Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיז'ו 408


sarbar

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, IsraCar כתב:

אז 3 בוכנות ו 1200 סמ"ק תקעו אותם עם רכב יפה ומנוע רפה.

כאחד שכל חייו נוהג רק על מנועים צרפתיים קטנים (1.1L-1.4L) אטמוספריים ולא טורבו, הפוזיציה שלי מראש היא מהמקום של מנועים קטנים חלשי הספק ונטולי קג"מ - אבל המנוע 1.2L טורבו 3 צילינדרים הנ"ל, הוא לא כל כך "רפה"... רחוק מזה. סוחב נהדר ומתנהג נהדר, במיוחד בסל"ד נמוך.

נהגת על אחד כזה שאתה מדבר מנסיון?

גם על המנוע 1.0L טורבו של סיאט נהגתי, ולמרות שבסה"כ 1.0L, הוא לא רפה בכלל (הכל יחסי בחיים).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע הזה שאני זוכר היטב מ 208 רובוטית שהיתה במשפחה חמש שנים ומעל 100K ק"מ, בלי ציוצי מחאה משום מקום, גם לא טיימינג, היה אכן מומנט מצוין בסיבובי מנוע נמוכים, למרות העדר הטורבו ומיעוט הסוסים. נדמה לי שמאפיין ככלל מנועי שלושה צילינדרים, גם אטמוספריים. אוטו די זריז, מאוד נוח לגודלו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, DAHUJI כתב:

גם על המנוע 1.0L טורבו של סיאט נהגתי, ולמרות שבסה"כ 1.0L, הוא לא רפה בכלל (הכל יחסי בחיים).

 

לפני 5 שעות, רועי5 כתב:

למנוע הזה שאני זוכר היטב מ 208 רובוטית שהיתה במשפחה חמש שנים ומעל 100K ק"מ, בלי ציוצי מחאה משום מקום, גם לא טיימינג, היה אכן מומנט מצוין בסיבובי מנוע נמוכים

 

אני גם נהנתי מאוד מה 1.0 של פולקסוואגן אבל בסוף זה עניין יחסי וסובייקטיבי.

צריך גם לזכור שה 408 מן הסתם שוקלת 200-300 ק"ג יותר מ 208 ומחלק מהרכבים עם ה 1.0 לא פולקסוואגן. זה משפיע

וגם יש עניין של ציפיות. זה רכב שמחירו יותר קרוב ל 200 אלף אז מצפים לתמורה אחרת מאשר מרכב שמחירו משמעותית פחות. וגם ברכב משפחתי כזה נוסעים לא פעם בהרכב של 4-5 אנשים מה שקורה ב 208 לעיתים נדירות.

 

בסוף זה עניין של הנהג ומה הוא מצפה. האוקטביה 1.0 ליטר זה שילוב מצויין שיספק את כל מה שצריך ברכב כזה. כולל בנסיעה באזור הררי ורכב מלא. אבל מי שחשוב לו ביצועים משופרים יתעקש על ה 1.5

 

בישראל היו הרבה רבי מכר שיחידת ההנעה שלהם היתה לכל היותר סבירה. ספורטאז' 1.6. אאוטלנדר. קורולה. פוקוס דור 1 ו 2 ועוד רכבים רבים. יש נהגים שלא צריכים מעבר לשימוש הפונקציונלי. העניין שאלו בד"כ גם מתעדפים אמינות על פני היבטים אחרים ואני לא בטוח שיקבלו את זה ב 408.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשגב מבינתי. בתור אחד שנכנס הרבה לאתר אני מודע כמו כולם לבעיות במנועי הפיורטק. אז איך זה בכלל שאנשים עוד מתעניינים ברכבים כאלו? 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית המחירים של הרכבים הללו זולים, אלו רכבים טובים. וגם לא כולם מודעים לבעיה.

אפשר להחליף רצועה ושמן בתדירות גבוה יותר ובכך להקטין סיכוי לבעיה.

וכאמור לא לכולם יש בעיות, ממי שרכשתי את הקקטוס רכש 2008 חדשה ומרוצה מאוד.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, יוסי מפתח תקווה כתב:

נשגב מבינתי. בתור אחד שנכנס הרבה לאתר אני מודע כמו כולם לבעיות במנועי הפיורטק. אז איך זה בכלל שאנשים עוד מתעניינים ברכבים כאלו? 

