Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד ערוץ יוטיוב עם מבחני רכב, אבל מאוד שונה. (שנות ה 60' בגרמניה המערבית)


IsraCar

פוסטים מומלצים

האלגוריתם של יוטיוב קורא אותי כמו ספר פתוח.

 

אומנם אני אומנם צופה בערוצים של חובבי רכב נהיגה ומכונאות , אבל טירגוט כזה לא תיארתי שאקבל.

כל האתרים שאני רואה הם בשפה העברית ואנגלית.

פתאום אני מקבל סירטון שחור לבן בשפה שאני לא דובר ולא ממש מחבב  השפה הגרמנית.

אבל איזה ערימה של סירטונים.

לדעתי ההשקעה במבחנים המצולמים האלה נמצאת בליגה אחרת מבחינת אמצעים, אתרי מבחן, ויסודיות (גרמנית כבר אמרתי?). בטח לגבי התקופה בה הם צולמו.

מתאים יותר למסלול פיתוח של ייצרני רכב . לא סבוב השקה / מבחן של  מגזין רכב.

 

דוברי גרמנית יכולים להפיק הרבה יותר מסתם צופה מזדמן כמוני. (אולי עמוסBMW  ?)

 

הבוחן הראשי, ריינר גונצלר שמו, זה  ה"כפיר קשריאן" או ה"תומר הדר" של גרמניה 1960. (;

 

מה שיפה שהיום רוב המכוניות המופיעות בסירטונים הן סטטוס של קלסיקה - אספנות - נחשקת.

אנחנו מקבלים כאן מבחן מצולם מהתקופה שהן יצאו לכביש לראשונה כלומר מבחן השקה.

 

הנה למשל המבחן לפז'ו 404 , נדהמתי לראות שכאשר היא הושקה, היה לה אופציה להתנעה עם מנואלה בשנת 1960 ! 

 (כאילו שהיא איזה דה-שבו ).

אני מניח ששנה שנתיים אחר כך ירדו מזה בפז'ו, בכל זאת הסטרטר כבר היה המצאה אמינה והרכב היה מודרני.

 

בתיאבון. (וסליחה אם כבר נחשפתם לאוצר הארכיאולוגי המרתק הזה).

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 12 שעות, IsraCar כתב:

הבוחן הראשי, ריינר גונצלר שמו, זה  ה"כפיר קשריאן" או ה"תומר הדר" של גרמניה 1960. (;

1211525484_d6f3ad5b5e_w.jpg.1c60fab8618bd52d9e4be6c90c3e1697.jpg

  • מצחיק 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואף מילה על התרגיל שהנהג שכוב במושב הקידמי על מנת שלא יראה בצילום 😂

  • מצחיק 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפלא! כמה נוסטלגיה!

פתאום אני מבין איזה ענתיקה אני.

כי על מלא מהמכוניות בסרטון יצא לי לנהוג...

על 404 כמובן (רגיל ואוטומט),

וגם סימקה 1000, רנו 4, אופל רקורד, פורד קורטינה/טאונוס, רנו 4, נ.ס.או פרינץ, חיפושית (רשימה חלקית)

 

לא הבנתי את הקטע של להכניס את האוטו לפריזר. בדיקת החימום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, BoazB11 כתב:

לא הבנתי את הקטע של להכניס את האוטו לפריזר. בדיקת החימום?

יכולת התנעה בקור. (מינוס 15 מעלות צלזיוס)

ביצועי המצבר יורדים מאוד בקור כזה.

בכלל מערכת הזנת תערובת דלק אוויר עומדת למבחן בתנאים קשים ביותר ב מינוס 15 מעלות צלזיוס.

 

והקטע של להיכנס בשוונג לתוך שלולית עמוקה? 

 

ומבחן מכת רוח צד: 

לייצר רוח צד בעוצמה של 100 קילומטר בשעה, בעזרת סוללה של כ 10 מאווררי ענק חשמליים,

ואז לנהוג את הרכב במהירות לתוך הסערה המלאכותית הזאת, ולמדוד כמה מטר הוא סוטה מהקו.

