותח השרשור, אם אכן תקציב במקסימום שלך ה 80K אזי כנראה והלאון החדשות מ2007 ימצאו מחוץ להישג ידך והאיביזה תהפוך אטרקטיבית יותר משנתון 2007 בערך, הכל שא' עד כמה ניתן למתוח את התקציב.

 

באשר ללאונים שאתה התייחסת אליהן, קרי מהדגם הישן יותר שהיה בין 2002-2005 ,לשלם 80K על אקזמפלר עם יד גבוהה וקילומטראז' גבוה רק כי זה רכב ספורטיבי ובנוסף יכול להיות שבעליו חושב שהוא שווה הרבה ממה שהוא באמת , נראה לי כמעשה לא נכון.

 

אם מדובר באקזמפלר שהינו יד ראשונה או שניה והקילומטראז' שלו טוב בצורה שאינה משתמעת ל2 פנים אז הייתי מסכים איתך ואומר לך על זה, בהנחה שזהו אינו המצב הייתי מתמקד במתיחת התקציב עד כמה שניתן ורכישת רכב הכי חדש ובעל נתונים הכי טובים שניתן למצוא ובהקשר לכך ,כנראה שקופרה או FR 2007 יכנסו תקציב.

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איביזה fr לא באה בחשבון אבל קופרה 07 כן. שמעתי שהיו בעיות גיר בקופרות ובעיות בטורבו.

האם הגיר בקופרה לא מצלח כמו בלאון? (אני מתכוון לאמינות ובכלליות)

איזה ק"מ לא נחשב גבוה ביחס לרכב שנת 08-07?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו בעיות מסוימות עם חלק מהדגמים - נפתר בריקול של החלפת השמן שלא התאים בסידרה מסוימת.

מאז - שנתיים + של שקט תעשייתי.

אם היתה בעיה - היא כבר היתה מתוקנת עד עכשיו.

 

לגבי השוואה ללאון 2007 - גם אני הייתי בוחר בלאון - חבל שאלו לא אותם מחירים לרוב.

ההשוואה שלי היתה ללאון 2004/5.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאני אחפש קופרה 07-08. יש לי עוד כמה שאלות:

1. על לאון 05 עם קילומטרז נמוך ויד נמוכה כמה "מקובל" לשלם מעל למחירון?

2. איך אני אדע אם בעל הרכב שמר על הטורבו כמו שצריך?

3. כאשר המחירון של יד 2 יהפוך להיות רשמי, תהיה השפעה לטובה או לרעה על שוק הלאונים?

 

תודה לעוזרים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TFSI הן הלאון ממודל 2007 ומעלה , כן דגם ספורט אפ וכו'

 

דוגמה למודעות של כאלה:

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?ImgOnly=0&AreaID=&ModelID=29&SubModelID=258&FromYear=2007&UntilYear=&Auto=&fromPrice=&untilPrice=&Info=&SubSubModelID=0&OwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=

 

ה-TFSI להבדיל משתי המכובדות מבוססת על פלטפורמת דור 5, של VAG, הפלטפורמה הכי טובה שלהם ב-20 השנים האחרונות.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף - הן מצוידות במנוע מצוין שמחליף אמנם מנוע מצוין אחר - אבל עדיין.

יותר מודרני, יותר חזק ועם הרבה פוטנציאל.

 

לגבי הלאונים - הן נמכרות בהרבה מעל המחירון רוב הרכבים שאני הכרתי נמכרו בפלוס מינוס 10 מעל.

אבל כולן! היו רכבים מאוד שמורים במצב מצוין ומשופרים קלות.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאני אחפש קופרה 07-08. יש לי עוד כמה שאלות:

1. על לאון 05 עם קילומטרז נמוך ויד נמוכה כמה "מקובל" לשלם מעל למחירון?

2. איך אני אדע אם בעל הרכב שמר על הטורבו כמו שצריך?

3. כאשר המחירון של יד 2 יהפוך להיות רשמי, תהיה השפעה לטובה או לרעה על שוק הלאונים?

 

תודה לעוזרים!

 

נתחיל מזה שהייתה לי את התלבטות הזאת שחיפשתי רכב, התלבטתי בין גולף ללאון הגולף ירדה מהפרק ושכמעט התייאשתי לחפש לאון פזלתי לכיוון קופרה.

מבין השלושה הכי הרבה אהבתי את הלאון, אבל כל אחד והדרישות שלו מהרכב וממה שהוא מחפש, לי הפריע ה-3 דלתות ופחות הפריע לי להיות פחות חזק על הכביש, 180 כח סוס על קצת יותר משקל לעומת הקופרה. כיום אני עם 210 בערך. וכח ממש לא חסר!

אני קניתי בסוף לאון 2005 סוף השנה שהMK1 נמכרה כי אני פשוט לא אוהב את הצורה החדשה. שילמתי חבילה יפה מעל המחירון. למרות שהיה לי גם טיפול לעשות :evil: אבל אין מה לעשות עם השוק של הלאונים. אבל אני לא מצטער לרגע ששילמתי מעל או שקניתי את הלאון לבסוף, עבר חצי שנה כמעט ואני פשוט מאוהב ברכב הזה, חברים אומרים שהוא קודם לחברה אפילו :) חסר לי שהחברה תקרא פה :)

בקשר לטורבו שאתה עושה סיבוב על הרכב תן לבנאדם שאתה קונה ממנו לעשות לך סיבוב ותראה אם הוא ישר מתחיל ללחוץ לפני שהרכב קר, או שהוא מכבה את הרכב בלי לחכות אחרי לחיצות, זה מה שאני עשיתי, זה מפיל כמעט את כולם :)

אגב ביד 2 המחירון של הרכב דווקא יותר גבוה מלוי יצחק!

אבל אין לך מה לדאוג הרכב הזה לא יימכר מחירון אף פעם, לטוב ולרע.

מקווה שזה עזר לך במשהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור, אל תשלול כל כך מהר את הFR, כבעלים לשעבר של רכב כזה, בשיפור קל ולא יקר היא לא תהיה פחות טובה מקופרה(כמובן סטנדרטית).

 

אני מסכים שעדיף ללכת על קופרה אם התקציב מאפשר זאת.

 

לגבי הספורטאפ 2007, אכן נכון לזמנו היא נחשבה לגרסה הכי פחות ספורטיבית על הנייר מבין היצע הגרסאות אך, הרכב הוא רכב מעולה ובאשר לגיר, אני אהבתי יותר את הגיר באיביזה מבלאון, כמובן שמתייחס ללאון 2007 שם ההילוך הראשון המילה אחת, מבאס, הדבר השתנה בשנתון 2008 ומעלה שם הגיר פשוט מעולה.

 

בן.

 

נ.ב- באשר ללאון עד שנת 2005, הדוג' של אביתר, מעולה, אני זוכר שהוא חיפש את הרכב, חיכה לא מעט, ובסוף מצא אקזמפלר על הכיפק, דבר שהיה שווה את התשלום מעל המחירון.

 

לדוג' אני מכרתי את האיביזה שלי המלוקקת (הרבה יותר ממה שאני מצליח ללקק את הלאון) יד 00 ברשיון עם 48K קילומטר כשהייתה 3.5 שנים על הכביש , ברור שהיא נמכרה מעל המכירון, אבל היא גם הייתה בולטת בצורה חד משמעית משאר האקזמפלרים שהוצאו בזמנו למכירה ביד 2.

 

בקיצור אם זה הרכב בשבילך, סבלנות היא המפתח. (שאל את אייל מהפורום הוא ייספר לך ע"כ).

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...