Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוי יצחק: אידיוט ?, נוכל ? או סתם לא פוגע ממטר ...


4Runner
שימו לב! השרשור הזה בן 6606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו מכם אי פעם קיבל ממנו טלפון אחרי שהוא מכר/קנה רכב?

 

ומה לגבי המכוניות היותר מענייניות - שנמכרות בכלל בלי פרסום בלוחות ?

בקיצור - המחירון הנ"ל רלוונטי כשאתה מחפש לאנטיס.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מישהו מכם אי פעם קיבל ממנו טלפון אחרי שהוא מכר/קנה רכב?

אי פעם שמעתם על מישהו שקיבל ממנו טלפון? מישהו שמע על מישהו ששמע על מישהו שקיבל ממנו טלפון?

אני מכיר בעל מגרש למשומשות, 40 שנה בעסק, מכר עשרות אלפי מכוניות. נחשו מה? לא קיבל ממנו טלפון אחד. ממש מעליב.

אם הוא באמת היה עורך סקרים טלפוניים, כנראה שהיינו שומעים עליהם.

אולי הוא מתקשר לחמתו לפעמים. נחמד מצידו.

חן, למיטב ידעתי הם אף פעם לא מזדהים. הם מתקשרים כקונים פוטנציאליים (וכן, קורה לא פעם ולא פעמיים שאתה מוכר רכב וגם אחרי שזה לא אקטואלי מבחינתך ממשיכים לזרום טלפונים עד שיורדת המודעה מהעיתון... ולא חסר סקרנים כאלה ואחרים שרוצים לדעת באיזה מחיר נמכר הרכב - לך תדע מי מהם באמת קונה פוטנציאלי ומי מתקשר מטעם משרדו של לוי יצחק).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל האמת היא שהבעייה היא לא רק בו אלא בציבור שמשתמש במחירון שלו. וזה קורה בגלל הציבור:

 

זוכרים פעם לפני הרבה שנים, לא היה חוק שחייב חנויות לציין מחירים על מוצרים בתוצגה. למה חוקקו את החוק הזה? מכיוון שכאשר מחירי מוצרים הם זמינים וגלויים ומוצגים בצורה נוחה אחד ליד השני, ניתן להשוות ביניהם בקלות. זה תנאי הבסיס לשוק משוכלל בו המחיר נקבע ע"י הצורך בשוק ולא ע"י גחמות המוכר.

 

עכשיו תפתחו לוח רכב ממוצע בעיתון. כמה אנשים שמים מחיר במודעה? בודדים. בגלל זה לוי יצחק מנצח. תסתכלו על מודעות כאלו בעיתונים בחו"ל. כולם שמים מחיר. במקומות כאלו, כשאתה רוצה לדעת כמה עולה אוטו, אתה לא פותח מחירון, אתה פותח עיתון ורואה כמה אנשים דורשים. זה "מחיר שוק". המחיר הנמוך ביותר הנדרש בשוק עבור סחורה נתונה.

 

היפה בעניין הוא, שגם אצלנו, בזמן האחרון, עם המעבר לפרסום בלוחות אינטרנט, רואים יותר מיותר מחירים. כשכולם ישימו מחיר, ולא יכתבו "מחירון", לוי יצחק ימות.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלדעתי באמת מגוכח בכל עניין "סקרי השוק" הוא שאנחנו תקועים בתוך מעין מעגל אין סופי.

תסכימו איתי שמחירון לוי יצחק המהולל הפך כבר מזמן למחירון הסטנדרטי של רוב מוחץ של הרכבים בארץ. גם אם יש בודדים שחורגים ממחיר המחירון, המחירון מהווה את נקודת הפתיחה למשא ומתן או לחשיבה העצמאית. כלומר אם אדם מסויים החליט שהרכב שלו שווה יותר מכל רכב זהה עקב פרמטרים Y X ו Z הוא יחשב את המחיר המבוקש לפי מתכונת של ____ מעל המחירון.

