Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת סולארית ביתית קטנה


D1winner

פוסטים מומלצים

שלום חברים, 

 

אני שוקל לקנות מערכת ביתית קטנה, 

מצבר 150a פריקה עמוקה, 300w פאנל, ממיר ובקר שליטה.

 

אמורה להספיק למקרר + תאורה לילית. 

 

שמתי לב שיש פאנלים שנותנים 18v וגם 24, גם 36 וכן הלאה. 

 

להבנתי, פאנל של 18v מתאים למערכת 12v.

 

למה משמשים פאנלים הם volt גבוה יותר?  מה היתרון שלהם? איך עושים להם התאמה למערכת 12v?. צריך עוד ממיר מתח?

 

או שלא הבנתי נכון, וגם פאנל של v36 יכול לעבוד עם מצבר של 12v, והבקר שליטה עושה את ההמרה, ?

האם פאנל של 36v  בא לידי ביטוי בהספק גדול פי 2 מפאנל 18v  בהמרה שהבקר שליטה עושה?

 

תודה 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח הפנל אמור להתאים למתח הכניסה של הממיר. מתח גבוה יותר משמע זרם נמוך יותר וכבילה דקה יותר.

ממירים ביתיים (לא אלי אקספרס) עובדים על מתח string של כמה מאות וולטים הפנלים משורשרים בטור ויש משמעות למספר הפנלים המינימלי המקסימלי בכל string

אז קודם כל תבחר ממיר ובהתאם לתכונות שלו תבחר פנלים

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ממיר סולארי, זה ממיר לרכב שיש לו מקור מתח קבוע של 12 וולט
לפנל יש מתח משתנה כתלות בקרינת השמש והממיר של הפנל יודע לעבוד עם מתח משתנה בכניסה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בית פרטי או דירה? המקרר אמור לפעול על סוללה 24/7 או רק בחירום? כמה וואט אתה צריך לשעה?

ערכת מוכנה היא כזו שמבוססת על לדוגמה  EcoFlow Delta 2

שזה הכל ביחד - סוללה,אינוורטר, בקר טעינה סולארית, שקעים לAC וDC, ואופציה להוסיף פאנלים ועוד סוללות בהתאם לצורך.

זה הכי פשוט וקומפקטי אבל מאוד יקר.

 

מה שאתה מדבר זה לתכנן ולבנות לבד. זה לא פשוט למי שלא חשמלאי וכנראה שתצטרך בעל מקצוע וגם להשקיע המון בללמוד.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגי בקרי טעינה PWM, בקרים "טפשים", שבהם אתה צריך להתאים את מתח הפנל למתח המצבר. בדרך כלל פנלים סולארים עד כ-150W-170W יהיו עם מתח של כ-18-20V ולכן מתאימים למצברים של 12V ופנלים גדולים יותר עם מתח של כ-40-45V ולכן מתאימים למצבר של 24V (או שני מצברים של 12V מחוברים בטור).

האפשרות הטובה יותר, אבל גם היקרה יותר, היא להשתמש בבקר מהסוג השני שנקרא MPPT. בקרים אלו יודעים לוסת את המתח והזרם ולהשיג טעינה יעילה יותר בכ-20%. עם בקר MPPT אין בעיה לחבר מצבר 12V עם פנל במתח גבוה יותר מ-20V, זה אפילו רצוי כי אז תוכל "לקצור" יותר אנרגיה גם בזמן זריחה ושקיעה כי המתח הטבעי של הפנל גבוה מספיק בשביל לטעון.

 

שם לב שכל הסתרה, אפילו קלה מאוד, כמו למשל כבל שעושה צל או עץ שמצל על פינה קטנה של הפנל יורידו את הניצולת של הפנל בצורה דרמתית.

 

אתה יכול לבנות מערכת פשוטה של פנל+בקר+מצבר+ממיר מתח ל-230V או לעשות כפי Coro ולחבר מכשיר כמו ה-EcoFlow שמכיל את בקר הטעינה וממיר המתח ל-230V והתפעול שלו מאוד פשוט. כמובן שאז משלמים על ההנדסה והבניה של המכשיר וכל העסק יוצא יקר יותר וגם, יש בפנים מצבר ליתיום, שהוא יקר יותר ממצבר עופרת חומצה (מצבר פריקה עמוקה).

 

אם אתה בוחר באפשרת של הרכבה עצמית ורוצה להשקיה בציוד איכותי אז ההמלצה שלי היא בקר טעינה של חברת Victron Energy ההולנדית, מסדרת SmartSolar. אפשר לקנות אותם בארץ כאן. ל-Victron יש שתי סדרות מקבילות BlueSolar ו-SmartSolar שההבדל הוא שב-SmartSolar יש רכיב Bluetooth שמאפשר תקשורת עם טלפון. התקשורת מאפשרת צפיה בכל הפרמטרים של הטעינה (הספק הפנל, מתח, זרם וכד') וגם להגדיר את הבקר לפי צרכים ספציפים.

