Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע מרבית הרכבים הקצת ישנים בישראל במצב זוועה?


ch28566

פוסטים מומלצים

אני סתם משתעשע ברכישת רכב מעניין בסכום של עד 100,000 כמתנה למישהו קרוב. מסתובב ביד 2 ומגלה שמרבית הרכבים פשוט מצב רע אסטטית ואנשים עוד בטוחים שהכל מצוין ברכב והוא שמור מאוד וכמובן שאצלם זה תמיד "רק 300 שקל ואתה מתקן את זה". באירופה רכבים גם בני 20 נראים מעולה, כאן? רכב בן עשור כבר נראה כאילו עבר הרגע פריז דאקר. יש לי רכבים וותיקים, מתקרבים לעשור, כולם במצב מושלם, ויזואלית ומכאנית, נראים ומרגישים כמו חדשים, אני אולי לא הדוגמה הכי טובה אבל האפס גישה שיש לאנשים בישראל בכל הקשור לשמירה ואחזקה של הרכב היא פשוט נוראית. 

 

כל זה כמובן לפני דרישות מחיר הזויות (גם לוי יצחק הזוי אבל זה סיפור אחר). 

עריכה אחרונה על ידי ch28566
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch28566 כתב:

אני סתם משתעשע ברכישת רכב מעניין בסכום של עד 100,000 כמתנה למישהו קרוב.

בליגה הזאת של מחיר אני עדיין מצפה לרכב מתוחזק הייטב.

 

מה שרשמת מתאים לרכבים בתקציב של 10,000ש"ח (שזה יתר מתאים למתנה ושעשוע).

יכול להיות שבטעות הקלדת 0 נוסף ?

 

בכל מקרה, התופעה שהעלת אכן רלוונטית.

קשה להסביר את זה בלי מחקר מעמיק.

אבל הזנחה ודרישת מחיר מוגזמת, זה בהחלט תופעה נפוצה ולא כל כך ברורה. (לפחות עבורי).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

אני מחזיק ברכב ישן, יונדאי i30 שנת 2011 ואספר לך מדוע הוא לא במצב מושלם קוסמטית מנקודת מבטי וניסיוני.

 

לרוב, אנשים שרוכשים רכבים ישנים הם אנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם באופן משמעותי ולכן מעוניינים בכלי תחבורה שיקח אותם מנקודה A לנקודה B במינימום דרמות. המצב החיצוני של הרכב לרוב לא פקטור עבורם, ייתכן שהוא בגדר בונוס לכל היותר.

בהמשך לסיבה זו, כל תיקון קוסמטי בארץ יקר עד יקר מאוד ושוב לא מדובר באנשים עם הכנסה פנויה לדברים אלו. 

למשל, רכשתי את רכבי, יד 2, בינואר האחרון והוא בעל שריטות, מעיכות פה ושם ומכות. לתקן דברים אלו יכול להגיע בקלות לשליש ואף לחצי מעלות הרכב כאשר עלי לשמור קצת כסף בצד לתקלה באם תבוא. לכן הרכב נשאר כך, איך אומרים "לא נעים, אבל לא נורא".

 

ייתכן שבמדינות אחרות, עלויות תיקון קוסמטיות זולות יותר וגם רמת האכפתיות של הזולת לרכושו של האחר גדולה יותר ולכן ניתן לראות שם רכבים ישנים במצב חיצוני נהדר.

 

זהו, אלו היו שני השקלים שלי, מקווה שהצלחתי לשפוך מעט אור בנושא.

 

יום טוב :) .

  • אהבתי 6
  • מעניין 1
8) ידני זה הכי אחי 8)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בעניין אובייקטיבי: בחלק גדול מאירופה הרכב מקבל שטיפה יומית בגשם, אצלנו שטיפה רציפה בשמש ואבק, מה שגורם לרכבים להיראות דהויים.

 

יש גם עניין של מרחב ותרבות. במדינות רבות יש מספיק מרחב כדי להשאיר בחניה רווח גדול, כך שלא פוגעים בפגושים בתמרון ולא דופקים דלת בדלת כשיוצאים מהרכב. אצלנו אף אחד לא יתקן נזקים קוסמטיים קלים כי ידוע שתוך זמן קצר יצוצו חדשים. וקראתינפעם (לא אימתתי) שיש מקומות בהם יש חובה חוקית לתקן נזקים כאלה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מקבל את העניין הכלכלי כתירוץ.

