Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה למפתח רטיטה


Aviv13467

פוסטים מומלצים

לפני 20 שעות, ברווז כתב:

השנקל שלי. 

לכלים עלומי שם יש נטייה לאכזב אותך ברגע שאתה באמת (אבל באמת!) צריך אותם. 

הארגונומיה לא הכי טובה, הכח המוצהר לא באמת זמין לך, שכלולים שלא קיימים בדגמים הזולים (הגנות לסוללה, עצירה בזמן "תקיעה"- וזה רק 2 שאני זוכר כרגע), כל מיני עיזים שאתה לא מבין עד שאתה לא מחזיק כלי "אמיתי" (מפירמה ידועה ומוכרת) ביד, ורואה את כל העיזים האלו בכלי הזול. 

וכן, אחרי הכלי הזול, אתה תרכוש גם כלי יקר. ברוב המוחלט של הפעמים זה עובד בדיוק ככה. תשאל אותי איך אני יודע... ☹️

כן, יש יוצאים מן הכלל (כמו הפטישון הסיני שלי למשל), אבל הם נדירים- ואני מתכנן לרכוש גם פטישון נורמלי בהמשך הדרך :lol:.

אתה נשמע כמו בחור צעיר יחסית- אם אתה צריך את הכלי, ואתה מוכן להשקיע בכלי איכותי שישמש אותך שנים רבות, לך על זה בשקט ובלי נקיפות מצפון. 

אתה תמצא לו עוד שימושים שונים ומשונים לאורך הדרך. 

מספיק שפעם אחת הוא יציל אותך משיטואצייה לא נעימה וכל המחשבות השליליות על אוברקיל ומחיר גבוה יעופו מהחלון. 

הדהוולט שציינת מוציא 800 ניוטון (בסגירה). ממה שראיתי בערוץ של PROJECT FARM הכלים של דהוולט באופן עקבי מוציאים טיפונת יותר (מומנט, סל"ד, זמן עבודה, כמעט כל המדדים) ממה שמוצהר על האריזה.

כן, זה מבאס להיות סטודנט תפרן שחושב על כל שקל שיוצא, אבל זה יותר מבאס להצטרך את הכלי הנכון ולגלות שנתקעת עם גרעק- במיוחד כשאתה משתמש בכלי למטרות חשובות ורציניות. 

אני כחובבן יכול גם לקנות "זבלים", זה לא הכי אקוטי עבורי. הניסורים לא יצאו 100% ישרים, המברגה תמות לי מהר, הכל בסדר- רק מתסכל. לא אקוטי.

בתחזוקה של רכב באופן עצמאי, עדיף לא להגיע לשיטואציות כאלו...כח צריך להיות כח, מומנט צריך להיות מדוייק יחסית, אתה מבין מה אני מנסה לומר. 

לך על הדהוולט. 

ואל תיקח את ההוא עם הגולה וחור לביט. זו פשרה מעניינת, אבל פשרה משמעותית וטיפשית בתאכל'ס. 

וכמובן. בוקסות שחורות... אף אחד לא ציין את זה עד עכשיו.

ואל תשתמש במעביר! מעביר מקטין נוטה להתפוצץ בעצמו, במיוחד אם זה כל מה שיש לך ואתה משתמש בו למומנט לא מתאים.

ואז אתה בכל מקרה צריך לקנות את הבוקסא (או הסט) במידה הנכונה, וגם אתה לא יכול להשלים את הפרוייקט כי נתקעת באמצע ואתה צריך לעצור ולקנות כלי.

מקווה שעזרתי. 

 

מסכים עקרונית עם כל מה שכתבת.

 

כלי עבודה זו השקעה ארוכת טווח וחיסכון ושימוש בכלים לא טובים מוציא מהר מאוד את הטעם מהמחיר הזול.

 

עם זאת לכל כלל יש יוצא מן הכלל.

 

בכלי נישתי שמשמש פעם ב... לשימוש מאוד ספציפי אפש להתפשר על פרמטרים מסויימים.

 

הכלי הספציפי של onevan שהמלצתי עליו למעלה משימוש אישי (ויש מאות מתנדבי ידידים איתו בשימוש תכוף) מעולה ממש.

