Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לטובת החברים שלא יכולים להגיע להרצאה


yonit
שימו לב! השרשור הזה בן 6960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם יש אפשרות שסיכום ההרצאה שאמורה להתקיים היום יתפרסם באבטומוביל הקרוב?

הנושא מאד מעניין אותי אך לצערי לא אוכל להגיע. והייתי שמח מאד שכחבר מועדון אוכל גם לקבל את האינפורמציה הכתובה ובע"פ שתועבר שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או את זה כבר קראתי ולא פעם אחת! אבל הכוונה שלי הייתה יותר בכיוון של ההרצאה היום. אני חושב שיש להתחשב קצת יותר בחברים שלא גרים בת"א.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני אהיה שם היום, אני מבטיח להעביר את הבקשה ל"רשויות המוסמכות".

קח רק בחשבון שיכול להיות שניסים בוכניק הכין לו ראשי פרקים על נייר כתוב, ואם רוצים להפיץ את החומר לחברים, צריך להקליד ולערוך אותו. יש לו בוודאי גם הרבה ידע מה"ראש" ולא בטוח שיהיה שם מישהו עם כשרון לקצרנות שיוכל לתעד את הכל. בכל מקרה, כפי שהבטחתי - אני אעלה את הבקשה בפני נחום קדמיאל.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני אהיה שם היום, אני מבטיח להעביר את הבקשה ל"רשויות המוסמכות".

קח רק בחשבון שיכול להיות שניסים בוכניק הכין לו ראשי פרקים על נייר כתוב, ואם רוצים להפיץ את החומר לחברים, צריך להקליד ולערוך אותו. יש לו בוודאי גם הרבה ידע מה"ראש" ולא בטוח שיהיה שם מישהו עם כשרון לקצרנות שיוכל לתעד את הכל. בכל מקרה, כפי שהבטחתי - אני אעלה את הבקשה בפני נחום קדמיאל.

 

בברכה,

 

קובי

ניסים מספר על הכל מהראש....

ההרצאה שהוא מעביר היום היא ההרצאה שבניתי איתו לפני כשנתיים לטובת קלאסיק-קאר ומאז הועברה מספר פעמים כהרצאה בתשלום במסגרת קלאסיק-קאר...

 

ביקשתי מניסים להעביר את ההרצאה ללא תשלום למועדון החמש והוא נענה בשמחה רבה.

 

בעקבותיו, יהיו עוד הרצאות שונות בנושאים שונים כגון הרצאה בנושא פחחות ושיפוץ רכב מפי אבי שפייזמן, אשר נענה גם הוא לבקשתי להרצות למועדון החמש וכן עוד בעלי מקצוע בתחומים שונים, אשר יעבירו הרצאות לחברי מועדון החמש הרשומים.

 

תהנו ואל תשכחו להביא כלי-כתיבה ;-)

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההרצאה שהוא מעביר היום היא ההרצאה שבניתי איתו לפני כשנתיים לטובת קלאסיק-קאר ומאז הועברה מספר פעמים כהרצאה בתשלום במסגרת קלאסיק-קאר...

 

 

תהנו ואל תשכחו להביא כלי-כתיבה ;-)

ליאור.

מה, יהיה בסוף מבחן???

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היו הרצאות גם בצפון ההיתי מצטרף למועדון

אתה בהחלט צודק, הכל שאלה של ביקוש, אם יהיה מספר מספיק גדול בשביל לקיים הרצאה בצפון לחברי המועדון שם, אני מבטיח לך לדאוג לזה אישית.

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה יש עוד מתעניין צפוני....

 

יש לא מעט חברי מועדון בצפון,יש לא מעט מתענינים בחברות במועדון מאזור הצפון,יש מפגש צפוני ויהיה נכון לאפשר לצפוניים להנות מכל מה שנהנים החברים במרכז.

 

דמי החבר,כך אני מבין,שווים בכל רחבי הארץ....

