Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1232 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איך יודעים שקדם המותחן בחגורת הבטיחות תקין?

אם קדם מותחן מופעל, האם הוא יכול לחזור ולפעול שוב או שהוא כמו כרית אוויר מבחינת הפעולה

ברגע שהוא הופעל הוא כבר עשה את שלו וצריך להחליף אותו?

אני שואל בגלל ששמתי לב שהחגורת בטיחות של הנהג רפויה ולא חוזרת בעצמה למקום בסיום נסיעה

אלא אם אני קצת 'עוזר' לה להחליק בחזרה, אחרת בסיום נסיעה ויציאה מהרכב, האבזם נשאר על הכיסא של הנהג או נמצא רפוי בצמוד לדלת של הנהג

עד שאני קצת עוזר לו לחזור. זה מרגיש כאילו הקפיץ הפנימי משוחרר מעט.

בדקתי במשיכה מהירה של החגורה כלפי מטה תוך כדי נסיעה והחגורה בהחלט נתפסת כמו שצריך, השאלה אם זו האינדיקציה לתקינות שלה?


הרכב עשה תאונה בעברו (על-ידי הבעלים הקודם ממנו רכשתי את הרכב - אך לא נפתחו כריות אוויר)

 

תודה

 

פורסם

קדם מותחן(במאזדה, למיטב ידיעתי, הוא נמצא באבזם) הנו חד פעמי ויש להחליפו לאחר תאונה.

חגורה רפויה אינה מעידה על קדם מותחן תקול אלא כפי שהרגשת, קפיץ מחזיר תקול.

אי פתיחת כרית אויר בעת תאונה אינו מעיד שקדם המותחן לא הופעל. בחלק מהתאונות קדם המותחן מופעל לבדו ללא צורך בפתיחת כרית אויר.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 26 דקות, kompy כתב:

חגורה רפויה אינה מעידה על קדם מותחן תקול אלא כפי שהרגשת, קפיץ מחזיר תקול.

תודה רבה על ההתייחסות

 

אז מה שאני מרגיש כשהחגורה רפויה ונפולה על המושב בסיום נסיעה היא רק קפיץ מחזיר תקול, וקפיץ מחזיר הוא עניין בטיחותי או יותר עניין של נוחות?


לגבי קדם מותחן - איך כן אפשר לבדוק את התקינות שלו. האם היתה נדלקת מנורה כלשהי שמעידה על תקלה במערכת של הקדם מותחן?

יש דרך לבדוק כלשהי לבדוק אי תקינות של קדם מותחן?

 

תודה

פורסם

סליחה, טעות שלי.

קדם המותחן במאזדה נמצא בחגורה עצמה.

רצוי לבדוק את החגורה במוסך מומחה/מתמחה, כי יתכן ומישהו ״שיחרר״ את הנעילה וכעת נותרה לך חגורה רפויה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אוקיי

כשאתה אומר מישהו שיחרר את הנעילה, אתה מתכוון לקדם מותחן או לקפיץ המכני עצמו ששוחרר?
אלה שני דברים שונים, לא?
הקדם מותחן הוא החשוב מבחינה בטיחותית, נדמה לי.
איך בודקים את התקינות של הקדם מותחן עצמו?

פורסם

הכוונה לקדם המותחן.

את תקינות קדם המותחן יש להשאיר למומחים, לכן רצוי לגשת למוסך שיכול להתחייב לך שהוא יודע לבדוק זאת.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

קדם מותחן זה מנגנון פירוטכני טעון בחומר נפץ בכמות קטנה, שמצמיד את החגורה לגוף במקביל לפתיחת כרית אוויר. אחרי שהוא מופעל, צריך להחליף אותו.

 

 

בכל התנעה מתבצעת בדיקה חשמלית של הקדם מותחן ואם לא תקין תדלק נורה של כרית אוויר. 

 

קדם מותחן לא יהיה יעיל אם החגורה רפויה לגמרי, כיוון שאז גם אחרי שהוא יופעל החגורה לא תהיה צמודה לגוף. לכן חשוב גם שהסליל המחזיר שמגלגל את החגורה פנימה יהיה תקין. הסליל זה מנגנון אחר לא קשור לקדם מותחן. כמו כן יש בסליל המגלגל מנגנון אינרטי שנועל את החגורה אם מושכים אותה מהר מידי. זה לא קדם מותן אלא מנגנון מכאני פשוט, הוא לא מותח שום דבר אלא רק נועל את החגורה במצב הקיים.

  • אהבתי 2

 

 

פורסם
לפני 5 שעות, Buki כתב:

 

בכל התנעה מתבצעת בדיקה חשמלית של הקדם מותחן ואם לא תקין תדלק נורה של כרית אוויר. 

 

אלא אם במקביל לאי החלפת חגורת הבטיחות, הוסיפו חטא על פשע וחיברו את נורית כרית האויר אל נורית התרעה אחרת(לחץ שמן, טעינה).

 

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

כרגע אין לי שום מנורה שדולקת, כולן נכבות 2 שניות אחרי ההתנעה, גם זו של הכרית אוויר.

אבל מה שאתה אומר נשמע מדאיג, קראתי באמת שיש פושעים ששמים איזה נגד שגורם למנגנון של הכרית אוויר לחשוב שהוא תקין למרות שאין כרית אוויר בכלל

מקווה מאוד שזה לא המקרה. ההגה והדשבורד שלי נראים שלמים, אבל אין לדעת...

יש לי דרך לבדוק את זה בעצמי?

ואגב, מוסך מאזדה מורשה יוכל לבדוק אם יש כרית אוויר פיזית בהגה, שהיא מחוברת היטב ותקינה?

או שצריך לנסוע למוסך המרכזי שלהם בניר צבי?
 

פורסם

האמירה שלך, שנורית כרית האויר כובת לאחר כ-2 שנ׳ לאחר ההתנעה, מעידה שאין היא מחוברת לנורית התרעה אחרת.

 

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

כרית אויר - כנראה תקינה

קדם מותחן - כנראה תקין

חגורת בטיחות - תקולה, קפיץ מחזיר פגום וכפי ש- Buki ציין, קדם המותחן כנראה לא יהיה יעיל עקב זאת.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בדרך כלל, חגורה שלא מתגלגלת בחזרה זאת לא תקלה בקפיץ אלא פשוט ליכלוך בחריץ שמחזיק את החגורה מעל הכתף.

תרסס בתוך החריץ הזה מתחת לחגורה הרבה ספריי סיליקון ותראה קסם.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

×
×
  • תוכן חדש...