Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ה FETISH החדש שלי....(נהגי היי טק משתוללים)


תומR
שימו לב! השרשור הזה בן 6555 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 224
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

...במל"מ קצין הרכב הוא בכלל טיפוס שמזכיר את רס"ר שוקרון, והכל מתנהל בדרך של קומבינות, אז אף פעם הוא לא מסתכסך עם אף אחד ואף אחד לא איתו. בחברה הנוכחית שלי קצין הרכב חייב לי כל כך הרבה טובות שלא נראה לי שתלונות כאלה מעניינות אותו, וביתר אין קצין רכב והמנכ"ל נוהג ככה בעצמו....

..."הכל מתנהל לפי קומבינות, יד רוחצת יד", טוען א', עובד היי-טק. "קצין הרכב מעדיף לא להסתכסך עם אף אחד - והעובדים לא מסתכסכים אתו. בחברה הנוכחית שבה אני מועסק קצין הרכב חייב לי כל כך הרבה טובות שלא נראה לי שתלונות כאלה בכלל מעניינות אותו"....

:roll:.....

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז אני עכשיו פותח בקמפיין חיים הכט אישי. תומר הכט.

אתה גדול אתה...

ח"ח!!

 

עשיתי גם משהו כזה, מיניוואן שכמעט הוריד אותי ועוד חבר (אופנוען חולה אבל נסענו רגוע יחסית דווקא באותה סיטואצייה)... התקשרנו למדבקת ה "איך אני נוהג"...

וסיפרנו להם שמדובר בנהג מעולה ומדהים שלוקח סיבובים עם הוואן על 170 קמ"ש באמצע בין שתי נתיבים בחוצה שומרון... וצריך לשלוח אותו לנורבורגרינג כי הוא כישרון מבוזבז :lol:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עוד לא הצלחתי להבין אם השרשור הזה מונע מהפורום להתקדם הלאה או שמה הפורום הוא זה שמונע מהשרשור להתפתח לישות משל עצמו :loco:
תשאל את פותח השירשור הזה

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר תומRRR...

 

מכאן http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3252059,00.html

אנו למדים על מעל 60% משוק הרכב כרכב ליסינג.

לפני שנתיים הוערך מערך ההייטק הישראלי כ-5%, אני מניח שהיום קצת יותר

פועל יוצא - לא כל רכב עם מדבקה צבעונית וכיתוב אלבר/ניוקופל/וואט-אבר הוא רכב הייטק

יותר מכך - הטלת רפש בשני שליש משוק הרכב

 

על כל 2 נהגי ליסינג משתוללים מספיק נהג אחד של רכב פרטי שמשתולל כדי לפסול את כל הטענות שהעלתה כשייכות למגזר הספציפי. ויש יותר מאחד כזה.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון להגיב על כל מה שנאמר פה, רוב הדברים נכונים, חלק סתם מתלהמים. עברתי מצד אחד של המתרס לצד אחר (ממיאטה לפוקוס-ליסינג, בהזדמנות אעדכן את התמונה בצד).

 

העניין הוא שפתאום נפל לי האסימון שמי שחתום על הכתבה שבהמשך בדה מרקר, הוא תומר שפתח פה את השרשור.

קראתי אתמול את הכתבה במהדורה המודפסת של דה מרקר (והייתה בה גם תמונה של פוקוס בג'ימיקאנה) ומה שהפריע לי זו הביקורת על זה שרכבי ליסינג משתתפים בתחרויות שליטה.

הייתי בטוח שמדובר בכתב מרובע שחושב שג'ימיקאנות הן הסכנה שעלולה להביא להכחדת המין האנושי.

כשאני מבין שתומר כתב את זה אני מתפלא.

מה הבעיה פה? עלות הצמיגים לחברת הליסינג?

האם לא כדאי דווקא לעודד השתתפות בתחרויות כאלה, כדי שהחבר'ה יוציאו אגרסיות שם ויגיעו לכביש רגועים ומיומנים יותר, כדי שלא תקרה התופעה שתומר כתב עליה?

