Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גלגל תנופה מהו והאם ניתן לשפרו?


tamirbike
שימו לב! השרשור הזה בן 7487 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתעלק על הת'רד ...

 

על האוטו שלי יש גלגל תנופה בקוטר של 200 מ"מ +- .

במסגרת פרוייקט שאני הולך לבצע הוצע לי להוריד את הגלגל ולשלוח אותו לחרט אשר בעזרת מכשור מדוייק יגלח מעט מעוביו של הגלגל ע"מ לצמצם ממשקלו הנוכחי , האם מישהו שמע על פעולה שכזו בעבר ?

עד כמה זה עשוי להשפיע במידה ואני מוריד 3-4 מ"מ מהעובי הכולל ?

 

לפי דעתי, אני חושב שתהיה לך ירידה במומנט, כי אתה מקטין משקל. אנשים מרכיבים גלגל תנופה יותר כבד כדי להגדיל מומנט. אז להוריד משקל, יכול רק להקטין.

 

אבל זו דעתי.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מקטין את הגלגל ... גורם לו "לרזות" קצת ע"י גילוח שטח .

 

תעבוד עפ"י אותו עקרון של האופניים ... הרבה יותר קשה יהיה לך לדווש עם גלגל אחורי השוקל 100ק"ג מאשר עם גלגל אחורי השוקל 70 ק"ג .

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שרק הגודל ולא העובי קובע

האם החלפת או חריטת הגלגל תנופה תשמר את התאוצה של האוטו ?

בחורות רבות דווקא טוענות שהעובי הוא הפרמטר החשוב ביותר ולא הגודל הכללי. אבל נניח לזה לרגע.

 

מה שחשוב בגלגל תנופה זה התנע הסיבובי. אפשר לחשב תנע סיבובי של גליל קצר ועבה באמצעות אינטגרל כפול בקואורדינטות פולאריות. אבל נניח גם לזה לרגע.

 

העובי חשוב מאוד כי העובי הוא פרמטר של הנפח ולכן של המשקל הכולל. אם תיקח גלגל תנופה בקוטר 200 מ"מ ותקטין את עוביו, יירד משקלו ולכן גם התנע הסיבובי שלו.

 

התוצאה תהיה מנוע שקל לו יותר לטפס בסל"ד. ההשפעה הכוללת על התאוצה לא תהיה אדירה, אבל תהיה. אבל תהיה גם פגיעה ביציבות סל"ד הסרק וירידה קלה ביכולת בלימת המנוע בירידות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. אלה לא משקולות. בלעדי חלקים אלו (אם אפשר לקרוא להם חלקים, הרי זה חלק אינטגרלי מגל הארכובה) לא יהיה איפה לחבר את הטלטל.

 

שמוליק

 

לא, הדברים האלו:

 

crankshaft.jpg

 

ואלו כן משקולות נגד, גורמים לכך שגל הארכובה יהיה מאוזן עם עצמו, כלומר בגלל שהוא לא בדיוק ישר ויש עליו הרבה חלקים צריך לאזן אותו, עם משקולות, בליש שום קשר לטלטלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גמגום עד כדי כיבוי.

בדיוק אותה התנהגות כמו ברכב רגיל, שבו סרק נורמלי יציב הוא, נניח 800 סל"ד, אם נכוון את הסרק ל- 500 סל"ד. או כמו ברכב עם קרבורטור שבו הצ'וק לא מופעל משום מה בבוקר חורף קר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של איך להרכיב אותו. פשוט יכולת שמירת התנע של המנוע נמוכה יותר והוא מגמגם. אז מי שמתקין כזה דבר צריך לדאוג לכוון את סל"ד הסרק שלו לגבוה יותר ואז המנוע לא יגמגם, אבל יצרוך יותר דלק והבלאי שלו יהיה גבוה יותר.

