Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות האירועים המשפחתיים המשמחים, ראיתי את הקמפר רק מרחוק במשך כחודשיים, ואתמול החלטתי לחזור לתלם. יופי, בתחילת אוגוסט... זמן מצויין לעבוד בצהרים, כשהצל היחיד הוא מדלת המטען המורמת כלפי מעלה...

קצת אחורה, לפני כשבועיים ביזבזתי בוקר שלם במשרד התחבורה ובמכס כדי להוציא רשיון ייבוא ולשחרר את האטמים לסעפות הפליטה והיניקה שהגיעו בדואר. האטמים של סעפת היניקה הבהירו לי למה היה קשה להרכיב את המזרקים בהרכבת הנסיון- האטמים שהיו מורכבים היו בעובי שני מילימטר. החדשים, לפי המפרט המקורי, הם בעובי 10 ממ, ומרחיקים את הסעפת, עם המזרקים מהפחים שסביב המנוע. יופי. אבל עוד נגיע לזה...

בעקרון, עם כל החלקים כאן, אין שום דבר שמונע ממני להרכיב את המנוע ולהכניס לרכב, וזה מה שאני עושה עכשיו בעדיפות ראשונה. אתמול החלפתי את האורינגים שאוטמים את צינורות מרימי השסתומים. הישנים, כצפוי, היו לא איכותיים, חלקם מעוותים, ואחד לפחות קרוע. מדובר בחלקים שעולים גרושים, גם כשמדובר בסוג האיכותי (של פורשה) שאני קניתי, וגם כשמדובר באחרים שנמכרו בארץ. בהחלט לא משהו ששווה לחסוך עליו, אבל כנראה שבכל זאת חסכו. לעומת זאת, נחשו מה היה במוסך בו הרכיבו את המנוע? נכון, ילדים... סיליקון. מי צריך להחליף אורינגים כשיש סיליקון? אבל עזבו שטויות, היה לי חם מדי אחרי צד אחד של המנוע, סגרתי בזה יום עבודה קצר, והדבר הבא שאני אקנה לטובת השיפוץ יהיה רשת צל איכותית.

ההישג החשוב הוא שמלאכת השיפוץ חזרה לתלם אחרי הזנחה של כחודשיים, ועכשיו אין סיבה לעצור.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תמשיך לעדכן ותן לשטוף קצת את העניים

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

השבוע הייתי בחופש מהעבודה, שבחלקו נוצל לזמן איכות חסר עם המשפחה, וברובו להמשך השיפוץ. שיפוץ כזה מסתכם בסופו של דבר בהרבה מאוד התרוצצויות, כאלו שאי אפשר לעשות בשבתות או אחרי שעות העבודה, ולכן חופשה היא הזמן לקפיצת זמן בשיפוץ.

קודם כל, התקנתי רשת צל מעל משטח העבודה. המסקנה הראשונה היא שהייתי צריך לעשות את זה לפני עשר שנים. השניה היא שבפעם הבאה שאני מתקין רשת צל, כדאי להתקין אותה מעל הזרקורים שמאירים את המשטח, לא מתחתיהם. rolleyes.gificon_wink.gif

אחרי זה השלמתי מטלות שהיו על הפרק.

השלמת החלפת האטמים של צינורות מרימי השסתומים- שני צינורות היו עקומים ברמה שלא רציתי להרכיב בחזרה, ומנוע הואנאגון תרם שני צינורות במקומם.

את סעפת הפליטה של ראש ימין, שיש בה סדק, השחזתי- יותר נכון השחזתי את ערמת חומר הריתוך שהיה דבוק אליה ב20 שנה האחרונות, כדי לגלות שהרתך החובב עשה מתחת לערמת החומר חור רציני בסעפת. בכל מקרה ניקיתי טוב את שאריות הריתוך וקדחתי חור בקצה הסגור של הסדק, כדי ללכת לאגזוזנים שיוכלו להעריך את מחיר התיקון, אם הוא בכלל אפשרי (בגלל החומר המיוחד ממנו הסעפת עשויה). נראה לי שבכל מקרה אני בסופו של דבר אקנה סעפת מפירוק בארה"ב (היא יחודית להזרקה) אבל תיקון לבינתיים הוא חשוב כדי להניע את המנוע וגם לנסוע. את הסעפת השמאלית, לעומת זאת, אני לא מצליח לפרק בינתיים, כי מי שהרכיב אותה השתמש רק ב2 מ4 הגוז'ונים המקוריים, ובמקום השניים האחרים הוא תקע ברגים במידות אחרות. אני פוחד לגרום נזק לראש, אז אני צריך לעבוד על זה בעדינות.

בזכותו של אבי ממועדון החיפושיות (תודה ענקית! ) זכיתי בגלגלת לכבל התרמוסטט, והרכבתי אותה. כעת נשאר רק לקנות תרמוסטט תקין- כנראה של חיפושית שאני אעשה לו הסבה. עם הגלגלת וכבל אופניים, בדקתי את פעולת מנגנון התריסים- וזה עובד יופי יופי.

ה"ח" שעליו מחובר האלטרנטור היה שבור, ובעזרת "מכבש כיפוף 1.5 קילו" (שזה אומר מלחציים ופטיש) ומקדחת עמוד התחלתי לייצר "ח" חדש, מחומר מעט חזק יותר מהמקורי. יצא יופי, ומתאים בול.

