Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז גם לך היו "שנים טובות ופוריות" לפני שנהיית איש חוק וסדר? ;)

 

יוחזר הירוק זוועה והכתום-תפוז חיוור לאלתר!

(ואיתם יוחזרו החומרים שעושים שהם יראו כל כך טוב!!!!)

 

גילי

שישאר רק בינינו, טוב?....רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לאט לאט, כשאני מחכה לחלק שיגיע מארה"ב, נגיעה פה, נגיעה שם...



החלודות המעטות, עתה מש"יצאו לאור", מתחילות להתרחב. כטיפול מונע ראשוני, עד התיקון ה"אמיתי", ניקיתי ושמתי מח"ט. מדובר בחלודות שטחיות בלבד, אז אני לא דואג יותר מדי, אפשר למשוך את התיקון עוד כמה שבועות.

המדאיג יותר- נכנסים מים מדלת ימין ומהדלת האחורית. לפני כמה שבועות קניתי באחד מביקורי בחו"ל גומיות לשלוש דלתות הצד, ובלילה חורפי השבוע החלפתי את הגומיה של דלת ימין. הישנה באמת היתה יבשה והתפוררה במספר מקומות.

גומיה לדלת האחורית אין לי, אז עשיתי "בניה" מ"דבק חלונות" (מין דמוי סיליקון שחור של זגגים) של הפרופיל גומי במקום בו הוא קרוע. נחכה לגשם הקרוב לדעת כמה האילתור טוב. גיליתי שהפרופיל של הגומי של הדלת בחלק העליון זהה לזה של דלתות הצד, ושהגומיה כולה בנויה ממספר חתיכות מולחמות. לקחתי דוגמה של החלק הבעייתי, אני אנסה למצוא לפי מטר (מישהו מכיר חנות שמוכרת כאלו דברים בנצרת, שם אני מסתובב יותר מדי בימים אלו ?? ) ולהחליף רק את הסגמנט הבעייתי.

חוץ מזה, בתזמון מושלם, הגיע לכבוד תחילת השנה בה האוטו הופך לאספנות, החבילה מאמריקה עם החיישן החסר, וגם מחזיק מפתחות בצורת טרנספורטר...

אם לא ירד גשם, ואם תרצה השם... עוד כמה ימים המנוע יתניע...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב,

כך נראה ראש שמאל עם חור (ליד פלאג מספר 3) לחיישן טמפ' ראש.

למישהו יש במקרה ראש כזה שמחפש בית חם? (ואני יודע שבגדול, אין סיכוי, כי היו רק שני טרנספורטרים מוזרקים 2 ליטר בארץ)

 

אסף.

head with temp sensor location.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

קצת קדימה, קצת אחורה... היתה שבת מוזרה.

התחלתי בהחלטה להוריד מנוע. בעיקר בשביל לקחת אותו לאיציק כדי שישתול לי קינסרט שיחזיק את הגוז'ון שנשלף.

על מנת להוריד את המנוע צריך לפרק כמה מהפחים מסביב (מנוע קירור אוויר מכוסה בפחים שמתעלים את זרימת האוויר). פירקתי (שוב) את מערכת ההזרקה עם הסעפת והכל, פירקתי את הכיסוי של ראש שמאל והסתכלתי מקרוב על החור של הגוז'ון החסר. אם תסתכלו על התמונה של הראש בתגובה הקודמת, תראו שהגוז'ונים של הסעפת יניקה מוברגים למעשה ל"צלע" החיצונית ביותר. מבט מקרוב גילה מהצד הפנימי של אותה צלע הברגה תקינה- כלומר- הגוז'ון פשוט לא היה מוברג פנימה עד הסוף (איזה עד הסוף... היה מוברג פחות מחצי דרך. קצת לוקטייט, הברגתי את הגוז'ון הסורר עד שראיתי אותו יוצא מהצד השני. הסתדרנו.

