Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום רב, ברשותי קיה ספורטאז 2017 מנוע 2.0 

לאחר שבוע וחצי שקניתי את הרכב נדלקה לי נורת מנוע, חיברתי מחשב לרכב והופיע הקוד תקלה הבא. 

P0420 catalyst system efficiency below threshold bank 1 

לאחר התייעצות עם המכונאי שלי הוא אמר לי שהוא ממליץ לעשות קודם כל ניקוי לממיר קטליטי לפני שהולכים להחלפת ממיר. 

הוא החדיר לי חומר שמיועד לניקוי gpf/dpf דרך החיישן חמצן, נתן לחומר לעבוד 40 דק ולאחר מכן הניע ולחץ גז בפארקינג. 

יצא מהאגזוז המון עשן לבן וכמו נוזל של שאריות פיח, כנראה שאריות של החומר שהגיע במיכל עם צינור דק שמשם הוא החדיר קצף כזה. 

 

לאחר יומיים חזרת הנורת מנוע, איפסתי את הנורה והיא חזרה שוב. 

קודם לכן הנורה הייתה דולקת פעם בשבוע וחצי, עכשיו היא נדלקת פעם ביומיים. 

שמתי לב ברגע שאני יניע את הרכב שהוא עוד קר יש ריח של דלק שיוצא מהכיוון האגזוז, לאחר נסיעה ארוכה הריח נעלם. 

אציין נתונים נוספים, כשאני מתדלק המחוג דלק תקוע על פול במשך בערך 150 ק"מ ולאחר מכן הוא יורד בצורה אגרסיבית יותר, אנשים גם זרקו לי משהו על חיישן קניסטר. 

 

המכונאי שלי אמר לי שזה בטוח החלפת ממיר, שאלתי אותו ואם הנורה תחזור, אז הוא אמר שמשם נתקדם לחיישן חמצן ולחיישנים של הממיר, אם גם זה לא יעזור אז מזרקי דלק. 

אני לא רוצה להתחיל להחליף דברים בשיטת מצליח, על ממיר משופץ הוא אמר לי מחיר של 2400 ש"ח. 

אציין שהרכב נוסע רגיל אני לא מרגיש הבדל בנסיעה לעומת מה שציינתי. 

 

אבקש את עזרתכם וניסיונכם עם התקלה ועם הנתונים שציינתי. 

ארצה גם מקום שמתמחה בתקלה ולא יגיד לי להחליף סתם דברים אלא מה באמת התקלה,יחבר מחשב מקצועי, יבדוק את החיישנים ואת כל מערכת הממיר. 

 

קניתי את הרכב לאחר בדיקה בקומפיוטסט שגם הראתה שהבדיקת גזים תקינים, הכל עבר תקין בבדיקה לא קניתי אותו סתם ועדיין נפלתי. 

ככל הנראה מי שקניתי ממנו את הרכב איפס את הנורה ולא יכלתי לדעת את זה. 

 

המליצו לי לאפס את הנורה ולמכור את הרכב ככה, אבל בשום פנים ואופן לא אדפוק בן אדם אחר רק כי דפקו אותי עם התקלה הזאת, אמכור את האוטו רק אם הוא מתוקן. 

 

תודה לעוזרים 

עריכה אחרונה על ידי oshridd
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

תבדוק אם יש אחריות על הממיר בבדיקה של המכון, אם לטענתם הממיר תקין אבל זה לא המצב - עד שלושה חודשים מיום הבדיקה הם אמורים לתת עליו אחריות.

קח בחשבון שיתכן ויש הבדל משמעותי בין הסף בבדיקת הזיהום של המכון (=הסף של משרד הרישוי) לבין סף הזיהום שמוגדר במחשב הרכב ושגורם להדלקת התקלה.

פורסם
לפני 14 שעות, oshridd כתב:

המליצו לי לאפס את הנורה ולמכור את הרכב ככה, אבל בשום פנים ואופן לא אדפוק בן אדם אחר רק כי דפקו אותי עם התקלה הזאת, אמכור את האוטו רק אם הוא מתוקן. 

אשרייך. מעולה, מאחל לך בהצלחה בתיקון הרכב . זה קורה !

פורסם

תחליף מכונאי, זו ההחלפה הכי נחוצה לצורך התיקון. לפי מה שתארת הוא מבין ברמה בסיסית, ודרוש מישהו בעל יכולת דיאגנוסטיקה.

 

אנסה לזקק את כל הנתונים שהעברת, לטובת הסדר ושיעזור למי שעוד יש רעיונות.

1. הרכב עבר בבדיקת קנייה פליטת גזים ועבר. השאלה הנשאלת מה רמת הדיוק שם ואם זה בתקן יורו 6.

2. נדלקה תקלה שמדברת על יעילות ממיר (P0420).

