Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מצרף פוסט אחר שנפתח בנושא לפני כמה שנים - אך אין שם תשובה 

 

היי,

לאחרונה רכשתי רכב יד שנייה, מאזדה 2 משנת 2014.

 

הרכב עבר בדיקה קפדנית על ידיי ובמכון בדיקות גדול ומוכר במרכז הארץ,

לאחר הבדיקה (שנערכה כבערך שעה-שעה וחצי) ישבנו אני, המוכר ומנהל המכון והוסבר בדיוק על אם ואילו תקלות יש ברכב.

פסק הדין הוא שהרכב מבחינה מכנית במצב טוב ואין בעיות במנוע או בגיר או בשילדה.

 

(אמנם רק כמה פעמים ספורות אך-) הספקתי לסוע על הרכב יום אחד ולילה אחד.

 

הלילה כשהחנתי את האוטו, שמתי לב לתופעה מוזרה.

אחרי שאני שם אמברקס, ושם פארקינג, ומכבה את המזגן.. ובקיצור מכבה את האוטו לגמרי...

יש התראה בלוח מחוונים, נורה בצבע אדום שמהבהבת.

 

לאחר בדיקה בספר רכב, הנורה המדוברת היא - 'נורית חיווי מערכת אבטחה' (זה תמונה של מנעול ורכב ביחד).

מצרף דוגמה:

image.png.a7f0eafc40c2be7b5d4ce2269dbcb34d.png

 

 

הנורה מהבהבת בלי הפסקה, גם כמה דקות אחרי...

זה מפריע לי, אבל פחות מפריע מהדבר הבא שאני עומד לרשום;

 

כאשר יצאתי מהרכב, ונעלתי אותו עם המפתח (ורגע אני עוצר לרשום ש- אולי בכלל הבעיה היא במפתח או בצ'יפ שלו, לפי מה שכתוב בכל מיני מקומות באינטרנט)

התחלתי לשמוע רעש מוזר שחוזר על עצמו מכיוון המנוע, בצד ימין של הרכב. כאילו משהו ננעל ונפתח, ראש מציק כזה של פח, מהבפנים של הרכב.. שלא מפסיק. זה כבר מלחיץ אותי

 

אין לי מושג מה לעשות כי לא מצאתי תשובה לזה באינטרנט, אני שוקל ללכת למוסך או לחזור לאותו מכון בדיקה או לדבר עם המוכר.

מתבאס שפשוט זה קרה בערך 24 שעות אחרי שרכשתי את הרכב ועשיתי העברת בעלות.

 

יש למישהו רעיון או כיוון מה לעשות להבא? 

 

מציין גם שמבדיקה שעשיתי באינטרנט, זה קרה כמה פעמים במאזדה 2, לאנשים אין תשובה מה זה.. אולי קשור לצ'יפ של המפתח, אולי מערכת אזעקה, אולי בעיה בפיוז שנשרף, אולי באמביוולטור... לא יודעים.

 

תודה לכם.

 

עריכה:

לאחר שאני מניע את הרכב, הנורה נעלמת, לא מופיעה יותר ולא מפריעה גם להתנעה או משהו כזה.

זה קורה רק כשהרכב במנוחה, בלי מפתח בסוויץ' ונעול לגמרי. הרעש ממשיך מכיוון הגלגל הימני/מנוע וגם הנורה ממשיכה להבהב.

עריכה אחרונה על ידי sagii
להוסיף פרטים
פורסם

הרעש לא קשור למנורה. אין קשר ביניהם.

המנורה אמורה להבהב כאשר הרכב כבוי.

לגבי הרעש, קצת קשה לאבחן מהאינטרנט ולכן ממליץ לגשת למוסך לעזרה באבחון. 

פורסם

כמו שאסי כתב, הנורה מהבהבת כל הזמן כשהאוטו כבוי, זה אומר שהאימובילייזר נדרך והרכב מוגן מפני התנעה לא מורשית. 

לא מדבור בתקלה, זה מצב תקין.

 

 

לאחר כיבוי המנוע לפעמים שומעים כמה "קנאקים" שהמקור שלהם בהקררות מערכת הפליטה אחרי עבודה. פחים שמתכווצים עושים רעש כזה, זה נפסיק אחרי כמה דקות.

 

מדובר אולי בזה?

 

 

פורסם
לפני 6 שעות, asix כתב:

הרעש לא קשור למנורה. אין קשר ביניהם.

המנורה אמורה להבהב כאשר הרכב כבוי.