אבל זה לא הכל. החיישן חום המאולתר, זוכרים? האילתור הוא חור של אחד מברגי כיסוי הפח, זה שלייד הגוז'ון הסורר ממקודם, שהורחב והוברז להברגה M10. כאמור, הקדח הוא קדח עובר בצלע קירור- לא מקום ממש מוצלח למדוד בו טמפרטורה. אבל אני לא יכול לחשוב על מקום אחר פנוי לקדח מוברז לחיישן- יש למישהו רעיון??? אני ממש אובד עצות.

רגע, חשבתם שזהו? אז הדיכאון האמיתי התברר לי כשפירקתי את הפגוש האחורי (כשחשבתי שאני בדרך להוריד את המנוע). אז ראיתי חור בתעלת האוויר שליד המניפה. חור ממש, באלומיניום, שנגרם מפגיעה של אבן או משהו קשה לפני קצת יותר מ20 שנה, ככל הנראה. עכשיו יש לי שתי אפשרויות- הראשונה- טלאי סביב החור. זה במקום , בלי בלבולי מוח ובלי להוריד את המנוע. השניה- את כל התעלה (יציקת אלומיניום שיושבת לרוחב המנוע) להחליף באחת תקינה שיש לי ממנוע אחר שפורק לחלקים. זה הפתרון הנכון, אבל שוב... המנוע צריך לרדת בשביל זה. וזה לא שלוקח יותר מחצי שעה לפרק מנוע מטרנספורטר (וכל מה שנשאר לי זה לפתוח 4 ברגים במצב הפירוק הנוכחי), זה שכשאין ליפט, זה סיפור מהתחת- צריך להפריד את המנוע מהגיר, ואז להרים את התחת של האוטו איזה 30-40 ס"מ באוויר. לא סימפטי במיוחד.

חוץ מזה, הרשלנות של המכונאי שטיפל במנוע בפעם האחרונה (זה שהחליף ראש) ממש מדהימה. כל החיבורים בין תעלות האוויר פתוחים- זה אומר שמערכת הקירור לא ממש עובדת. לאטום הכל תהיה עבודת נמלים, ואני לא בטוח שיש לי מהיכן להשיג את כל החלקים. בקיצור- עוד עבודה רבה לפנינו, אבל אני אופטימי... לאט לאט ובסוף זה עוד ייסע...

(נראה לי שגם את שבת העבודה הבאה אני אתחיל בהחלטה להוריד מנוע...)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שישי של עבודה עם הספקים נאים, אבל גם הרבה עצבים.

הוצאת המנוע עברה בקלות, אחרי תכנון מדוקדק של הרמת הרכב מול גובה השולחן ההידראולי (מן עגלה שהפלטה העליונה שלה עולה ויורדת עם מנגנון דומה לשל ג'ק הידראולי).

להורדת המנוע, כמובן אחרי ניתוק כל מה שמחבר אותו לרכב, (וצילום חיבורי החשמל השונים), ואחרי פירוק הפחיות שבחלקו העליון (למעשה הדבר החשוב הוא לפרק את הפחית שמאחורי המניפה, שמונעת מהמנוע לזוז אחורה) הורדתי את הפגוש האחורי, אבל חיברתי מחדש את הבסיסים שלו (שמתחברים לשלדה), ואז הרמנו מהבסיסים הללו עם הייליפט, והנחנו בוקים מתחת לבסיסי הג'ק המקוריים שלפני הגלגלים האחוריים.

הרמנו ככה שהנקודה התחתונה של הרכב (הקורה שמתחת למכסה המנוע) מאחור תהיה בגובה 65 ס"מ מהרצפה (והגלגלים הקדמיים עדיין על הקרקע).

גובה השולחן ההידראולי במצב מינימום הוא 25 ס"מ, גובה המנוע 40.

השולחן ההידראולי מתחת למנוע, עם קרשים כדי לפזר את המשקל. רצועה מתחת לגיר, עדיין לא מתוחה. פתיחת ארבעת האומים שמחברים את המנוע לגיר. כאן גיליתי שהמנוע מחובר לגיר בשלושה ברגים בלבד. אחד מהשניים התחתונים שבור, וויתרו עליו. השני עקום. אני אחליף את שניהם.