בכל מקרה זה דבר שדי כדאי להתקין אצל מישהו שיודע מה הוא עושה, כדי שיוודא שהגלגל ממורכז כמו שצריך.

 

כמו כן, נקודות נוספות שלא עלו עדיין -

1. גלגל התנופה צריך להתאים למצמד (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית). אז אם מחליפים את גלגל התנופה למשהו שונה לחלוטין צריך לשים לב שהוא מתאים למצמד. המצמד נקרא כך כי הוא נצמד לגלגל התנופה.

2. גלגל התנופה צריך להתאים לסטרטר, שבדרך כלל אמור להצמד להיקפו ולסובב אותו בזמן ההתנעה. אז בגלגל תנופה עם קוטר קטן יותר לא ייוצר ביניהם מגע ולא תהיה התנעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי באחד המגזימים של מקס משהו יפה ... אני לא זוכר אם זה היה פליי וויל או אולי איזה פולי של משהו , אבל הוא היה ממולא בנוזל .

 

הנוזל היה תורם ליציבות ואיזון של אותו גלגל מפני שבעת הסיבוב הנוזל היה מתפרש בצורה שווה עפ"י השטח הפנימי של הגלגל .

מעבר לזה , הוא היה מאפשר ביצועים טובים יותר מפני שעצם התנועה של הנוזל , עקב הכוחות הצנטרופוגליים , הייתה יוצרת מעיין הקלה על תנועת הסיבוב של אותו גלגל תוך כדי שימוש וניצול האנרציה של הנוזל .

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של איך להרכיב אותו. פשוט יכולת שמירת התנע של המנוע נמוכה יותר והוא מגמגם. אז מי שמתקין כזה דבר צריך לדאוג לכוון את סל"ד הסרק שלו לגבוה יותר ואז המנוע לא יגמגם, אבל יצרוך יותר דלק והבלאי שלו יהיה גבוה יותר.

בכל מקרה זה דבר שדי כדאי להתקין אצל מישהו שיודע מה הוא עושה, כדי שיוודא שהגלגל ממורכז כמו שצריך.

 

כמו כן, נקודות נוספות שלא עלו עדיין -

1. גלגל התנופה צריך להתאים למצמד (במכוניות עם תיבת הילוכים ידנית). אז אם מחליפים את גלגל התנופה למשהו שונה לחלוטין צריך לשים לב שהוא מתאים למצמד. המצמד נקרא כך כי הוא נצמד לגלגל התנופה.

2. גלגל התנופה צריך להתאים לסטרטר, שבדרך כלל אמור להצמד להיקפו ולסובב אותו בזמן ההתנעה. אז בגלגל תנופה עם קוטר קטן יותר לא ייוצר ביניהם מגע ולא תהיה התנעה.

 

כל אלה נלקחו בחשבון , קלאצ' חדש כבר הכנתי לי בצד , גם מחזירי שמן חדשים ... רק הכסף לדלק חסר ... ! :lol:

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור כדי להתקין את זה צריך להחליף סטרטר וקלאץ או רק לעשות התמאות ?

לפי מה שהבנתי זה סיפור דיי יקר ומסובך זה בכלל שווה את זה ?

 

איך עוד אפשר לעשות שהאוטו יצבור תאוצה יותר מהר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור כדי להתקין את זה צריך להחליף סטרטר וקלאץ או רק לעשות התמאות ?

לפי מה שהבנתי זה סיפור דיי יקר ומסובך זה בכלל שווה את זה ?

 

איך עוד אפשר לעשות שהאוטו יצבור תאוצה יותר מהר ?

 

לא, זה לא הדרך להפוך את האיביזה שלך ל-STI

פרויקט כזה יעלה כמו כל האיביזה שלך ואפילו יותר ולא יתרום כלום ובכל מקרה אתה לא הולך הרי לבצע את זה ?

אז בשביל מה כל השאלות האלו ? קיבלת תשובות מפורטות מספיק !! :mad:

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7487 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...