Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הפתרון לניקוי המיכל מים הוא לפרק אותו ממקומו, למלות אותו במים וסבון כלשהו שיעשה בעצם שני פעולות גם ינקה וגם יוריד חלודה אם בכלל יש. מומלץ לבדוק אם יש ציפוי בתוך המיכל ולראות אם הוא שלם. על הדרך תבדוק אם יש דליפות במיכל.

אני חייב להגיד שאני אוהב לקרוא את היומן שיפוץ שלך. דרך אגב בהצלחה!

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הפתרון לניקוי המיכל מים הוא לפרק אותו ממקומו, למלות אותו במים וסבון כלשהו שיעשה בעצם שני פעולות גם ינקה וגם יוריד חלודה אם בכלל יש. מומלץ לבדוק אם יש ציפוי בתוך המיכל ולראות אם הוא שלם. על הדרך תבדוק אם יש דליפות במיכל.

אני חייב להגיד שאני אוהב לקרוא את היומן שיפוץ שלך. דרך אגב בהצלחה!

 

אני מקווה שאין במיכל חלודה, כי הוא מפלסטיק... :roll::wink:

ותודה..

 

היה לי סופ"ש מרגש- גם חבילות שהגיעו בדואר, וגם ערמה גדולה של חלקים שהגיעו במזוודה... ולא יכולתי לא לבדוק מה מצבם ואיך זה להתקין אותם.

קודם כל- מערכת התריסים של הקירור אוויר והתרמוסטט- הגיעה בדואר מקולורדו. חוץ מהכבל (של אופניים יהיה תחליף מצויין), התרמוסטט עצמו (אם אני לא אצליח למצוא בארץ, אני אעשה הסבה לתרמוסטט של חיפושית) והגלגלת של הכבל (בעיה לא פשוטה, אבל פתרון בוא יבוא). הרכבתי את התריסים, ובית המניפה הורכב על המנוע. אני לא מבין איך מישהו ראה את המנגנון הזה ופירק אותו. פשוט מנגנון גאוני, ובטוח לחלוטין מכשל. גם בלי תרמוסטט, הקפיץ שומר את התריסים במצב של מקסימום קירור. אפילו אם נשבר הקפיץ- המסה של התריס השמאלי (שיורד למטה) גדולה מהמסה של התריס הימני (שעולה למעלה). הרכבת נסיון של כל הפחים סביב המנוע לבדוק שלא יהיו הפתעות כשהוא יהיה בתוך הרכב, והכל נראה בסדר. סעפת פליטה של צד ימין- הורדתי אותה, כי יש שבר מכוער, שמישהו פעם תיקן בריתוך חובבני ביותר. נראה שהחיבור לראש 2 לא אטום (סימני פיח על הסעפת סביב הפורט). נתקן.

בגדול, עוד טיפה עבודה והמנוע הזה ירוץ ויגרגר.

בין שאר החלקים שהזמנתי- ידית לדלת הנהג. בידית המקורית שבר במנגנון והיה לא פותחת את הדלת. חשבתי לתומי שאני אוכל להחליף את הצילינדרים ככה שעדיין אשאר עם מפתח אחד. אבל לא. פירקתי את הצילינדרים משתי הידיות, כדי לגלות שיש שינויים משמעותיים בין הישן (גרמני) לחדש (ברזילאי). אי אפשר להחליף. שתי הידיות יושבות על אותו מק"ט בדיוק, אגב- ואכן חליפיות ברמת המכלול, אבל שונות מאוד בתכן הפנימי. אז הרכבתי את הידית החדשה עם המפתח שלה, והמפתח של דלת הנהג יהיה שונה מכל השאר. בדרך, עם פירוק דיפון הדלת, גיליתי שכמקובל בישראל, מישהו הוריד את מחסום האדים מהדלת. חברים- במיוחד בישראל באקלים לח- הניילון הזה שדבוק בתוך הדלת הוא מה שמונע ממנה להחליד ולהירקב. אל תורידו אותו, ואם אתם מטפלים באיברים הפנימיים של הדלת- הקפידו על הדבקה טובה של מחסום האדים, יש סיבה טובה לזה שהוא שם ומודבק בכל ההיקף.

