Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מבדיקה שביצעתי המדחס הוא של SANDEN SD-508

http://www.rparts.com/Catalog/Major_Components/compressors/sanden/010-1700.htm

 

המדחס יודע לעבוד עם שתי סוגי הגז, R134 ו-R12

איזה גז יש לי במזגן? איך אני בודק את זה?

באיזה לחצים עובדת המערכת?

מה ההבדל בין שתי הסוגים? איזה יותר טובה?

פורסם

ושאלה נוספת

שמעתי שהכנסת זרחן למערכת לאיתור דליפה גומרת לבעיות וסותמת את המערכת

האם זה נכון? האם הכנסת זרחן לא גורמת לנזק?

פורסם

אכן, משנת 1994 בכל המכוניות שנמכרו בישראל אמור להיות הגז R134a שהנו ידידותי יותר לסביבה,

אבל נתקלתי בכמה התקנות מזגנים מקומיות שעדיין התקינו מע' עם הגז הישן R112 בשנת 1994.

יעילות הקרור של הגז ה"חדש" R134a קצת נמוכה יותר משל הקודם וכן כושר התנדפותו גדול יותר ולכן הצנרת והאטמים והמחברים במע' אלו משופרים יותר.

לחצי העבודה של הגז הזה גבוהים יותר משל קודמו ואין כאן שאלה של מה כדאי, כי רק הגז "הידידותי" הנו בשימוש כיום פרט למכוניות ישנות שמספרן ממילא הולך ופוחת.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

רפי היקר

האבחנה המדויקת ביותר על מנת לקבוע סופית איזה גז לבחור(באזור הדמדומים...כלומר בשנים שבהם בוצעה ההחלפה)

 

היא לבחון היטב מה מסתתר בתוך הצנרת

 

מה עוטף את הצינור המוביל

 

מה סוג הצינור המוביל,מאחר ויש חומרים שבהם ה134 לא מסתדר איתם,ולכן הצנרת הפנימית עשויה חומר אחר לגמרי מהמתכות שהכרת בפריאון 12 (לא 112).

 

מאחר ולמשתמש מהשורה קשה לעשות אנליזה לשמן הקיים במדחס,כדאי מאוד להיצמד לתווית המופיעה על הרכב.

 

אבל ככלל סוג החומר ממנו בנויה הצנרת המובילה(ולא תמיד המעטפת שלו) הוא הקובע לגבי סוג הקרר

פורסם

ומה לגבי הזרחן?

האם הכנסת זרחן גורמת סתימה או נזק כלשהו למערכת?

 

2. איך מבצעים ניקוי ייסודי (מעין פלאשינג) למערכת שלא עבדה כמעט 2-3 שנים ? וואקום זה מספיק ייסודי ?

 

אודה על עזרתכם

פורסם

כל מזגניסט שתגיע אליו יוכל דיי בקלות לומר לך מה סוג המערכת שלך.

אם אני לא טועה לרוב הונטילים שונים וכך ניתן לזהות בקלות.

פורסם

יש לך טעות

כל מזגניסט שאני מגיע אליו ממלא לי גז באיזה 100 גר', גובה מימני 200 ש"ח ושולח אותי לעזאזל

ואחרי חודש חוזר חלילה.

או שיש תמזגניסטים שמעיפים מבט מחברים יענו שעונים ואומרים לך

שמע צריך להחליף לך את כל המערכת (מדחס, שסתום, מייבש) תכין 2500 ותבוא.

 

אני בטוח שבתופעה הזאת נתקלו רבבות כמוני במיוחד עכשיו בתחילת עונת הקיץ שכולם רצים לסדר תמזגנים

ולכן הפעם אני (וגם שאר הקוראים) רוצה להגיע מוכן, שיהיה לי מספיק ידע וקצת מושג ולא להגיד אמן לכל מזגניסט שרואה בי רק כסף

מספיק עם התמימות והניצול שלהם, ואני אומר את זה מניסיון (ברור לי שכן יש מזגניסטים אמינים אולם לצערי הרב הרוב הוא לא !)

 

אז אם מישהו רוצה לעזור (וזה מטרת הפורום לחלוק מידע וגם אם אפשר לחסוך כסף בכדי שלא יעבדו עלינו)

אני יודה לכם מאוד לקבל מידע ותשובות לשאר השאלות ששאלתי

 

ותודה לאלה שכן נתנו יחס עד עכשיו

 

כמו כן שמות של מזגניסטים אמינים מאיזור המרכז יתקבלו בברכה בפרטי

פורסם

יצחק ויס מפ"ת

רח. בזל 13 ק.אריה פ"ת

טל.

03-9217528

 

 

אשר מזגנים רמת גן.

הירדן 35 בני-ברק, טל' 03-6183434 או נייד 052-2549732

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

רוצים לדעת על איזה גז מזגנים המערכת פועלת תבדקו את שסתומי השירות, להלן מידע מסייע:

 

 

ac_service_fittings.gif

 

לגבי סוג השמן, אם המדבקה על המדחס אינה מציינת או אינה קיימת, יש להשתמש בשמן מסוג PAG לגז חדש ו POE לגז ישן.

פורסם

אזור המרכז הוא גדול, אז היכן עדיף לך?.

יש גם מזגניסטים מקצועיים ואמינים ושלא עובדים בשיטה של להחליף הכל אלא לאתר באמת את גורם הבעייה לפני התיקון

ואכן איציק וייס הוא אחד מאלו.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם
ומה לגבי הזרחן?