מה שאני בעצם מנסה להגיד זה שגם אם הם באמת עושים סקרי שוק, הרי הם גם אלה שקובעים את מחירי השוק. מן הסתם הסקרים תמיד יתאמו את המחירון, אם המחיר המבוקש הוא לפי המחירון... גם אם יש כמה אנשים שמבקשים מעל וכמה שמתפשרים על מתחת, הרי שהממוצע ישאף למחיר המחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שחברות הביטוח מפצות לפי המחירון שלו במקרה של אובדן רכב.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו מוכן להגיד לי איך הולך עניין המחירון בארצות הברית\אירופה?

מה נהוג שם?

 

זאת כבר הפעם השנייה שאתה שואל. אם היית קורא את השרשור מתחילתו היית רואה שכבר נתתי לינק לאתר (שגם אתה מכיר) שמתעסק במחירי רכב בבריטניה.

 

והנה דוגמה לאתר שבודק שווי עסקאות בפועל:

 

http://www.theautochannel.com/search/prices.html

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו שלא הבנתי.

אם קביעת המחיר של הרכב במחירון של "קרקס לוי" נקבעת עפ"י סקרים (לטענתו)אזי רכבים שנהנים מאמינות (יפנומטיות)מקבלים מחיר ויציבות לאורך זמן ואילו שאר ה"לא אמינות" מקבלים בבקס(כלום)איך מייצרים מחירון לרכב אשר יש לו שנתונים יותר בעייתיים?ואיך מתקנים מחירון של רכב שבעבר היה בעייתי והיום מוצלח ואמין?

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת כבר הפעם השנייה שאתה שואל. אם היית קורא את השרשור מתחילתו היית רואה שכבר נתתי לינק לאתר (שגם אתה מכיר) שמתעסק במחירי רכב בבריטניה.

 

והנה דוגמה לאתר שבודק שווי עסקאות בפועל:

 

http://www.theautochannel.com/search/prices.html

 

רוני

מוזר, עברתי על כל השירשור ואיכשהו לא ראיתי את ההודעה שלך.

 

 

המחירונים האלה נראים כמו MOTOCAR בארץ... כלומר, אומנם יש מחירון - מי אמר שהוא תקף? שעל פיו באמת נמכרים מכוניות ועל פיו משתמשות חברות הביטוח?

ברור לי שיש להם אתרים עם מחירונים, בדיוק כמו בארץ.

הכוונה שלי הייתה מה נהוג שם לעשות בשביל לעשות מחירון כמו שצריך, מהי השיטה שלהם (מישהו צריך לגלות לנו את אמריקה בנושא הזה...:smile: ).

 

אחי הגדול מתכנן טיול גדול לארצות הברית, לנסוע מחוף לחוף.

הוא וחבריו מתכננים בשביל הטיול לרכוש רכב בחוף אחד בכמה אלפי דולרים, נניח 6K$ (אפשר לרכוש איזה אוודי A4 חדישה במחיר הזה) ולמכור אותה בחוף השני אחרי כמה חודשים.

הדבר המצחיק זה שהם נכנסו לכמה סוכנויות של טרייד אין באינטרנט בכמה מדינות וההבדלים בין מחירי המכוניות היו פשוט עצומים. שני רכבים זהים בשתי מדינות שונות - במדינה אחת הרכב שני שנתונים נמוך יותר - והמחיר זהה. כמובן שיכול להיות פגיעת שאסי וכו', אבל על פניו דבר זה קורה בהרבה סוגי רכבים שם.

זה פשוט נשמע אנרכיה לפי הסיפורים של חברים שחזרו משם מחופשה ארוכה, ולא פחות אנרכיה כשמסתכלים על המחירים באינטרנט...

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(זהירות. הודעה ארוכה :type: )

 

המחירון של לוי יצחק זוכה להצלחה כה גדולה בישראל משתי סיבות:

 

1. מיסוי אדיר על מכוניות חדשות - גורם להתייחס למכונית כאל "השקעה" במקום להתייחס אליה כאל כל מוצר צריכה אחר.

