Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עסקת ליסינג בטעם רע - באילו מקרים ניתן לבטל?


ExtraD

פוסטים מומלצים

היי,

כותב את השאלה אחרי שיחה עם חברה אתמול שיצאה עם חוויה גרועה יחסית לרכב ראשון ״שלה״.
אחרי התלבטות מסוימת היא בחרה בחברת ליסינג שלטעמה הכי גמישה במקרה שצריך להחזיר את הרכב ובחרה באיך לא - קיה פיקנטו.

אם לשים בצד את היחס המזלזל של הנציג, שלא ברור לי איך היא בכלל השלימה איתו את העסקה (זלזול בשכר שלה, לחץ לסיים את התהליך מהר, ריב בטלפון שתחתום מהר וכו')
היא גילתה שהגיר הוא רובוטי רק אחרי שהרכב נמסר לה מתחת לבית. מבירור קצר ראיתי שכל הקיה פיקנטו lx של 2024 הן רובוטיות (מה עם זה באמת?🙃)  - אבל מעבר לזה שהנציג לא אמר לה שזה רובוטי, בכל המסמכים והתהליך היה כתוב שהוא ״אוטומט״ - האם מעבר לחוסר שקיפות יש פה גם עילה לפיצוי\ביטול עסקה? או זה שכתוב דגם lx זה מספיק מבחינתם?

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הולך לסופר וקונה קטשופ
האם תפקיד הקופאית לספר לי שיש בו המון סוכר והוא לא בריא

החברה שלך באה לסוכנות, ביקשה לרכוש רכב, קיבלה הצעה ורכשה אותו ועכשיו היא גילתה שלא עשתה שיעורי בית ומלינה על הסוכן?
תוסיף לזה שהיא עשתה עיסקה "מהירה"  וחתמה בלחץ (אתה יודע שמותר גם להגיד לא...)

זה רכב אוטומטי לכל דבר ועניין (בעל 2 דוושות)
פעם הבאה שתקרא קצת חומרים לפני שהיא רוכשת רכב
וגם שלא תמהר לחתום על מסמכים

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 4
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשתה עסקה בעשרות אלפי שקלים ולא עשתה שיעורי בית לפני? זבש"ה 

אין פה שום הטעיה זה רכב אוטומט כהגדרתו (הגיר מעביר אוטומטית הילוכים)

שתפתח את ההסכם עליו חתמה במהרה ותקרא מה אפשרויות הביטול אם לא טוב לה.

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובגדול לא יתנו לה לבטל עיסקה (אלא אם יש סעיף יציאה ובדרך כלל הוא יקר),
חברה לעבודה החליפה בליסינג פרטי (כבר רכב שלישי שלה משם) את הI10 לה באחת חדשה ולאחר חודשיים שהיא לא מסתדרת עם הרובוטי ביקשה להחליף,
הם אפילו לא חייכו, רק אמרו לה להמתין עוד שנתיים וחצי....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים :)
כאמור זה ליסינג, אז יש סעיף יציאה בשנה הראשונה ללא ״קנס״ - רק שהמקדמה תלך לפח (קרוב ל8 אלף)
אני לא מסכים לגבי הסופר והקטשופ - זאת עסקה לא קטנה וכשמגיעה בחורה שלא 100% מבינה בתחום הזה, הציפייה היא שתהיה שקיפות מולה מבעל המקצוע ונותן השירות.
אבל אולי העובדה שאני מבלה 85% אחוז מהזמן שלי באירופה בשנים האחרונות (גרמניה, אוסטריה, פולין) הפכה אותי לתמים :)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאד תלוי מי הלקוח, וכמה חברת הליסינג מעוניינת ללכת לקראתו. 

 

אני מעריך שהם מבצעים עסקאות לליסינג של פיקנטו כל כמה ימים. בתאוריה יכולים להעביר את הרכב ללקוח הבא, ולעשות לה עיסקה על ספייסטאר למשל.

 

לגופו של עניין הגיר הרובוטי של ה-i10  / פיקנטו סביר לגמרי, ואחרי הסתגלות קצרה מתרגלים לזה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, ExtraD כתב:

שתהיה שקיפות מולה

אין פה ענין של שקיפות, הרכב הוא ״אוטומט״ לפי ההגדרה הרווחת (מותר לנהיגה למי שיש רשיון מוגבל לאוטומט).