לגבי הרעש, קצת קשה לאבחן מהאינטרנט ולכן ממליץ לגשת למוסך לעזרה באבחון. 

 

אני אנסה להקליט את הרכב ולשים את ההקלטה כאן.

העניין הוא שלא שמתי לב לנורה הזו שמהבהבת, למרות שלא נסעתי הרבה ברכב.

זה דבר שאופייני ספציפית למאזדה 2?

 

לפני 4 שעות, Buki כתב:

כמו שאסי כתב, הנורה מהבהבת כל הזמן כשהאוטו כבוי, זה אומר שהאימובילייזר נדרך והרכב מוגן מפני התנעה לא מורשית. 

לא מדבור בתקלה, זה מצב תקין.

 

 

לאחר כיבוי המנוע לפעמים שומעים כמה "קנאקים" שהמקור שלהם בהקררות מערכת הפליטה אחרי עבודה. פחים שמתכווצים עושים רעש כזה, זה נפסיק אחרי כמה דקות.

 

מדובר אולי בזה?

 

התיאור של הרעש שאתה מתאר כ-'קנאקים' מדויק, זה מגיע מהכיוון של המנוע (אני לתומי חשבתי שזה קשור למנורה המהבהבת, כי שניהם התחילו לקרות במקביל)

יש לך מושג כמה זמן אחרי שאני מכבה את המנוע זה אמור להפסיק? או לפחות טווח 'נורמלי'

פורסם
לפני 36 דקות, sagii כתב:

כמה זמן אחרי שאני מכבה את המנוע זה אמור להפסיק?

אמור להפסיק אחרי כמה דקות. 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, Buki כתב:

אמור להפסיק אחרי כמה דקות. 

ישבתי כמה דקות באוטו ולצערי זה לא הפסיק.

אני אנסה היום לבדוק, ממש עם שעון והכל כמה זמן לוקח לזה.

 

יש סיבה לדאגה בכל מקרה? זה קשור לממיר קטליטי? (עברתי סאגה שלמה עם הממיר באחד הרכבים הקודמים שלי)

עריכה אחרונה על ידי sagii
פורסם

קודם כל צריך להתחבר עם סקאנר לראות אם יש קודי תקלות, ומה מספרן.

 יכול להיות ריליי שמקושר לאבטחה נפתח ונסגר. זה גם עושה תקתוקים, ודבר שכבר נתקלתי בו. בדר"כ הבעיה היא של הריליי עצמו, המגעים של הריליי, או בעיית מגע/קורוזיה בחיווט. תקליט את הרעש.

זה משהו בסגנון של זה?

 

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, נירו72 כתב:

קודם כל צריך להתחבר עם סקאנר לראות אם יש קודי תקלות, ומה מספרן.

 יכול להיות ריליי שמקושר לאבטחה נפתח ונסגר. זה גם עושה תקתוקים, ודבר שכבר נתקלתי בו. בדר"כ הבעיה היא של הריליי עצמו, המגעים של הריליי, או בעיית מגע/קורוזיה בחיווט. תקליט את הרעש.

זה משהו בסגנון של זה?

 

 

כן לגמרי בסגנון!

יותר רעש של 'קנאק' כזה, כאילו הפח מקבל מכה.

 

היית אומר שזו סיבה לדאגה או רציני?

 

עריכה:

כשאני חושב על זה יש לדעתי גם בעיה בקודן, הוא פשוט מחובר לא טוב למערכת, קצת רופף, וכשמכניסים את הקוד צריך לעשות את זה בעדינות כי המקשים מאוד רגישים.

אולי זה קשור? לרעש או לנורה שמהבהבת?

עריכה אחרונה על ידי sagii
פורסם
לפני שעתיים, sagii כתב:

העניין הוא שלא שמתי לב לנורה הזו שמהבהבת, למרות שלא נסעתי הרבה ברכב.

זה דבר שאופייני ספציפית למאזדה 2?

ברוב היפניות בשנתונים האלה היה את המנורה הזאת ובכל המזדות בעיקר.

פורסם

ניר אימובילייזר שמהבהבת זה מצב תקין. זה תמיד ככה.  פעולה תקינה של המערכת. 

 

אין וקשר בין זה לבין כל הרעשים. 

 

האם הרעש הוא בקצב אחיד מחזורי או רנדומלי?

נשמע בתוך האוטו או מחוץ לאוטו?

 

 

פורסם
לפני 5 דקות, Buki כתב:

ניר אימובילייזר שמהבהבת זה מצב תקין. זה תמיד ככה.  פעולה תקינה של המערכת. 

