Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אויר קר לפילטר ובידוד לסעפת


RedR
שימו לב! השרשור הזה בן 7874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ,

יש לי 2 שאלות .

 

1) עד כמה משפיע כניסת אויר קר לפילטר אויר ( פתוח של KD ) , והאם אפשר לעשות את זה באופן הפשוט של צינור מיזוג ( אלומניום ) רגיל שפשוט יקבל אויר מבחוץ או שצריך לעשות מתקן רציני כמו שתומר עשה ?

2) צינור המיזוג אצלי קרוב מאד לסעפת של האגזוז , מה אתם ממליצים לעשות כדי לבודד את העסק ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם ,

יש לי 2 שאלות .

 

1) עד כמה משפיע כניסת אויר קר לפילטר אויר ( פתוח של KD ) , והאם אפשר לעשות את זה באופן הפשוט של צינור מיזוג ( אלומניום ) רגיל שפשוט יקבל אויר מבחוץ או שצריך לעשות מתקן רציני כמו שתומר עשה ?

2) צינור המיזוג אצלי קרוב מאד לסעפת של האגזוז , מה אתם ממליצים לעשות כדי לבודד את העסק ?

 

בגלל מה שאמרו לי אני מביא את דבריי במאמר סגור מוסגר ומסוגר שאין לי ניסיון בזה, אני לא מבין בזה, ומה שאני אומר אני אומר על סמך ניסיון של אחרים, ששמעתי מאחריים, שקראתי במקומות אחרים בקיצור כל מקום שהוא לא ניסיון אישי שלי אז נא לא לטרוח לקרוא את זה בכלל.

 

בקיצור

1. מאוד משפיע. אויר קר לפילטר פתוח זה ממש אחלה. מתקן כמו של תומר עולה מספיק בשביל שתתאמץ להגיע לתוצאות קרובות אליו בחסכון משמעותי של מזומנים (לשים לב:לא מדובר כאן בהעלאת הספק משמעותית, בד"כ מדובר באחוזים די פחותים ובכ"ס בודדים בד"כ, אבל תגובת דוושה חדה בהרבה+פשוט מאוד הקלה אדירה על המנוע לעבוד בטורים יותר גבוהים(כמובן בצירוף עם מערכת פליטה שלימה מהסעפת))

ישנן הרבה דוגמאות להתקנה , מומלץ מאוד לשים צינור שהוא מסוגל לעמוד בחום (אם הבנתי נכון אז מאותו סוג שהזכרת) אבל לשים לב, חשוב במיוחד במנוע צפוף כמו שלך לעשות את פיתולי הצינור בזהירות ולבדוק שהוא לא נתפס או עלול איכשהו להתפס בחלקים נעים (מומלץ לחזק את הצינור לכל מיני מקומות אסטרטגיים) , כמו כן יש מקומות יעודיים, הבנתי שדי קל לקחת צינור מהפתח של הפנסי ערפל מלמטה , כמו כן מומלץ מאוד לבחור מלכתחילה מקום שהוא פחות חם במנוע בשביל הפילטר כדי מההתחלה לא יהיה כזה חום. אם תבודד אותו מהסביבה בצורה פשוטה כמו להוציא את המצבר (להעביר אחורה לבגאז) תקבל המון מקום שמה הפילטר יוכל לקבל תזרימי אויר די טובים.

2. כבר התעייפתי אני אשאיר את זה למומחים שבווודאי גם יתקנו את 1 שלי אז אין טעם שיתקנו גם את 2.

Race Smart

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקרון הוא זה, ככל שיגיע אוויר קר יותר (באוויר קר שיעור חמצן גבוה) ובכמות גדולה למצערת כך תהליך הבעירה יהיה יעיל יותר.

 

פילטר פתוח שעשוי בד"כ מכותנה שכלואה ספוגה בשמן ייעודי (pipercross לדוגמה עשוי ספוג) ברשת אלומניום דקיקה ההתנגדות לזרימת האוויר קטנה יותר ויכולת סינון האוויר גם טובה יותר. (כך לפחות טוענים היצרנים).

 

החיסרון העיקרי בפילטר פתוח הוא שמיקומו בתא המנוע בעייתי והוא חשוף לחום רב מסביבת המנוע, החום גורם לריכוז חמצן נמוך וירידה בביצועים.

פילטר "פתוח" דורש תחזוקה שוטפת, ניקוי ושימון מחדש ומעקב קפדני על מצבו

יש חשיבות גדולה לאיכות ההתקנה ובחירת המיקום של הפילטר.

ברוב המקרים התקנה של פילטר כזה לא תפיק שום עליה בביצועים ולעיתים אף תפגע.

 

יש מכוניות בהם התקנת פילטר אוויר "פתוח" תהיה בעייתית במיוחד בשל מיקומו של

מאווררהרדיאטור, קליאו RSI לדוגמה.