זה שברמה הטכנית ניתם לממש גיר ״אוטומט״ בכמה צורות, שהדיוט לא מבין בהן, לא קשור לשקיפות.

בדיוק כמו שהיא קונה רכב מנועי ואין לה מושג אם זה מנוע v, בוקסר, ונקל וכו׳.

 

לפני 19 דקות, ExtraD כתב:

זאת עסקה לא קטנה

נכון, אז למה היא לא דאגה ללמוד את הנושא? היא זו שבאה להוציא את הכסף אבל האחריות היא של המוכר לוודא שהיא יודעת מה היא קונה?

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני חושב שהגיר הרציף של המיצובישי הרבה יותר גרוע מהגיר של ה 10ו? חוץ מזה זה גיר אוטומטי, ככה מתנהג האוטו, ומי שרוצה לבדוק אם האוטו מתאים לו שיתכבד ויבדוק לפני. אין פה שום הטעייה, וגם בגרמניה יתנהגו אליך באותו האופן. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, ExtraD כתב:

תודה לעונים :)
כאמור זה ליסינג, אז יש סעיף יציאה בשנה הראשונה ללא ״קנס״ - רק שהמקדמה תלך לפח (קרוב ל8 אלף)
אני לא מסכים לגבי הסופר והקטשופ - זאת עסקה לא קטנה וכשמגיעה בחורה שלא 100% מבינה בתחום הזה, הציפייה היא שתהיה שקיפות מולה מבעל המקצוע ונותן השירות.
אבל אולי העובדה שאני מבלה 85% אחוז מהזמן שלי באירופה בשנים האחרונות (גרמניה, אוסטריה, פולין) הפכה אותי לתמים :)

 

אני לא מסכים לגסבי אירופה. גם באירופה יש מקרים כאלו, ולא בהכרח פחות מבישראל. גם באירופה ישנם לקוחות שמסוגלים להוציא עשרות אלפי שקלים בלי לעשות ולו מינימום קטנטן של שיעורי בית וגם באירופה חצי מהנציגים בחברות ההשכרה לא ידעו את ההבדל בין תיבה פלנטרית לרובוטית. 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין קשה לי להסכים בעניין ה״שקיפות״ והאמינות (אם אפשר לקרוא לזה ככה)..
נגיד וסבתא שלי תרצה לקנות מחשב, תלך לחנות של אפל, כי זה מותג מוכר, והמוכר מצידו יכול למכור לה גם מקבוק אייר באלף דולר או לשכנע אותה שהיא צריכה את הפרו 15״ ב3.500 דולר. אז מה? אדם לאדם זאב? בסופו של דבר אנחנו מגיעים לקבל שירות או לאיש מקצוע כדי שיתאים את השירות ושפתו למידת ההבנה שלנו בנושא.
אחרת אפשר להחליף את כולם במסכי מגע כמו במקדולנדס.

ואני חושב שיש הבדל מהותי בין אוטומט ״מלא״ לרובוטי, אחרת הנושא לא היה חוזר על עצמו כל הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת סוג הרכב, יש רכב ידני ויש רכב אוטומט. אף אחד לא נכנס לרזולוציית של סוג הגיר (רציף/רובוטי/פלנטרי) זה פשוט לא משהו שקורה.

ומה אכפת לה שזה רובוטי? זה ליסינג? 

היא כנראה מרגישה הבדל בין הפיקנטו לרכב הקודם שלה (הייתה מרגישה הבדל בכל מקרה בהחלפה) אז היא יכולה להתרגל.

אם המצב כזה נורא, שתבדוק אפשרות להחליף לרכב אחר.

לגבי היחס המחפיר של הנציג - אז למה היא סגרה איתו עסקה? אני במקומה יוצא והולך למקום אחר.

 

לסיכום - היא לא תינוקת, עשתה עסקה, להבא שתבדוק טוב יותר ובוודאי שלא תעשה עסקה עם נציגים שהם גם פחים

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ExtraD כתב:

מקבוק אייר באלף דולר או לשכנע אותה שהיא צריכה את הפרו 15״ ב3.500 דולר

מכרו לה רכב בתקציב משולש ממה שהיא צריכה? 