 

נכון שהוא רק 500-600 ניוטון מטר ונכון שאיכות הבניה שלו לא כמו המקיטה המקבילה שעבדתי איתה. אבל במבחן התוצאה לשימוש בעבודה על רכב הוא יעשה את הכל ובקלות.

 

(רשמת על צורך במומונט מדויק בעבודה על רכב לא רואה איך זה קשור למפתח רטיטה סגירה במוממנט מדויק בכל מקרה נעשית עם ידית מומנט)

 

ובשימוש של עשה זאת בעצמך כנראה שהוא ישרוד לנצח.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, yd b-4 כתב:

אבל במבחן התוצאה לשימוש בעבודה על רכב הוא יעשה את הכל ובקלות

תלוי למה אתה קורא עבודה על רכב. 

מתנדבי ידידים לרוב פותחים בירגי גלגל, לזה הכלי המדובר מצויין. 

מי שעושה קצת יותר לא בהכרח יסתפק ב500 נמ. ברכבים רבים זה לא יפתח בורג גלגלת קראנק, לא יפתח אום ציריה, ואני יכול לתת עוד כמה דוגמאות..

  • מעניין 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Igalz כתב:

תלוי למה אתה קורא עבודה על רכב. 

מתנדבי ידידים לרוב פותחים בירגי גלגל, לזה הכלי המדובר מצויין. 

מי שעושה קצת יותר לא בהכרח יסתפק ב500 נמ. ברכבים רבים זה לא יפתח בורג גלגלת קראנק, לא יפתח אום ציריה, ואני יכול לתת עוד כמה דוגמאות..

או בורג ראש בן חמישים בצילינדר שחדרו אליו מים😅

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב לבוקסה עצמה ולא לכיסוי הלבן, היא לא זזה לשום מקום.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש בבוש GDS-1000 חיה רעה.
החיסרון, שצריך סוללת 8 אמפר על מנת להפיק ממנו את מירב הביצועים.
היתרון, שהוא חולק סוללה ומטען עם הפטישון, הדיסק, המברגה והפנס.

לגזור ברגים לא יצא לי, ישלו 3 מצבי כוח.
פות"ש: ממליץ לך מאוד להיכנס לערוץ torque test channel ביוטיוב.
הם עושים השוואות מאוד מקצועיות של כל הכלים האלו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, BoazB11 כתב:

אז ממה העשן?

 

אתה רואה שהוא מצלם באמצע רעידת אדמה. בטח ממנה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, BoazB11 כתב:

אז ממה העשן?

 

מהחום של החיכוך

עזוב את זה שהשתמשתי בלהביור והמון שמן וכלום לא זז שם..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי לא מעט מחקר והבנתי שלמרות שה-Dewalt DCF900 מפלצתי ויפתח לי כנראה כל בורג עקשן שאי פעם אפגוש בחיים, הוא פשוט ענקי וגם אם ארצה לא תמיד אוכל לעבוד על חלקים ברכב בלי מאריכים שהורגים את המומנט. 

 

אני כרגע בהתלבטות בין הDCF891 שהוא גם מפלצתי ובערך עם אותם ביצועים במציאות כמו של ה899, מנגד - הDCF921 הקומפקטי שגם לו ביצועים לא רעים, הבעיה: לא בטוח שהוא מספיק חזק להכל, אך קומפקטי ובטוח מאפשר להגיע למקומות שעם ה900 לא ניתן להגיע וגם שה-891 יתקשה להגיע. הנתונים המוצהרים לא רעים בכלל למפתח קומפקטי, 400 ניוטון מטר סגירה 600 פתיחה, במציאות זה יותר כמו 350 סגירה 430 פתיחה לפי ה-Torque Test Channel

 

לעומת זאת הDCF891 עם ביצועים במציאות של 600 ניוטון מטר סגירה 780 פתיחה

 

באחד הפורומים מישהו כתב לי שה921 יותר ממספיק לפתוח בורג פולי קראנק, נשמע הגיוני? אצלי ברכב לפי הספר הוא מחוזק ל150 ניוטון מטר + 60 מעלות, אני מאמין שאחרי שבורג כזה יושב באוטו מעל עשור, הכוח הדרוש הוא לפחות 300-350 ניוטון מטר, שעל פניו יש ל921 גם במבחן המציאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2024 בשעה 14:22, yd b-4 כתב:

בכלי נישתי שמשמש פעם ב... לשימוש מאוד ספציפי אפש להתפשר על פרמטרים מסויימים.

