Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעוניין לשפר גולף GTI (כותרת נערכה כמובן)


yonih
שימו לב! השרשור הזה בן 6276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנחנו עדיין לא משדרים על אותו הגל, אבל מכיוון שאני ברוח לימודית כרגע אני אסביר לך את הטעות ולמה אתה באמת סותר את עצמך כמו שיאשה ניסה לומר לך :-).

 

אני יכול לומר לך בביטחון שיש צליל אחר לגמרי (אם אין לך אז אתה לא יכול לדעת נכון?)

אבל דווקא יש לי פילטר אינבוקס של K&N באחד הרכבים - בטנדר שלי.

הצליל לא השתנה בכלל במעבר מהפילטר המקורי, ואם הוא כן השתנה אז האוזן שלי לא הבחינה בהבדל.

צנרת היניקה ברוב הרכבים מעוצבת בצורה שתשתיק את רעש המנוע, כי, מה לעשות, רוב בני האדם לא מבינים את הכיף שבלהקשיב למנוע ומבחינתם זה מפריע למוזיקה ברדיו.

 

עכשיו בוא תבין למה אתה סותר את עצמך, קבל ציטוטים מההודעות שלך -

אבל זה נותן זרימת אוויר טובה יותר

אני לא מאמין גם בצעמי שפילטר אוויר פתוח (בכלל!) נותן איזה שהוא עליה בהספק המנוע.

ולי יותר חשוב באינבוקס זרימת אוויר טובה יותר מאשר כ"ס 1 או 2

בוא נעשה קצת סדר בבלגן.

 

מהי זרימת אויר יותר טובה (כמו שאתה אומר)?

האם האויר שזורם בעל נימוסי שולחן טובים יותר? (אני בכוונה מקצין, קח את זה בהומור :wink:)

ברור לנו שלא.

במנוע בעירה פנימית כמו שיש לך ולי באוטו, שיפור בזרימת האויר יכול להתבטא במספר צורות בודדות בלבד שלכולן מטרה אחת סופית זהה - מילוי הצילינדרים בכמות גדולה יותר של אויר, בין אם ע"י שיפור הזרימה ובין אם ע"י קירור האויר.

המשוואה כאן פשוטה מאוד - אם תכניס יותר אויר לצילינדרים תוכל להכניס יחד עימו יותר דלק (ואת זה מערכת הדלק תעשה באופן אוטומטי ברכבים מודרניים) ולקבל כמובן תוספת בכוח המנוע.

 

אם המנוע שורף יותר אויר ודלק = המנוע מייצר הספק גבוה יותר.

אם המנוע לא מייצר יותר כוח (כמו שקורה בפילטר אינבוקס) משמע המנוע לא מקבל יותר אויר ודלק.

זהו.

פשוט.

אין חיה כזו כמו שאתה קורה לה "זרימת אויר יותר טובה" אם אין תוספת בכוח המנוע.

 

בפילטרים פתוחים יש עליה בכמות האויר שנכנסת למנוע ככלל (ונעזוב לשניה את המיקום) ולכן ברוב הרכבים ניתן יהיה למדוד עליה קלה בכמות הסוסים.

ברוב הרכבים ניתן גם לייצר מערכת יניקה יעילה בלי לחשוף את המנוע למפגעי הטבע.

 

הלאה.

על הנקודה שלך שלא כל מה שיקר זה טוב אני מסכים לגמרי, רק שאף אחד לא אמר שצריך להיות רוטשילד כדי לבנות מערכת יניקה סבירה פלוס.

אתה מוזמן לבדוק את הפרוייקט המצולם שפרסמתי בעבר בנושא ולקחת דוגמא איך בונים קופסת אויר טובה שתבודד את הפילטר מחום בלי להפוך את המנוע לפצצת זמן מתקתקת.

אני מבטיח לך שהעלויות של הפרוייקט היו סבירות לגמרי ולמעלה מכך, לדעתי האישית מי שלא מסוגל להרשות לעצמו את העלויות של פרוייקט קטן כמו זה לא צריך בכלל להתחיל לשפר את הרכב שלו לדעתי אלא לחסוך קצת.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עוד רעיונות

 

מה ???

 

מציע לך לקרוא שוב את מה שכתבתי בעמוד 3

ואח"כ את ההמשך באמצע עמוד 4, כולל גרף עליה בהספק שביקשת, של 30 כ"ס (יש לי 210 כ"ס)

אם יהיו דברים שלא הבנת, תשאל מה, הנושא נטחן עד דק,

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו עדיין לא משדרים על אותו הגל, אבל מכיוון שאני ברוח לימודית כרגע אני אסביר לך את הטעות ולמה אתה באמת סותר את עצמך כמו שיאשה ניסה לומר לך :-).

 

 

אבל דווקא יש לי פילטר אינבוקס של K&N באחד הרכבים - בטנדר שלי.