**********

הכתבה:

תחקיר TheMarker: אחת מכל ארבע מכוניות של חברות ההיי-טק הגדולות מעורבת בתאונה כך עולה מנתונים שפירסם פורום חברות ההיי-טק; עובדים בחברות היי-טק משתמשים במכוניותיהם הצמודות במרוצי מכוניות מאולתרים; הגורם העיקרי לריבוי התאונות: זלזול במכוניות שאינן בבעלותם 08:22 | 16.5.2006 שחר הזלקורן

מאת שחר הזלקורן ותומר הדר

 

 

כרבע מהמכוניות של חברות ההיי-טק הגדולות בישראל מעורבות בכל שנה בתאונת דרכים - כך עולה מנתונים שפירסם פורום חברות ההיי-טק. רוב התאונות הן כאלה שנגרם בהן נזק בלבד ולא היו בהן נפגעים - אך מצד שני, בפורום חברות ההיי-טק מגדירים כתאונה רק אירוע שהתרחש כשהנהג היה במכונית. כלומר, לא מדובר בסתם שריטה או תלישת מראה בחניה.

 

פורום חברות ההיי-טק, שהוקם לפני שנתיים במטרה לצמצם את היקף תאונות הדרכים, מורכב מקציני בטיחות ומנהלי תחבורה שאחראים על ציי רכב בהיקף כולל של כ-25 אלף מכוניות. הפורום כולל כ-25 חברות, בהן ECI, מטריקס, מל"מ, קומברס, טבע, אמדוקס וסלקום. חברות הפורום מודאגות מהיקף תאונות הדרכים ולכן החליטו לשכור את שירותיו של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים במסלול האקדמי במכללה למינהל. המכון, בהנהלת ד"ר טובה רוזנבלום, יחל בחודש הבא במחקר שנועד למצוא את הסיבות לתאונות בקרב נהגים בחברות היי-טק ואת המאפיינים שלהן. המחקר, הראשון מסוגו בישראל, יימשך כחצי שנה.

 

נועם קום, מנהל פורום חברות ההיי-טק, הוא מנהל תחום הרכב בחברת מטריקס. לדבריו, "ציבור הנהגים שלנו עושה הכל תוך כדי נהיגה: מדבר בטלפון, נותן פתרונות ללקוחות, עובד בלחץ. יש לזה השלכות. האנשים יוצאים מהעבודה אחרי שעות ארוכות מול המחשב, אחרי שהפעילו רק את הראש ולא את הגוף - וגם זה לא תורם לבטיחות".

 

 

הכביש ריק, לא תיתן גז?

 

 

"כבר כיום, עוד לפני שהתחלנו בביצוע המחקר, אנחנו יודעים שאחד הגורמים הבולטים לתאונות הוא עייפות", אומרת ד"ר רוזנבלום. "זה לא סוד שבהיי-טק עובדים קשה מאוד. לא צריך יותר מעשירית שנייה של איבוד ריכוז על הכביש כדי שהעייפות תשתלט - וזהו".

 

ford_focus1.jpg

 

העובדה שעובדי ההיי-טק נוהגים במכוניות שאינן נמצאות בבעלותם הפרטית מחריפה בחלק מהמקרים את המצב. "יש בהחלט הרגשה כזאת, שייתכן שיש זלזול במכוניות מליסינג", אומרת ד"ר רוזנבלום. "כדי לבדוק את זה ניקח במחקר שלנו קבוצת ביקורת של נהגים בעלי מכוניות פרטיות".

 

א', מנהל צי רכב בחברת היי-טק המחזיקה בכ-100 מכוניות: "לא שמעתי עובד שבא ואומר לי 'הייתי מטושטש ואיבדתי שליטה על ההגה'. ישיבה ממושכת מול המחשב היא רק תירוץ. זה הכל תוצאה של זלזול במכונית. מה שבא בקלות - הולך בקלות. יש לי עובד חדש, שקיבל מכונית חדשה לפני שבוע - ומאז הספיק לעשות יותר מ-1,000 ק"מ וגם דיווח לי על פגיעה קלה ברכב של שכן".

