Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב 70-75K קקטוס? ארונה? סטוניק?


יורגן טל

פוסטים מומלצים

אני לקראת קניית רכב חדש -
צריך רכב נוח עם איכות נסיעה טובה כי אני הרבה על הכביש, גבוה כי אני גר באזור הררי ויורד לדרכי עפר ועם מקום איחסון סביר בשביל ציוד תאורה לא רב שאני לוקח איתי לפעמים לעבודות. התקציב שלי הוא 70-75 אלף שח ואני כבר די סגור על שלושה רכבי פנאי קטנים :
הכי אני רוצה את הסיטרואן קקטוס 2020, שנייה את הסיאט ארונה ושלישית קיה סטוניק.

שאלותיי:
1. אילו מהרכבים אתם ממליצים מבחינת הצרכים שלי?
2.יודעים אם לדגם החדש של הקקטוס עדיין יש את הבעייה של הרצועת טיימינג המתפוררת ובעיות שמן במנוע?
3. יש קקטוס אחת 2020, יד 3 עם רק 38,000 ק"מ. האם זה מעלה חשד או שעם הסטוריית טיפולים מלאה ובדיקה לפני קנייה אוכל להיות רגוע?

תודה מראש, אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע של הקקטוס נהדר ויעשה את התוואי בקלות ובנינוחות, בולמי זעזועים(וכתוצאה מזה נוחות ושיכוך מהמורות) ברמה מאוד גבוהה גם יחסית לרכבים שעולים פי 2 ממנו.מושבים נוחים מאוד ואפשר לנסוע נסיעות ארוכות מבלי להתעייף. אבל כמו שכתבת הרצועה המתפוררת הורסת את החגיגה. לפי הדיווחים נראה שזה קורה גם ברכבים מהשנים 19-20. אישית, אני מאוד נהנה מהרכב(שלנו 2017) אבל חושש תמיד מהיום שהמנוע/רצועה תתנקם בי.

הרכב השני שלנו הוא לאון, אמנם ישנה יותר, אבל מנוע ה-tsi מעולה יעשה את העבודה לא פחות טוב וכפי שמשתמע מדבריך רוב הנסיעה היא בינעירונית כך שהחשש מהחלפת מצמדים תכופה יורדת.

קיה סטוניק - לא יודע, מעולם לא נסעתי על אחת יותר מחמש דקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הקקטוס החדש יכול לסבול מהרצועה.

מצד שני לאחרונה תיבה לא הכי אמינה.

סטוניק אם כבר אז עדיף עם מנוע 1.0 ולא ה 1.4 אם כי לאחרון תיבה פלנטרית לעומת רובוטית.

אישית התיבה הרובוטית של סיאט יותר מהירה ונעימה משל הקוריאנית.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות, נראה שאף אחד לא יודע בוודאות לגבי דגמי הקקטוס החדשים - אם פתרו את הבעייה עם הרצועת טיימינג או כל כמה ק"מ צריך להחליפה.
מה לגבי רכב שהוא יד 3 כבר אחרי 38,000 ק"מ? מה דעתכם, יש פה סיכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין השלוש הנ"ל, לך על הארונה. דגם מוצלח. בעיית הרצועה קיימת בוודאות גם בקטוס החדישה יותר. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, יורגן טל כתב:

תודה על התשובות, נראה שאף אחד לא יודע בוודאות לגבי דגמי הקקטוס החדשים - אם פתרו את הבעייה עם הרצועת טיימינג או כל כמה ק"מ צריך להחליפה.
מה לגבי רכב שהוא יד 3 כבר אחרי 38,000 ק"מ? מה דעתכם, יש פה סיכון?

יודעים, התשובה שגם הרצועה החדשה יכולה להתפורר לפני מועד החלפתה. בגלל זה יש המלצה להחליף אותה כול 4 שנים או 60 אלף ושימוש בשמן יעודי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, אז הסיטרואן קקטוס קצת פחות אופציה עם הבעיה הזו...
נשארו הארונה והסטוניק.
קראתי שהארונה לא ממש מסתדרת בדרכי עפר. מסכימים עם זה? והאם הסטוניק יותר תתאים לדרכים כאלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יורגן טל כתב:

הבנתי, אז הסיטרואן קקטוס קצת פחות אופציה עם הבעיה הזו...
נשארו הארונה והסטוניק.
קראתי שהארונה לא ממש מסתדרת בדרכי עפר. מסכימים עם זה? והאם הסטוניק יותר תתאים לדרכים כאלו?

מה יש לא להסתדר? בכל מקרה אלו רכבים שלא מיועדים לנסיעת שטח

אם כבר הארונה גבוהה מאוד לקטגוריה ויהיה לך מרווח בטחון לתלוליות וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארונה היא לא רכב שטח, היא סוג אל איביזה (עליה היא מבוססת) מוגבהת. מרווח הגחון שלה לא שונה מהותית מרכב סטנדרטי. 

כנ״ל הסטוניק (שמבוססת על קיה ריו) וגם הקקטוס.

 

 

 

 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לא מדויק לגבי מרווח הגחון,

השוואה של דגמי שנת 2020:

לאביזה יש מרווח גחון של 14 ס"מ,

ארונה 19, שזה כבר 5 ס"מ יותר מהאביזה,

ותקח את הלנדקרוזר לדוגמא, עם 21.5 ס"מ מרווח גחון, שזה 2.5 יותר מהארונה.

לסטוניק אגב יש 18.3

 

אז מרווח הגחון כן שונה מהותית מרכב סטנדרטי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, menir1 כתב:

הארונה היא לא רכב שטח, היא סוג אל איביזה (עליה היא מבוססת) מוגבהת. מרווח הגחון שלה לא שונה מהותית מרכב סטנדרטי. 

כנ״ל הסטוניק (שמבוססת על קיה ריו) וגם הקקטוס.

 

 

 

 

ההגבהה שאתה מדבר עליה - מגדילה את מרווח הגחון, ולכן מרווח הגחון כן שונה. בטח שמפריווט, וגם קצת יותר בהשוואה לקרוסאוברים כדוגמתה.

למען הסר ספק - אין כאן שום יומרות ליכולות שטח. רק גובה נטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

אכן מגדילה, אבל לא באופן מהותי.

זו כבר טענה סמנטית על משמעות המילה מהותי.

צורפו כגר פורפורציות על איביזה ולנד קרוזר, אין לי מה להרחיב מעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטוניק לא נוחה , המושב בעייתי , הייתי מוותר.

ארונה - רכב טוב , מחזיק כזו בבית , לטעמי יכולה בהחלט להתאים.

הקקטוס הטובה ביותר , לא הייתי פוסל רכב עם ספר טיפולים מסודר , לשקט נפשי הייתי מחליף רצועה ונוסע רגוע.

 

אופציה אחרת - סוזוקי ויטרה .

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...