3. כשהרכב קר יוצא ריח של דלק מהאגזוז. תערובת עשירה שלא נשרפת. מה שמעיד על בעיה בתערובת דלק.

4. מחוון הדלק נתקע במיכל מלא ויורד בבת אחת לאחר כ 150 ק"מ.

 

לא בטוח שהבעיה הייתה קיימת בבדיקת קניה ואיפסו את הרכב, כי לא היו יכולים לאפס את תערובת הדלק ולרמות את מכשיר הגזים.

יתכן שהבעיה כשהרכב קר והממיר לא הגיע לטמפ' עבודה יעילה, אבל כשחם הוא עובד כהלכה. ולכן בבדיקה כשחם יעבור.

אם מחבר את כל הנקודות, נראה שישנה בעיה שקשורה למערכת הדלק/ תערובת דלק כשהרכב קר, והממיר לא הגיע ליעילות שלו ולכן נותן את קוד התקלה בגלל תערובת עשירה שהוא לא מסוגל לפרק במצב קר, ועל כך מתריע החיישן שלאחר הממיר.

 

כדי לאבחן כזה דבר צריך להבין מה גורם לבעיה עם סקאנר כשהרכב קר, ולהשוות לכשמתחמם. וזה דורש מישהו עם ידע בדיאגנוסטיקה ולא מכונאי בסיסי שהדרך שלהם להחליף דברים עד שבסוף משהו יעבוד. 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 9 שעות, nadavd4 כתב:

תבדוק אם יש אחריות על הממיר בבדיקה של המכון, אם לטענתם הממיר תקין אבל זה לא המצב - עד שלושה חודשים מיום הבדיקה הם אמורים לתת עליו אחריות.

קח בחשבון שיתכן ויש הבדל משמעותי בין הסף בבדיקת הזיהום של המכון (=הסף של משרד הרישוי) לבין סף הזיהום שמוגדר במחשב הרכב ושגורם להדלקת התקלה.

רשום בבדיקה באותיות קטנות למטה 

"אין אחריות לממיר קטליטי, אין אחריות למסנן חלקיקים" 

לא הייתה גם נורת מנוע בעת הקנייה 

לפני 6 שעות, רפי לין כתב:

1. מהיכן אתה בארץ?

2. כמה ק"מ יש למכונית?

בברכה  -  רפי לין

אני מאשקלון 

למכונית יש 119,000

לפני שעתיים, נירו72 כתב:

תחליף מכונאי, זו ההחלפה הכי נחוצה לצורך התיקון. לפי מה שתארת הוא מבין ברמה בסיסית, ודרוש מישהו בעל יכולת דיאגנוסטיקה.

 

אנסה לזקק את כל הנתונים שהעברת, לטובת הסדר ושיעזור למי שעוד יש רעיונות.

1. הרכב עבר בבדיקת קנייה פליטת גזים ועבר. השאלה הנשאלת מה רמת הדיוק שם ואם זה בתקן יורו 6.

2. נדלקה תקלה שמדברת על יעילות ממיר (P0420).

3. כשהרכב קר יוצא ריח של דלק מהאגזוז. תערובת עשירה שלא נשרפת. מה שמעיד על בעיה בתערובת דלק.

4. מחוון הדלק נתקע במיכל מלא ויורד בבת אחת לאחר כ 150 ק"מ.

 

לא בטוח שהבעיה הייתה קיימת בבדיקת קניה ואיפסו את הרכב, כי לא היו יכולים לאפס את תערובת הדלק ולרמות את מכשיר הגזים.

יתכן שהבעיה כשהרכב קר והממיר לא הגיע לטמפ' עבודה יעילה, אבל כשחם הוא עובד כהלכה. ולכן בבדיקה כשחם יעבור.

אם מחבר את כל הנקודות, נראה שישנה בעיה שקשורה למערכת הדלק/ תערובת דלק כשהרכב קר, והממיר לא הגיע ליעילות שלו ולכן נותן את קוד התקלה בגלל תערובת עשירה שהוא לא מסוגל לפרק במצב קר, ועל כך מתריע החיישן שלאחר הממיר.

 

כדי לאבחן כזה דבר צריך להבין מה גורם לבעיה עם סקאנר כשהרכב קר, ולהשוות לכשמתחמם. וזה דורש מישהו עם ידע בדיאגנוסטיקה ולא מכונאי בסיסי שהדרך שלהם להחליף דברים עד שבסוף משהו יעבוד. 

 

 

 

 

 

זהו זה בדיוק מה שאני מחפש, מישהו שבאמת מבין ולא סתם להחליף חלקים עד שקולעים, ממה שאני חקרתי בעצמי הקוד תקלה הזה יכול להיות או ממיר קטליטי גמור, או אחד החיישנים. 

