Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מערכת מקורית -

1.jpg

מערכת משודרגת תוצרת Zeta connected Audio .
4GB MEM , 64GB Storage , 8 ליבות וכו' וכו'.
2.jpg

הרבה זמן רציתי לשדרג את הרמקולים ולהוסיף סאב -
הציוד הנבחר -
קומפוננט 6.5" תוצרת JBL מדגם - GTO609C .
סאב - אינפיניטי INFINITY PRIMUS 1270B 5812 .
מגבר שהיה לי בצד - Lanzar vibe 420 600 watt
חיווט - Vega Germany X2 .
מתחילים התקנה -
חיתוך יריעות לטובת מניעת ויברציות
1-Copy.jpg
רמקול ישן , לפני קידוח ניטים
3-Copy.jpg
אחרי
4-Copy.jpg
הדבקת ספוג למניעת ויברציות
5-Copy.jpg
וופר במקום
13-Copy.jpg
השחלת כבל פלוס דרך הקיר אש
7-Copy.jpg
בתא המנוע
8-Copy.jpg
החור נאטם עם בידוד נגד חום ורעשים
9-Copy.jpg
השחלת כבל אודיו בצידו השני של הרכב למניעת יללות אלטרנטור
10-Copy.jpg

11-Copy.jpg

14-Copy.jpg
טוויטרים במקום
אצטרך למצוא פתרון כיוון שהכיסויים הישנים לא נסגרים.
16-Copy.jpg

תיקון מגבר - החלפת RCAים שבורים. אם יעבוד סבבה , אם לא אקנה חדש. חייב לנסות קודם.
לפני
3.jpg
אחרי
4.jpg

עד כאן לעת עתה. אמשיך לעדכן בקרוב

  • אהבתי 5

פורסם

תודה על השיתוף (שכמוהו חסרים בפורום) וח"ח על העבודה!

 

מספר קושיות ברשותך -

  • הספוג שהתקנת מתחת למידבאס, האם מסוג CCF (תאים סגורים)? אחרת הוא יספוג מים בכל הזדמנות.
    • האם לא הגיעה בערכת הרמקולים סרט ספוג להדביק מסביב לבאסקט שלו (לכאורה קיים לפי חוברת הוראות)?
    • חבל לא לנצל את ההזדמנות כדי לבצע איטום/בידוד, בסיסיים לפחות, בדלתות.
    • האם הפספוס בבורג התחתון שם מעיד על כך שיש מרווחים פתוחים (הגם שמכוסים ע"י הספוג) בין הרמקול לדלת?
  • מה מחזיק את הטוויטר במקום שלו כרגע?
    • בערכה היו אמורים להגיע מספר מתאמים, האם לא ניתן לנצל אותם בצורה טובה יותר? או לחילופין האם הטוויטר ערום לחלוטין מהם כעת-אולי זה יעזור להעמיק אותו קצת, אבל ראה הנקודה הבאה.
    • המיקום והכיוון של הטוויטר אינם אידיאלים בהכרח, מאחר והם מופנים לשמשה ונמצאים בפינה, מה שייצר החזרים רבים.
פורסם

אהלן תום ,
ספוג -
1,2.אין לי מושג, זה ספוג פשוט שקניתי באליאקספרס. יש לך המלצה על משהו אחר ? כנ"ל בנוגע לאיטום.
הגיע מעט מאוד ספוג עם הקומפוננט,  ברמה של לא טרחתי אפילו לפתוח את האריזה שלו.
3.רק הבורג התחתון לא נתפס 100% כמו על השאר לכן הוברג מלמטה למעלה ברמה שיתפוס את הוופר, אין תנודות כלל. בדקתי כמובן.
טוויטרים -
1.מה שמגיע בערכה לא מתאים לרכב כלל. או גדול מדי או קטן מדי.
2.מה אתה אומר על קדיחת הפלסטיקה של הקורות וקיבוע שם ? ככה באמת לא יהיו החזרים כלל.
תודה רבה על הנקודות שהעלת , מעריך מאוד.

פורסם

יש לך לינק לספוג? אולי רשום שם ולא שמת לב.