 

דוגמה להתקנה של קיט JR ייעודי ב-106 ראלי ופילטר נוסף נפרד לנשם מנוע

JR%20kit%20setup.jpg

 

אותו רכב, שימוש בתיבה המקורית לאחר מספר שינויים

new%20setup.jpg

 

new%20setup%202.jpg

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חד עין, תוכל להבחין בבידוד שעוטף את סעפת הפליטה

מדובר ברצועות אזבסט שעושות עבודה מעולה, אפשר להשיג בזול ב"ירגום" דרום ת"א

רחוב פרץ.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי לא בהחלט לא ככה..

הוא יושב אצלי די מקדימה , בסביבת הרדיאטור אבל מוסט הצידה ...

 

כל כמה זמן אני צריך לטפל בפילטר ? ,

לקנות ערכה או לעשות איפה ששמתי אותו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק הצגתי שיטות שונות לטיפול ביניקת האוויר

אולי יעלה לך מהתמונות רעיון אחד או שניים :wink:

 

לגבי הטיפול בפילטר, קנה לך ערכת ניקוי וטיפול של k&n מחירה כ-100 ש"ח

לגבי התדירות, זה תלוי בסביבה בה הרכב מבלה אני ממליץ על תדירות של פעם ב 4000 ק"מ.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם אני דוד אחר אבל לא נורא :lol: או שכן :twisted:

 

 

בכל מקרה המוט הזה הוא ניראה מוט מייצב והוא אמור להפחית את התופעה של הגלגול בפניה .

 

אבל בטח יבואו גדולים ממני לתת הסבר יותר מדוייק .

 

 

 

דוד

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כזה עליון ולדויד גם יש תחתון, מטרתו להקשיח את השילדה, מקטין את העיוותים ומחדד את ההיגוי.

 

מוט מייצב הוא חלק מהמתלה שתפקידו להקטין את התנועה של המתלה וע"י כך להגביל את זווית הגלגול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בתמונה הראשונה מזה הצינור הכחול שמכוון כלפי הפילטר הפתוח? (אני מניח שהוא מכניס את האוויר לפילטר) ומאיפה הוא מחובר/לאן הוא יוצא? (ליד פנסי הערפל?)

2. כנראה שזה לא כך, אבל בתמונה השניה אין את הפילטר הפתוח והצינור הכחול מחובר ישר למשהו. מה זה המשהו הזה ומדוע כשהוא לא מחובר ויש פילטר פתוח נכנס יותר אוויר?

(נראה כאילו האוויר בורח בחלל הפנוי מאשר הוא נכנס ישר כמו שהוא מחובר)

3. איפה סעפת הפליטה ומה תפקידה?

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן ,

דבר ראשון תודה על התגובות ...

 

האם עשית את צינור האוויר בעצמך או במקום כלשהו , ואם כן אז איפה ?

 

איפה אמרת שעשית הבידוד וכמה זה עלה בערך ?

 

לגבי הפילטר כל 4000 ???? ... אופס .. .צריך לקנות ערכה ומהר .... :lol: , אני לא צריך לקנות ערכה רק של KD או שאפשר גם ערכה של KN וכדומה ?

 

נ,ב דוד ( דוד השני שאני מכיר ) : הרי אמרתי לך אלף פעם שלראלי יש מוט מייצב תחתון מקורי והמוט העליון זה בדרך כלל חיזוק שלדה ( על פי ליאור ) .

 

 

 

תודה חברה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חד עין, תוכל להבחין בבידוד שעוטף את סעפת הפליטה

מדובר ברצועות אזבסט שעושות עבודה מעולה, אפשר להשיג בזול ב"ירגום" דרום ת"א

רחוב פרץ.

 

איך מעוגן/קשור הבידוד של הסעפת?

סתם קשר או חיבור נקודתי לנקודת עיגון?

 

:?:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חד עין, תוכל להבחין בבידוד שעוטף את סעפת הפליטה

מדובר ברצועות אזבסט שעושות עבודה מעולה, אפשר להשיג בזול ב"ירגום" דרום ת"א

רחוב פרץ.

 

איך מעוגן/קשור הבידוד של הסעפת?

סתם קשר או חיבור נקודתי לנקודת עיגון?

 

:?:

 

אתה לא תקבל תשובה,

תבוא בעצמך לראות :wink:

 

הרצועות אזבסט מאובטחות לצינורות הסעפת בתיל אלומינים.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חד עין, תוכל להבחין בבידוד שעוטף את סעפת הפליטה

מדובר ברצועות אזבסט שעושות עבודה מעולה, אפשר להשיג בזול ב"ירגום" דרום ת"א

רחוב פרץ.

 

איך מעוגן/קשור הבידוד של הסעפת?

סתם קשר או חיבור נקודתי לנקודת עיגון?

 

:?:

 

אתה לא תקבל תשובה,

תבוא בעצמך לראות :wink:

 

הרצועות אזבסט מאובטחות לצינורות הסעפת בתיל אלומינים.

 

גם לך יש מה לראות...

פוליש על בסיס מים וציפוי טפלון עושים טוב לצבע לבן...

 

למתעניינין בירגום:

פרץ 39 ת"א

6884053

 

אני אקפוץ ואתן רשמים בעתיד... :p

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...