 

אין וקשר בין זה לבין כל הרעשים. 

 

לא התייחסתי לנורית, אלא לדריכה של המערכת כולל הסוויטץ'. אימובילייזר מערב מערכות נוספות, ותמיד יש ריליי.

זה לא דבר נדיר שכשהמערכת אבטחה נדרכת יש ריליי שנסגר ונפתח עקב בעיה במגעים. בפורד למשל שלא כזו רחוקה ממאזדה בבסיס התכנון בשנים האלו  זו בעיה ידועה לשמצה שלחלק הייתה מרוקנת את המצבר

פורסם
לפני 6 דקות, Buki כתב:

ניר אימובילייזר שמהבהבת זה מצב תקין. זה תמיד ככה.  פעולה תקינה של המערכת. 

 

אין וקשר בין זה לבין כל הרעשים. 

 

האם הרעש הוא בקצב אחיד מחזורי או רנדומלי?

נשמע בתוך האוטו או מחוץ לאוטו?

הרעש בקצב אחיד, כל שתי שניות. של 'קנאק' בפח, לא שומעים את זה בתוך הרכב.

שומעים את זה רק כשיוצאים מהרכב, הרעש מגיע מכיוון האיזור הימני של המנוע (ימני מהנהג)

לפני 1 דקה, נירו72 כתב:

 

לא התייחסתי לנורית, אלא לדריכה של המערכת כולל הסוויטץ'. אימובילייזר מערב מערכות נוספות, ותמיד יש ריליי.

זה לא דבר נדיר שכשהמערכת אבטחה נדרכת יש ריליי שנסגר ונפתח עקב בעיה במגעים. בפורד למשל שלא כזו רחוקה ממאזדה בבסיס התכנון בשנים האלו  זו בעיה ידועה לשמצה שלחלק הייתה מרוקנת את המצבר

אז בעצם רק אחרי חיבור עם סקאנר אני יכול לדעת אם זה מרוקן לי את המצבר או שזה תקין?

המצבר אגב הוחלף לפני שנה והוא במצב טוב. (כך נאמר בבדיקה)

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, sagii כתב:

אז בעצם רק אחרי חיבור עם סקאנר אני יכול לדעת אם זה מרוקן לי את המצבר או שזה תקין?

המצבר אגב הוחלף לפני שנה והוא במצב טוב. (כך נאמר בבדיקה)

 

חיבור לסקאנר זו בדיקה ראשונית לבדוק שאין קודי תקלות שיכולות להשפיע, ובמיוחד שרק רכשת את הרכב.

האם התקלה הזו תופיע שם? לא בהכרח. האם ירוקן את המצב? לא בהכרח בקצב מהיר אבל אפשרי. צריך לעשות בדיקת זליגה וזה גם יכול לעזור בפתרון התקלה. עצם זה שמופיע בצורה מחזורית וקבועה מחזק את ההשערה שזה משהו חשמלי. צריך לבדוק איזה מערכות אפשריות יכולות להיות באזור הזה ולגרום לכך. תנסה להתכופף בצד הנוסע מתחת לדשבורד ולראות אם הרעש משם. תפתח מכסה מנוע, ותנסה לאתר את מקור הרעש או מאיזה אזור תצלם ותעלה

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני 15 דקות, נירו72 כתב:

 

חיבור לסקאנר זו בדיקה ראשונית לבדוק שאין קודי תקלות שיכולות להשפיע, ובמיוחד שרק רכשת את הרכב.

האם התקלה הזו תופיע שם? לא בהכרח. האם ירוקן את המצב? לא בהכרח בקצב מהיר אבל אפשרי. צריך לעשות בדיקת זליגה וזה גם יכול לעזור בפתרון התקלה. עצם זה שמופיע בצורה מחזורית וקבועה מחזק את ההשערה שזה משהו חשמלי. צריך לבדוק איזה מערכות אפשריות יכולות להיות באזור הזה ולגרום לכך. תנסה להתכופף בצד הנוסע מתחת לדשבורד ולראות אם הרעש משם. תפתח מכסה מנוע, ותנסה לאתר את מקור הרעש או מאיזה אזור תצלם ותעלה

אנסה

זה יכול לגמור מצבר?

פורסם
לפני 5 דקות, sagii כתב:

זה יכול לגמור מצבר?

יכול לקצר תוחלת חיים, בכמה כבר תלוי אם זו זליגה קטנה או מגיע למצב שנפרק לגמרי לרמה שאין סטרטר בזמן קצר. 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...