אבל ללא ספק, השיא של היום היה החמש דקות שלקח להרכיב את ההצתה האלקטרונית. סט של פרטרוניקס של מתג מגנטי שמתלבש במקום הפלטינות. פשוט מאוד להרכבה, ממש עניין של דקות והכל בפנים. לא משנה כמה המנוע טוב, בלי ניצוץ הוא לא מייצר כוח, ופלטינות זה חרא שרוב הזמן מונע מהניצוץ להיות מה שהוא יכול להיות.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין שאר החלקים שהזמנתי- ידית לדלת הנהג. בידית המקורית שבר במנגנון והיה לא פותחת את הדלת. חשבתי לתומי שאני אוכל להחליף את הצילינדרים ככה שעדיין אשאר עם מפתח אחד. אבל לא. פירקתי את הצילינדרים משתי הידיות, כדי לגלות שיש שינויים משמעותיים בין הישן (גרמני) לחדש (ברזילאי). אי אפשר להחליף. שתי הידיות יושבות על אותו מק"ט בדיוק

 

 

אם תרצה אוכל לעזור לך אני הצלחתי להתאים את כל הצילנדרים הישנים (גרמני) והחדשים (ברזילאי) לאותו במפתח

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות...

צילינדרים וידיות של הדלת

תריסים של קירור אוויר, שימו לב לקפיץ, ושימו לב לתריס של צד הנהג, זה שמקרר את מצנן השמן.

 

אסף.

image 02.jpg

image 03.jpg

image 04.jpg

image 05.jpg

image 06.jpg

image 10.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרטרוניקס- לעומת פלטינות, מדידת מרווח אוויר בין הפיקאפ למגנט, ומפלג מורכב

 

אסף.

image 07.jpg

image 08.jpg

image 09.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

החבילות ממשיכות להגיע, ומצד שני תוך כדי התקדמות אני מגלה עוד דברים חסרים- למשל, בהרכבה הסופית של הפחים סביב למנוע גיליתי סעפת יניקה סדוקה (של ראש ימין). עליה מה שאפשר להגדיר כנסיון ריתוך איום ונורא, מה שמשאיר עדיין את הסדק במקומו, ומסביב ערמות של חומר ריתוך לא מזוהה. כמובן שבפירוק הסעפת גיליתי שאין את אטמי הנחושת בחיבור הסעפת לראש- פריט שהוא חובה כדי למנוע מהראש להתחמם כתוצאה מחוסר האטימה והגזים החמים. אז הזמנתי אטמים, ועכשיו אני מחכה להם כדי להמשיך לעבוד על המנוע. "על הדרך" הזמנתי גם אטמים לצינורות של המוטות הדחיפים, כי ראיתי שהם כנראה במצב רע מאוד, ונוזל מהם המון שמן. את הסעפת לקחתי לרתך שכבר ראה כמה אגזוזים וסעפות בחיים.. והוא קצת עשה פרצוף. הסעפת עשויה מחומר דק מאוד, וסוג של פלדה בלתי מחלידה. בקיצור- לא משהו שטריוויאלי לתקן, אבל לא לדאוג.

אבל לא משעמם לי, כי בין השאר הגיעו עיגולי הניקל שסביב לפנסים הראשיים מCIP, והם לא מתאימים! לא ניכנס לפרטים, אבל קצת עבודה עם דרמל סידרה מה שצריך.