2. המנטליות הישראלית בה הפחד הגדול ביותר הוא "לא לצאת פראייר". מכיוון שלרוב הקונים\מוכרים אין שמץ של מושג כיצד להעריך את שוויה של מכונית משומשת, בא מר לוי (או יצחק) ופותר להם את הדילמה.

 

אלא שיש שתי בעיות בפתרון שמציע לוי יצחק:

ראשית, כאמור, לא ברור אם המחירון משקף את מה שקורה בשוק או מכתיב אותו.

 

שנית, שוק המכוניות המשומשות בישראל הופך במהירות משוק של מוכרים פרטיים לגוף של מוכרים מוסדיים. היום, 70% מכלל המכוניות החדשות נרכשות על ידי חברות ליסינג. אם מסתכלים על קבוצות מיסוי 1,2, המספר הנכון 80% ויותר.

 

כשמר ישראלי מחפש לו משפחתית משומשת בת שלוש, הסיכוי שלו למצוא אותה מחוץ למגרש מכירות של אלדן (\ניו קופל\אויס וכו') קטן והולך.

הלקוח הפרטי מוצא עצמו לכוד בין שלושה "מונופולים" :

 

1. היבואן שקובע מחיר מופקע למכונית חדשה, כדי שיוכל לתת הנחה אדירה לחברת הליסינג.

 

2. לוי יצחק, שמשתף פעולה עם היבואן (ועם חברות הליסינג), וקובע שמחירה של מאזדה 3 חדשה הוא 122,000 ש"ח, למרות שידוע לו היטב שיש לקוחות רבים (אלדן\ניו קופל\אויס וכו') שקונים אותה בהנחה של (בערך) 20,000 ש"ח. אילו הוא היה מעוניין באמת לשקף את מה שקורה בשוק - הוא היה צריך לכתוב שמאזדה 3 משנת 2006 שווה 105,000 ש"ח.

 

צעד כזה היה (לכאורה) הגיוני משתי סיבות:

 

ראשית, כי 105,000 ש"ח זה באמת המחיר שמשלמת חברת הליסינג עבורה ...

שנית, מכיוון שאם אלפי מכונית מאזדה 3 ויונדאי גטס נרכשות מדי שנה, סביר להניח שההיצע שלהן עולה על הביקוש. לראיה - מגרשי מכירות הליסינג שעמוסים במאות מכוניות מהדגמים האלה.

וכידוע, עודף היצע = ירידת מחירים.

 

אבל כל זה לא קורה, כמובן. ולמה ? בגלל חברות הליסינג.

 

3. חברות הליסינג. המחירון הלאומי חוסך להן את הצורך להציע את המכוניות שלהן במחירים אטרקטיביים. "אנחנו מוכרים במחיר מחירון", מסבירים ללקוחות, ולא מספרים להן שאותו מחירון לא משקף כלום, מלבד את השילוש יבואן\מחירון\חברת ליסינג, שנועד "לעשות קופה" על אותו אזרח קטן.

 

אם את פותח השרשור מטרידה ירידה של 4000 ש"ח בשווי המכונית שלו, תארו לכם מה היא עושה לאנשי הכספים של חברת ליסינג.

 

נגיד שבצי הרכב של אלדן יש 10,000 מכוניות מאזדה 3. ונגיד שאלדן צופה בדוחותיה שהיא תמכור אותן בבוא היום ב 80,000 ש"ח היחידה. זה אומר שצי דגמי מאזדה 3 בבעלות אלדן שווה 800 מיליון ש"ח...

זה הרבה כסף, שאלדן לוותה מהבנקים, ושיעבדה את הרכבים הללו כנגדו.

 

אם לוי יצחק יוריד פתאום את שוויה של אותה מאזדה ל 75,000 ש"ח, שווי צי הרכב של אלדן יקטן באותו רגע ב 50 מליון ש"ח...

