Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם 

התחדשתי לי מאלדן ב סיאט איביזה Reference מנוע 1.0 2020, במבצע 39,900₪ 

עם שנתיים אחריות יש תיעוד מלא של כל הטיפולים. הרכב כרגע עם 213,000 ק"מ על השעון (יודע הרבה אבל מטופלות ושמורה 😉)

אז אתחיל מה תאריך אחרון לטיפול 

החלפת רצועת תזמון (מתאר לעצמי שלא רק רצועה הוחלפה כי לא מפורט בדף של הטיפול )

הוחלף ב 121,000ק"מ בתאריך 01/04/2024

לפי סקירת AI בגוגל היצרן ממליץ על החלפה כל 5 שנים או 120, לא זוכר בדיוק 

הוחלף מצתים ב- 121,000 ק"מ 

רצועת מנוע ב-121,000ק"מ 

נוזל בלמים הוחלף ב-179,000ק"מ

מסנן אוויר מזגן הוחלף ב- 179,109 ק"מ 

דיסקיות אחוריות הוחלף ב-179,000 ק"מ

נוזל קירור הוחלף לאחרונה ב- 121,000ק"מ 

בתאריך.31/03/2024

וזהו לפי בדיקה שלי בהיסטוריית טיפולים של הרכב , אשמח לדעת מה לא נעשה ברכב 

תודה ומצטער על החפירה 😉

עריכה אחרונה על ידי sonego78
פורסם (נערך)

הרכב עבר 100K ק"מ בשנתיים שזה המון, אתה בטוח שזה התאריכים של העבודות?

 

מבחינת ק"מ יש לך דברים שהם הכרחיים להחליף - פלאגים, פילטר אויר, רצועת תיזמון

ההמלצה לנוזל קירור הוא החלפה כל 5 שנים אבל הרכב גמע הרבה ק"מ - אם לחוץ לך אפשר לדחות את ההחלפה

רצועת אביזרים זה תלוי בבדיקה ויזואלית של המוסכניק, כנ"ל צלחות וכשתחליף צלחות תעשה החלפה לנוזל בלמים

 

בק"מ כזה יש בלאי לחלקים נוספים ברכב, עשית בדיקה לפני קנייה? אם לא תבקש מהמוסכניק לבדוק. תתחדש!

עריכה אחרונה על ידי shlomiko
פורסם

לא תמיד אפשר לדעת את המצב של רצועת אביזרים לפי מראה (תלוי ברצועה, ברצועות מודרניות - לרוב לא). אם היא הוחלפה לפני קרוב ל-100,000 ק"מ, תחליף שוב - זה זול ועדיף על פני הפתעה לא נעימה בזמן נסיעה (וזה במקרה הטוב בו אתה שם לב לבעיה בזמן). אתה רשמת פעם אחת רצועת תזמון, ופעם אחת רצועת מנוע - האם ב"מנוע" התכוונת לאביזרים? כי אם לא, ורצועת האביזרים לא הוחלפה לעולם - רוץ להחליף עוד יותר מהר.

נוזל קירור מוחלף גם לפי קילומטרים, וקשה לי לדמיין שהמרחק שמקביל ל-5 שנים הוא יותר מ-100,000 ק"מ, אז תחליף.

מצתים הולכים לפי קילומטרים, גם אם הם אירידיום זה לא יותר מ-100,000 ק"מ בין החלפות, אז תחליף.

בלמים זה לפי שחיקה, אז אם הם תקינים ולא אמרו לך להחליף - אין מה לגעת. יכול לבקש במוסך שיבדקו.

פילטר מזגן זה משהו הרבה פחות קריטי, אם אין ריחות ברכב לא הייתי לחוץ על להחליף אותו (בטח לא בתדירות שהיצרנים מציעים).

 

בקיצור, להחליף:

  • רצועת תזמון
  • רצועת אביזרים
  • נוזל קירור
  • מצתים

כל זה כמובן בנוסף לטיפול רגיל (שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר).

 

כמו שנכתב מעלי - צריך לבדוק בלאי של מכלולים נוספים, כמו מערכת המתלים או מרווח שסתומים (לא יודע אם עושים במנוע הזה).

יש רכבים בהם פילטר דלק מופיע כחלק מתחזוקה שוטפת, אבל אני לא בטוח עד כמה קריטי לגעת בו.

ושמן תיבת הילוכים לא מוזכר - בקילומטרז' כזה היה צריך להיות מוחלף מס' פעמים. אלא אם פספסת והוחלף לאחרונה, תחליף.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מידיעה במוסכי יבואן של VAG מחליפים לפי בדיקה ויזואלית ולא לפי ק"מ או שנה (ייתכן שזה חופף אבל לא בהכרח...)