 

"כשיש לך מכונית בלי עלויות תיקונים ואתה לא צריך לדאוג לה, אתה יכול ללחוץ על הגז עד הסוף", אומר י', עובד בחברת היי-טק (השמות המלאים שמורים במערכת). ש', העובד גם הוא בחברת היי-טק גדולה, מסכים אתו: "אחרי 12 שעות מול מחשב, אתה יוצא מהמשרד בשעה 11 בלילה והכבישים ריקים. לא תלחץ על הגז ותתאוורר עד שתגיע הביתה?"

 

ואולם לא רק העובדים עצמם גורמים לתאונות, אלא גם בני משפחותיהם, שרוב חברות ההיי-טק מתירות להם לנהוג במכוניות הצמודות. לדברי קום, ב-25% מכלל התאונות בחברת מטריקס מעורבים בני עובדים. כשבוחנים את סטטיסטיקת התאונות עם נפגעים במטריקס, מגלים נתון חמור עוד יותר: ב-75% מהן מעורבים בני עובדים.

 

בניסיון להילחם בתופעה תחל השבוע מטריקס לערוך לעובדיה ובני משפחותיהם סדנאות נהיגה בטיחותית, שיכללו לימוד עיוני ותרגול מעשי. פעילות נוספת של החברה היא התקנת מערכת "קופסה ירוקה" של חברת דרייב דיאגנוסטיקס. המערכת מתחקה אחר סגנון הנהיגה באמצעות חיישנים שונים המותקנים במכונית ומשגרת את הנתונים ישירות לקצין הרכב האחראי. מטריקס התקינה את המערכת ב-2005 ב-21 מכוניות, ועד עתה אף אחת מהמכוניות האלה לא היתה מעורבת בתאונה. הנהגים שהיו תחת מעקב מיתנו את נהיגתם והוכחה לכך אפשר למצוא בנתוני צריכת הדלק של מכוניותיהם, שירדה ב-10%-8% ביחס למכוניות אחרות בחברה. לאור ההצלחה הזו תתקין מטריקס בחודשים הקרובים את המערכת בכמה עשרות מכוניות נוספות.

 

 

יד רוחצת יד

 

 

אחד האמצעים להקטנת מספר התאונות בציי רכב הוא מדבקה המפארת את הפגוש האחורי של המכוניות, שנושאת את הכיתוב "אם רכב זה אינו נוסע כחוק התקשר אלינו" (וכאן מופיע מספר הטלפון של החברה). מדובר למעשה בהזמנה להלשין על התנהגות חריגה של הנהג. השימוש במדבקה נהפך לפני כשנה לנוהל של משרד התחבורה, "נוהל 6". נוהל זה תקף רק לחברות המחזיקות בקצין רכב, ואולם ישנן חברות מובילות שמסרבות ליישם אותו בתואנה שהוא אינו מחייב מבחינה חוקית.

 

mazda3.jpg

 

האם השימוש במדבקות מוכיח את עצמו? תלוי את מי שואלים. איתי אלון, מנכ"ל חברת אלטרנתיבי - יוצרים תרבות נהיגה, חברה המתמחה בהדרכת נהיגה בטיחותית לציי רכב: "זה רעיון פנטסטי, אבל הביצוע הוא ישראלי, שלומיאלי טיפוסי. מצד אחד, אנשים ששמו מדבקה מדווחים כי היא נותנת תחושה של אחריות ואיזשהו חשש מביקורת. אפשר לקרוא לזה אח גדול שיכול לדווח עליך - וזה לא בהכרח משהו רע. מצד שני נראה שמשרד התחבורה רצה לצאת ידי חובה - הכיתוב 'איך אני נוהג' מתפרש על 80% מהמדבקה, ומספר הטלפון על 3% מהגודל. עכשיו לך תקרא את הספרות הזעירות האלה תוך כדי נהיגה".