פתיחת הברגים שמחברים את גשר המנוע לשלדה (אחד נחתך עם דיסק לאור מצבו העגום), הנמכה קלה של המנוע + גיר, ומתיחת הרצועה שמתחת לגיר. הסעת המנוע על השולחן ההידראולי אחורה עד שכל הבגים בחוץ, וכמובן ציר ההילוך הישיר מחוץ לקלאץ'. הנמכת המנוע, משיכת העגלה עם המנוע אחורה.

בשלב הזה התחלתי לפרק את החיפויים הנותרים, ולהתעצבן עם כל צעד.

קצת רקע- מנוע קירור אוויר מתקרר בעזרת מניפה ופחים שונים מסביבו שמנתבים את זרימת האוויר הקר והאוויר החם לאן שצריך, ולא פחות חשוב- מונעים ערבוב ביניהם.

בזמן הפירוק התברר לי שלא רק שאין את הבידוד סביב תא המנוע (שמונע כניסת אוויר חם מתחתית המנוע לתא המנוע), מתברר ש-

התרמוסטט עם התריסים שלו לא קיימים (לא נורא, זה יכול לגרום למנוע קר מדי- זה לא טוב, אבל

לפחות לא יכול לגרום התחממות).

מתחת לבית המניפה יש יציאות למחליפי החום שמיועדים לחימום הקבינה. מחליפי החום כפי שראיתי מראשף מחוברים בצורה רופפת. זה אומר שהאוויר בורח משם במקום לקרר את המנוע. יש בפנים תריסים שמתפקדים כשסתום אל-חוזר ומונעים כניסת אוויר חם ממחליפי החום חזרה לבית המניפה- או שלא. מישהו הוריד אותם. זה כבר ממש פוטנציאל לאסון. בנוסף, ה"ברך" עם השסתום של חימום הקבינה שאחרי מחליף החום השמאלי - לא קיימת (האוויר החם משתחרר לתחתית המרכב וכיוון שאין בידוד סביב תא המנוע- חזרה לתא המנוע).

מתחת למנוע, יש את הפחיות התחתונות ביותר- שמנתבות את האוויר החם שסביב סעפת הפליטה החוצה ולמחליפי החום- שלא יחזור בטעות למעגל הקירור. הן חסרות.

כל זה בנוסף למה שכתבתי בפעם הקודמת- לגבי החור שיש בבית המניפה.

אולי חשבו שזה מנוע קירור אוויר וכל הפחיות האלו מפריעות לאוויר לזרום... בקיצור- רשלנות של המכונאי שטיפל שנים ברכב, שלא לומר חבלה ממש. עוד לא דיברתי על זה שסביב הראש השמאלי שהוא החליף, המון נזילות שמן. סביב הראש הימני שמחובר למקום כבר 30 שנה- אין נזילות.

אני ממש כועס, ומתחיל לחשוש שאולי מצב המנוע לא טוב כפי שהיה אמור להיות. מי יודע כפה פעמים הוא התחמם ולא שמו לב? מעניין אותי אם החלקים השונים ירדו לאט לאט במשך השנים, או שהוא החליט לוותר על כולם בפעם בה הוא החליף את ראש שמאל..

 

סה"כ לפירוק המנוע- חצי יום (לא חצי שעה, יניב), בורג אחד חתוך עם דיסק (ועוד 6 ברגים של האגזוז שחתכתי אח"כ), ועבודה לא קשה מדי.

 

לגבי חיישן החום- יש לי פתרון- חרטתי גליל אלומיניום בקוטר חיצוני 30 ואורך 20 ממ, אני אקדח בו ואבריז מצד אחד הברגה M10 ומצד שני הברגה M10 עדינה, אבריג אותו על אחד מברגי הראש, ולתוכו את החיישן. ההנחה היא שטמפ' ברגי הראש זהה או קרובה מספיק לטמפ' הראש.

