Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצלמת SLR עזרה ממבינים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6573 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עזוב, זה סתם ביזבוז כסף. תחקור את הנושא קצת יותר לעומק. אני מכיר לא מעט אנשים שקנו מהתלהבות DSLR ומצלמים על אוט'. אז בשביל מה לקנות DSLR, כי היא גדולה ושחורה? כי חושבים שאתה צלם מקצועי?

 

 

צילמת פעם עם DSLR?

 

כל זמן שאתה מצלם בתנאים אופטימליים גם P&S פשוטה תוציא תמונות סבירות אבל כשאתה מדבר על מצבים גבוליים ומתחת לזה יש יתרון עצום ל DSLR וזה עוד לפני שנכנסנו בכלל לנושא אפשרות בחירת העדשות המתאימות למצבים שונים (אורכי מוקד שונים ומפתחי צמצם שונים).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

כמו שווקה רשם : מה?

http://zap.co.il/model.asp?model_id=598344

מצלמה של מעל 20 אלף ש"ח משומשת ב2000 ש"ח?

 

בקשר לDSLR מול דמוי DSLR , בתור אחד שיש לו גם וגם (קנון S2IS וD50) - פשוט אין מה להשוות.

אפילו כדי לצלם באוטומטי מלא שווא לקנות SLR , מוותרים על הזום לטובת אופטיקה כ"כ עדיפה.

אותה תמונה באותו מצב DSLR מול דמוי DSLR - אין מצב שלא מבדילים (באוטומטי מלא) , זה שאפשר לעשות סלטות באוויר כדי לשפר את המצב עם הדמוי , נו , ...

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
תודה לעוזרים הנאמנים רכשתי מצלמה יד שניה עם 2000 קליקים מתייר שהגיע ארצה למספר חודשים

הדגם :

 

.1D MKIII 10.1

של קנון כמובן . תודה לכולם !!

 

מזל טוב!

 

עשית קניה מצויינת. מדובר על מצלמה מרמה כמו שאני מבין.

 

אני בטוח כשתלמד את המצלמה תהנה ממנה מאוד.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מזל טוב!

 

עשית קניה מצויינת. מדובר על מצלמה מרמה כמו שאני מבין.

 

אני בטוח כשתלמד את המצלמה תהנה ממנה מאוד.

 

אם אתה נהנה מפטיש או מברג תהנה ממנה. זו לא מצלמה זה כלי עבודה. זה כבד מאוד מסורבל ובעיקר מפחיד מצולמים.

 

הרי אם היית צריך אותה לא היית שואל מה לקנות היית יודע שהיא המצלמה היחידה בשוק שמתאימה לך.

 

ה 1D נפלאה ומהירה (10 תמונות בשניה) ובעיקר אטומה לאבק ולחות בתנאי שיש לך ארסנל של עדשות L מתאימות ואטומות זה כלי עבודה למי שצריך לכל השאר כל DSLR אחרת נוחה יותר ותוציא תמונות טובות לא פחות.

 

ולכל השאר יש בשוק מצלמה כמו G9 של קנון שתפתיע אתכם! משמשת כמצלמת גיבוי לצלמים מהשורה הראשונה (זיו קורן, רוני סופר) 2100 ש"ח 12 MP

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

פורסם
אם אתה נהנה מפטיש או מברג תהנה ממנה. זו לא מצלמה זה כלי עבודה. זה כבד מאוד מסורבל ובעיקר מפחיד מצולמים.

 

הגזמת קצת. אני גם חובב צילום ומשתמש בכלים דומים רק של NIKON. פשוט כיף לצלם עם מצלמה כבדה, זה הרבה יותר נוח כשמתרגלים, במיוחד בצילום על זמני חשיפה ארוכים ללא חצובה ועם אורך מוקד גדול יחסית.

החלק היחיד שאני מסכים איתו, זה שמצלמה כזאת מלחיצה מצולמים.

מהירות פוקוס, פרמטרים, איכות גימור ועמידות, אלה הם יתרונות חשובים למי שיודע להעריך אותם לא רק צלמים מקצועים, אבל גם חובבנים.

בעניי זה יתרון שאין פלאש מובנה, פלאש חיצוני עושה את עבודתו בצורה מעולה. גם ראוי לציין שגוף של מצלמה כזאת חזק ויכול להחזיק עצמיות כבדות ללא בעייה, לאומת DSLR מסדרות ENTRY LEVEL שלחלקן אפילו ה-BAYONET מפלסטיק והבדל יחיד שלהן מול P&S מתקדמות שהן DSLR ואפשר להחליף עצמיות (וגם זה בערבון מוגבל, הן לא תואמות עצמיות ישנות בד"כ).