 

* לאלדן (או אויס, או ניו קופל, או אופרייט ליס) יש אינטרס עליון שזה לא יקרה.

* גם ליבואן של מאזדה (או יונדאי, או רנו) יש אינטרס עליון שזה לא יקרה.

* גם לבנקים יש אינטרס גדול שזה לא יקרה.

* וגם למשרדו של לוי יצחק אין אינטרס שזה יקרה. רק זה חסר לו. שחברות המחזיקות בידיהן כמות אדירה כל כך של רכבים תצאנה בקמפיין מתוקשר לפיו "המחירון של לוי יצחק מפוברק ולא משקף כלום".

 

למר ישראלי דווקא יש אינטרס גדול מאוד שזה יקרה, אבל את מר ישראלי גופי הענק הללו לא סופרים ממטר...

 

אבל הטענה שלי אינה רק כלפי תמחור הדגמים שנרכשים על ידי חברות הליסינג.

להלן דוגמה נוספת שממחישה את האבסורד במחירון "לוי יצחק":

קחו לדוגמה סיטרואן קסנטיה 2.0. מכונית לא סחירה במיוחד, שמחירה במחירון אמור להיות שיקוף של מה שקורה איתה בשוק.

 

1999 - 37,000 ש"ח.

1998 - 30,000 ש"ח.

 

מה שאומר לנו לוי יצחק זה שאם עומדות מולנו שתי מכוניות זהות (מלבד השנתון), אותו קילומטרז', מצב חיצוני, מצב מכני, ידיים וכו', עדיין שווה לנו לשלם עבור "החדשה יותר" עוד 7000 ש"ח.

 

בואו נחשוב רגע בהגיון (למרות שאת שוק הרכב הישראלי מנהיג כל דבר חוץ מהגיון)...

בהנחה שהמכוניות זהות בכל אספקט אחר, יהיה שווה לי לשלם 7000 ש"ח יותר על המכונית החדשה רק אם ידוע לי בוודאות שתחזוקת הישנה תעלה לי 7000 ש"ח יותר לאורך חייה, נכון ?

 

אבל מכיוון שמדובר במכוניות בנות 7 ו 8 שנים בהתאמה, אין שום דרך (מלבד, אולי, תיקשור עם חייזרים) לקבוע מי מהשתיים תהיה "אמינה" יותר. ההגיון, אם כך, אומר שמכוניות בגיל כזה אמורות להיות מוצעות במחיר (פלוס\מינוס) זהה, בלי קשר לשנת היצור שממילא אינה רלוונטית אחרי מספר שנים כזה.

הפרמטרים היחידים שצריכים לעניין הם מצב מכני, אבזור וכיוב, וכך באמת נקבע מחירן של משומשות בחו"ל.

 

אבל שוב. אם לוי יצחק יכתוב כזה דבר במחירון, הוא ישמוט את הקרקע מתחת לתנ"ך שלו...

 

ועם ישראל, שכה חשוב לו "לא לצאת פראייר" פותח מחירון, הוגה בו יומם וליל, משלם סכום מופרך עבור מכונית משומשת, וממלמל לעצמו: "הורדתי את המוכר ב 1000 ש"ח מהמחירון. לא יצאתי פראייר ! :twisted: "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - כבוד לארנון על תגובה איכותית ביותר.

 

אני רק אתן דוגמה למידע שמקבלים בבריטניה למשל, ביחס למה שהולך בארץ. כאן לוי יצחק זורק מחיר לדגם מסוים לשנה מסוימת, מוסיף בקטן "10%- אם זה מליסינג, 4.5%- אם הק"מ מעל 60 אלף, 3%- אם היד גבוהה משלישית ו- 7%+ אם יש חבילת קומפורטליין", ושלום על ישראל.