עוד מעט תמונות...

 

חוץ מכל זה, הזמנתי בולמים עם מק"ט מקורי, של בילשטיין. מומחי הטרנספורטר לא ממליצים באופן כללי להשתמש בבולמי גז לטרנספורטר, כי קבוע הקפיץ של הבולם מרים מעט את הרכב מאחור כיוון שהבולם מחובר ל"מנוף" מאחורי הזרוע העוקבת האחורית. במקרה שלי, החלטתי שזה יהיה בסדר, כי הקפיץ האחורי מעט שקוע, והרכב, באופן כללי, כבד. לחברות המובילות האחרות כבר אין, למרבה הצער, בולמים עם מק"ט מקורי לטרנספורטר, אלא בניה מיוחדת בהזמנה (כך שהבחירה היא מתוך היצע מוגבל מאוד). כך או כך, מדובר בוולמים יקרים- אבל מדובר בבטיחות ובנוחות נסיעה גם יחד, מה שהופך את ההוצאה לקלה יותר.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי חשבו שזה מנוע קירור אוויר וכל הפחיות האלו מפריעות לאוויר לזרום... בקיצור- רשלנות של המכונאי שטיפל שנים ברכב, שלא לומר חבלה ממש.

אסף.

מזכיר לי את הלמברטה כשקיבלתי אותה, כל הפחים שמובילים את האויר מהמניפה סביב הצילנדר+ראש לא היו קיימים, למזלי מצאתי כאלה מלמברטה זנוחה. מהגיר לא היו נזילות שמן למרות שכאילו מילאתי שמן, למעשה לא היה בכלל שמן בגיר ופקק המילוי שתפקד גם כנשם, היה סגור עם סיליקון, לכן לא נכנס יותר שמן...

 

יש לך פרויקט מורכב ומרתק, אשמח לקרא עוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

הרבה זמן לא עדכנתי, והאמת היא שאני לא בסדר כי אני גם לא מצלם מספיק, אבל יש עדכון..

בשבועות האחרונים, טיפין טיפין, הפשטתי את המנוע, ניקיתי וצבעתי כל מה שצריך, פירקתי וניקיתי גם הרבה דברים מתוך תא המנוע, ופתחתי את קיר האש בין המנוע למיכל הדלק, כדי להחליף את הצינורות הגמישים ששם.

את בית המניפה תיקנתי, אחרי שגיליתי שזה של הונאגון (מנוע 2 ליטר חדש יותר) לא מתאים בול, וצריך התאמות קלות בפחיות מסביב. אם אני עושה עבודות פבריקציה, עדיף לי לתקן את המקורי.

לא זוכר אם כתבתי או לא, אני מתכוון לבטל לחלוטין את מערכת החימום המקורית, ולהתקין מערכת חימום שפועלת על דלק, עצמאית. יעיל יותר, ופחות מסריח.

החדשות המרעישות הן שבחיפושי אחרי תריסים לתרמוסטט, הגעתי למצב של שליחת מיילים למגרשי פירוקים בכל מיני מקומות בעולם, עד שלפני כמה ימים ענה לי כריס מקולורדו שיש לו את התריסים, במחיר 29$. על הדרך הזמנתי גם קיט תרמוסטט (שעולה עוד 69$ וכולל הכל חוץ מהתרמוסטט עצמו) ועם משלוח של עוד 45$ (הרבה ברזל) החלקים יהיו לי ביד עוד שבועיים-שלושה.

כדי שתראו על מה מדובר, ככה נראית חווה בקולורדו שהפכה למשחטת טרנספורטרים:

http://www.bustedbus.com/udp/UDP_01.aspx?memberID=126

 

שאלה למי שמכיר את המנוע- מה המקום האופטימלי לחיישן טמפרטורת שמן, מנסיונכם? היכן הוא ממוקם במנוע תעופתי/ תעשייתי?

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד נהנה לראות איך הרכב חוזר לחיים. תודה שאתה משתף אותנו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שעון הקיץ מוסיף שעת עבודה משמעותית, ואני מצליח "לגנוב" כמה שעות פה ושם של עבודה על הקמפר בשבועות האחרונים.