אני למשל קניתי NIKON DSLR שלי משומשת אחרי שצילמה רק 46 קליקים, מצלמה כזאת מיועדת להחזיק לפחות 150,000 קליקים. DSLR ENTRY LEVEL לעיתים קרובות מיוצרות במדינות עולם השלישי ומתקלקלות אחרי 10,000-15,000 קליקים ואפילו פחות (תעשו חיפוש בפורומים מובילים על צילום ותראו שהן מתקלקלות גם אחרי 7,000 קליקים).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

חיפשתי ביד 2 מצאתי תייר רוסי שיש לו כזאת והוא לא יודע מילה בעברית

ראיתי את המחיר שלה ולא היססתי פעמים רציתי לקנות ממנו .

העדשה שלו ענקית אני צריך יותר קטנה על מה אתם ממליצים ?

לא החזק או החכם שורד , אלה זה שיודע להתאים את עצמו לסביבתו .

פורסם

צר לי להגיד לך אבל זה כנראה ציוד גנוב

 

לא יכול להיות שמצלמה שהגוף 4000$ חדשה ללא עדשה ודברים נוספים תימכר ב 2000 שקל.

פורסם

נשמע קצת כמו ציוד ש"נמצא" באמת.

רק לפרופורציות , עדשה טובה עולה סביבות הסכום שאתה מדבר עליו (וגם זה לא ממש בקצה העליון של הסקאלה)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
חיפשתי ביד 2 מצאתי תייר רוסי שיש לו כזאת והוא לא יודע מילה בעברית

ראיתי את המחיר שלה ולא היססתי פעמים רציתי לקנות ממנו .

העדשה שלו ענקית אני צריך יותר קטנה על מה אתם ממליצים ?

 

תקנה 10-24,נו באמת מזה השאלה הזאת!? איזה עדשה קטנה?

יש המון המון סוגים של עדשות,תלוי מה אתה מצלם יותר ולאיזה שימוש אתה צריך אותה.

אפשר להגיד שהעדשה שיש בה הכי הרבה שימוש ליום יום זה 28-200.

Got To love It

פורסם
חיפשתי ביד 2 מצאתי תייר רוסי שיש לו כזאת והוא לא יודע מילה בעברית

ראיתי את המחיר שלה ולא היססתי פעמים רציתי לקנות ממנו .

העדשה שלו ענקית אני צריך יותר קטנה על מה אתם ממליצים ?

 

אני ממליץ ללכת איתה למשטרה, היא כנראה גנובה.

אף אחד לא מוכר ציוד ב-10% מעלותו, גם משומש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
הגזמת קצת. אני גם חובב צילום ומשתמש בכלים דומים רק של NIKON. פשוט כיף לצלם עם מצלמה כבדה, זה הרבה יותר נוח כשמתרגלים, במיוחד בצילום על זמני חשיפה ארוכים ללא חצובה ועם אורך מוקד גדול יחסית.

החלק היחיד שאני מסכים איתו, זה שמצלמה כזאת מלחיצה מצולמים.

 

אתה רוצה להסביר איך מצלמה הכבדה עוזרת בחשיפות ארוכות?

הגודל והכובד של מצלמה מקצועית (אמיתית) הוא אילוץ, לא יתרון.

 

 

מהירות פוקוס, פרמטרים, איכות גימור ועמידות, אלה הם יתרונות חשובים למי שיודע להעריך אותם לא רק צלמים מקצועים, אבל גם חובבנים.

 

אלו יתרונות נחמדים, אבל הם עולים 15K ש"ח, רק על הגוף. במחיר הזה אתה קונה עוד שלושה גופים רזרבה, גופים קלים יותר, ניידים יותר ושיותר קל לחיות איתם, שלא לדבר על עדשות. עמידות טובה אפשר לקבל גם בגופים שלא עולים 20K ש"ח, בוודאי שלדרישות חובב ששולף את המצלמה מהארון פעם בשבוע.

בכל פורום לצילום יגידו לך שעדיף לחובב להוציא כסף על עדשות וציוד נלווה מאשר לקנות גוף "סוף הדרך" שעיקר יתרונותיו משמעותיים לשימוש מקצועי. כמובן שאם כסף זו לא הבעיה אפשר לקנות הכל, אבל היכן שהתקציב מוגבל אין סיבה להגיע לקצה הסולם מבחינת גופים.

 

בעניי זה יתרון שאין פלאש מובנה, פלאש חיצוני עושה את עבודתו בצורה מעולה.

 

פלאש חיצוני עדיף בהרבה על פנימי מבחינת התוצאה. רק שגם הוא עולה (עוד) כסף (ובמקרה של פלאש מקצועי - הרבה) וכמובן שהוא גם מסורבל, מה ששוב מכניס אותנו לעניין הניידות של הציוד. בכל מקרה, קיומו של פלאש פנימי לא מבטל את החיצוני, אתה יודע. אפשר גם וגם. רק שבציוד מקצועי מניחים מראש (בצדק) שהמשתמש לא יירצה בכלל פלאש פנימי. צלם חובב רוצה גם רוצה.