בגזרת המרכב, התקנתי את האטם של הדלת האחורית, ובדרך הייתי צריך לטפל בכמה נקודות חלודה בפח שמתחת לדלת. נקודות ממש קטנות ושטחיות ("נמשים") שטופלו עם ממיר חלודה. כיוון שכבר פתחתי את הממיר, טיפלתי גם בחלודה הדי שטחית במדרגות הכניסה של הנהג והנוסעת (או הנהגת והנוסע, או כל סידור אחר, איש איש לפי טעמו). אני לא יודע את הכימיה של זה, אבל המח"ט הוא חומר נפלא לטיפול בחלודה שטחית. חזרה לאטם עצמו- יפה לראות שהאטם, שעולה בערך 100$ והוא היקר ביותר ברכב כולו, והוא גרמני מקורי- מתאים בול, לא כמו האטמים של הדלתות, הברזילאיים, שמתאימים "כמעט" (והם די איכותיים, שלא תהיה טעות- הרבה יותר מאטמים גרועים מאוד שמוכרים בארץ בכמה מקומות). לדלת האחורית אין תחליפי, בגלל הצורה המאוד מסובכת שלו- וזו הסיבה, ככל הנראה, למחיר הגבוה.

חוץ מזה שמתי פעמיי ל"אוו ספידומטרים" וקניתי שעוני טמפרטורת שמן ולחץ שמן של VDO, ואת החיישנים שלהם. בחרתי לטמפרטורה בחיישן עם ההברגה המילימטרית, על מנת להתקין אותו בפלטת השמן מתחת למנוע, כמו בהוראות של VDO לפורשה 914 (שחולקת עם הטרנספורטר את רוב המנוע).

בעניין שעונים- השעון היחיד שחסר לי ואני רוצה מאוד להשיג הוא מד טורים בקוטר 80 מילימטר (עם מחט לבנה) - לא מצליח למצוא במחיר סביר. אם למישהו יש (מדגמים מסויימים של אאודי או פורשה) אני אשמח. מי שמכיר את לוח השעונים של הטרנספורטר- אז בצד ימין יש חור ריק. בדגמים מסויימים היה שם שעון זמן, ובגרסה הצבאית / כבאית היה שם מד טורים. שימושי מאוד במנוע שיכול למות מאוברטורינג, וממוקם שני מטר מאחורי הנהג.

 

תמונות..... חוב מהפעם הקודמת- התריס של הקירור במצב בו הוא מזרים אוויר למצנן שמן (ומדגים למה כל כך חשוב לשמור על המערכת עם כל חלקיה)

הניקלים החדשים של הפנסים (לאחר עבודת פבריקציה)

חלודות לשעבר

תא המנוע צבוע

בקליות חדשות לפנסים האחוריים

 

 

אסף.

image0001.jpg

image0002.jpg

image0003.jpg

image0004.jpg

image0005.jpg

image0007.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול, שישי, הקדשתי חצי יום למיקום חיישן טמפרטורת השמן בSUMP PLATE של המנוע.

מדידת טמפרטורת השמן היא דבר בעייתי, והמקום היחיד שהוא באמת אופטימלי, עם הרבה זרימה וכשהשמן חם, הוא בפקק שליד משאבת השמן. זה גם המקום בו ממוקם החיישן בגרסה התעשייתית של המנוע הזה. אבל בטרנספורטר, הנקודה המצויינת הזו מוסתרת על ידי תושבת המנוע. המיקום הבא המקובל הוא בתחתית אגן השמן. לVDO יש הוראה מפורטת כיצד להתקין את החיישן במנוע של פורשה 914, שהוא דומה מאוד, פרט לעובדה שמדיד השמן בא ישר מלמעלה (כמו בטרנספורטר ונאגון) ואילו בטרנספורטר המדיד בא באלכסון.

למיקום הזה יש שני חסרונות- האחד הוא שהפלטה של אגן השמן מתפקדת, הלכה למעשה, כHEAT SINK ולכן זמן התגובה של החיישן ארוך. הבעיה השניה היא שצידו החיצוני של החיישן נמצא בזרימה של אוויר קר (מתחת למנוע) מה שהופך את הקריאה ללא מדוייקת. את העניין הזה פותרים עם מכסה כלשהו.חסרון נוסף במיקום הזה הוא הפגיעות של החיישן, שהופך להיות אחת מהנקודות הנמוכות במנוע. במקרה שלי, מתוכנן מיגון מתחת למנוע (לפי השרטוטים המקוריים של VW) , מה שיפתור את הבעיה.