 

ובא לא נשכח נסיעה בפול רייס על אבני ריצוף חלקלקות, מהסוג שמרצף מרכזי ערים באירופה. (לא ריצוף "אקרשטיין"  ישראלי משובח) .

 

ומדידת בידוד מרעש עם ציוד משוכלל וכבד.

מעמידים את ציוד המדידה על חצובה של מצלמת קולנוע במרכז תא הנוסעים. לא מיקרו-מיקרופון במשקל של 10 גרם. ציוד במשקל עשרות ק"ג.

 

אין, מטורפים-משוגעים, המערב גרמנים היסודיים האלה.

חולי הגה מהסוג הקשה.

והכל עם חלוק ועניבה, ומראה של מנהל בנק שמרן.

מפחיד.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.3.2024 בשעה 23:56, IsraCar כתב:

דוברי גרמנית יכולים להפיק הרבה יותר מסתם צופה מזדמן כמוני. (אולי עמוסBMW  ?)

אתה טירגתת אותי במדויק..

אכן נהניתי מאוד לראות 3 פרקים. 2 בשחור לבן ואחד בצבע. בצבעוני כבר עברו למדוד רעש בדציבל במקום בפון.

הרמה של הצילומים, של השפה ושל טכניקות המבחן פשוט מעולה. המגיש בעברו נהג מירוצים אמיתי, ובנוסף מדבר כמו קריין מקצועי עם שפה עשירה ומהוקצעת. 

אהבתי לראות את מזוודות הסמסונייט במבחן ההעמסה לבגאז, הזכירו לי איך אבא שלי היה נוסע בשנות ה70.

 

אני יכול לומר שאני קורא כבר 40 שנה (לא ברצף) את אוטו מוטור אונד שפורט. בתור ילד עדיין לא הבנתי את השפה אבל בתור נער כבר כן.

 

לכן ברור לי שמבחני רכב צריכים לכלול ערכים מדידים וברי השוואה. לא נחסך שום מאמץ, כל תכונה נבדקת באמצעות מכשירי מדידה. נסיעה בסללום תקני נערכת פעמים, עם נהג בלבד וגם בעומס המירבי המותר.

ההשקעה המקסימלית נעשית במבחנים השוואתיים של מערכות ספציפיות. לדוגמא, במבחן של מערכות אקלים מקפיאים 10 מכוניות לאורך זמן, ומנגד שמים את אותן מכוניות בתנאים של חום קיצוני ומודדים תוך כמה זמן נעים בתוך הרכב. בלמים - 10 מכוניות יורדות מההר הגבוה ביותר באוסטריה עם דריכה על הבלם כל הדרך. לאחר מכן 10 בלימות בעוצמה מלאה מ100 קמ"ש ובדיקת הדעיכה. מערכות תאורה - בתוך מנהרה של מעבדות תאורה. צמיגים - רכב אחד נבחן עם 20 סטים של צמיגים במסלול ובכביש. לעיתים קרובות ההתעקשות של המגזינים הובילה לשיפור בפיתוח מערכות הרכב, בדומה לפעולה של EuroNCAP היום. לדוגמה, כשמערכות הABS וESP היו בחיתוליהן, AMS התעקשו להוריד ציון לכל רכב על בלימה. מכיוון שבמבחן בו שני גלגלים ימניים על שוליים עם מעט אחיזה ושני גלגלים שמאליים על אספלט (מצב שקורה כשנהג יורד לשול) מרחק הבלימה גדל בצורה קיצונית והנהג נאלץ לתקן עם ההגה. לאחר ההתעקשות שופרה התוכנה של מחשבי הABS והם מזהים מצבים כאלה.

למרות ההעדפה הברורה לתוצרת המקומית הגרמנית, אף פעם לא מהססים לתת ביקורת עניינית ולא מתלהבים כמו ילדים שנתנו להם סיבוב על הדגם הכי חדיש ויקר.

 

בשנים האחרונות גם AMS הורידו את היסודיות של מבחני הדרכים והם פחות מקיפים מבעבר, לפחות כמות הטקסט שנכתבת. אבל עדיין הכל נעשה במדידה מדוייקת.

יש לי ספרים עם מבחנים מתוך מגזינים משנות ה60/70 והם אכן הכי מושקעים וביקורתיים.

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...