Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעוניין לשפר גולף GTI (כותרת נערכה כמובן)


yonih
שימו לב! השרשור הזה בן 6287 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא מכיר סדנה באזור הצפון.

אני מאזור המרכז ויש לי לפחות 4 - 5 שאני יכול להציע לך באזור שלי.

יש בתל אביב, בני ברק, כפר סבא ועוד.

 

השאלה אם אתה יכול להגיע לאזורים האלו.

במידה ולא, וזה ממש רחוק לך אז תחפש באזור הצפון אני מאמין שתמצא שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שטויות כמה זבל רץ ב5 דפים , זה פשוט לא ייאמן!!!

 

 

בכל מקרה, אני בעלים של GTI 2001 וGTI שנת 2000 לשעבר

 

קרוב לשנתיים.

 

ברכב הנוכחי 2001 , מצערת מכאנית , מותקן צ'יפ של ריבו סטייג' 2

 

שזה אומר גדישה של 1.5 1.6 ומתייצב על 1.1 לקראת 5800 סל"ד שזה פחות או יותר שיא ההספק\סל"ד.

 

 

האוטו נוסע חזק יותר מכל גולף GTI אחרת שגודשת 1.2 1.1

 

ועזוב אותך מההערכות של 180-190-200 , רק בכביש תוכל לדעת תכלס מה האוטו שווה. או שתעלה את האוטו על דיינו למרות שהתוצאות לא תמיד יהיו רלוונטיות.

 

ותימנע מלהקשיב לאנשים שחושבים ש1.5 1.6 באר זה מזיק. עם כל הכבוד לניסיון שלהם , בפועל על הכביש המציאות שונה!!!

 

לגבי בוכנות טלטלים , המנוע הזה מספיק חזק בשביל לעמוד עד 350 כח סוס בלי להחליף בוכנות ולא טלטלים,

אנשים עם טורבו יותר גדול כגון GT28RS או 71 נוסעים על מנוע סגור עם גדישה יחסית נמוכה בלי שום בעיה!

 

לגבי פילטר, מותקן אצלי באוטו קיט יניקה שבזמנו גיא סרדין בנה לי... הפילטר יושב בדיוק בצד השני של הקולר , הרבה יותר אפקטיבי מאשר לזרוק פילטר בתוך איזור המנוע עם כל החום שהוא פולט.

 

ואני בטוח שהוא מוסיף עוד כמה סוסוני ים ..

 

לגבי הגדישות, תיכנס לאתר של מועדון VAG... תריץ חיפוש , תמצא 10001 נושאים, תקרא גם על בחור בשם יריב עם איביזה 20VT , שגדש 1.7 1.6 עם קולר חזית מוגדל , ונסע ח-ז-ק ! ! ! בתחום של צ'יפ פילטר וצנרת , לא ראיתי איביזה שיותר חזקה ממנו.

 

 

צנרת - עדיפות ל 2.5" מהטורבו עד הסוף , אם אתה לא מתכנן החלפה של טורבו בעתיד 2.5 מספיק ומוסיף המון.

 

אם אתה כן מתכנן, 3" יעשה את העבודה .

 

אינטר קולר חזית , מומלץ להחליף כאשר גודשים 1.5 1.4 , אבל חשוב לקנות קולר של חברה מוכרת , שיהיה יעיל וטוב לטורבו ולא ייצור לאג. יש הרבה חברות מצויינות שמוכרות קיטים מוכנים לGTI.

 

סביבות מחירים של 2500-4000 שקל.

 

צ'יפ יש מבצעים כרגע... אצל פרילינג ופיט סטופ ..700-2000 שקל, תתקשר תברר..

 

יש גם את E&A וגם ספויילד.

 

לגבי בולמים בלמים , אני ממליץ בחום להחליף בלמים לאלו אשר יושבים בTTQ, שהם 312 מ"מ .. ו 256 מאחור אם אני לא טועה.

 

כאשר תעלה הספק , ותתגרזן יותר מדיי על האוטו , הבלמים האלה יהיו לא אפקטיבים ומסוכנים!!!

 

בולמים, תברר על

KW וריאנט 1

או

V-MAXX

 

שמעתי עליהם רק ביקורות טובות.

 

 

אם תרצה עוד משהו, תפנה אליי בפרטי, אני אדריך אותך לגבי כל כיוון.. ב-ה-צ-ל-ח-ה

Greddy Type S - טעם החיים 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

eladdl:

מקווה שראית שהתקציב שלו לא עובר את ה5 אלף ש"ח.

הוא לא יוכל להכניס אפילו חצי ממה שהצעת לו כאן.

 

לא כול אחד רוצה להפוך את הרכב שלו למכונת מרוצים משומנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 5 אלף אפשר לעשות צ'יפ + צנרת + קיט יניקה + פורק פנימי של פורג' 007

 

שלא גורע מהביצועים. אפילו שניתן להרכיב פורק חיצוני מלא, אבל הוא גורם לתערובת עשירה לאג ובאק פיירים מניסיון.