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בהרצאה. כמו שצפיתי, ניסים "יורה" הכל מהראש, וחוץ מלהקליט אותו, אין שום אפשרות מעשית לארגן ולתעד את החומר לצורך הפצה. יחד עם זאת, ולמרות שנהניתי מעצם המפגש, רוב המידע שהוא סיפק הופיע כבר בצורה מסודרת ב"יומן הייבוא" המפורסם של נמרוד רחמימוב. ניסים הוסיף בעיקר "סיפורי צבע" על התהליך, ועוד קצת "טיפים" קטנים.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היו הרצאות גם בצפון ההיתי מצטרף למועדון

לא רציני, ולא לעניין.

 

ממש בלתי אפשרי שהחברות במועדון של כל פרט תהיה אם ימלאו רצון כזה או אחר שלו.

להערכתי (ולתקוותי) סתם התבדחת.

 

ועדיין אין זה אומר שלא צריך לקיים פעילויות שאינן באיזור המרכז. יש לדעתי צורך לזוז מידי פעם צפונה ודרומה, ואפילו רק "לאמצע" הדרך, ולהראות בכך רצון טוב של שיתוף והתחשבות בכלל החברים.

 

אך מאידך צריך גם לזכור שהאירועים מתקיימים על פי אפשרויות המארגנים, אשר להערכתי נמצאים ברובם המוחלט באיזור המרכז, אי לכך יש להם את הקשרים (לארגן מקום להרצאה למשל) באיזור שלהם ולא בצומת קסטינה לדוגמא.

 

ניתנת גם האפשרות של החברים (להבדיל מהוועד) ליזום ולעזור באירגון, ואם יארגן מישהו שלא מאיזור המרכז מפגש באזור מגוריו - אני בטוח שתתקיים שם פעילות.

 

 

ולעצם ההרצאה:

 

התכנסנו בערך בשעה שנקבעה, המארגנים התמידיים (אלו שאנו רגילים לבוא אליהם בטענות . . .) סחבו איתם גם אוכל ושתיה וערכו שולחן (וגם פינו לאחר האירוע . . .).

לאחר שהשתמשנו במזנון המאולתר והחביב נכנסנו לאולם 103, היו כ-40 נוכחים, ניסים בוחניק הסביר ותיאר פרטים שונים וחשובים הקשורים בייבוא רכב, חלק מהקהל השתתף בשאלות וחברים הביאו דוגמאות מנסיונם, והכל היה ברוח טובה, בהומור, ולעיתים נדמה שנקלענו לערב של סטנד אפ. . .

 

תודה לניסים ולצוות המארגן.

 

מצורפות תמונות מההרצאה.

 

בברכה - אבי.

Copy of DSCN2912.JPG

Copy of DSCN2916.JPG

Copy of DSCN2917.JPG

Copy of DSCN2918.JPG

Copy of DSCN2921.JPG

Copy of DSCN2923.JPG

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבוא רכב אספנות.

 

אותה הפרוצדורה למכוניות ואופנועים.

 

מושגים להבהרה.

טיטל: רשיון רכב אמריקאי (גם האירופאי נקרא טיטל בארץ). הטיטל כולל מספר שלדה ופרטים טכנים חיונים נוספים (הטיטל אינו כולל מספר מנוע).

טופס מ.ב: טופס לרישום ראשוני של רכב שהגיע מחו"ל. (יש שני סוגים אחד לכניסת רכב תייר לארץ, ואחד לכניסת רכב מיובא).

לכל המלצה יש להתיחס כחובה.

 

איתור רכב.

באתרי האינטרנט השונים למכירת רכב, e-bay לדוגמא. עיתונות, ואיתור פיזי.

אם יש ספק, (וגם מומלץ בלי קשר), יש אנשים שאפשר לשכור כדי שיבדקו את הרכב. או לשלוח מכר שסומכים עליו ולבקש מהם שיצלמו את הרכב וישלחו לכם.

