Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי רכישת רכב - חשמלי או לא?


Yellow Engine

פוסטים מומלצים

אז ככה, אני אמור להחליף רכב במהלך השנה, אבל אין לחץ, זה ייקח כמה חודשים לפחות. אני פשוט רוצה שיהיה לי כיוון לפנות אליו, לפני שאתקרב למועד הרכישה.

 אני שוקל ללכת לכיוון רכב חשמלי, בגלל עלויות התחזוקה הנמוכות. השאלה אם כדאי לי, בהיבטים הבאים:

1. אני גר בבניין משותף. החנייה שלי היא במדרכה הרחוקה מהבניין (סיפור של 10-15 מטר). כמה זה מורכב בתנאים האלה להתקין עמדה ביתית ולחבר לארון חשמל הפרטי, מבחינה לוגיסטית וכספית?

2. הנסועה שלי נמוכה, הרכב שלי הוא לא הראשי בבית, עושה סביב 11-12 אלף ק"מ בשנה.

3. אני מחליף רכב כל 6 שנים, אם אקנה רכב בנזין, חושש לגבי הרלוונטיות והסחירות שלו בעוד תקופה כזו

4. הבעיה שלי עם רכבי בנזין והיברידיים, שרובם היום עם תיבות דו מצמדיות. אני נוסע המון בפקקים בדרך אל ומהעבודה, ושני הדברים האלה הם שילוב לא טוב, שבמכונית חשמלית נחסך ממני

אשמח לעצות והכוונה

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שלא כדאי לך לעבור לרכב חשמלי.

אם אין לך חניה פרטית - אתה לא יכול לבנות על זה שתחנה מול הבית ותמשוך כבל, זה מסוכן ולא בטיחותי ועלויות טעינה בעמדות ציבוריות גבוהות

הנסועה הנמוכה שלך גם לא מצדיקה "השקעה" ברכב חסכוני.

רכבי בנזין יהיו רלוונטיים עוד לפחות 20 שנה... לא לכולם יש חניה פרטית ותשתיות החשמל לא מספיקות לכמות כזו גדולה של רכבים. בשש השנים הקרובות הבנזין יהיה בטוח רלוונטי.

תיבות רובוטיות דו מצמדיות עם הנעה חשמלית מגלות עמידות גבוהה בזכות שילוב המנוע החשמלי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אם לא הובנתי - יש לי חנייה פרטית. רק שהיא לא ממש מתחת לבניין, יש חניון עילי והחנייה שלי היא דווקא בצד המרוחק מהבניין.

ולא הבנתי מה זה תיבה דו מצמדית עם הנעה חשמלית. יש מכונית חשמלית שהיא לא עם תמסורת ישירה? 

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרשה לעצמי להגיב, תיבה דו מצמדית עם הנעה חשמלית, הכוונה להבנתי ררכב היברידי, כמו איוניק או נירו היברידיים. לגבי החניה הפרטית אני מניח שמי שמתעסק בהתקנות כאלו יוכל לייעץ לך טוב מכולנו, ודאי אחרי שיוכל לבחון בשטח את המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי החניה בצד המרוחק מהבניין.

עלויות ההתקנה יהיו תלויות בצורך לפתוח אבני שפה.

אם צריך לפתוח את אבני השפה (אקרשטיין למשל) אז העלויות יהיו גבוהות יחסית, מדובר בדרך כלל על 250-300₪ למטר. אם יש איזשהו קיר שאפשר לרוץ עליו אז זה הרבה יותר זול.

תיקח בחשבון שפתיחת אבני שפה יקרה יותר אבל תיצור פחות חיכוך עם השכנים שעלולים להתלונן שכיערת את הקיר (שוב הכול תלוי בשכנים).

 

אם אתה רוצה לדעת עלויות התקנת עמדה, עדיף שתביא סוקר שייתן לך הצעת מחיר מסודרת.

בדרך כלל, אם זה סוקר מטעם חברה שמבצעת התקנות או סוקר של חשמלאי שמבצע התקנות, אז עלות הסקר תקוזז מעלות ההתקנה (אם תחליט להתקין כמובן). אחרת תפסיד כמה מאות שקלים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת אם לבניין שלך יש תשתית לרכבים חשמליים מסביב לחניה.