 

חברת מטריקס מחזיקה בצי של 1,300 מכוניות ובמשך השנה החולפת התקבלו כ-80 דיווחים על נהגים. "יש הרבה דיווחים שהם בגדר משחקי כבוד וקטנוניות אבל יש גם דיווחים אמיתיים ומועילים", אומר קום. עם זאת, הוא מציין ש"החברה לא הגיעה עד היום למצב שבו נאלצה לנקוט סנקציות כנגד נהג, אלא לכל היותר קיימה שיחות בירור".

 

דורון רגב, מנכ"ל משותף בחברת תנועה-נט, המפעילה מוקד לדיווחים על נהגים, סבור כי מדובר בפתרון פשוט וזול שיכול להביא לצמצום ניכר במספר תאונות הדרכים. לדבריו, "בצי הרכב של אחד מלקוחותינו השגנו ירידה של 47% במספר תאונות הדרכים בשנת העבודה הראשונה וירידה של 30% במספר דו"חות התנועה. אבל אני יודע שיש לא מעט קציני בטיחות שלא רוצים להתעסק או להתנגח - הם לא רוצים לשמש מחנכים לעובדים או למנהלים".

 

"הכל מתנהל לפי קומבינות, יד רוחצת יד", טוען א', עובד היי-טק. "קצין הרכב מעדיף לא להסתכסך עם אף אחד - והעובדים לא מסתכסכים אתו. בחברה הנוכחית שבה אני מועסק קצין הרכב חייב לי כל כך הרבה טובות שלא נראה לי שתלונות כאלה בכלל מעניינות אותו".

 

 

"המכוניות בידיים טובות"

 

 

תגובת יו"ר סקציית ליסינג באיגוד לשכות המסחר, רזי גאוני: "אנחנו לא מכירים תופעה כזו או נתונים כאלה. ההיפך הוא הנכון. רכבי הליסינג נשמרים טוב יותר ממכוניות פרטיות. אחת הסיבות שבגללן חברות היי-טק מקבלות מחיר אטרקטיווי היא שאנחנו יודעים שכלי הרכב נמסר לידיים טובות והוא יימכר בקלות כמשומש".

 

מנכ"ל אלבר, איציק תורג'מן: "אחוז המעורבות בתאונות של המכוניות בציי הרכב של אלבר נמוך יותר מזה של מכוניות בבעלות פרטית. הנוהגים במכוניות ליסינג מתייחסים אליהן כאל שלהם בגלל שזה רכב צמוד והם נדרשים לשלם על כל נזק".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מזמן שמתי לב שהמכונית הכי משתוללת והכי "עסוקה בחיפושי עקיפות" היא מאזדה 3. בהתחלה חשבתי שמדובר בנהגי הייטק, אחר כך נזכרתי שמאזדה 3 היא המכונית הכי נפוצה בארץ, ולכן כנראה המראה של מאזדה 3 "חותכת/בולמת/מאיצה/עוקפת וחוזר חלילה" הוא נפוץ כלכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. המכונית הכי נמכרת בארץ.

אבל לפני שאתה שולל את הקשר בין מאזדה 3 לרכבי ליסינג כדאי שתדע שלמרות שלא קל למצוא סטטיסטיקה מדוייקת של מכירות לליסינג מצאתי את המספר הבא:

87% ממכירות מאזדה 3 בארץ בינואר-אוקטובר 2005 הן מהדגם הספציפי ש"נתפר" ומיובא במיוחד לציי רכב (דגם אקטיב).

87% זה לא מעט. ממש לא מעט. אז קח בחשבון שכל מגמה שאתה מזהה בקרב בעלי מאזדה 3, היא מגמה המייצגת רובה ככולה רכבי ליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערת שוליים אחת:

 

נועם קום, אותו קצין רכב של חב' מטריקס - הינו אותו אחד החתום על אחד מהאי-מיילים המוגדרים כ-HOAX.