לגבי חומרים, ניתן כמובן למצוא כל מיני בחו"ל, אבל גם בארץ. תעיף מבט אצל הספונסר בראש הפורום Caraudio.co.il ואל תהסס גם להתייעץ איתם לגבי מה מתאים לך ובמסגרת התקציב. 

השרשור הזה יכול לתת כיוון בסיסי בנושא, ככל שמדובר במשהו "שפוי" ;) 

 

הספוג שהגיע עם הרמקולים אמור להספיק בדיוק להיקף הרמקול שמוצמד לדלת. זה כל מה שצריך בהקשר הישיר הזה.

מה שאתה עשית זה סוג של שילוב עם השלב הבא של שימוש בחומר מסביב לרמקול כדי לאטום ולחזק את האזור. אבל הספוג שלך לא בהכרח מתאים למשימה הזו.

ראה דוגמה לביצוע כאן.

 

לגבי הבורג, הנקודה שלי היא יותר לגבי פתח שקיים בין הרמקול לפלסטיק בדלת שיאפשר מעבר אוויר כלשהו, הגם שהוא חסום כעת עם הספוג.

 

לגבי הטוויטרים - עם הקטן מדי אפשר אולי לעבוד, בשימוש עם איזה פלח מתכת או חתיכת פלסטיק שתחתוך לגודל המתאים ושניתן להצמיד אליו את הטוויטר ולהבריג למקום.

לגבי קורות, אפשר. זה מקום "סטנדרטי" יותר, וגם שם בסופו של דבר יהיו החזרים שתלויים גם איך תכוון פיזית את הטוויטרים (קרא קצת על On/Off Axis). במידה וכן תחליט להתעסק עם הקורות, היזהר כשאתה מפרק אותן, מאחר וסביר שיש שם כריות אוויר. תכנן גם על האפשרות שחלק מהקליפסים ישברו.

 

אגב, אם לא מכיר, קח לך את השרשור הזה בשביל הכיוון העתידי של המערכת.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

תום , תודה רבה על הפידבק שלך. חשוב לי לסיים ולשים הכל במקום ולאחר מכן לפתוח את הדלתות שוב ולסדר מה שצריך .
ממשיכים .
התחלת של בניית תיבה עם גישה לגלגל ספייר.
2-Copy.jpg
כולל סגירה מעל (הדלת פוצלה בסופו של דבר , תמונה בהמשך הפוסט).
3-Copy.jpg
פיצול -
5-Copy.jpg
איתור של הטוויטרים והרמקולים הקדמיים -
6-Copy.jpg
הארכת החוטים הרלוונטיים לקרוסאוברים (שעדיין לא מקובעים במקומם אלא רק מונחים)
7-Copy.jpg
סאב במקום מעוגן (הגריל שלו עבר צבע )  -
10-Copy.jpg
לשמחתי אין הפרעה של כריות אויר בפאנלים מקדימה , אז פירקתי בזהירות את הקורות פלסטיק -
8-Copy.jpg
וננתי להן צבע -
9-Copy.jpg
מבט מבפנים -
11-Copy.jpg

בקרוב - קיבוע הקרוסאוברים ,שינוי מקום לטוויטרים , פתיחת דלתות למנוע דליפות אויר מהוופרים והחלפת חיווט ל4 גייג' בעקבות הוספת כמה הפתעות בתא אחסנה בבגאז'.

עריכה אחרונה על ידי tu3s
  • אהבתי 3

פורסם

המגבר/ים בתוך התא איחסון?

אתה מתכוון לצפות את התא בשטיח? אם כן, אם תשים וולקרו בתחתית של הסאב זה בעקרון יספיק למנוע ממנו להחליק, במקום רצועת הרצ'אט. למרות שהיא מתאימה מבחינת הצבע לסאב 😅

פורסם
בתאריך 7.7.2024 בשעה 11:03, tu3s כתב:

אצטרך למצוא פתרון כיוון שהכיסויים הישנים לא נסגרים.

אתה יכול לקחת את הכיסוי המקורי - לחתוך בו עם דרמל חור שעליו הטוויטר יתיישב עם התושבת שלו - ככה גם לא יהיה לך דאבל גריל לטוויטר. 