האם הכנסת זרחן גורמת סתימה או נזק כלשהו למערכת?

 

2. איך מבצעים ניקוי ייסודי (מעין פלאשינג) למערכת שלא עבדה כמעט 2-3 שנים ? וואקום זה מספיק ייסודי ?

 

אודה על עזרתכם

 

תשתדל לעבוד ללא חומרים מוספים למערכת.

ניקוי יעיל יכול להתבצע בעזרת פריאון 11 .שטיפה טובה בלחץ.

הפריאון אינו משאיר רטיבות אחריו וזה העיקר במערכת שלא תיהיה לחה או רטובה.

ואקום אינו שוטף,מטרתו היא אחת להרתיח רטיבות עם נשארה כזו במערכת ולהוציא החוצה רטיבות,בודאי ידוע לך שמים או רטיבות רותחים בואקום ולכן מומלץ תמיד לבצע ואקום דו שלבי אם אפשר.

 

כל בודק נזילות מקצועי יכול לאתר דליפה.

הבודק של הסבתא זו אמה פשוטה עם בלונים.

 

לפעמים הפריצה תגיע רק בלחץ גבוה כאשר נפער פתח זעיר,אז רצוי במצבים מסוימים להגדיל לחץ על ידי הפסקת מאורר או דחיסת גז ממדחס חיצוני ללחץ גבוה.

 

כתמי שמן הם עדות לדליפה.

הכנסת הבודק נזילות לתוך הרגיסטרים היא פעולה נדרשת,רדיאטורים מאלומיניום נוטים להתבקע בשל הבועות שנשארות בהם בעת יציקתם והלחמתם,מחלה ידועה קשה ויקרה לתיקון.

באזור הרגיסטרים קשה לעבוד עם אמה,לכן יש ללדחוס גם מבחוץ עם מדחס חיצוני,מאחר ובפעולה רגילה הלחץ ביחידה הפנימית נמוך יחסית לצד הגבוה.

 

אני לא ממליץ להשתמש בחומרים אחרים במערכת,ישנם שמנים שלא מסתדרים איתם ויוצרים סחופת.

פורסם
רוצים לדעת על איזה גז מזגנים המערכת פועלת תבדקו את שסתומי השירות, להלן מידע מסייע:

 

לגבי סוג השמן, אם המדבקה על המדחס אינה מציינת או אינה קיימת, יש להשתמש בשמן מסוג PAG לגז חדש ו POE לגז ישן.

 

איך אני בודק תגודל?

 

אזור המרכז הוא גדול, אז היכן עדיף לך?.

יש גם מזגניסטים מקצועיים ואמינים ושלא עובדים בשיטה של להחליף הכל אלא לאתר באמת את גורם הבעייה לפני התיקון

ואכן איציק וייס הוא אחד מאלו.

בברכה - רפי לין :-)

 

אני מוכן לנסוע לכל מקום באיזור המרכז רק שיהיה בנאדם מקצועי ואמין וכמובן מחירים נוחים

 

יצחק ווייס או אשר מתקנים על המקום או שהם כמו כולם אומרים להשאיר את האוטו (אני מודה, לא סומך ושונא להשאיר את האוטו)

פורסם

שם לב לתמונה המצורפת, לגז הישן מסוג פריאון שסתומי השירות הם בעל תבריג חיצוני, לא תוכל לפספס זאת.

 

יש להקפיד לא לדחוף למערכת שמן או דיו זרחני יותר מפעם אחת ובכל ערכה גילוי דליפות זרחנית גם מוצרפות מדבקות שיש להדביק בתא מנוע במקום גלוי וסמוך, אם אפשר, בסמוך לשסתומי השירות, עם ציון התאריך שבו הוכנס הזרחן, כדי שטכנאי שיגש לרכב בשלב מאוחר לא ימלא שוב ושוב זרחן.

 

הזרחן בכמויות גדולות מידי עלול לגרום לריאקציה עם השמן מדחסים, לשנות את תכונותיו ולגרום לבוצה. גם נתקלתי במקרים של מערכת מוצפת זרחן כאשר היחידה הפנימית (המאדה) פשוט התפוררה ודלפה כמו מסננת, לדעתי יתכן קשר.

 

ניקוי יעיל מבצעים עם חומר שטיפה R141B כאשר מפרקים כל צינור במערכת כדי לאפשר גישה גם למעבה, מאדה והשסתום ומזרימים את הנוזל עד שבצד היציאה של המכלול יוצא הנוזל נקי וללא משקעים.

 

אני משוכנע שאם תבקש יפה מיצחק וויס הוא יסכים כי תשאר במוסך ללוות את התיקון.

פורסם

עכשיו אני מבולבל לגמרי

ירדתי לאוטו מיד אחרי שרשמת תמודעה

גיליתי שהניפל של צינור היניקה שלי הוא בדיוק כמו ההברגה של 7/16

אז מה זה אומר שמערכת הגז שלי היא R12?

האם התרשים הזה נכון ומדוייק?

ואם כן האם אני יכול לעשות הסבה ל- R134a או שזה מיותר ואין צורך ?

 

(מערכת המיזוג שלי היא לא מקורית אלה של אלכס אורגינל, אז בזמנו עשו הרכבות בארץ

היום הרכבים מגיעים עם מערכת מיזוג מהיצרן).

×
×
  • תוכן חדש...