יש להיזהר מכלי רכב זולים.

היו נסיונות ומקרי מרמה בקניה באינטרנט, לדברי ניסים בוחניק כ 20% מהעיסקאות בהן היה מעורב היו פרטים לא נכונים, וגם היה ניסיון לעוקץ...

 

לפני היבוא.

לבקש מהמוכר שישלח צילום של הטיטל(בדואר רגיל או בדוא"ל). וצילום של הרכב (כדי לוודא שההגה בצד הנכון :wink:).

להצמיד לניירת הרכב את רשיון היבוא.

להצטיד במסמכים טכנים ע"פ מפרט יצרן (חשוב להמשך הדרך).

 

הובלה יבשתית.

יש לברר עלויות הובלה במספר חברות ואת אופן ההובלה. לפעמים יכול להגיע עד 2$ למייל (יש גם מחיר בסיס להובלה).

אם הרכב נמצא רחוק מנמל עלויות ההובלה עשויות להגיע למחיר הרכב...

מומלץ לטעון 2 רכבים יחד במכולה ע"מ להוזיל את עלויות ההובלה, דבר שיגרור להוזלה סופית של מחיר הרכבים!!!

אפשר למלא מכולה מדלת לדלת לא מומלץ ולא נוח (מניסיון החברים).

טעינה

לבקש שהטעינה תתועד ותצולם ע"י נציג חברת השילוח.

טעינה וקשירה של הרכב ע"י בעלי מקצוע (קרו מקרים בהם נגע הרכב בדופן המכולה ואפילו ניזוק).

 

בנמל.

הנמלים אליהם יגיע הרכב הם אשדוד או חיפה.(שניהם לא סימפטים אבל אשדוד עדיף...).

כדי להיכנס לנמל צריך שני דברים:

1- אישור כניסה לנמל.

2- לשלם עבור כניסה לנמל.

מומלץ להגיע בליווי חבר או בן משפחה."המכס והדואר לא רחוקים בשביל ללכת ברגל, אבל גם לא מספיק קרובים כדי לנסוע ברכב, מה גם שאין מספיק חניה במקום".

האחסון הוא עד שבוע מיום הפריקת הרכב מהאניה. הגעת ליום השמיני, תשלם על כל שמונת הימים שחלפו, גם במקרים של שביתה של הנמל, או בעיה טכנית אחרת מצד הנמל תשלם על כל ימי האחסון.

**אחד הנוכחים בהרצאה טען שאפשר לאחסן חינם עד 30 יום בנמל. שווה לבדוק.**

 

המלצות בזמן הפריקה.

ליהיות ביום הפריקה מהאניה.

נציג חברת השילוח שמוודא שהרכב יצא מהמכולה באותו המצב שהועומס ושהרכב לא ניזוק בצירוף תצלומים.

לידאוג לקבלות על כל מה ששולם בהישג יד.

לדעת באיזה מחסן יאוכסן הרכב.

 

חישובי מסיסים.

מכוניות ע"פ מחירון קראוס.

אופנועים ע"פ מחירון נאדה (nada).

רכב שיובא מארץ היצור 126% עד 130% מ"ס. (כל אירופה נחשבת מדינה:roll:)

רכב שיובא לא מארץ יצורו 140% מ"ס.

מומלץ להיעזר בהערכת שמאי רכב (מהארץ או מארץ יבוא הרכב), שיקבע את דרגת ועלות הרכב לחישוב המכס.

במידה והערכת פקיד המכס גבוהה ממחיר הקניה, שיתועד בקבלה מהמוכר. יש הנחה של 10% על תשלום המיסים.

לדרגה 6 כמעט ולא מגיעים. מגיעים קרוב אלא אם יש כוח להיתעקש עם פקיד המכס.