לכתחילה העבודה שצריך פה תיקונים קוסמטיים לרכב בן מעל שבוע והלאה, זה בגלל תרבות גרועה מאוד של אכפתיות לרכוש של האחר, ובהתאם גם של בעל הרכב עצמו.

כמה אנשים מוכנים לחנות בקצה החניון הרחק מכולם וללכת עוד 50 מטר במקום לחנות בין 2 רכבי סטרואידים בחניון ציבורי? מעט מאוד. לכן על 90 אחוז מהרכבים יש מכות מפתיחת דלתות.

זה ממשיך לחניות במקביל למדרכה, משאירים רווחים של סנטימטרים בודדים מכל צד ואז מי שיוצא או נכנס באיזשהו שלב מפנק בשפשוף.

וזה נגמר בכל סיטואציה אחרת, עגלת סופר, ילד שעובר עם מפתח, או שכן שמוציא דברים מהרכב ומניח אותם רק לרגע על הרכב שלך "למה מה כבר קרה כולה פח"

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Cycleman כתב:

אני מחזיק ברכב ישן, יונדאי i30 שנת 2011 ואספר לך מדוע הוא לא במצב מושלם קוסמטית מנקודת מבטי וניסיוני.

 

מכיוון שאני ממש לא סגור על עצמי אני מסתכל סתם על המון רכבים, גם כאלו שהם מחוץ לתקציב. זו לא תופעה שייחודית למשפחתית עממית שנת 2011 אלא גם ברכבי יוקרה שעלו כחדשים כמיליון שקל ואני לא מדבר על S קלאס בת 20 שנה עם מיליון ק"מ אלא על רכבים בני 6 שנים בלבד לדוגמה. זה גם לא מסתכם רק בצד החיצוני אלא גם בזה הפנימי, כמות מושבי העור שאף אחד לא טיפל בהם מהיום שהרכב יצא מאולם התצוגה ושכבר חייבים החלפה היא כמעט בכל רכב שראיתי, כך גם במקרה של השטיחים (הקבועים) שהם מטונפים ברמה שזה כבר פשוט דוחה מרוב שהם שחורים. באמת שלא מצליח להבין מה הטעם להחזיק רכב יוקרה (או כל רכב האמת) ולהרגיש שאתה נוסע בגרוטאה מרופטת. 

 

 

בהערכת אגב, כל הרכבים מנתניה תמיד נראים מיליון דולר, עם ק"מ נמוך ומחיר אטרקטיבי :-) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד ברכבים זולים עלות התיקון לרוב באמת תהיה לא מוצדקת - בזמן תיקון תאונה ברכב הישן של אשתי, בשווי שליש מערכו, היתה לי הזדמנות להוסיף עבור צביעה כללית עוד כ 2000 שקל וויתרתי - זה לא יחזור במכירה לצערי (או בשום דרך אחרת).

 

מצד שני, גם כשעזרתי להורים שלי לחפש רכב בן שנה-שנתיים נתקלתי בהמון מכוניות שעברו תאונות פגוש כאלה ואחרות, ממהירות 0 ועד מהירות שהצריכה החלפת דלת תא מטען... רובן לא תוקנו בכלל או לא תוקנו כמו שצריך.

 

בשורה התחתונה - רכב בישראל זה כמו מכונת כביסה, מדיח או מקרר. זה שם כדי להביא אותך מא' לב', ואתה משתמש עד שזה מתקלקל.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לכלוך על השטיחים (הבהירים) ואבק זה לא באמת הזנחה. אנחנו חיים באזור מדברי.

אנשים קונים רכב חדש כדי להנות ממנו ולא כדי שהבעלים הבא יהנה ממנו. מי שרוצה רכב במצב חדש, עם ריפודי עור מושלמים וללא סימני שימוש, קונה חדש.

רכבי היוקרה שאתה מסתכל עליהם כנראה כבר בבעלים השלישי או הרביעי שלהם וזה המצב. דווקא משפחתיות עממיות אתה תמצא במצב טוב יותר לרוב כי יותר קשה להרוס ריפודי בד בשימוש סביר מאשר עור שנסדק בשמש. ריפודים בהירים וילדים קטנים זה לא משהו שהולך ביחד ולרוב האנשים יש דברים חשובים יותר לעשות בשעות הפנאי מאשר לקרצף את המושב האחורי אחרי כל נסיעה משפחתית.