 

הבדל יחיד שלהן מול P&S מתקדמות שהן DSLR ואפשר להחליף עצמיות (וגם זה בערבון מוגבל, הן לא תואמות עצמיות ישנות בד"כ).

 

זה לא נכון. כל DSLR מהירה הרבה יותר מכל P&S, גם בקצב הצילום וגם במהירות הפוקוס. כל DSLR גם נותנת תוצאות טובות יותר ב-ISO גבוה ולכן בעלת סיכויים טובים יותר לקבל תמונות שמישות גם באור לא אידיאלי. אלו יתרונות משמעותיים מאוד לכל אחד.

 

. DSLR ENTRY LEVEL לעיתים קרובות מיוצרות במדינות עולם השלישי ומתקלקלות אחרי 10,000-15,000 קליקים ואפילו פחות (תעשו חיפוש בפורומים מובילים על צילום ותראו שהן מתקלקלות גם אחרי 7,000 קליקים).

 

זה ככלל לא נכון. כלומר, נכון ש-DSLR מקצועית עמידה הרבה יותר (על זה משלמים פי 5) אבל זה לא נכון שמצלמות entry level מתקלקלות כל כך בקלות וכל כך מהר. בכל מקרה, בין entry level לגוף הכי יקר יש עוד רמות. בינתיים ל-1D היה recall לא?!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
נשמע קצת כמו ציוד ש"נמצא" באמת.

+1 אחרי שבן אדם קנה אותה במחיר כ"כ גבוהה וימכור אותה אחרי במחיר כזה? זה לא סביר, גם אם הוא תייר, המצלמה נכנסת בתיק בקלות. ממליץ לעשות חיפוש בפורומים של צילום, כגון JUDEND וD-SPOT ולראות אם משהו מהצלמים פרסם שגנבו לו עם מספר סידורי כזה.

 

אתה רוצה להסביר איך מצלמה הכבדה עוזרת בחשיפות ארוכות?

הגודל והכובד של מצלמה מקצועית (אמיתית) הוא אילוץ, לא יתרון.

בחשיפות ארוכות (נניח בסביבות 1/2 שנייה) ואורכי מוקד ארוכים יחסית למטרה הזאת (80ממ+ לצורך העניין), קשה מאוד בידיים לייצב מצלמה ולכן מומלץ להשתמש בחצובה אחרת יוצאות תמונות מטושטשות ובלתי שמישות (אלא אם כן זו הייתה כוונת המשורר מהתחלה).

לפעמים אין ברירה ואין איך להשתמש בחצובה, תאורה חלשה ושימוש ב-ISO גבוה יוצר הרבה רעש (נניח 6400ISO) ואי אפשר גם להשתמש בפלאש.

מצלמה כבדה ש"יושבת טוב" בידיים, בזכות המשקל שלה, היא בולעת טוב יותר תנודות שגורמת מראה שקופצת למעלה בזמן הצילום ותריס (בד"כ מצלמות מקצועיות כוללות גם מנגנון נעילת מראה ועוד מנגנונים לשיכוך התנודות). אני סבור שככל שמצלמה כבדה יותר ועד שהיא לא כבדה יותר מידי, קל יותר להרגיש אותה ולייצב אותה, בספרי צילום שקראתי גם רואים במשקל יתרון כזה.

מעבר לזה, כמובן יש טכניקות, איך להחזיק ואיך לנשום, כדי למנוע תזוזה של מצלמה בזמני חשיפה ארוכים.

לכן, משקל מצלמה מקצועית, למרות שזה אילוץ, זה הופך ליתרון.

 

אני מסכים שחובב צילום ממוצע, אין לו שום טעם לקנות מצלמה מקצועית משיקולים כלכליים ובמובן מסויים גם משיקולי משקל, הרי צלם חובב, אני בספק שלרוב יהיה מוכן לסחוב גוף מצלמה ששוקלת 1.3ק"ג עם עצמית ששוקלת עוד 1ק"ג+ וציוד נוסף.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
שי, לזאב יש DSLR - קנון 350D.

 

אז אני עוד יותר מתפלא על דבריו שאין לה יתרונות מול מצלמות בסיסיות.

 

אישית אני חושב שמי שרוצה להתפתח בתחביב הצילום עדיף שיקנה DSLR זולה (אפילו יד שנייה כמו 350D של קנון או D70 של ניקון) ויתפתח איתן תוך כדי צילום.

 

בדיוק כמו שלא לומדים נהיגה מתקדמת על אוטו שמגיע ל 20 גמ"ש כך גם לא לומדים צילום על P&S

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...