  • מעניין 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, סולל הדרך כתב:

זה לא ממיר סולארי, זה ממיר לרכב שיש לו מקור מתח קבוע של 12 וולט
לפנל יש מתח משתנה כתלות בקרינת השמש והממיר של הפנל יודע לעבוד עם מתח משתנה בכניסה

לפי התאור של המוצר וגם הסכמה שם זה ממיר שמתאים למערכות סולאריות, ברור שאין כוונה לחבר את הפנל ישירות לממיר, צריך בקר שיעשה את העבודה הזאת.

 

המטרה היא בניה עצמית בשל הגמישות לשפר אם יהיה צורך, וגם העלות זולה יותר, המערכת רק לחרום אם יהיה משהו בצפון(בעיקר למקרר ותאורה \ מאוור בלילה).

 

מדובר על בית פרטי,  יש מקום בגג לכמה פאנלים, אני לא חשמלאי, אבל המערכת לא נראת מורכבת יותר מידי. אם אצטרך יש לי כמה חברים מדופלים זאת לא הבעיה.

 

@אורי מ. אשמח את חוות דעתך 

 

1. מצבר - https://www.sollan.co.il/product/מצבר-פריקה-עמוקה-גל-gel-150ah-12v-למערכות-אל-פסק-מ/

2. ממיר מתח - https://amzn.eu/d/99pF5T1

3. בקר טעינה - האם בקר כזה יעשה את העבודה ? https://www.aliexpress.com/item/1005005503390416.html?spm=a2g0o.cart.0.0.e1775c6eMRS18r&mp=1&gatewayAdapt=glo2isr  לפי התאור שם הוא מתאים למצבר ג'ל. אם אתה אומר שמא שיש באליאקפרס זה זבל אז אקנה את מה שרשמת, (למרות שהביקורת שם די טובות).

יש כמה דגמים במה שהמלצת, למערכת 300W או 600W פאנלים, איזה בקר  מתאים?

4. פאנל - https://www.sos365.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=1401676 או משהו דומה, לא רשום שם מתח, צריך להתקשר לקבל נתונים 

 

תודה

 

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה גג יש לך? רעפים, או שטוח.

אתה תצטרך קונסטרוקציה, מתאימה.בגג רעפים זה יותר מסובך. 

אתה הולך ךבנות ולתכנן אותה לבד?

אם אתה מחבר כמה פנלים ביחד, דיברו על הנצילות שלהם. אם יש צל או ליכלוך, הפנל החלש מושך את כל הסטריפ.

יש את סולאראדג' הישראלית, שיש להם קופסא חכמה לכל פנל, שאמורה לפצות על זה ולהגדיל נצילות.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הולך לשבת על גג בטון, 

יש גם 100 מר רעפים שקיבלתי הצעה למערכת סולארית.

אני קצת חושש מההתקנה שתגרום לי בעיות רטיבות, וגם נושא הקרינה, יש 4 ילדים קטנים מתחת. 

 

כל החברות אומרות בתוקף שהקרינה אפסית וקיימת רק הממיר שאני מתכוון להניח אותו בקרקע בכל מקרה.

אבל עדיין, לנושא אחר...

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי.

גג בטון יותר פשוט, רק,לעגן טוב, בכל זאת ברוח זה כמו מפרש הפנלים האלו. להניח חתיכה של יריעת זפת מתחת לבלוקים של הקונסטרוקציה, ברגים מגולוונים.

רוב הקרינה זה הממיר, הפנלים עצמם, מה בדיוק קורן משם?

אבל גם לזה יש את החוקים שלו. דווקא ממיר הייתי שם על הגג ליד הפנלים,יחסוך תשתית.

 

היום רוב ייצור הפנלים מסין,בעבר היו גם מאירופה, שיקרים יותר, לא יודע מה המצב היום.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, אורי מ. כתב:

שם לב שכל הסתרה, אפילו קלה מאוד, כמו למשל כבל שעושה צל או עץ שמצל על פינה קטנה של הפנל יורידו את הניצולת של הפנל בצורה דרמתית.

למה בצורה דרמתית אם מדובר בהסתרה קלה? הרי מדובר בשטח קטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה דברים שאתה צריך לדעת:

הצבת הפנל צריכה להיות בזוית של כ-30 מעלות (בהתאם לקו הרוחב של ישראל) ושיפנה דרומה. הצבה אופקית תקטין מאוד את הנצילות.

