Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לזהות חלודה או בעיות חשמל..


חיים פ
שימו לב! השרשור הזה בן 6831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום! היות שאני מחפש לקנות רכב (אסקורט 95) ונאמר לי (ע"י ZAK) שנקודות התורפה של הרכב הנ"ל הינם חלודה ובעיות חשמל .. רציתי לשאול האם מישהו יכול לומר לי איך אפשר לזהות קיום של בעיות כאלו ברכב (או עבר מטויח של בעיות כאלו...) בעין לא מקצועית כשלי... תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי הרכב הספציפי הזה, אבל לגבי חלודה דבר ראשון לבדוק את כל הדלתות במיוחד בפינות ובחלקים שקרובים למסגרת, לבדוק מסילות חלון מכל הכיוונים, וכן בחלון האחורי לבדוק היטב את כל הדלת מכל הכייוונים.

כמובן שגם גג+מכסה מנוע אבל את זה יותר קל לראות בעין, שוב החלודה בעיקר "פורחת" בחיבורים של כל הפינות וכו'.

לגבי החשמל לבדוק את כל כל כל המתגים ברכב, אורות, איתותים, חרום, רוורס, ערפל, ח"ח (אם יש) וכל דבר שיש לו מתג, בנוסף לבדוק בחושך כשמדליקים אורות+מערכת שאין עמעום של האורות פנים/חוץ ברכב (מעיד על עומס) שהח"ח נסגרים במהירות סבירה, ואם אפשר להציץ מתחת להגה/דשבורד לראות שאין חיבורים חפאריים ובלגנים. כמו כן אפשר לבדוק מתח כשמנוע עומד(11-12V) וכשמונע (13-14V) (המתחים בערך, תעשה חיפוש ליותר מידע) כדי לבדוק מצבר וטעינה מאלטרנטור.

זה מה שאפשר לבדוק בקצרה ובקלות...

 

בהצלחה,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

לכל סוג רכב יש את הבעיות האופייניות לו. הדבר הכי חכם לעשות הוא להיכנס לאתרים ולפורומים

של פורד אסקורט, וללקט נתונים באילו מקומות צריך לרדת לעובי הקורה. אפשר גם לנג'ס עוד ל-ZAK.

 

חלודה צריך לחפש, לא תמיד רואים אותה במבט ראשוני. נקודות מועדות לפורענות הן תחתית ורצפת הרכב (עקב מעיכות שלא תוקנו),

סאן-רוף (ניקוז סתום וגומיה שהפסיקה לאטום), קצות קשתות אחוריות של כל הכנפיים (מים עומדים עקב בוץ/עלים/וכו...), ודלת אחורית.

שוב, כמו במשפט הראשון... כל סוג רכב והנקודות חלודה שלו. פרט לאלפאסוד - זה כבר ג'וקר.

 

מערכת חשמל מקורית היא לדעתי הפקטור הכי חשוב לאמינות הרכב. כן, גם יותר מתאונות שילדה.

אני החזקתי גולף 82 ואלפאסוד 83. למרות הדעה הרווחת, האלפאסוד הייתה בהרבה יותר אמינה.

ולמה? כי המערכת חשמל שלה הייתה מקורית לגמרי, ולא היה בה אפילו חיבור אחד עם איזולירבנד.

 

בשביל לזהות מערכת חשמל מקומבנת צריך לשים עין על צמות החוטים מתחת למכסה המנוע ובאזור בית הפיוזים:

חוטים בודדים שלא משולבים לשום צמה שנראית מקורית, חיבורים שבוצעו עם איזולירבנד וסופי-חוט במקום עם קונקטור,

ריליים שניכר עליהם שנוספו ולא באו במקור, מינוסים שבאים ישירות מהבאדי עם בורג קודח, חוטים שיוצאים במקום פיוזים.

כדאי גם לבדוק טעינה עם רב מודד, שהטווח שלה אמור להיות מ-13V ל-14.4V.

 

אגב, כיום ניתן להזמין צמות חשמל שלמות מ-Ebay גרמניה כמעט לכל סוגי הרכבים ע"י הקשת שם הרכב והמילה kabelbaum.