יוסי, כנראה שבינתך לא קוראת מספיק באתר ובשירשורים הרלוונטיים (סליחה, זה לא נכתב כהעלבה, אלא כתובנה).

יש ביקוש לרכבים צרפתיים - גם חדשים מהיבואן וגם משומשים ביד 2.

גם כאלו עם מנועי Puretech 1.2L עם רצועת התזמון טבולה בשמן הבעייתית (שהיא בעייתית בעיקר במנועי הטורבו, הרבה הרבה פחות במנועים האטמוספריים הרגילים). ולא רק רצועת התזמון טבולה בשמן אלא גם טבעות הבוכנה (רינגים) שאומרים עליהם שדקים מדי ולכן יש זליגת שמן לבוכנות וכו'.

בגלל המוניטין הרע למדי של הצרפתיות במדינת ישראל (עזוב לרגע אם מוצדק או לא מוצדק), שוק היד 2 שלהן מאוד מאוד אטרקטיבי, ורכבים מודרניים, משנתונים מאוד גבוהים יחסית, נוחים מאוד, נעימים מאוד (סלון מפנק ואיכותי), מרווחים לגמרי ובסה"כ רכבים מצויינים (שוב, עזוב אמינות בצד לרגע) - נמכרים בהרבה מתחת למחירון של הפחנועים היפניים/קוריאניים המטלטלים והקופצניים שהמחירון שלהם פה בארץ הקודש בשמיים, וכל בעלים שלהם חושב שהוא מחזיק את אבן הקסמים של האמינות המכאנית.

כל אחד והעדפותיו הוא.

מי שרוצה לרכוש רכב יד 2 יכול לבחור בין פחנוע קוריאני/יפני אמין (כנראה וסביר למדי שכן) עם מחירון בשמיים ואמינות כביכול מובטחת, לבין צרפתית בוגדנית עם מחירון נמוך בהרבה.

את ההפרש במחיר הרכישה בין הפחנוע לצרפתייה של עשרות או אלפי ש"חים, אפשר לחלק על פני שנות האחזקה של הצרפתייה הבוגדנית בטיפולים שכביכול הפחנוע הקוריאני/יפני לא היה צריך לעשות (שוב, רק במידה והיא בוגדת, והרבה פעמים היא ממש לא בוגדת, והרבה מאוד פה ממש מתעקשים שהן כן בוגדניות מאוד).

זה כל הסיפור. סופר כבר בעשרות פעמים אחרות בלא מעט שירשורים פה ולא מעט דיונים, הרבה מאוד מהם ממש לאחרונה.

ודי לחכימא בחזרתא.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, DAHUJI כתב:

הפחנועים היפניים/קוריאניים המטלטלים והקופצניים

 

אני מסכים עם רוח הדברים בשרשור שלך לפיו הצרות הללו מתומחרות. לא יודע האם במידה נכונה או לא, אבל זה דיון אחר.

 

אפשר לקבל את ההכללה המאוד גסה לפיה הרכבים האירופים יותר איכותיים מהרכבים האסייתים המקבילים. אבל בחיי שהפער בנוחות ובאיכות ההרכב והאבזור בין האירופים לאסייתים רחוק מאוד מהניסוח שלך. 

מישהו יכול לחשוב שהפר בין 208 ל i20 הוא דרמטי. הוא לא. 

ורבים בכלל לא יזהו שיש פער כזה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספציפית ל i20 לפני הדור הנוכחי יש הבדל.

אבל גם פה היתרון הגדול הוא המחיר.

ניקח את 2019 יש הבדל של בערך 15 אלף, מעניין אבל שדווקא הדגם החדש של 208 מ2022 נמכר במחיר דומה ליונדאי.

ככה שמי שמחפש רטב יותר ישן ימצא הבדל גדול במחיר או אפשרות לרכוש רכב משנתון מתקדם יותר.

מפתה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, DAHUJI כתב:

בגלל המוניטין הרע למדי של הצרפתיות במדינת ישראל (עזוב לרגע אם מוצדק או לא מוצדק), שוק היד 2 שלהן מאוד מאוד אטרקטיבי, ורכבים מודרניים, משנתונים מאוד גבוהים יחסית, נוחים מאוד, נעימים מאוד (סלון מפנק ואיכותי), מרווחים לגמרי ובסה"כ רכבים מצויינים (שוב, עזוב אמינות בצד לרגע) - נמכרים בהרבה מתחת למחירון של הפחנועים היפניים/קוריאניים המטלטלים והקופצניים שהמחירון שלהם פה בארץ הקודש בשמיים, וכל בעלים שלהם חושב שהוא מחזיק את אבן הקסמים של האמינות המכאנית.

