Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3: חשד לבוצה בשמן המנוע


מעבר לפיתרון נפתר ע"י natco,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 875 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב!

ברשותי מאזדה 3 2009.

לפני כיומיים נדלקה נורת מנוע צהובה קבועה (לא מהבהבת).

בדיקה של שמן המנוע באמצעות המדיד גורמת לי לחשוד בבוצה. (אינני יודע. אינני איש מקצוע.) צריך צילום?

לא בדקתי על ידי פתיחת הפקק. חשוב?

החלפת השמן האחרונה היתה לפני שנתיים וארבעה חודשים! (כן. אני יודע.) הרכב עבר מאז כ-11 אלף קילומטרים, חלק לא מבוטל מהם בנסיעה עירונית.

חוויית הנסיעה לפני ואחרי שנדלקה הנורה מרגישה טובה הסך הכל.

שאלות רבות. שאלה אחת. מה עושים עכשיו?

פוחד לשמוע את התשובות. אין ברירה.

תודה לכולם מראש

גיא

 

פורסם

קודם תירגע. טיפול עושים פעם בשנה או 15 אלף ק''מ הקודם מביניהם. אני עושה כל 10 אלף.
דבר ראשון תחליף שמן מנוע. פילטר שמן מנוע. ופילטר אוויר.

דבר שני. הנורה זה תקלה כללית. לא מחייב בכלל שקשור לשמן. צריך להתחבר לסורק תקלות.
ותתחיל לבדוק מים ושמן פעם בשבוע שבועיים.
מה מראה לך במדיד כמה שמן יש?

 

 

פורסם

הנורה נדלקה רוב הסיכויים על חיישן נקישיות או על תקלת זיהום אוויר.

 

לא קשור לשמן מנוע. 

 

1. תעשה טיפול. 

2. באותה הזדמנות תבקש שיסרקו תקלות, אז תראה איזה קוד תקלה נרשם ולפי זה תטפל. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, mazda guy כתב:

שלום רב!

ברשותי מאזדה 3 2009.

לפני כיומיים נדלקה נורת מנוע צהובה קבועה (לא מהבהבת).

בדיקה של שמן המנוע באמצעות המדיד גורמת לי לחשוד בבוצה. (אינני יודע. אינני איש מקצוע.) צריך צילום?

לא בדקתי על ידי פתיחת הפקק. חשוב?

החלפת השמן האחרונה היתה לפני שנתיים וארבעה חודשים! (כן. אני יודע.) הרכב עבר מאז כ-11 אלף קילומטרים, חלק לא מבוטל מהם בנסיעה עירונית.

חוויית הנסיעה לפני ואחרי שנדלקה הנורה מרגישה טובה הסך הכל.

שאלות רבות. שאלה אחת. מה עושים עכשיו?

פוחד לשמוע את התשובות. אין ברירה.

תודה לכולם מראש

גיא

 

מעל שנתיים השמן סיים את תפקידו ואיבד מתכונותיו במיוחד עקב הנסועה העירונית והזמן הרב שעבר מההחלפה האחרונה

אז כמו שאמרו דבר ראשון תחליף שמן+פילטר וצמצם נזקים (בוצה...)

שיבצעו סריקת תקלות במוסך לפשר הנורה

ואם הרכב חשוב לך הקפד להחליף פעם בשנה ללא קשר לק"מ במיוחד במצב שרוב הנסועה עירונית

במוסך זה ענין של חצי שעה- שעה גג כולל כל המסביב, לדעתי השקעה שווה פעם בשנה.

פורסם

סריקת תקלות היא ההתחלה לפני שנכנסים לסרטים מיותרים.
יש למנוע הזה כמה תקלות סדרתיות בחיישנים שמתקשרים עם ה_ECU,והן ברוב המקרים אלה שמדליקות את הנורה.