 

ראו בקישור המצורף :

http://info.org.il/irrelevant/item.php/114038238480107674

 

הושמט קטע על התקנת כ-300 מצלמות נייחות בכבישי הארץ.

 

כמובן שמדובר בשמועות בלבד , אין שום הצבת מצלמות חדשות (מדברים על זה כבר מעל 5 שנים, כרגע אין תקציב , וטוב שכך) - ואין שום מצלמת מהירות קבועה בכביש 6.

 

בהנחה שאכן אותו קצין רכב חתום על המכתב - אז די עצוב שבעל תפקיד כזה מרשה לעצמו להפיץ שמועות בלתי מבוססות. בעצם ,מה חדש ? מהיכרותי עם קציני רכב לא מעטים - לרובם אין מושג ברכב ובתחבורה...

 

 

ברגע שאותו בעל תפקיד מראה חוסר ידע בתחום - אני מרשה לעצמי לפקפק בכל מה שיגיד בנושאים דומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מזמן שמתי לב שהמכונית הכי משתוללת והכי "עסוקה בחיפושי עקיפות" היא מאזדה 3. בהתחלה חשבתי שמדובר בנהגי הייטק, אחר כך נזכרתי שמאזדה 3 היא המכונית הכי נפוצה בארץ, ולכן כנראה המראה של מאזדה 3 "חותכת/בולמת/מאיצה/עוקפת וחוזר חלילה" הוא נפוץ כלכך.

אני דווקא לא חושב ככה. האמת היא שראיתי הרבה נהגי טנדרים (כנו למשל רנו קנגו או סיטרואן ברלינגו) שמישתוללים, נצמדים וחותכים..

 

כנראה כל מי שיש לו טנדר הוא מופרע.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערת שוליים אחת:

 

נועם קום, אותו קצין רכב של חב' מטריקס - הינו אותו אחד החתום על אחד מהאי-מיילים המוגדרים כ-HOAX.

 

ראו בקישור המצורף :

http://info.org.il/irrelevant/item.php/114038238480107674

 

הושמט קטע על התקנת כ-300 מצלמות נייחות בכבישי הארץ.

 

כמובן שמדובר בשמועות בלבד , אין שום הצבת מצלמות חדשות (מדברים על זה כבר מעל 5 שנים, כרגע אין תקציב , וטוב שכך) - ואין שום מצלמת מהירות קבועה בכביש 6.

 

בהנחה שאכן אותו קצין רכב חתום על המכתב - אז די עצוב שבעל תפקיד כזה מרשה לעצמו להפיץ שמועות בלתי מבוססות. בעצם ,מה חדש ? מהיכרותי עם קציני רכב לא מעטים - לרובם אין מושג ברכב ובתחבורה...

 

 

ברגע שאותו בעל תפקיד מראה חוסר ידע בתחום - אני מרשה לעצמי לפקפק בכל מה שיגיד בנושאים דומים.

מישהי אצלי בחברה העבירה לכולם את המייל הזה, והבטיחה לנו שזה אמיתי כי היא קיבלה את המייל ממישהו שקיבל את המייל מקצין הרכב של החברה שלו.

הייתי צריך להסביר לה שזה שקצין רכב מעביר מייל לא אומר שזה נכון, הבאתי לה קישורים למקרים אחרים שהופצו בשוגג על ידי "בעלי סמכות" וצירפתי הוכחות על אי קיום 300 מצלמות ועל אי קיום מצלמות קבועות בכביש 6, וגם אחר כך היא עדיין הטילה בי ספק והאמינה שקצין הרכב ההוא יודע על מה הוא מדבר....

ignorance is bliss.... למי שלא אכפת לו לנסוע 90 קמ"ש כל היום....

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6555 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...