שכחת להוסיף שלגרמניות יש פח עבה, וליפניות פח דק.

רכבי פיג'ו אכן נוחים מאוד, והחברה מייצרת שלדות מעולות עם מתלים נפלאים.

עם זאת, זה לא אומר שטויוטה קורולה או CHR או טוסון או ספורטאז' הן 'פחנועים קופצניים'. אמירה די מנותקת מהמציאות. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, DAHUJI כתב:

 

את ההפרש במחיר הרכישה בין הפחנוע לצרפתייה של עשרות או אלפי ש"חים, אפשר לחלק על פני שנות האחזקה של הצרפתייה הבוגדנית בטיפולים שכביכול הפחנוע הקוריאני/יפני לא היה צריך לעשות (שוב, רק במידה והיא בוגדת, והרבה פעמים היא ממש לא בוגדת, והרבה מאוד פה ממש מתעקשים שהן כן בוגדניות מאוד).

החישוב שלך מניח שקונים אוטו וזורקים אותו לפח אחרי שלוש שנים. במקרה הזה לקנות צרפתיה עם פיורטק ב- 20 ולא יפנית ב-40 הגיוני, גם בהנחה הדי ריאלית שהפיורטק ידרוש שיפוץ בעלות 15 במהלך התקופה.

בפועל קרוב לוודאי שמי שיקנה מאזדה 2 בת 7--8 במקום 208 באותו גיל ימכור אותה אחרי 3 שנים במחיר שמגלם את מרבית, אם לא כל ההפרש ששולם בקניה ולכן הכסף שיושקע בתיקונים יקרים ירד ברובו לטמיון.

ואני שם בצד את העובדה שהפיורטק לטעמי הוא בגדר דיל ברייקר גם אם היה המנוע הכי אמין בעולם, מאחר שהוא סובל מרעידות לא נעימות ורועש (ניסיון אחרון מני רבים הוא לפני חודש עם 208 ידנית חדשה בצרפת, בעלת כ-10 אלף ק"מ. אוטו נהדר, המנוע מוציא את החשק).

  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, discoTD5 כתב:

עם זאת, זה לא אומר שטויוטה קורולה או CHR או טוסון או ספורטאז' הן 'פחנועים קופצניים'. אמירה די מנותקת מהמציאות. 

 

לא די מנותקת. מאוד מנותקת

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.6.2025 בשעה 06:31, discoTD5 כתב:

עם זאת, זה לא אומר שטויוטה קורולה או CHR או טוסון או ספורטאז' הן 'פחנועים קופצניים'. אמירה די מנותקת מהמציאות. 

מקבל לגמרי ואפילו מסכים איתך... אבל כמו שאתה כותב מהניסיון האישי שלך - אני כותב מהניסיון האישי שלי.

נהגתי בחיי בכמה וכמה קוריאניות ובכמה וכמה יפניות מגדלים/קטגוריות/סוגים שונים כולל מסחריות קלות מאוד (לא רכב שלי פרטי, אני רק עם צרפתיות, מתכוון לנסיעות מנהלתיות) - לדעתי האישית ואני מכליל (!) שלפחות בעבורי הקוריאניות/יפניות רכבים די לא נוחים בהגדרה שלי.

יש להם המון יתרונות והם רכבים מעולים, אבל נוחות או "פינוק" היא ממש לא אחת מהן...

אני לא מתכוון רק למתלים ולקופצניות של הרכב, איך הרכב "מחליק" בורות וגבשושיות ופסי האטה, אני מכליל גם הארגונומיה של הסלון הפנימי, את נוחות ורכות המושבים (!!!), את משענת היד וההתאמה שלה, את הנוחות של הכפתורים והלחצנים הפיזיים (אבל זה זניח כמעט), את גובה סף החלון של דלת הנהג (האם אפשר להשעין מרפק בכיף במהלך נסיעה עם חלון פתוח או שלא), את ההתאמה של מראות הצד והצורה שלהן, את פתיחת החלונות האחוריים עד הסוף או שלא, את משענות הראש, אפילו את השטיחים האם מבד או מגומי (אני שונא שטיחי בד - שוב, זה אישי מאוד).