 

 

המחירים של הצנרת והאינטרקולר חזית הם דיי דומים , ואני הייתי הולך על שילוב של צ'יפ חזק ואינטר קולר

 

ולאחר מכן חוסך לצנרת 2 וחצי במידה והוא לא מתכוון להשתדרג על טורבו גדול בעתיד.

Greddy Type S - טעם החיים 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 5 אלף אפשר לעשות צ'יפ + צנרת + קיט יניקה + פורק פנימי של פורג' 007

 

שלא גורע מהביצועים. אפילו שניתן להרכיב פורק חיצוני מלא, אבל הוא גורם לתערובת עשירה לאג ובאק פיירים מניסיון.

 

 

המחירים של הצנרת והאינטרקולר חזית הם דיי דומים , ואני הייתי הולך על שילוב של צ'יפ חזק ואינטר קולר

 

ולאחר מכן חוסך לצנרת 2 וחצי במידה והוא לא מתכוון להשתדרג על טורבו גדול בעתיד.

 

אולי הוא רוצה חיצוני? אתה לא יכול לבנות לו כאן מערכת בלי לבדוק איתו יחד מה הוא רוצה.

בגלל זה הוא צריך ללכת לסדנה הקרובה לבית שלו ולבנות מפרט שמותאם אישית לצרכים שלו.

 

ואני הייתי ממליץ לו על פילטר של אין בוקס.

לקיט יש חיסרונות לא קטנים.

 

 

ההצעה שלך טובה אני לא פוסל אותה.

אבל צריך לדעת פחות או יותר מה התוכניות שלו כי הוא רצה בהתחלה ללכת רק על צ'יפ ועל פילטר.

קח בחשבון שצ'יפ מתחיל מ700 - 800 ויכול להגיע ל2500 ש"ח.

 

תלוי מה הוא בוחר, אתה לא יכול להכניס את כול מה שאמרת לסכום הזה בלי להתייעץ איתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני הייתי ממליץ לו על פילטר של אין בוקס.
אני עדיין מחכה ליום שמישהו יעלה תוצאות של דיינו לפני ואחרי פילטר אינבוקס שמראות שיש עליה בהספק המנוע.

עד שאני אראה משהו כזה הדבר היחיד שפילטר אינבוקס עושה לו טוב זה חשבון הבנק של היצרן והמוכר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין מחכה ליום שמישהו יעלה תוצאות של דיינו לפני ואחרי פילטר אינבוקס שמראות שיש עליה בהספק המנוע.

עד שאני אראה משהו כזה הדבר היחיד שפילטר אינבוקס עושה לו טוב זה חשבון הבנק של היצרן והמוכר.

 

מוטי

 

אני לא מאמין גם בצעמי שפילטר אוויר פתוח (בכלל!) נותן איזה שהוא עליה בהספק המנוע.

אבל זה נותן זרימת אוויר טובה יותר (חסכוני בגלל שלא צריך להחליף אלה רק לנקות)

וגם צליל יפה (אם זה משנה למישה חח)

 

אני לא הצעתי את הפילטר של אינבוקס בגלל ההספק ממש לא.

 

וקיט יניקה גם לא כזה מציאה, אני ראיתי אנשים שהתקינו את זה והקיט יצא דרך הטמבון הקדמי.

ובנסיעה בימי גשם נכנס לשם מים (לא נעים בכלל) אני אישית לא מת על זה.

 

גם הסכום בין קיט יניקה לפילטר של אינבוקס הוא דיי גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כוח סוס זה לא עניין של אמונה ושל מדעי הרוח, כ"ס זה עסק מדוד ומדוייק - או שהמנוע עולה בהספק (בדוק על דיינו) או שהוספת כוסות רוח למת.

 

מערכות יניקה עם צנרת, פילטר פתוח ובידוד מחום המנוע בצורה זו או אחרת מוסיפות כוח למנוע, בהתאם לנפח המנוע ולכמה שהמערכת תוכננה טוב (או שלא).

על מנוע 1600-2000 סמ"ק ניתן לצפות לכמה סוסים בודדים ברוב הרכבים, ראיתי כל דבר בין כ"ס בודד לעשרה סוסים נוספים על דיינו.

ביטויים כמו "נותן זרימת אויר יותר טובה" לא אומרים כלום אם הם לא מתבטאים בתוספת כוח או במינימום תגובת דוושה משופרת.

לפילטר אינבוקס אין לא את זה ולא את זה כי הוא משתמש בכל הצנרת המקורית, אז איפה בעצם השיפור פה?

על כל רכב שהיה לי אי פעם הרכבתי פילטר פתוח ומעולם לא נתקלתי בבעיות וזה בגלל שהשתמשתי בהגיון של מה כן לעשות ומה לא.

עם פילטר אינבוקס אפילו צליל היניקה לא משתנה כי, שוב, הצנרת (כולל כל מה שמשתיק את המנוע) עדיין במקום.