הפנל שתרכוש יגיע, ככל הנראה, עם כבלים באורך מטר (אחד למינוס ואחד לפלוס), שבקצה של כל אחד יש מחבר MC4. אלו המחברים המקובלים במערכות סולאריות. תצטרך לרכוש כבלים באורך המתאים עד למקום בו תציב את בקר הטעינה.  את הכבלים  האלו צריך להכין עם מחברי MC4 תואמים. אפשר להכין לבד, בקלות, רק שזה דורש כלי לחיצה יעודי (למשל כזה). שים לב שהכבלים צריכים להיות עמידים לתנאי חוץ. להערכתי קוטר הכבל שכדאי לך הוא 6 מ"מ (10AWG).

בנוסף, תצטרך להכין כבלים גם לחיבור המצבר אל בקר הטעינה ואל ממיר המתח. בשביל החיבור למצבר תצטרך להכין כבלים עם מחברים למצבר.

שים לב שאמנם המצבר הוא 12V, כך שמבחינת המתח הוא לא מסוכן, אבל, אם בטעות אתה מקצר אותו, ההספק הגבוה שלו עלול ליצור חום גבוה ושריפה.

צריך לשים פיוזים להגנה במערכת. על החיבור של המצברים לבקר ועל החיבור של הצרכן. האפשרות הפשוטה זה להשתמש במאמ"ת דו קוטבי (כזה עם שני מפסקים מחוברים יחד) ולחווט גם את המינוס וגם את הפלוס. זה אומר שתצטרך שניים כאלו.

כמובן שכדאי שיהיה לך מולטימטר שתוכל לבדוק תקינות של המערכת (מתחים, קצרים וכד').

 

חיבור/הפעלת המערכת צריך להיות לפי הסדר הבא: קודם מצבר לבקר הטעינה, אחר כך הפנלים לבקר ובסוף את הצרכן שזה ממיר המתח שלך.

 

לגבי הפריטים שבחרת, הם נראים בסדר. לא מכיר את החברות והדגמים הספציפיים.

אין לי מושג לגבי הבקר מאלי. על פניו הוא נראה מתאים אבל אין שום דרך לדעת מה האיכות שלו. באופן אישי אין לי שום נסיון עם מוצרים מאלי.

 

 

 

לפני 8 דקות, mcaspi כתב:

למה בצורה דרמתית אם מדובר בהסתרה קלה? הרי מדובר בשטח קטן.

בגלל שהפנל בנוי מתאים קטנים שמחווטים יחד בטור ואם אחד התאים מוסתר הוא פוגע בכל הטור וזרם חשמלי יזרום אליו מהתאים האחרים ועלול אפילו לשרוף אותו ולגרום לפנל שלם להפוך לבלתי שמיש.

  • רעיון טוב! 2

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שמתעניין, הנה סרטון שמראה איך מפסידים כ-20 אחוז מההספק בגלל הסתרה שכמעט לא מבחינים בה. אמנם הוא מציג בעיה כשיש מספר פנלים מחוברים בטור אבל אותו הדבר קורה בפנל יחיד עם הסתרה חלקית עליו. 

הסרטון 30 דקות אבל מספיק לראות חצי ממנו בשביל להבין: 

 

 

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, D1winner כתב:

וגם נושא הקרינה, יש 4 ילדים קטנים מתחת.

 

אתה יודע שכל המערכת שמדברים עליה כאן מיועדת ללכוד קרינה?

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.3.2024 בשעה 21:50, D1winner כתב:

בקר טעינה - האם בקר כזה יעשה את העבודה ? https://www.aliexpress.com/item/1005005503390416.html?spm=a2g0o.cart.0.0.e1775c6eMRS18r&mp=1&gatewayAdapt=glo2isr  לפי התאור שם הוא מתאים למצבר ג'ל.

 

הסתכלתי עוד פעם על הבקר הנ"ל ואני לא הייתי קונה אותו. הוא כולל מאוורר לקירור ולדעתי זה פוטנציאל לתקלות, שלא לדבר על זה שלמאוורר יש צריכת אנרגיה שתגרע מהמערכת שלך.

אם אתה מחפש לצמצם הוצאות ולא לרכוש את הבקר של Victron אז תחפש בקרים של EPEVER בהספק של 20-30A. אני לא מכיר את כל הדגמים שיש להם, אבל אם יש אחד שמתאים גם לעופרת -חומצה וגם לליתיום אולי כדאי לשקול אותו. אולי תרצה בעתיד לשדרג את הסוללה לליתיום.

שים לב שלרוב הבקרים בהספקים האלו יש  3 סטים של חיבורי (-) ו-(+). זוג לפנל הסולארי, זוג למצבר וזוג לצרכנים. כשאתה מחבר את הצרכנים שלך לבקר ולא למצבר יש הגנה על המצבר מפריקת יתר (LVD - Low Voltage Disconnect). זה חשוב במיוחד למצברי עופרת-חומצה שפריקת יתר עלולה לקצר להם את החיים, מאוד. הניתוק הוא לרוב סביב 11V והבקר מפעיל חזרה את הצרכנים סביב 12.5V.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...