אז אין לי שום בעיה שלא תסכים איתי ושתחשוב שאני כותב שטויות. זו זכותך וזה ניסיון החיים שלך... אבל זה על טעם ועל ריח חבר.

מבחינתי, בהכללה גסה, ומבלי להתכוון לדגמים ספציפיים כמו שאתה התייחסת ספציפית (מה הטעם? הרי מדברים בהכללות ולא עוסקים בהשוואות), האירופאיות (בדגש על הצרפתיות) הרבה יותר נוחות לי מהקוריאניות/יפניות.

 

לפני 14 שעות, שי כתב:

החישוב שלך מניח שקונים אוטו וזורקים אותו לפח אחרי שלוש שנים. במקרה הזה לקנות צרפתיה עם פיורטק ב- 20 ולא יפנית ב-40 הגיוני, גם בהנחה הדי ריאלית שהפיורטק ידרוש שיפוץ בעלות 15 במהלך התקופה.

בפועל קרוב לוודאי שמי שיקנה מאזדה 2 בת 7--8 במקום 208 באותו גיל ימכור אותה אחרי 3 שנים במחיר שמגלם את מרבית, אם לא כל ההפרש ששולם בקניה ולכן הכסף שיושקע בתיקונים יקרים ירד ברובו לטמיון.

מעולה. נקודה חשובה מאוד ותודה שהזכרת אותה - של מה קורה בעת מכירת הרכב.

קונים צרפתייה כנראה פחות אמינה בזול (מאוד) לעומת הקוריאנית/יפנית מאותו השנתון, אבל משלמים על זה אחר כך במחירון כשרוצים למכור אותה.

אבל רק שתבין שככל שהרכב שקנית זול יותר - רוב הסיכויים מתמטית שירידת הערך של הרכב במהלך שנות האחזקה אצלך תהיה נמוכה יותר (המקרה השני הוא ברכבי יוקרה ששם ירידת הערך היא מטורפת).

אני מקווה שאתה מבין למה אני מתכוון ולוקח את המשפט הקודם ככלל אצבע ולא כתורה מסיני, כי זה מה שאני עושה בחיים - רוכש רכבים צרפתיים מודרניים יחסית בני עשור עם תיבת הילוכים ידנית בזול מאוד, וכל עניין ירידת הערך הוא כמעט לא שיקול בשבילי (מחזיק אותם עד הגריטה כמעט).

 

לפני 14 שעות, שי כתב:

ואני שם בצד את העובדה שהפיורטק לטעמי הוא בגדר דיל ברייקר גם אם היה המנוע הכי אמין בעולם, מאחר שהוא סובל מרעידות לא נעימות ורועש (ניסיון אחרון מני רבים הוא לפני חודש עם 208 ידנית חדשה בצרפת, בעלת כ-10 אלף ק"מ. אוטו נהדר, המנוע מוציא את החשק).

מקבל גם את זה ואם מישהו רגיש לרעידות ורעשים - כנראה שזו תהיה בעיה בשבילו.

למרות שאני די סגור על זה שברכבים מודרניים של סטלנטיס (פיג'ו ואופל למשל) עם המנוע הנ"ל רמת הרעש והרעידות היא כמעט שולית כי הם חדשים ומודרנים. אבל לא אוכל לכתוב את זאת כעובדה כי לא נהגתי בהם.

בהכללה אין ספק שמנוע 3 צילינדרים הוא יותר רועש ורועד ממנוע 4 צילינדרים.

אני בעצמי נוסע על Puretech יום יום ומכיר את זה, אבל אני מראש לא סטנדרט לכלום כי אין לי סטנדרטים כמעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם נסיון אישי אני לא מתווכח. 

זה מזכיר לי, לפני יומיים הייתי צריך להוציא את הלנדקרוזר לנסיעה.

אני מתחיל לנסוע עם הרכב, ובפס ההאטה הראשון אני ממשיך כרגיל. בשני אני כבר מגביר מהירות. הקרוזר הקשיש מגהץ אותם כמו שאף רכב מודרני לא עושה. 

מצד שני המתלים מזמן כבר לא המתלים המקוריים, הם משודרגים על הצד הרך יותר של מתלים, ברכב עמוס מאוד ועברו כבר מעל 9 שנים מאז הורכבו. 

 

עם זאת, אני לא יכול להסיק מזה שום מסקנה. 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...