מכרו לה רכב סתם יקר עם יכולות שלא רלוונטיות לה?

לא ראוי לקחת דוגמה מוקצנת שאין לה הקבלה למקרה הזה רק כדי לנסות להציג אותה כקורבן.

 

אם אתה רוצה דוגמה מקבילה מעולם המחשבים, אז הסבתא ביקשה מחשב שניתן לחבר אליו מקלדת חיצונית ומכרו לה כזה עם חיבור USB ולא typeC. אז הוא מרגיש קצת אחרת, אבל עושה בדיוק את מה שנדרש, ומתאים לה בכל פרמטר.

ואת המחשב היא לא יכלה לקחת לנסיעת מבחן...

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zvit כתב:

לגופו של עניין הגיר הרובוטי של ה-i10  / פיקנטו סביר לגמרי, ואחרי הסתגלות קצרה מתרגלים לזה.

אחותי קנתה I10 2021. רובוטית. החרי שהפצרתי בה לעשות נסיעת מבחן. 

אמרה לי זה לא נורא. וקנתה. עכשיו היא מחליפה לספייסטאר. אחרי שנסעה בכמה פקקים. וסבלה.

האמת שהציעו לה את הספייסטאר.

היה לה I10 2018. אמרתי לה שלא תחליף. ולא שמעה לי.

היא בינתיים  לקחה את הרכבים במימון. נקווה שתשאר עם הספייסטאר.

 

אני הייתי מצפה מנציג המכירות שיציע לעשות נסיעת מבחן.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ExtraD כתב:

עדיין קשה לי להסכים בעניין ה״שקיפות״ והאמינות (אם אפשר לקרוא לזה ככה)..
נגיד וסבתא שלי תרצה לקנות מחשב, תלך לחנות של אפל, כי זה מותג מוכר, והמוכר מצידו יכול למכור לה גם מקבוק אייר באלף דולר או לשכנע אותה שהיא צריכה את הפרו 15״ ב3.500 דולר. אז מה? אדם לאדם זאב? בסופו של דבר אנחנו מגיעים לקבל שירות או לאיש מקצוע כדי שיתאים את השירות ושפתו למידת ההבנה שלנו בנושא.
אחרת אפשר להחליף את כולם במסכי מגע כמו במקדולנדס.

ואני חושב שיש הבדל מהותי בין אוטומט ״מלא״ לרובוטי, אחרת הנושא לא היה חוזר על עצמו כל הזמן.

ברוך הבא לאפריקה והמזרח התיכון, לא אנחנו לא באמת אירופאיים. 

 

בעסקת מכירת רכב בד"כ יפעילו עליך ניסיון שכנוע לקחת עסקת מימון וזה עוד לפני שבכלל ראית או נסעת על הרכב.

ואז בעסקת מימון אתה מגלה שאתה חותם לא רק הלוואה אלא גם על רכישת הרכב הספציפי - ואני אפילו לא מדבר על הריביות ותנאי היציאה. 

 

בשורה התחתונה כשבאים לרכוש רכב - 

קודם כל שישנעו את הרכב לסניף אם הוא לא נמצא בו.

לאחר מכן לבדוק - היסטוריית טיפולים, שיעבודים ועיקולים של הרכב, ידיים, דו"ח סליקה של חברות ביטוח לתאונות מדווחות כלפי הרכב. 

לעשות נסיעת מבחן!!! לאחר הנעה קרה של הרכב. 

לבדוק אותו ויזואלית ומכאנית - לדרוש בדיקת קניה של הרכב ועדיף לקחת את הרכב לבדיקה מטעמך או לפחות למוסך מטעמך שיתן לך חווד על מצב הרכב הנוכחי ומה נדרש ליישור הקו. 

 

הדבר היחיד שהרים גבה זה שה"חברה" רכשה את הרכב למרות טונים לא נעימים ואווירה לא נעימה בהתנהלות העסקה מול הנציג - שם לבד כבר היתה צריכה לעצור. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...