אני לא יודע על שאר היצרנים למרות שאני משער שזה אותו דבר - לא צריך להיות מומחה סימני סדיקה, התיישנות, התפוררות מראים על מצב הרצועה

 

לגבי השמן גיר השערה שלי שמדובר בתיבה הנפוצה שהמלצת היצרן שאין צורך בהחלפת השמן

אם זה נכון או לא יש על זה דעות לחיוב ולשלילה, בכו"א בהעדר היסטוריה אני לא חושב שזה צעד חכם

פורסם

מה זה משנה מה נעשה או לא נעשה כשעברו כבר כמעט 100,000 מאז שעשו טיימינג וטיפול גדול. תכניס את הרכב למוסך טוב ואמין שיעשה לך בדיקה מקיפה ויגיד לך מה צריך לעשות כי רואים בלאי, ולפי ספר הרכב. ותעשה יישור קו בהתאם. אני הייתי מחליף כבר את כל הנוזלים ליתר ביטחון כי לא יודע מה נעשה ואיזה איכות נוזלים שמו. שמן מנוע, נוזל קירור, נוזל בלמים, ושמן גיר במידת הצורך. תתחדש.

פורסם
לפני 6 שעות, shlomiko כתב:

לא צריך להיות מומחה סימני סדיקה, התיישנות, התפוררות מראים על מצב הרצועה

 

נכון. הבעיה היא שרצועות מודרניות לא מציגות סימנים כאלה גם כשכבר מגיע הזמן להחליף אותן. אם ויזואלית רואים שצריך להחליף - וודאי שלהחליף. אבל אם הרצועה נראית תקינה, זה לא אומר שלא נדרשת החלפה.

פורסם
לפני 19 שעות, shlomiko כתב:

הרכב עבר 100K ק"מ בשנתיים שזה המון, אתה בטוח שזה התאריכים של העבודות?

 

מבחינת ק"מ יש לך דברים שהם הכרחיים להחליף - פלאגים, פילטר אויר, רצועת תיזמון

ההמלצה לנוזל קירור הוא החלפה כל 5 שנים אבל הרכב גמע הרבה ק"מ - אם לחוץ לך אפשר לדחות את ההחלפה

רצועת אביזרים זה תלוי בבדיקה ויזואלית של המוסכניק, כנ"ל צלחות וכשתחליף צלחות תעשה החלפה לנוזל בלמים

 

בק"מ כזה יש בלאי לחלקים נוספים ברכב, עשית בדיקה לפני קנייה? אם לא תבקש מהמוסכניק לבדוק. תתחדש!

בוקר טוב 

כן בטוח שהרכב עבר 100 ק"מ 

ואני בטוח שאלה הטווח של הטיפולים (לפחות כך טוענים באלדן שזה כל ההסטוריה של הרכב, 

לא עשיתי בדיקה אבל יש לי תוצאות בדיקה שנעשתה ברכב לא מזמן היו ליקויים לא משמעותיים. לא רציתי לזרוק סתם על בדיקה 700₪ שהיא בסך הכל סתמית לדעתי 

לגבי שאר הדברים שהזכרתה אני עדיין בודק הצעות מחיר לכל הדברים 

תודה רבה והמשך יום טוב !

לפני 15 שעות, נירו72 כתב:

מה זה משנה מה נעשה או לא נעשה כשעברו כבר כמעט 100,000 מאז שעשו טיימינג וטיפול גדול. תכניס את הרכב למוסך טוב ואמין שיעשה לך בדיקה מקיפה ויגיד לך מה צריך לעשות כי רואים בלאי, ולפי ספר הרכב. ותעשה יישור קו בהתאם. אני הייתי מחליף כבר את כל הנוזלים ליתר ביטחון כי לא יודע מה נעשה ואיזה איכות נוזלים שמו. שמן מנוע, נוזל קירור, נוזל בלמים, ושמן גיר במידת הצורך. תתחדש.

בוקר טוב 

כרגע רוצה להביא הצעת מחיר לכל הדברים שהזכרתה.דרך הגב טיפול תקפותי נעשה ממש סמוך לקניה 

תודה רבה !

פורסם

איך אתה רוצה שיפענחו לך? אין פה מה לפענח, המידע פשוט לא קיים. זו רק רשימה של פעמים בהן הרכב הוכנס למוסך, עם פרטים כמו תאריך, קילומטרז', ומה המוסך המדובר. תפנה למוסך שמופיע בשורה הזו, ובקש ממנו את הפירוט לפי מס' ההזמנה.

  • אהבתי 1
פורסם

דווקא אפשר להבין שהרכב טופל כוך 15 אלף ויש שיגרת טיפולים תקינה.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, chrono כתב:

איך אתה רוצה שיפענחו לך? אין פה מה לפענח, המידע פשוט לא קיים. זו רק רשימה של פעמים בהן הרכב הוכנס למוסך, עם פרטים כמו תאריך, קילומטרז', ומה המוסך המדובר. תפנה למוסך שמופיע בשורה הזו, ובקש ממנו את הפירוט לפי מס' ההזמנה.

חשבתי יש פה איזה מכונאי אז הוא יבדוק 

דרך המחשב של המוסך דרך איזה קוד או משהו בסגנון, בקיצור דיברתי עם אלדן. בוצע טיפול 

210 אלף לפי הוראות יצרן.בדיוק מה היצרן אומר להחליף אני לא יודע, תודה רבה 

לפני שעה, yulianx כתב:

דווקא אפשר להבין שהרכב טופל כוך 15 אלף ויש שיגרת טיפולים תקינה.

תודה רבה ! 

עריכה אחרונה על ידי sonego78

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...