כאמור, אני ממתין לחלק חשוב כדי לסגור את המנוע, ובינתיים הוא בחוץ, והחלטתי בינתיים לעבור על תא המנוע והמרחב שסביב הגיר, מצד לצד, ולהחליף כל מה שצריך.

מערכת החשמל (תמיד עושה לי רע להתעסק במערכת חשמל של רכב ישן שטופל על ידי חשמלאים ישראלים) - קודם כל, בצד ימין של תא המנוע מצאתי מפצל טעינה. זה נשמע טבעי כשאני כותב את זה, אבל עד לפני כמה ימים לא ידעתי מה זה או איך מחברים אותו, ולכן שאלתי וקיבלתי תשובות. חלק מהקטע של שיפוץ רכב ישן הוא להיות בלש- ובמקרה הזה המערכות שנוספו לטרנספורטר במסגרת הסבתו לקמפר, נותנות לחוש הבלשי לעבוד. פרט לזה החלפתי לא מעט חוטים ישנים, והרכבתי ממסר מתנע חדש, עם חיווט חדש. על הדרך השלמתי גם חיווט למצבר השני (שהיה מקורי ברכב והוסר ממנו). סה"כ המצב לא נורא, קצת אילתורים אבל לא משהו חריג.

הדבר הבא שטיפלתי בו היה השלמת החלפת צנרת הדלק. המשאבה החשמלית איננה המקורית, ואני מקווה שנותנת לחץ מספיק להזרקה. גם פילטר מקורי חסר, והרכבתי במקומו פילטר עגול של בוש שמיועד למערכות הזרקה. לפני המשאבה מיקמתי פילטר נוסף, מהסוג הזול (השקוף עם הנייר הצהוב בפנים) רק כדי להגן על המשאבה.

את צנרת החימום המקורית פירקתי, ואת הפתחים של הצנרת שהולכת לכיוון הקבינה סגרתי הרמטית (דאקטייפ ואזיקונים).

נשאר רק להחליף צינורות בלם גמישים, את זה אני דוחה למתי שיגיעו חלקי מערכת הבילום שהזמנתי מארה"ב.

מבחינת מצב הפח בתא המנוע- המגש של המצבר הראשי (צד ימין) חלוד למדי, אני אנקה, אצבע וארתך עליו פח עבה, מגלוון. בצד שמאל (של המצבר השני) המצב טוב בהרבה. באופן כללי יש בתא המנוע כמה נקודות חלודות, מכל מיני אלמנטים שפגעו בפח לאורך השנים ושיפשפו את הצבע. אני חושב לנקות ולצבוע את כל התא בצבע בהיר לפני שהמנוע יחזור פנימה, ככה שיהיה לו נעים.

 

חוץ מזה קניתי חוטי הצתה חדשים ופלאגים, ועשיתי אתמול הזמנה גדולה מCIP1 של גומיות לכל החלונות הקבועים, פילטר דלק (מקורי, שיהיה), הצתה אלקטרונית, צינורות לסעפת יניקה, ידית לדלת נהג, עיגולי ניקל לפנסים ראשיים, קיט שיפוץ לקליפרים, משאבות בלם אחוריות חדשות, גוז'ונים חדשים לחיבור מנוע-גיר ועוד כמה דברים, הכל בפחות מ450 דולר. יש למה לחכות...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך עליה ? שנת77 היתה שייכת לאחד המנהלים הבכירים בווסטפליה נסעה פעם בשנה לחופשת הקייץ 47000 ק"מ הכל מקורי כולל הצבע שייכת לחבר שלי שגר בלונדון ומיתמחה בקמפרים

לונדון 2008 006.jpg

לונדון 2008 010.jpg

לונדון 2008 009.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הממתקים הגדולים ממש עושים לי כאב בטן. אני חייב להפסיק להסתכל על תמונות שאתה מביא לפורום.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...