את הפעולה של הניקוי כבר עשיתי הזריקו לי את החומר שמנקה אל תוך החיישן חמצן, אבל זה רק גרם למנורת מנוע להידלק מהר יותר. 

שמתי לב גם פעמיים אחרי תדלוק שנדלקה לי המנורה, ופעמיים נוספות שלא קשורות לתדלוק. 

אני מתדלק בתחנות דלק מוכרות כמו דור אלון, יילו, לא תחנות לא מוכרות אז אני לא חושב שזה קשור לאיכות הדלק. 

אני לא רוצה סתם להחליף דברים ולצאת בנזק כספי גם ככה הוצאתי סכום גדול על הרכב. 

יש לך מישהו או מקום מומלץ? 

לפני 3 שעות, sonego78 כתב:

אשרייך. מעולה, מאחל לך בהצלחה בתיקון הרכב . זה קורה !

תודה רבה חבר הלוואי 

פורסם (נערך)

אל תמהר להחליף ממיר, יש פעולות שאפשר לבצע לפני ההחלפה שתיתברר שזה לא פתר את הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי levy
פורסם

ממליץ לך לפנות לרמי שרותי רכב, מוסך מומחה ליונדאי \ קיה, נמצא ברחוב תושיה בתל אביב.
מקצועי ואמין מאוד. הגעתי אליו מהמלצה פה בפורום, מטפל אצלו כבר כמה שנים ביונדאי שלי, רק מילים טובות יש לי להגיד על רמי ועל המוסך.
תדבר איתו תראה מה הוא מציע, 
 03-561-4645
 

פורסם
לפני 11 שעות, levy כתב:

אל תמהר להחליף ממיר, יש פעולות שאפשר לבצע לפני ההחלפה שתיתברר שזה לא פתר את הבעיה.

אני לא ממהר, בגלל זה אני חוקר על הבעיה ומחפש בעל מקצוע אמין. 

ראיתי הרבה המלצות באינטרנט על רוני אגזוזים, מכיר? 

שמעתי שהם נמצאים ברחובות ומתמחים רק בממירים ובכל מה שקשור לזה. 

לפני 11 שעות, rolling_stony כתב:

ממליץ לך לפנות לרמי שרותי רכב, מוסך מומחה ליונדאי \ קיה, נמצא ברחוב תושיה בתל אביב.
מקצועי ואמין מאוד. הגעתי אליו מהמלצה פה בפורום, מטפל אצלו כבר כמה שנים ביונדאי שלי, רק מילים טובות יש לי להגיד על רמי ועל המוסך.
תדבר איתו תראה מה הוא מציע, 
 03-561-4645
 

הוא מתעסק בממירים בעיקר או בהכל? 

פורסם

הקטע עם המד דלק כנראה תקין. בהרבה רכבים אין פרופורציה במהירות ירידת הדלק. ודרך כלל בהתחלה יורד יותר לאט. השאלה מה צריכת הדלק ואם הרכב צורך יותר דלק מהממוצע? 

האם במהלך הנסיעה הנורה נעלמת? אם אתה מטפס את התקלה כשהמנוע והממיר בטמפ עבודה האם היא גם מופיעה שוב?

פורסם
לפני 17 שעות, rolling_stony כתב:

ממליץ לך לפנות לרמי שרותי רכב, מוסך מומחה ליונדאי \ קיה, נמצא ברחוב תושיה בתל אביב.
מקצועי ואמין מאוד. הגעתי אליו מהמלצה פה בפורום, מטפל אצלו כבר כמה שנים ביונדאי שלי, רק מילים טובות יש לי להגיד על רמי ועל המוסך.
תדבר איתו תראה מה הוא מציע, 
 03-561-4645
 

 

נתנו לך המלצה, אני אישית לא מכיר אנשי דיאגנוסטיקה טובים אבל אשמח להכיר, ושיפרסמו פה.

חושב שבשביל הכמה אלפים שאתה יכול לחסוך, האנרגיה העצבים והימי עבודה, שווה להגיע לת"א.

אלא אם כן @רפי לין מכיר מישהו כזה באזור אשקלון.
תיקון רכב מתחיל בידע ודיאגנוסטיקה טובה. לא ניחושים והחלפות של כל מה שקשור.

 

לפני כשעה, avhyh כתב:

הקטע עם המד דלק כנראה תקין. בהרבה רכבים אין פרופורציה במהירות ירידת הדלק.

 

תקוע עד 150 ק"מ ראשונים ואז משתחרר מד הדלק? לא הייתי קורא לזה תקין.