 

בתאריך 7.7.2024 בשעה 11:03, tu3s כתב:

ופר במקום
13-Copy.jpg

 

בעצם יצרת גאסקט (אטם) למידבאס - שזה נהדר - זה מידבאס לא וופר (תחתוך אותו 90 הרץ ומעלה מתחת לזה הוא יגיע למגבלה המכאנית שלו בעוצמות שמע חזקות (מנסיון) 

 

כמו שהמליץ קודמי - לבצע בידוד אקוסטי בדלתות ובתא המטען. 

 

הייתי שמח לראות גם קצת תמונות והסברים אם קיימים לגבי פירוק הHU המקורי. 

 

עבודת DIY יפה - תענוג לראות. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 10 שעות, Tom_22 כתב:

המגבר/ים בתוך התא איחסון?

אתה מתכוון לצפות את התא בשטיח? אם כן, אם תשים וולקרו בתחתית של הסאב זה בעקרון יספיק למנוע ממנו להחליק, במקום רצועת הרצ'אט. למרות שהיא מתאימה מבחינת הצבע לסאב 😅

אכן , המגבר בתוך תא אחסון.
וכן , מתכנן לצפות את התא בשטיח , הוולקרו הזה משהו מיוחד או כל סקוטש דוצ יעשה את העבודה ?
 

 

לפני 9 שעות, lanosforce כתב:

אתה יכול לקחת את הכיסוי המקורי - לחתוך בו עם דרמל חור שעליו הטוויטר יתיישב עם התושבת שלו - ככה גם לא יהיה לך דאבל גריל לטוויטר. 

 

 

בעצם יצרת גאסקט (אטם) למידבאס - שזה נהדר - זה מידבאס לא וופר (תחתוך אותו 90 הרץ ומעלה מתחת לזה הוא יגיע למגבלה המכאנית שלו בעוצמות שמע חזקות (מנסיון) 

 

כמו שהמליץ קודמי - לבצע בידוד אקוסטי בדלתות ובתא המטען. 

 

הייתי שמח לראות גם קצת תמונות והסברים אם קיימים לגבי פירוק הHU המקורי. 

 

עבודת DIY יפה - תענוג לראות. 

את הכיסויים המקוריים אניח לנפשם , 90% שאעשה חורים בקורות מקדימה לטוויטרים , יש לי הרגשה שהתוצאה תהיה לשביעות רצוני.
אני לא מבין גדול בחיתוכים וכו' , כיוונתי בעדינות לפי האוזן , אני מרוצה.
אבצע בידוד אקוסטי סביר (יריעה פר דלת) בקרוב. למה סביר ? רוצה להשתרג לג'יפ בשנה הבאה.
בנוגע לפירוק הHU המקורי זה לא סיפור בכלל, מה שכן הפלסטיקה שלו זולה מאוד, חבל.
תודה רבה :)
ונעבור לעדכון מאחה"צ -
הלנזר בן ה10 ++++ עף לפח , יותר מדי בעיות בשביל מערכת חדשה.
אחה"צ רכשתי מגבר של אלפיין , הורכב וכוון.
20240714-190752.jpg
עוד עדכונים בקרוב :)
 

  • אהבתי 1

פורסם
לפני 47 דקות, tu3s כתב:

הוולקרו הזה משהו מיוחד או כל סקוטש

הינו הך ;)

סקוטש זו חברה. השם שלה השתרש בשפה המדוברת במובן הזה.

כמו פריג'ידר (מקרר, וכן זה שם של חברה)ובאנגלית Fridge, כמו באנגלית Xerox machine (מכונת צילום) ועוד 🤓😅

 

תלוי כמה שעיר השטיח שלך 😂. להדק כמה רצועות של הצד עם הווים בזוויות שונות על התיבה יעשה עבודה מספקת, מניסיוני הצנוע לפחות.

כמובן שראצט' או כל חגורה מעגנת אחרת תחזיק הכל במקום יותר חזק.

פורסם

סרטון רלוונטי, כי הוא מדבר על הבעיות בהתקנה במיקומים דומים (דגש על הטוויטרים-הוא גם מצין על להוציא אותם ממתחת לגריל או להפנות אותם On Axis) לאצלך.

בחצי הראשון הוא מדבר על כל המדידות והבעיות. בחצי השני הוא מדבר על איוקווליזציה של המצב, מה שכנראה קצת פחות רלוונטי עבורך בשלב זה ;) 

 

 

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...