במידה והערכת פקיד המכס לא מקובלת, ניתן לערער על חות דעתו, ולבקש חוות דעת של פקיד מכס בכיר יותר.

הוצאות ההובלה נכללות בהערכת הרכב לחישוב המ"ס. לא צריך לדווח על הפרטים המיוחדים... (כמו הובלה יבשתית למשל ועוד... :wink:).

בסיום הערכת פקיד המכס מקבלים מימנו שובר לתשלום בדואר והולכים לסניף הדואר הקרוב.

בנמל חיפה התשלום בסניף הדואר במזומן בלבד.

בנמל אשדוד התשלום בסניף הדואר בצ'ק או במזומן.

* לאחרונה החל הדואר לגבות תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי. שווה להיתקשר ולבדוק(דרך 144)*

 

עמדה 1.

עובדים בימי א' ו-ד'.

חשוב להיעזר בהרבה סבלנות.

מתחילים אצל חגי. שבודק שהכל בסדר ע"פ הטייטל ורשיון היבוא.

אחרי שמסיימים עם חגי, הולכים לתור בו (ממתינים שעתיים) מקבלים אישור להטבעת מספר שלדה. (יש רכבים שנשלחים סתם כי לא יודעים את מיקום מספר השלדה. מומלץ לבדוק מראש ע"פ נתוני יצרן או חבר עם רכב זהה, אני מוכן לנסות לעזור בזה).תוית הברזל תופסת ברישום הראשוני בלבד ולא בטסט!!

אחרי שמטביעים מספר שלדה חוזרים לחגי שיאשר. ומקבלים טופס לטסט.

לא כל המכונים מכירים את הפרוצדורה של רישום ראשוני לרכב.

אחרי שמסימים את הטסט (במכון הרישוי) בשלום, ניגשים למשרד הרישוי כדי לקבל רשיון רכב (יש לבדוק שהודפס רשיון רכב אספנות כדי להנות מההטבות :wink:).

** בעזרת טופס ה מ.ב אפשר להוציא רשיון תנועה זמני ל-30 יום.

** יש חברות שמבטחות בביטוח רגיל אבל שווה להיתעקש וללם עבור ביטוח רכב אספנות.

** חגי:הבחור שעובד בעמדה 1 בחולון ובחיפה. היחיד בארץ שמתעסק עם רישום רכב מיובא. ובודק את התאמת הרכב לניירת. לפעמים הוא מערים קשים אבל גם מוצא את הפתרונות. יש לו מחליף החברים שניתקלו בו העידו שהוא קיצוני. או שהוא יותר נחמד מחגי או שהוא יותר גרוע מחגי. מומלץ לבדוק שחגי רשם אותיות ומספרים נכון, קורה שהוא טועה לפעמים וזה יוצר בלאגנים.

 

ביטוח.

הביטוח של ההובלה הימית כולל 3 סעיפים בלבד:

1- אם נגרם נזק לאוניה כתוצאה מהמשלוח.

2- נזק טוטאל לוס.

3- אבידה.

יש חברות שמבטחות בביטוח רגיל את הרשיון הזמני. אבל שווה להיתעקש ולשלם עבור ביטוח רכב אספנות.

ניתן לבטח את הרכב ע"פ מספר השלדה ולהוציא את הרכב בנסיעה מהנמל. יש סימן שאלה גדול סביב החוקיות של הנושא.

 

שונות.

יש להיצטייד באישור מוסך מורשה (מטעם משרד התחבורה) שמתחיב לטפל ברכב. (לא חייבים לטפל אצלו).

אפשר להביא עד רכב אחד בשניםעשר חודשים (זה לא אמר שלבני משפחה אסור לייבא :wink:).

התנאים לייבוא רכב אספנות: מעל גיל שמונה עשרה, ולהחזיק רשיון נהיגה בתוקף.

אין חובה להחליף פנסים מפנסים סימטרים לפנסים א סימטריים. (משהו ששמעתי עליו לראשונה היום ושווה להחזיק את המסמך הזה ביד!)