 

אתרים כמו פארקרס הבריטי, ונעזוב לרגע את העובדה שהם באמת מבצעים בדיקות מקיפות של עסקאות מכירה, ובטח שלא רק כמה טלפונים למספרים מלוחות המודעות בעיתונים, נותנים לקונה הממוצע מידע מקיף מאוד על המכונית שהוא רוצה לרכוש.

 

נתחיל בכך ששם הגיל של מכונית מאופיין על פי בסיס חצי שנתי. מכוניות שעולות על הכביש ממרץ ועד ספטמבר מקבלות תווית אחת ואלו שעולות מספטמבר עד מרץ מקבלות תווית אחרת (נניח השנה - 56 ו-16). כך מקבלים בעצם שלושה מחירים שונים בכל שנה - נגיד ל-2003 מקבלים 52, 03, ו-53, כתלות במתי המכונית עלתה על הכביש (האמת שזה שיטה חדשה שהחלה מתחילת שנות האלפיים, לפני זה השתמשו באותיות במקום מספרים וזה היה מחולק ל-2). כך במקום "שנת 2003" תקבל שלוש אפשרויות שונות ולכל אחת מחיר שונה. בנוסף, בפארקרס תקבל את מחיר המכונית כחדשה (לצורך השוואה), את שווי הרכב אצל סוחר רכב פרטי ואצל הטרייד אין של היצרן (שני מחירים שונים), את שווי הרכב אצל מוכר פרטי (גם זה בשני מחירים שונים - למצב טוב ולמצב רע), וכן מחיר למכירה בחלקים (דומה לליסינג). אפשר כמובן גם לבדוק לפי קילומטראז' ותוספות. שם, ד"א, הקנייה מסוחר היא יקרה יותר...

 

בכל מקרה, השוק כאן חולה, חולה מאוד. במיוחד אם נותנים לתואם מינה צמח (שאפילו את העבודה שלו לא עושה כמו שצריך, ומונע מלחצים של גורמים גדולים בהרבה ממנו) לשלוט על מיליוני בעלי מכוניות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוי יצחק $#%^% ואני לא אומר את זה רק בגלל שהמחירון של הקליאו כל הזמן יורד ויורד (בעצם נראה לי שכן).

אבל דבר נוסף... מישהו שם לב שה-TT עלתה ב-8,000 שקלים במחירון??

מישהו יודע למה? מכיוון שהחדשה עולה המון וצריך לייצב את המחיר(מישהו קיבל מעטפה :roll: )

 

*** עריכה - נמחקו קללות מההודעה. אם קשה לך לשמור על שפה נקיה בדיון, עדיף שלא תגיב בכלל. הסיבה היחידה שהשארתי את ההודעה שלך היא שמישהו טרח וענה לך. רז ***

Power is nothing without control

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לא יצאה TT חדשה.. על מה אתה מדבר.. ? :?

מצד שני.. יש את אותו מצב במיאטה..

הגיוני שמודל 2005 עולה 154 אלף שקל? חדש הוא עלה 160..

איך זה שבשנה וחצי (כמעט שנתיים) הוא ירד רק ב6 אלף שקל?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לפי מה שידוע לי שב"מועדון הרודסטרים" לא מפסיקים לבכות שמיאטה בת שנתיים-שלוש עולה

ע"פ המחירון עולה100 אלף, כשחדשה עולה עוד 60...ובשל כך בעלי מיאטה מעדיפים או לא למכור

אלא אם מציעים להם מעל המחירון, או להשאר עם הרכבים...

1.8T 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא יודע......אם מחירון של פולקסווגן גולף שנת 1997 מנוע 1600 שזה MK3. עולה קרוב ל40K,

אז דגם ונטו של פולקסווגן, שזה "גולף סדן"... שהגיע לפני בורה... המחירון שלו הוא 23K !!.

 

אז קנינו רכב עם 87 אלף קילומטר יש שניה.... מסבא לבן שלו, רכב שמור... וקנינו אותו ב21K.

 

שאם היה רשום על האוטו גולף הוא היה עולה בעוד 15K לפחות.

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...