Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6668 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התחדשתי לי ב JBL gto1202d

כרגע הוא יושב בתיבה לא אטומה ולא לפי מידות היצרן .

אני רוצה לבנות תיבה אטומה לפי המידות של היצרן כדי להגיע למקסימום דיוק .(עץ mdf כמובן)

 

באתר של JBL אין מידות של התיבה ,רשום שהיא אמורה להיות 28.32 ליטר ויש את המילימטרים של הסאב עצמו.

 

http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=GTO1202D&Language=ENG&Country=IL&Region=EUROPE&cat=SUB&ser=GTS

 

בקישור הזה יש קובץ (למטה) עם 2 דפים שבהם יש 3 תיבות, אני מתכוון לתיבה האטומה -sealed box volume.

 

הבעיה שלי היא שאין לי מושג איזה מידות להביא לנגר כדי שיחתוך לי את הפלטות...

 

צריך את העזרה שלכם.

בתודה נדב.

פורסם

הסתובבתי קצת באתר וחיפשתי נושאים שיעזרו לי ,לא מצאתי משהו משמעותי.



אם מישהו מבין בזה ויכול לחשב לי את המידות לפי הליטר זה יהיה מצויין .

או אם מישהו בנה תיבה אטומה שהיא 30 ליטר או פחות ויש לו את המידות זה יעזור לי מאוד.

פורסם

כנס לאתר הזה:

http://www.bcae1.com/spboxnew2.htm

(אני יכול לתת לך את המידות, אבל תלמד קצת)

בחלק שנקרא:

Enclosure Design Helper

אתה מכניס את המימדים החיצוניים שאתה רוצה, החזית צריכה להיות לא פחות מ 14" על 14" כדי שהסאב ישב בנוחות ומכוון את העומק לקבלת הנפח הרצוי (רק שלא יהיה פחות מ 5" שזה בערך העומק של סאב. וגם יראה כמו מגירה..

והוא יוציא את המידות המדויקות איתם אתה הולך לנגר.

עובי העץ הסטנדרטי שיש שם זה 0.75" שזה מה שהנגרים קוראים 1.7 ס"מ

התיבה יוצאת משהו כמו 14X14X12 אינצ'

תראה שהנפח שם יוצא 1 קיוביק פיט זה מה שאתה צריך.. הנפח בליטרים זה תרגום פחות מדוייק...

 

הפתח לסאב צריך להיות 11" (קוטר כמובן) בשביל סאב 12"..

ותסתכל באתר איך מרכיבים את הקופסא יצא לך פצצה...

בהצלחה

פורסם

תכלס אתה יכול לשלוט בגדל איך שבא לך רק עם מגבלות הסאב עצמו

 

אתה צריך להגיע למצב שאם תכפיל בסנטימטרים כל פאנל (עומק, גובה, רחב) תגיע ל 28320

 

אתה מוגבל המידות של הסאב כלומר לא תוכל לרדת מגובה ורוחב של 34 ס'מ (רצוי 35)

 

אז 35*35 שווה 1225

 

28320/1225 שווה 23.1 שזה העומק של התיבה (מידות פנימית)

 

אם תוריד מהעומק אז תוסיף לרוחב התיבה רק תשמר על זה שכשתכפיל את העמק/רוחב/גובה תגיע ל 28320 שזה 28.32 ליטר

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אם הגובה והרוחב הם 35X35 והעומק הוא 23.1

אז מה הגודל של 2 החלקים העליון והתחתון של הסאב?

35 רוחב אורך 23.1 ??

 

ועוד שאלה, מה היחס בין אינץ לס"מ?

 

 

 

אתה מוגבל המידות של הסאב כלומר לא תוכל לרדת מגובה ורוחב של 34 ס'מ (רצוי 35)

 

אז 35*35 שווה 1225

 

28320/1225 שווה 23.1 שזה העומק של התיבה (מידות פנימית)

 

אם תוריד מהעומק אז תוסיף לרוחב התיבה רק תשמר על זה שכשתכפיל את העמק/רוחב/גובה תגיע ל 28320 שזה 28.32 ליטר

פורסם
אם הגובה והרוחב הם 35X35 והעומק הוא 23.1

אז מה הגודל של 2 החלקים העליון והתחתון של הסאב?

35 רוחב אורך 23.1 ??

 

ועוד שאלה, מה היחס בין אינץ לס"מ?

 

כן ו 1 אינצ זה 2.54 סמ

 

שים לב שאלו מידות פנימיות ללא עובי העץ

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

מצטרף לשאלה,איזה תיבה יותר כדאי: אטומה או תיבה עם פתח יציאה?

בצער רב נמכרה לה ה205GTI שלי כולל המנוע MI16.

 

הרכב הבא יהיה הנעה אחורית/4X4. ממממ

פורסם

אין דבר כזה כדאי,

 

קודם כל בודקים מה היצרן ממליץ (יש יצרנים שלא ממליצים על אטומות לדוגמא)

דבר שני זה מה אתה רוצה מהסאב, דיוק או פחות דיוק אבל שיהיו חזק יותר מיסביב לתדר מסויים

האם יש לך מקום בבאגז רק לתיבה קטנה ואטומה או ליותר מזה.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

אתמול הלכתי לנגר שחתך לי את החתיכות עץ ומחר אני הולך לחבר את הכול .

עכשיו עשיתי טעות בחישוב ויצא לי שהמידות הפנימיות עכשיו הם 35X35 שזה בסדר ועומק 21 במקום 23.1 או יותר .

ככה שעכשיו התיבה היא 25 ליטר ...

 

כמה משמעותי זה?

פורסם

קיבלת מידות מדוייקות, עובי עץ, רק להעביר לדף וללכת לנגר.. איפה הצלחת לטעות??

ולא נראה לי שמישהו יגיד לך עד כמה זה נורא, זה תלוי כמה אודיופיל אתה...

 

ו 1 קיוביק פיט זה 28.3 ליטר, ולך יש (לפי המידות שלך 25.7 ליטר..

נשמע דיי משמעותי.

תבנה אותה.. מקסימום ממש יפריע לך, אז למדת קצת איך לעשות את הבאה טוב יותר..

פורסם

בגדול זה לא כזה נורא, סך הכל שהקטנת כרגע את התיבה העלת את ה QTC, בפועל הבאס יהיה יותר פאנצי'

כלומר תהיה היענות טובה יותר לתדרים הגבוהים יותר (את אלו שמסביב ל 80 הרצ)

 

לי אישית היה ניסיון כזה שדווקא היה מוצלח,

עם סאב שצריך 28 ליטר כל פעם "קיצצתי" לו את התיבה וכל פעם זה נשמע לי יותר טוב עד שהגעתי לנפח של 18 ליטר וכבר לא היה לי איפה לקצץ יתר כי הדופן האחורית הגיעה ל 3 ס'מ מהמגנט.

מעבר לכך שהוא נשמע לי טוב יותר הוא גם התחזק כי היה אפשר להגביר אותו משמעותית יותר

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

צריך לציין גם שכמה שהתיבה יותר קטנה (ואטומה) מיתקצרים חיי הסאב.

אולי לא משמעותי לאנשים שמחליפים סאב פעם בשנה..

אבל כדאי לדעת..

פורסם

הסבר, פרט ונמק והבא דוגמאות (אל תשלח אותי לקרא מאמרים בצ'קרסית)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...