רוב האנשים הם לא חובבי רכב שחשוב להם איך נראה ומרגיש הרכב חוץ מבמצבי קיצון שאי אפשר לראות כלום מהחלונות מרוב אבק וקקי של ציפורים אז הולכים למנהרת שטיפה ומחליפים את הלכלוך בשריטות שמציקות רק לסוג מסויים של אנשים . חוץ מזה שגם אס קלאס בת 6 עם הולוגרמות בצבע וריפודי עור סדוקים וכתמים של קפה על הריפוד בגג עדיין תיסע ותרגיש יוקרתית יותר מאיזה קורולה חדשה ולא כמו גרוטאה מרופטת.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

חוץ מזה שגם אס קלאס בת 6 עם הולוגרמות בצבע וריפודי עור סדוקים וכתמים של קפה על הריפוד בגג

 

נו, אז למה בכלל מלונות יוקרה משקיעים בניקיון בכלל, העיקר שיש בריכה עם 50 זוויות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כי אף אחד לא יבוא להתארח במלון מלוכלך וישלם מחיר של יוקרה. לעומת זאת רכב יוקרה משומש עם בלאי יש מי שיקנה.

אל תשכח שמי שקונה את הרכבים האלה כחדשים, גם מחליף אותם בחדשים בדרך כלל במעמד הקניה וזה ממש לא מעניין אותו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני עם רכב ליסינג מהעבודה.

אין מצב שאני עומד בחניה בעבודה ומנקה רק את השמשה הקדמית, מבלי שמישהו יעיר לי ״מה אתה מתאמץ זה רכב ליסינג״ וההסבר שלי שנכון אבל אני נוסע בו, מתקבל בפליאה.

 

בתום כל 3 שנים אני מקבל מחמאות במעמד ביקורת ההחזרה, ולעיתים גם טלפון משתאה בהמשך, עד כמה הרכב תקין ולא הרוס.

רכב בן 3 כן? לא בן 30…

אני רק משתמש בו, לא מתאמץ להזניח ולהרוס אותו.

 

כל זה מראה בדיוק מה הסטנדרט, מה מצופה, מה מקובל, ולצערי גם מה התרבות הרווחת בתחומים רבים אחרים בסביבה שלנו.

 

אני כעת מחפש רכב יד שנייה, ופשוט בהלם מערמות הפסולת ״כמו חדש״ שמציעים…

  • אהבתי 3
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב הוא מוצר שמבלה בסביבה "עויינת": שמש, אבק, מרחב צפוף וכו'

הרכב צריך לשמש אותי ולא אני אותו.

אני מחזיק ברכב ליסינג בן כמה חודשים ורכב פרטי בן 9 - אנחנו גרים באזור צפוף בלי חניה פרטית. אני מקבל בהבנה רבה את העובדה שהרכב חוטף מכות ושריטות קלות מרכבים שחונים ליד הרכב שלי - אין מה לעשות... כל עוד זה נעשה בעדינות.

בשני הרכבים יש כמובן שפשושים ושריטות ואני חי עם זה בשלום.

שני הרכבים נשטפים אחת לחודש ובפנים הם שמורים מאוד.

אני ממש לא סובל אנשים שתופסים 2 חניות כדי שלא ייצמדו לרכב שלהם - זו חוצפה שאין כדוגמתה וחוסר התחשבות משווע!

כשאחליף את הרכב הפרטי ברכב משומש בן 2-3 שנים - שריטות ושפשושים קלים יתקבלו בהבנה מלאה.

כל 3 שנים כשאני מחזיר את רכב הליסינג - נכתב בטופס ההחזרה שזה בלאי סביר.

קצת פרופורציות...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, ch28566 כתב:

באירופה רכבים גם בני 20 נראים מעולה, כאן?

אני חושב שמזג האוויר יותר קל... לאוטו. פחות שמש קורנת שאוכלת את הצבע אחרי X שנים. 

 

חוץ מזה, לדעתי לאירופאים יש יותר מודעות לתקן מבעוד מועד. לבצע טיפולי אחזקה. ולא תחזוקת שבר כמו אצלנו. 

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...