אם מדובר ברכב נדיר שהריג'קט היחידי שלו הוא מערכת חשמל, כדאי לשקול את זה. יחסוך המון המון סבל.

 

גמר חתימה טובה (יש זמן עד הושענא-רבא),

צחי.

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צחי, כמובן, אמרתי את דברי בהסתיגות בכללי לכל הרכבים, וגם מחוסר ניסיון שלי אישי בתחום אלא רק "ידע תיאורטי"...

לפותח השרשור, אכן אם יש מישהו שאתה מכיר שיודע על הרכב הפציפי תשגע אותו קצת, אם אנגלית לא שפה קשה מדי לך אז חיפוש באינטרנט יתן לך עוד מידע מענין על הרכב, אבל אם אינך יודע איך לבדוק מתח אולי כדאי שתביא איש מקצוע איתך לבדוק מצבו החשמלי של הרכב? אפילו חבר שמבין ענין יהיה טוב...

בכל מקרה וולטמטר נראה משהו כזה:

Voltmeter.jpg

 

ועם שני חוטים אתה מחבר בין שני נק' שאתה רוצה לבדוק מתח ביניהם (לדוגמה שני קוטבי המצבר) ומכוון למצב מתח DC (מתח ישר) ובודק מה התוצאה במנוע דומם ומונע...

שוב, ממליץ לקחת מישהו שמבין ענין לבדוק באופן כללי את הרכב כי יש יותר מזה...

 

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

בעיות נפוצות באסקורטים הנל הם בתי הפיוז הראשי של הרכב, כמעט הכל שם מתחמם, ותמיד מגיע השלב שצריך להחליפו קומפלט או לחילופין לבצע לו שיפוץ יסודי.

מדובר במס' שעות של בעל מקצוע, אשר יחייב לא פחות מכמה מאות שקלים מכובדים לטובת העניין, שיפוץ יסודי יארך מס' שעות כאמור ולא פחות. זה בתנאי שניתן לשפץ וכמעט תמיד ניתן.

בעיות נוספות מיוחדות המוכרות כ"מחלות" בתחום החשמל לא ידועות לי.

מה שכן על פי הידוע לי ,הרכב הזה מאוד לא סחיר,

בנוסף: יש לבדוק שבלחיצות גז חזקות (לא לפוצץ מנוע) שהרכב לא מוציא עשן כחול/כחלחל, או בכלל עשן כלשהו. אם מוציא , תתרחק מרכישת הרכב.

בכלל, השאלה למה אתה רוצה לרכוש דווקא רכב כזה.

בברכה

דני ממוסך מצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים ואגב אני מחפש רכב כזה כי בתקציב כמו שלי כי נראה לי שזה תמורה די טובה לרכב שמאובזר די טוב עם מנוע לא רע וכו.. יש לך הצעה אחרת יותר טובה ל10000 שח? פיגו 205 שנת 92?! גאסטי? שאר המכוניות במחיר הזה הם גם קטנות וגם לא הכי חזקות ואמינות... אז כבר חשבתי על הנוחות ומנוע טוב.... כמובן שאבדוק את הרכב טוב לפני הקניה ולכן גם שאלתי פה על בעיות החשמל וכו.. תקנו אותי אם אני טועה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לחשמל אני לא ממש יכול לעזור לך.העצה היחידה שלי-תעשה נסיעת מבחן ארוכה יחסית,ובה תבדוק את הרדיו(הכל בנסיעה ובעמידה כשהאוטו מונע-רמזור או לפני הנסיעה),חלונות חשמל אם יש,צופר,מזגן וכולי.

בנוגע לחלודה-תבדוק גם באיזור תא המטען-ראה לינק:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=84233&highlight=%F4%E5%F8%E3+%E0%F1%F7%E5%F8%E8+%E7%EC%E5%E3%E4

קצת קיפול של הבד יתן לך הצצה על המתכת.בנוסף,אוזן מיומנת תוכל להבדיל ברעש של דפיקות עם היד על מתכת טובה ומתכת חלולה וחלודה.ובאותה נשימה-כשאתה טופח בעדינות על הרכב שים לב שלא נושרות חתיכות מתכת קטנות וחלודות...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...