תלוי בשימוש!!! :lol:

אמנם אני מסכים עם זה- ויש לי כלים כאלו- אבל שוב, לא לשום דבר "רציני". לשימושים הרציניים שלי, איפה שחשוב לי להצליח, הכלים שלי איכותיים בלבד. אני מגדיר טיפול ברכב כמשהו קריטי, ולכן לא ארכוש כלים זולים במידה ואתחיל לעשות את זה בעצמי. 

בתאריך 14.6.2024 בשעה 14:22, yd b-4 כתב:

(רשמת על צורך במומונט מדויק בעבודה על רכב לא רואה איך זה קשור למפתח רטיטה סגירה במוממנט מדויק בכל מקרה נעשית עם ידית מומנט)

בשימוש של עשה זאת בעצמך כנראה שהוא ישרוד לנצח.

חלק מהמחשבות שעלו לי לראש באותו רגע, אכן אין קשר מובהק- אבל, כשאתה צריך 800 ניוטון אמיתיים, ועל הכלי הסיני מוצהר 800 ניוטון אבל אתה מקבל בין רבע לחצי מזה, אתה בבעייה. 

כשאתה רוצה להגדיר מומנט סגירה מסויים, אתה רוצה לדעת שאתה לא תעבור אותו (למעלה או למטה) במעל 30%. (רלוונטי לכלים אחרים יותר מאשר לכלי של הדהוולט).

למשל. 

וכן, בשימוש המיועד של פות"ש, הכלי יעבור בירושה לנכדים. 

במקום לקנות אחד זול (שיעבור בירושה לפח האשפה הקרוב) ואז אחד יקר שיעבור בירושה לנכדים.

בתאריך 14.6.2024 בשעה 15:16, Igalz כתב:

תלוי למה אתה קורא עבודה על רכב. 

בדיוק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ברווז כתב:

אמנם אני מסכים עם זה- ויש לי כלים כאלו- אבל שוב, לא לשום דבר "רציני". לשימושים הרציניים שלי, איפה שחשוב לי להצליח, הכלים שלי איכותיים בלבד. אני מגדיר טיפול ברכב כמשהו קריטי, ולכן לא ארכוש כלים זולים במידה ואתחיל לעשות את זה בעצמי. 

שוב כמו שאמרת תלוי בשימוש.

אני מחזיק כלים פשוטים ועלומי שם ליד כלים יקרים מאוד כתלות בשימוש ובצרכים (כמו למשל מפתחות פניאומטיים פשוטים של 300 שקל ל 95% מהשימושים ואחד של 48,000 שקל למומנט סגירה מדוייק) וההבדלים הם לא באורך החיים אלא בדיוק והנדסת האנוש. המסור השורף של מקיטה למשל חי הרבה פחות מבוש או אפילו מהסיניים אבל הוא הרבה יותר נוח ויעיל (הוא חי פחות בגלל יחסי המרחקים בין המנוע, הידית והציר אבל בזכותם הוא גם מאפשר להפעי יותר לחץ על החומר ונותן חיתוך מהיר ומדוייק יותר).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2024 בשעה 15:16, Igalz כתב:

תלוי למה אתה קורא עבודה על רכב. 

מתנדבי ידידים לרוב פותחים בירגי גלגל, לזה הכלי המדובר מצויין. 

מי שעושה קצת יותר לא בהכרח יסתפק ב500 נמ. ברכבים רבים זה לא יפתח בורג גלגלת קראנק, לא יפתח אום ציריה, ואני יכול לתת עוד כמה דוגמאות..

 

אצלי (c4 picasso) פתח את שני הברגים המדוברים ללא קושי. אתה בטוח שברגים כאלו אמורים להיות מהודקים יותר מ500 נ"מ

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yd b-4 כתב:

 

אצלי (c4 picasso) פתח את שני הברגים המדוברים ללא קושי. אתה בטוח שברגים כאלו אמורים להיות מהודקים יותר מ500 נ"מ

 

ממש לא אמורים, אבל יש הבדל בין הרצוי למצוי...
תזכור גם שאימפאקט של 500נמ לא באמת יפתח בורג שנסגר ב500נ"מ, או שאולי יפתח אבל יקח לו המון המון זמן, כי הוא מפעיל כח בפולסים קצרים מאוד.

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...