 

זה שניתן לנקות אותו ולהשתמש בו מחדש זה יופי, השאלה אם זה שווה לבנאדם את המחיר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו ברכב קיים פילטר אין בוקס (היה לנו את הרכב חודשיים לפני שהחלפנו את הפילטר הקיים)

אני יכול לומר לך בביטחון שיש צליל אחר לגמרי (אם אין לך אז אתה לא יכול לדעת נכון?)

 

וברור שרק על דיינו אפשר לדעת, יש אנשים שבודקים לפי חוש הריח?

לא כולם לוקחים את הרכב ובודקים את העיניין.

 

ואתה צודק בקשר לפליטר פתוח, אבל אני לא דברתי על בעיות עם הפילטר פתוח.

אני דברתי על הקיט יניקה שראיתי אנשים שזה עשה להם בעיות.

 

ורק שנעורר כאן את הדיון חזרה:

מדובר על רכב מדגם GTI דור 4, מדובר על הספק של 1800 סמ"ק (טורבו)

 

אם היה לי איזה שהוא עיניין "למכור" מוצרים אז הייתי ממליץ לו לקנות קיט ועוד אלף ואחת דברים הכי יקרים שאפשר.

אבל למה לי לעשות את זה? לא תמיד מה שיקר זה טוב (בלי קשר למה שאמרת מוטי)

 

אני המלצתי לו על האינבוקס בגלל שיש לנו אותו ברכב ויודעים את היתרונות שלו.

על הקיט יניקה אני יכול לומר בביטחון שלא כדאי לו לקנות.

 

אבל אם הוא רוצה ללכת על פילטר אוויר פתוח אחר אז למה לא? לא היה לי שום דבר רע לומר על זה.

כמו שהוא ינקה את האינבוקס הוא ינקה גם אותו.

רק ששם כול הבית של הפילטר יצא מהמקום ויתלבש במקומו הפילטר.

 

הכול שאלה של טעם, כסף, וחשיבה נכונה.

אצלנו ברכב לא הוצאתי את בית הפילטר כי לא ראיתי לנכון לעשות את זה וגם ברכב הבא אני לא יעשה את זה.

 

ולי יותר חשוב באינבוקס זרימת אוויר טובה יותר מאשר כ"ס 1 או 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולי יותר חשוב באינבוקס זרימת אוויר טובה יותר מאשר כ"ס 1 או 2.

 

לא על משהו , אבל אתה קצת סותר את עצמך עכשיו...

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה זרימת אוויר טובה?

לא מתיימר להבין גרוש וחצי בשיפורים (השיפור היחידי שאני עשיתי לרכבים שהיו לי עד כה זה להחליף דברים שהתבלו לחדשים), אבל לפי מה שאני מבין אם הוא לא נותן יותר כ"ס ולא נותן אורך חיים גדול יותר לרכיבים ברכב - למה צריך אותו?

 

מצידי שהמנוע לא יקבל אוויר בכלל אם ההספק יעלה ולא יגרם נזק.

 

בקיצור מה שאני שואל זה מה אתה מתכוון שאתה אומר "זרימת אוויר טובה"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין פילטר פתוח (INBOX או ללא הצנרת המקורית) הוא בגודלם של המעברים בפילטר. אם בפילטר רגיל עוברים חלקיקי אבק בגודל 3 מיקרון, הרי שבפילטר פתוח עוברים חלקיקים של 20 מיקרון (המספרים משוערים) ומכאן שמו של הפילטר: "פתוח".

אגב, מה שמשנה פחות למכוניות כביש משנה יותר לרכבי שטח, וחלקיקי האבק הגדולים יותר הנכנסים למנוע עלולים לקצר את חייו בצורה משמעותית.

גודלם של המעברים מאפשר ספיקת אויר גדולה יותר הנדרשת בטורים גבוהים, וכאשר הרכב יכול למשוך בחופשיות בטורים גבוהים (באותם טורים שעם פילטר רגיל המנוע נחנק) הרי שהרווחנו תוספת הספק (שהוא מכפלת המומנט בטורים וחילוק במקדם מסויים).

בעצם רוב שיפורי המנועים האטמוספריים מבוססים על הקלת הזרימה, של האויר בכניסה למנוע או של גזי הפליטה, ומורגשים בעיקר בטורים גבוהים, ולכן משפיעים על ההספק הרבה יותר מאשר על המומנט.

שפורים קטנים במומנט יורגשו (למשל) כאשר האויר יכנס קר למנוע, ואז יותר אויר/דלק יידחס לתא הבעירה. ברור שפילטר INBOX מושפע פחות מחום המנוע, כי בניגוד לפילטר פתוח ללא הצנרת המקורית הוא יונק את האויר מסביבה פחות חמה.

שיפור גדול יורגש ע"י גדישה, אבל זה שייך לשרשורים אחרים ונטחן מספיק.

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6287 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...