לעסק...

ממנוע 2 ליטר מושבת שיש לי, לקחתי את פלטת אגן השמן, ובו גם השתמשתי למדידות, ומצאתי את המיקום האידאלי לחיישן, היכן שלא החיישן ולא האום יתקלו באיברים פנימיים של בלוק המנוע. החיישן הוא עם שפיץ ארוך- זה עוזר לקצר את זמן התגובה- וזה החיישן שבא במקור בפורשה 914. בתמונות תוכלו לראות שמדיד השמן בטרנספורטר שלי מתנגש עם החיישן, ונדרש לקצר אותו. עוד תוכלו לראות בתמונה שהקיצור לא קריטי- כי הסימונים נמצאים רחוק מקצה המדיד. ההברגה של החיישן הזה היא M14, ובמיקום שבתמונה אני מצביע עליו עם עפרון, קדחתי קדח של 14 מ"מ. הנחתי את החיישן במקומו, ובדקתי שאין התנגשויות בתוך הבלוק.

השלב הבא- מיקמתי את האום מצידה השני של הפלטה. בחרתי באום עם "חצאית" בשביל שטח מגע גדול ככל האפשר, שיעזור גם באטימה. כדי להתחמק מהתנגשויות בחלקים הפנימיים של המנוע, החבר 4.5" בא לעזרתי ונתן לאום צורה חדשה, וגם עזר לי לעשות אותו דק יותר. לסיכום, התקנתי הכל, עם דיסקית נחושת מתחת לחיישן לצורך אטימה, ומדדתי שאין התנגשויות במנוע של הטרנספורטר. נדרש עוד עיבוד של חצי מילימטר באחת הפאות של האום, והחיישן מוכן להתקנה.

אני מקווה שהתמונות עוזרות להבנה...

 

אסף.

temp sensor sump plate 01.jpg

temp sensor sump plate 03.jpg

temp sensor sump plate 04.jpg

temp sensor sump plate 07.jpg

temp sensor sump plate 08.jpg

temp sensor sump plate 12.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן טמפרטורת שמן? או חיישן לחץ שמן?

יש /יהיה שעון חום מיוחד לטמפרטורה שמן?

בהצלחה

עושה רושם שהשיפוץ הוא מתמשך ויסודי.

כל הכבוד לך.

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורה. חיישן לחץ יהיה גם. כאב ראש בפני עצמו- חיישן הלחץ המקורי הוא של נורה בלבד, ודי קומפקטי. במקום שלו אין מקום לחיישן הגדול יותר של השעון, ואני אצטרך להרכיב צינור שיוצא משם, עם T לחיבור שני חיישנים (ועוד לא דיברנו על זה שההברגה של החיישנים שונה זה מזה). עוד נגיע לזה..

הגרמנים, כדרכם של גרמנים, לא מאמינים בשעונים. נורת לחץ שמן היא החיווי היחיד שיש במקור להתחממות המנוע. ולדעתי זה לא מספיק-לכן אני מוסיף חיישן (ושעון) טמפרטורת שמן, וחיישן (ושעון) לחץ שמן.

 

עושה רושם שהשיפוץ הוא מתמשך

יותר ממה שהייתי רוצה...

 

ויסודי.

פחות ממה שהייתי רוצה...

 

:wink::wink:

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף יש לי מתנה מיוחדת עבורך בסיום השיפוץ.

 

מחכה שתשיק את הרכב.

 

עכשיו גם סיקרנת אותי וגם גרמת לי להחליט שתהיה השקה "רשמית"... :lol::lol::-D:-D

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...