תכתוב איפה אתה בארץ, אולי יש לידך חבר פורום עם סורק( הכי פשוט אפילו)  שיכול להוציא לך קוד, ונתקדם משם

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

ראשית, תודה לכולם על התשובות. מרגיע משהו. ציפיתי (גם) לתגובות מסוג:

אל תסע באוטו. גרור למוסך. או סע ברכב עד למוסך קרוב. תזדקק לעשות שטיפת מנוע. (אם אינני טועה במינוח.)

אני לא במצב הזה? עדיין אפשר פשוט לסוע למוסך ולבצע החלפת שמן סטנדרטית?

מישהו צופה שהמוסכניק ימליץ לי על שטיפה כזו או אף יבהיר לי שאין מנוס מכך?

 

ועוד. בעניין נורת המנוע. אם זה רלוונטי, מציין שיומיים קודם שנדלקה לפתע, חשמלאי רכב טפל לי בתקלת נורית כרית אויר שלא נכבית. טען שהחליף חיישן. אינני יודע מה עשה. נורית כרית האויר כבתה. זה כן. אך יומיים אחר כך נדלקה נורת המנוע. אין קשר?

 

ותודה natco על ההצעה לבדוק אם יש חבר פורום בסביבתי. אני גר ברמת גן סמוך לפארק הלאומי, שכונת רמת השקמה.

 

תודה רבה רבה לכולם

  • פיתרון
פורסם

הסיבות שאף אחד לא נבהל מתיאור ה"בוצה" שכתבת, היא שאין לך אפשרות לאבחן בוצה באמצעות מדיד השמן.

יתרה מזו, במנוע הזה אי אפשר לראות כלום גם דרך פתח המילוי. 

אם יש סיבה לחשוד, צריך להרים מכסה שסתומים ולראות מה המצב מתחתיו.

שנית, ברכב אטמוספרי, הרגישות לבוצה נמוכה יותר. לא שצריך לזלזל, חלילה, אבל אם אין לך דפיקות כשאתה מעלה סל"ד, או תקתוקי שסתומים חריגים, אין לך סיבה לחשוד ולהתחיל לחפש בעיות שלא קיימות.

המנוע הזה ספציפית, גם עמיד מאד להתעללות והזנחה. מאזדות לא מתות כל-כך מהר :-P .

 

יש להניח שהשמן שתראה עכשיו על המדיד קצת שחור, אולי אפילו שרוף, ונראה עם "חלקיקים". 

זה שמן ישן (כבר אמרו לך שצריך להחליפו בהזדמנות ראשונה), וזה בסך הכל אומר שהוא עושה (או עשה...) את העבודה שלו בלשטוף את מעברי השמן במנוע וחלל הבוכנות.

בוצה נראית אחרת לגמרי: ממש כמו שמה- "בוץ". זה ממש משהו במרקם של משחה (עם גרגרים). לא משהו שנתפס על המדיד.

היא גם מתמקמת בחלקים הגבוהים יותר במנוע, ודווקא לא קיימת באגן השמן (משם מגיע השמן למדיד).

 

פלאשינג היא פעולה "פולשנית" מאד, שעלולה במקרים נדירים אפילו לגרות לנזק, ולא מבצעים אותה סתם כך. אני לא מאמין שמכונאי אמין וישר יציע לך אותה כך סתם. 

אולי כן ינסה לשכנע אותך לכל מיני "טיפולי קרבון" שהפכו נפוצים, וגם הם מיותרים (אבל לפחות לא אמורים להזיק).

פשוט תחליף שמן לשמן איכותי בתקן המתאים+מסנן שמן מקורי.

אם הרכב הוזנח בעבר, אז כדאי לבדוק גם את מצב מסנן האוויר, ואת מצב הפלאגים. אבל הם לא בהכרח יצטרכו החלפה.

 

אני מחדרה, יש לי סורק ELM ב-4 דולר מאליאקספרס.

אני מניח שיהיו חברים קרובים אליך יותר, ועם סורקים טובים יותר (למרות שהתקלה הזו תופיע גם על סורק כזה).

 

  • אהבתי 3

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...