גוז'ון אחד מהשניים שמחברים את המנוע לגיר היה שבור כשפירקתי את המנוע, אז קניתי חדש, והרכבתי אותו עם הרבה לוקטייט.

נשאר רק הדבר שבגללו הוצאתי את המנוע- חיישן טמפרטורת ראש מנוע של מערכת ההזרקה, ובעצתם של החברים מ thesamba.com הברזתי הברגה m10X1 עבורו בתצורה של מנוע אמריקאי משנת 79, קרוב לסעפת היניקה. את הקדח לא קדחתי לכל העומק, רק 7.5 מ"מ הדרושים לחיישן, כדי שצידו האחורי לא יהיה חשוף לאוויר. אני עדיין חושב שהמיקום הזה פחות טוב מהמקורי, כיוון שהוא גם רחוק יותר מתא השריפה וקרוב לזרימת אוויר קר בסעפת היניקה, וגם, בשורה התחתונה, הוא מחובר בתוך צלע קירור. עבה, אבל עדיין עם זרימת אוויר משני צידיה. אבל זה מיקום מקורי ב'79, אז אני לא מתלונן.

בשורה התחתונה המנוע כבר מוכן להרכבה, נשארו כמה פינישים ברמה באמת פשוטה, אבל הייתי חייב לרוץ היום לצלם בטקס ההכרה בהתאחדויות הספורט המוטורי, אז השארתי את הכנסת המנוע לאוטו לפעם הבאה.

 

תהנו מהתמונות, עד הפעם הבאה.

 

תמונות של סעפת הפליטה, לפני ההשחזה ואחריה

 

צינורות מרימי שסתומים (אגב, מדובר במרימים הידראוליים)- שימו לב לפשטות של פירוק הצינורות והמרימים, לא כמו במנוע חיפושית, וגם- צינור מעוות שכנראה הותקן עם הרבה כוח בפעם הקודמת (אחרת אין לי הסבר לעיוות)

 

אסף.

DSC_3169.JPG

DSC_3174.JPG

DSC_3180.JPG

DSC_3181.JPG

DSC_3184.JPG

DSC_3185.JPG

DSC_3186.JPG

DSC_3187.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות של חיישן טמפרטורת ראש, ושל תמך אלטרנטור בייצור עצמי..

 

אסף.

DSC_3193.JPG

DSC_3195.JPG

DSC_3197.JPG

DSC_3199.JPG

DSC_3202.JPG

DSC_3204.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לעקוב ,תמשיך לעדכן.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטתי לא לבזבז זמן וכסף על תיקון סעפת הפליטה הסדוקה, ובלוח המודעות של thesamba.com מצאתי סעפת משומשת מבחור קנדי חביב, במחיר של 25 דולר קנדי לפני משלוח. בשורה התחתונה, כולל משלוח באוויר תוך 14 ימי עבודה, שילמתי 77 דולר קנדי והסעפת בדרך אלי. עולם קטן...

 

אגב, אתר שימושי שמצאתי ועוזר לי הרבה - http://www.vagcat.com עם קטלוגים של כל רכבי הקונצרן לדורותיהם.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא יתנו להכניס לארץ חתיכת צינור ברזל חלוד שמוגדר goods ? שאלה רצינית.

לא מדובר בסעפת משופרת, לא מדובר בחלק בטיחותי, ועד היום לא היתה לי בעיה עם חלקים מסוג זה.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום קניתי אלטרנטור משומש, 55A כמו במפרט המקורי של הרכב (ושוב תודה ענקית לאבי איש הTYPE4 ), וקניתי גם ברגים. החלטתי שכל התושבות וכו' שאני מפרק יורכבו מחדש רק עם ברגים חדשים, ושכל חיבורי האגזוז למיניהם רק עם ברגי נירוסטה. חוץ מזה הגיע זמן לעשות סדר בברגים שמחברים את הפחים שסביב המנוע, וגם כאן, רק ברגים חדשים. את ההגדרות המדוייקות של הברגין המקוריים מצאתי באתר המדהים vagcat.com שאני לומד לאהוב כל יום עוד קצת.

בהמשך היום גמרתי להתאים סופית את תושבת האלטרנטור המחוזקת מבניה עצמית, הרכבתי את האלטרנטור לא לפני שאת הצמה שלו שיניתי מצמה של פורשה לצמה של טרנספורטר עם מפצל טעינה (עבודת "תספורת" קלה והחלפת החוט הראשי בעבה יותר מהמקורי).

אחרי זה כל הפחים של המנוע חזרו למקומם, חוץ מהשלישיה האחורית, והפח הגדול שתחת קיר האש- הם יורכבו רק אחרי שהמנוע יהיה במקומו.

עשיתי עוד קצת פינישים, חיזוק ברגים וזהו. המנוע מוכן להתקנה ברכב.

ובלהט העניינים לא צילמתי היום בכלל. בפעם הבאה תמונות לפני הכל.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקציר מאוד מעניין של העבודה.

 

כיף לקרוא!

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושכל חיבורי האגזוז למיניהם רק עם ברגי נירוסטה.

 

אסף.

 

אסף

תשתמש בהרכבה ב"גריז נחושת" על ההברגה אחרת זו פעם אחרונה שברגים אילו יסתובבו.:cry:

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע... הברגים הנוכחיים (יותר נכון גוש החלודה שנשאר מהם) נפתחו בעזרת החבר 4.5". טוב, בשביל זה אני נותן לו אוכל (או חשמל).

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4408 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...