אולי בהרבה רכבים זה כך, היו לי רכבים ישנים וחדשים, מעולם לא היה לי כזה דבר שאינו תקלה באף רכב. בדר"כ התקלה קשורה למגע בין המצוף במשאבת דלק, לבין המגע על המשאבה עצמה שבדר"כ נשחק הכי הרבה בשלב הראשון כי רוב הזמן נמצא שם ואפילו שיפצתי כזה דבר לבד. יכולה להיות בעיה בלוח שעונים עצמו, או דברים יותר נדירים. רכב שהכל תקין בו זה לא אמור לקרות

פורסם
בתאריך 1.6.2025 בשעה 14:00, avhyh כתב:

הקטע עם המד דלק כנראה תקין. בהרבה רכבים אין פרופורציה במהירות ירידת הדלק. ודרך כלל בהתחלה יורד יותר לאט. השאלה מה צריכת הדלק ואם הרכב צורך יותר דלק מהממוצע? 

האם במהלך הנסיעה הנורה נעלמת? אם אתה מטפס את התקלה כשהמנוע והממיר בטמפ עבודה האם היא גם מופיעה שוב?

הצריכת דלק סטנדרטית לקיה ספורטז מנוע 2.0 אני חושב. 

אני מתדלק פול 52 ליטר ונוסע בערך 550-560 ק"מ, נתון סביר? 

 

לא במהלך הנסיעה הנורה לא נעלמת, הייתה נדלקת אחת לשבוע וחצי עכשיו כל יומיים. 

דיברתי עם רוני אגזוזים, מקום שהמליצו לי עליו ברחובות, הוא אמר לי שרוב הסיכויים זה ממיר אבל הוא יבדוק גם את החיישנים, במידה וזה ממיר הוא אמר לי שהוא יחליף לי את הכוורת שבתוך הממיר לחדשה, זה נקרא שיפוץ, עבודה של 3-4 שעות. 

בתאריך 1.6.2025 בשעה 14:55, איציק נ. כתב:

זהו שאני לפני הקנייה ממש בדקתי הכל והייתה בדיקה מעולה בקומפיוטסט כולל בדיקת גזים. 

אני שמעתי שזה די המחלה של הרבים האלה כנראה שבעל הרכב הקודם איפס את המנורה לפני שהוא מכר לי. 

בתאריך 1.6.2025 בשעה 15:20, נירו72 כתב:

 

נתנו לך המלצה, אני אישית לא מכיר אנשי דיאגנוסטיקה טובים אבל אשמח להכיר, ושיפרסמו פה.

חושב שבשביל הכמה אלפים שאתה יכול לחסוך, האנרגיה העצבים והימי עבודה, שווה להגיע לת"א.

אלא אם כן @רפי לין מכיר מישהו כזה באזור אשקלון.
תיקון רכב מתחיל בידע ודיאגנוסטיקה טובה. לא ניחושים והחלפות של כל מה שקשור.

 

 

תקוע עד 150 ק"מ ראשונים ואז משתחרר מד הדלק? לא הייתי קורא לזה תקין.

אולי בהרבה רכבים זה כך, היו לי רכבים ישנים וחדשים, מעולם לא היה לי כזה דבר שאינו תקלה באף רכב. בדר"כ התקלה קשורה למגע בין המצוף במשאבת דלק, לבין המגע על המשאבה עצמה שבדר"כ נשחק הכי הרבה בשלב הראשון כי רוב הזמן נמצא שם ואפילו שיפצתי כזה דבר לבד. יכולה להיות בעיה בלוח שעונים עצמו, או דברים יותר נדירים. רכב שהכל תקין בו זה לא אמור לקרות

גם אני לא נתקלתי בזה ברכבים הקודמים שלי לגבי המחוג דלק, הצריכה היא רגילה פשוט המחוג נתקע על פול ואז יורד בדרסטיות, או שאחרי תדלוק פול הוא נמצא קובייה מתחת לפול ואז יום אחרי הוא קופץ לפול, משהו מוזר. 

לפני 14 שעות, meir_gi כתב:

מצטרף להמלצה על רמי שירותי רכב מתח אביב. איש מקצוע ישר ואמין.

מעולה אבדוק אותו 

כרגע דיברתי וקבעתי עם מישהו בשם רמי אגזוזים שראיתי המון המלצות טובות עליו, המומחיות שלו זה ממירים וכל מה שקשור לכך. 

אמר לי רוב הסיכויים שזה ממיר, במידה וזה ממיר מחליפים את הכוורת הפנימית של הממיר ועושים שיפוץ שם. 

הוא יבדוק גם את החיישנים על הדרך. 

פורסם

 צריך דרך הסורק לבדוק יעילות של הממיר. 

מה שהמכונאי שלך עשה זה מצויין וזה כן יכול להוות פתרון. בד"כ משלבים את זה עם לחץ גבוה של מים (חומר שיושב חצי שעה - מניעים - נותנים לחץ מים עם מכונת שטיפה ולוחצים על הגז).

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...