הצליל לא השתנה בכלל במעבר מהפילטר המקורי, ואם הוא כן השתנה אז האוזן שלי לא הבחינה בהבדל.

צנרת היניקה ברוב הרכבים מעוצבת בצורה שתשתיק את רעש המנוע, כי, מה לעשות, רוב בני האדם לא מבינים את הכיף שבלהקשיב למנוע ומבחינתם זה מפריע למוזיקה ברדיו.

 

עכשיו בוא תבין למה אתה סותר את עצמך, קבל ציטוטים מההודעות שלך -

 

 

 

בוא נעשה קצת סדר בבלגן.

 

מהי זרימת אויר יותר טובה (כמו שאתה אומר)?

האם האויר שזורם בעל נימוסי שולחן טובים יותר? (אני בכוונה מקצין, קח את זה בהומור :wink:)

ברור לנו שלא.

במנוע בעירה פנימית כמו שיש לך ולי באוטו, שיפור בזרימת האויר יכול להתבטא במספר צורות בודדות בלבד שלכולן מטרה אחת סופית זהה - מילוי הצילינדרים בכמות גדולה יותר של אויר, בין אם ע"י שיפור הזרימה ובין אם ע"י קירור האויר.

המשוואה כאן פשוטה מאוד - אם תכניס יותר אויר לצילינדרים תוכל להכניס יחד עימו יותר דלק (ואת זה מערכת הדלק תעשה באופן אוטומטי ברכבים מודרניים) ולקבל כמובן תוספת בכוח המנוע.

 

אם המנוע שורף יותר אויר ודלק = המנוע מייצר הספק גבוה יותר.

אם המנוע לא מייצר יותר כוח (כמו שקורה בפילטר אינבוקס) משמע המנוע לא מקבל יותר אויר ודלק.

זהו.

פשוט.

אין חיה כזו כמו שאתה קורה לה "זרימת אויר יותר טובה" אם אין תוספת בכוח המנוע.

 

בפילטרים פתוחים יש עליה בכמות האויר שנכנסת למנוע ככלל (ונעזוב לשניה את המיקום) ולכן ברוב הרכבים ניתן יהיה למדוד עליה קלה בכמות הסוסים.

ברוב הרכבים ניתן גם לייצר מערכת יניקה יעילה בלי לחשוף את המנוע למפגעי הטבע.

 

הלאה.

על הנקודה שלך שלא כל מה שיקר זה טוב אני מסכים לגמרי, רק שאף אחד לא אמר שצריך להיות רוטשילד כדי לבנות מערכת יניקה סבירה פלוס.

אתה מוזמן לבדוק את הפרוייקט המצולם שפרסמתי בעבר בנושא ולקחת דוגמא איך בונים קופסת אויר טובה שתבודד את הפילטר מחום בלי להפוך את המנוע לפצצת זמן מתקתקת.

אני מבטיח לך שהעלויות של הפרוייקט היו סבירות לגמרי ולמעלה מכך, לדעתי האישית מי שלא מסוגל להרשות לעצמו את העלויות של פרוייקט קטן כמו זה לא צריך בכלל להתחיל לשפר את הרכב שלו לדעתי אלא לחסוך קצת.

 

מוטי

 

סליחה על התגובה המאוחרת.

נחזור לדיון.

 

כנראה שאצלך אין אבדל, אצלנו יש אבדל (לא כזה ענקי שלא תבין אותי לא נכון) אבל יש אבדל ומורגש לאוזן.

אני אישית שאני נוסע ברכב אני משתדל לא לקחתי איתי את הפאנל (במיוחד בנסיעות ארוכות) בשביל לשמוע את המנוע

ובכלל לשמוע את הסביבה (לפעמים שאתה נוסע עם מוסיקה אתה לא יודע איזה דברים יכולים להתרחש בסביבה ולך עצמך ברכב)

 

קבלתי ממך הסבר מלא (ומתקן) אני לא יכנס בשורות על שורות כי אנחנו לא נסיים כאן עוד 5 שנים.

אני רק יענה על המדריך שלך (בשמחה)

 

אני מעדיף להישאר עם הבית המקורי ולא לקמבן לו מבודדים (למרות שמה שעשית נראה אחלה)

אני עדיין מעדיף להישאר עם המקורי.

 

ואני עדיין עומד על שלי שלא משנה לי אם המנוע יקבל הספק של 1 כ"ס או 2 כ"ס זה ממש לא משנה.

עם הפילטר הזה המנוע יותר נהנה וזה יותר חשוב לא? (והכי חשוב יש חיסכון בהחלפת הפילטר המקורי)

 

אני רק יכול להגיד לך שמתי שהתקנו את האינבוקס לא חשבנו על עליה בהספק וזה בכלל לא עיניין אותנו.

רק המשמעות של חיסכון בהחלפת הפילטר המקורי בכול פעם מחדש עשה את האבדל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...