טיפים.

גרירה/הובלת רכב בהעמסה מלאה בלבד.

שווה לשלם ולקבל דבר טוב. מומלץ להביא רכב משופץ ברמה גבוהה, עלויות שיפוץ ואיתור חלפים יקרות בארץ.

לפעמים רכב מושלם מבחינה מכנית ומבחינת פנים הרכב מגיע לרמה 5 בשל צבע ברמה ירודה ו/או חלודות.

חובה ליבדוק שהפרטים רשומים נכון כול שלב ושלב. ע"מ להימנע מחזרה על פעולות מסוימות שכוללות פרוצדורה מעצבנת.

עדיפות לחפש רכבים באיזורים יבשים. באיזורים מושלגים ממסיסם את השלג במלחים שבנסיעה נדבקים לרכב וגורמים לחלודות קשות.

 

ולעצם ההרצאה (ותודה לאבי נ על הכותרת הזו:wink: ):

 

סך הכל היתה הרצאה נחמדה. ההרצאה נערכה כמעין דיון בו השתתפו מספר חברים שהביאו לאחרונה רכבים וחיזקו את דבריו של ידידינו ניסים בוחניק. וכמו שידידינו קובי אמר:"ניסים יורה מהראש" אני כתבתי כמעט כל מה שהוא אמר 6 עמודי פוליו. לקח לי שעתיים לסדר את כל אשר כתבתי וזה הצטמצם ל 5 עמודים מלאים. ואז עוד שעה וקצת להדפיס.

חבל שהוא לא בא עם חומר כתוב היה קל יותר לעלות את זה:wink:.

 

החיסרון היחידי היה מיקום ההרצאה שהיתה ידועה רק למי שמכיר את המקום. כל השאר חיפסו במשך זמן לא קצר את מיקום ההרצאה.

 

באדום ניכתבו פרטים שהוספתי מנסיון וידע אישי.

 

 

 

משה אזולאי.

אני בקושי נכנס לפה. אפשר למצוא אותי בפייס ביוזר:

Moshe Azulay

משה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משה, כל הכבוד !

תודה רבה על הסיכום המצויין.

לצערי, לא הצלחתי להגיע כי (כרגיל), הייתי בעבודה....

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני מביא קבלה מאדם פרטי בחו"ל?! חתיכת פתק שכתוב עליה "נימכר בככה-וככה"?

אם מישהו קונה רכב במדינה שאינה דוברת אנגלית (נניח גרמניה ;-)), מה אז?

 

האם רכב שניקנה בגרמניה יכול לינסוע עד יוון נניח ולהיות מועמס שם על מעבורת ותוך יום להיות כאן?

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובות בגוף השאלה:

איך אני מביא קבלה מאדם פרטי בחו"ל?! חתיכת פתק שכתוב עליה "נימכר בככה-וככה"? מארגנים אישור נוטריוני מעו"ד במדינה שבה קנית.

אם מישהו קונה רכב במדינה שאינה דוברת אנגלית (נניח גרמניה ;-)), מה אז? למיטב ידיעתי אין בעיה עם רשיון הרכב הגרמני - המכס מצליח להבין אותו... בכל מקרה, יש פתרון קבוע לכל מסמךבשפה זרה - תרגום ע"י מתורגמן מוסמך.

 

האם רכב שניקנה בגרמניה יכול לינסוע עד יוון נניח ולהיות מועמס שם על מעבורת ותוך יום להיות כאן? כן - וכבר עשו את זה הרבה פעמים. רוב החבר'ה מעלים את המכונית על המעבורת ותופסים טיסה לארץ כדי לא לבזבז כמה ימים על המעבורת, אבל אם אתה רוצה - אתה יכול לשוט עם המכונית ולהתחיל לעבוד עליה בבטן האוניה :wink: .

 

גילי

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...