אם אין, ללא קשר לעלות ההתקנה ופתיחת אבני השפה, אתה חייב לוודא שאתה יכול להתחבר לבניין.

גם אני גר בבניין משותף ואצלנו התקינו תשתית כוללת לפני מספר חודשים. עד אז יכלו שני דיירים (שתפסו ראשונים) להתחבר לארון של הבניין וכל השאר הטעינו במקומות אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הבעיה להתחבר לחשמל הדירתי?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, dorsht כתב:

מה הבעיה להתחבר לחשמל הדירתי?

הוא גר בבניין משותף. לרוב הבניינים אין יכולת לתמוך בהרבה רכבים (אולי בשניים שלושה) מהארון למטה.

אני לא משער שהוא יוריד כבל מקומה 14 לאוטו נכון?

לפי מה ששמעתי בבניינים חדשים יש חובה להתקין תשתית נאותה, אבל זה עוד לא ממש קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, לקרוא לפני שמגיבים. אני גר בבניין משותף וכתבתי שבסוף אני מתכוון להתחבר לארון חשמל הפרטי

  • רעיון טוב! 1

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אז הנה משהו שמתפרסם היום 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2024-03-05/ty-article-magazine/.premium/0000018d-bc96-dc8c-a3df-feb7095a0000?gift=d2ce54c4956a4885a222205aef4f526a

 

טעון שיפור: האם אפשר להסתדר בישראל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית?

מבחר ציטוטים:

 

 

ששאלתי אם ימליץ למי שאין לו עמדה בבית או בעבודה לרכוש רכב חשמלי, אמר: "בשום פנים ואופן לא. זו טעות", ואחרי שחנה לידו רכב נוסף, הוא הוסיף: "אתה רואה, עד עכשיו הרכב נטען בקצב מעולה. ברגע שהוא יתחבר — הקצב ייחתך לי בחצי".

אחרי 20 דקות בעמדה התחלתי להרגיש שבני משפחתי, שנותרו ברכב, משדרים לי מבטים של חוסר שביעות רצון מההמתנה המתארכת — מה שלימד אותי שיעור חשוב במסע החשמלי שלי: טעינת רכב אינה בילוי משפחתי.

 

כשהגעתי לירושלים, למדתי מהר מאוד את בעיית הפריסה של עמדות הטעינה. שבע מתוך שמונה העמדות היו בכלל תפוסות על ידי רכבי בנזין שהשתמשו בעמדות כמקום חניה

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהעתיד הוא בכל מקרה רכבים חשמליים. 

מוקדם או מאוחר יותר תצטרך להתקין את עמדת הטעינה.

אז למה זה משנה אם תעשה את זה עכשיו או עוד 6 שנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הנושא עדיין טרי, למרות שעברו שנתיים עם חשמל בכמות שהולכת וגדלה. נושא העמדות עדיין נקודה כואבת. 

לא ישים לבעלי בתים פרטיים ועמדות זמינות במקומות העבודה. לגבי כל השאר, קצת מוקדם, כמו שנכתב במאמר. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי עמדה בבית זה בהחלט כאב ראש, אלא אם כן יש איפה להטעין במקום העבודה ואז עוד איכשהו.

אני בתהליך של הקמת עמדה בבניין משותף (משהו שקצת הסתבך אבל יסתיים בקרוב), אבל כל פעם ללכת להטעין (אני משאיר את הסנטרי מוד דלוק) זה די מעיק.

אני מנצל את הזמן בעמדת הטעינה לטובת למידה, אבל זה עדיין מעיק כל פעם לצאת מהבית כדי להטעין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטעין בבנזין או בסולר, תלוי באוטו,  דווקא הולך יופי ומאוד מהר משום מה. בכלל מבחינתי מדובר בהיפוך תפיסה, מכוניות בעירה פנימית הן היוקרה האמיתית. בניגוד לחשמליות שמחייבות תכנון קפדני והרבה זמן פנוי ומשעמם בטווחי נסיעה ארוכים וכמובן תפילה זכה שיימצא מטען פנוי ותקין, במכוניות של " הדור הישן " מדובר באחרונת הטרדות, אם בכלל. וזה לוקסוס ולוקסוס עולה כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...