Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיב שמאלי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1571 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 22 דקות, FARM כתב:

רציונל: אני מבין שאני חי בג'ונג'ל, לכן לא אהייה פראייר, גם אני אתנהג כקוף)

^^

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, יוסי פרנקוס כתב:

אני מדבר על מצב שבו אני לגמרי בעקיפה.

אני יכול להיות על 130 ולעקוף עשרות רכבים ואז להתכונן לעבור חזרה ימינה ואז מגיע איזה בריון של 200 מאחורי ומהבהב לי, וברגע שיש יותר ממרווח של רכב אחד, הוא יעקוף אותי מימין, ולא יחכה שאני אעבור נתיב.

מן הסתם אם אתה לא עוקף אף אחד זה לא אותו דבר, אבל זה קורה גם כשאתה עוקף.

אז כן, הוא בבון חסר סבלנות. אני באמת לא נתקל בכאלו, אבל מבין שזה קיים.

 

לפני שעה, FARM כתב:

אכן. אנחנו חיים במדינה של בבונים. אין תרבות בכלל ותרבות נהיגה בפרט. מכיוון שזה הפך להיות הסטנדרט גם אנשים נורמטיבים נוהגים כבבונים (רציונל: אני מבין שאני חי בג'ונג'ל, לכן לא אהייה פראייר, גם אני אתנהג כקוף)

האמת שזה באמת קו מחשבה "בבוני". הרצון שלנו לחנך אנשים אחרים מאוד מותאם לצורה שבה התפתחה מערכת התחושות שלנו. העולם טס קדימה בטכנולוגיה בחמישים השנים האחרונות, אבל המוח שלנו עוד לא לגמרי שם. רק לפני מספר קטן של שנים לא היה דבר כזה מטוס או מכוניות, ורוב האנשים לא ידעו מה זה זרות. כולם חיו בתחת של השני. כל בנאדם שפגשת היה מאוד סביר שתפגוש אותו שוב, ולכן היה מאוד הגיוני לחנך אותו; משום שאם אתה מחנך אותו היום, מחר הוא יתנהג אליך ואל סביבתך אחרת.

היום אנו פוגשים - כמעט בכל יום - אנשים שהסיכוי שנפגוש אותם שוב הוא כמעט אפסי, ולכן אין באמת רציונל בלחנך אותם, אבל המוח שלנו עוד לא "התרגל" לזה, ולכן יש את האינסטינקט הלכאורה לא רציונלי של לנקוט בהתנהגות מחנכת. זה מוטמע בנו עמוק עמוק וייקח לזה הרבה זמן לעבור. 

  • מעניין 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני שעתיים, יוסי פרנקוס כתב:

אני מדבר על מצב שבו אני לגמרי בעקיפה.

אני יכול להיות על 130 ולעקוף עשרות רכבים ואז להתכונן לעבור חזרה ימינה ואז מגיע איזה בריון של 200 מאחורי ומהבהב לי, וברגע שיש יותר ממרווח של רכב אחד, הוא יעקוף אותי מימין, ולא יחכה שאני אעבור נתיב.

מן הסתם אם אתה לא עוקף אף אחד זה לא אותו דבר, אבל זה קורה גם כשאתה עוקף.

 

אכן, תרחיש שכיח בכל כפר שוודי שבמקרה מוצמדת לו דרך מהירה.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 3.3.2022 בשעה 18:23, יוסי פרנקוס כתב:

אנחנו מדברים פה על עקיפה לא חוקית, אז אנשים אומרים "אני לא אעקוב בצורה לא חוקית, אבל כן אהבהב עם האורות בצורה לא חוקית".

 

זה אבסורד.

 

לא מדוייק.

זה נכון ששתי הפעולות מהוות עבירה, אבל בין עבירות יש מדרג. יש עבירות מסוכנות יותר ופחות.

 

החוק אסר עקיפה מימין משתי סיבת עיקריות. 1. היא מתבצעת מהצד בו שדה הראיה קטן יותר ואתה שוהה בו לאורך כמה שניות. 2. היא יוצרת בלאגן בזרימת התנועה. והסיכון השלישי נוצר מעצם זה שאתה מבצע עקיפה שאסורה חוק ועלו להפתיע נהג שלא מצפה לכך.

 

לעומת זאת, הבהוב קצר באורות גבוהים יוצר הפרעה מינורית לנהג שלפניך (כמו שהסביר sperial, אין הכוונה לשימוש בריוני באורות גבוהים לאורך שניות ארוכות לצורך הטרדה וסינוור ממושכים, אלא סימון קצר של 2-3 הבהובים). 

 

אני בספק שיש מי שיטען שהסיכון שתי הפעולות הללו שווה ערך (אם כי מבחינת החוק לשתיהן אותו עונש).

אפילו החוק מתיר הבהוב קצר במקרים מסויימים ״מותר לאותת קצרות על ידי הבהוב האור הגבוה כדי להזהיר את נוהג הרכב שלפניו כי בכוונתו לעקפו או לעבור על פניו״).

פורסם
לפני 5 שעות, יוסי פרנקוס כתב:

בתוך ההקשר של נהיגה בישראל, כשהבהוב = קללה ותוקפנות, זו בעיה.

ההקשר נובע מהשימוש. בדיוק כמו שאם אתה מצפצף בקצרה כדי להזהיר רכב שעומד לעלות עליך או כזה שנרדם ברמזור זה לא אותו דבר כמו לעמוד על הצופר 10 שניות כי מישהו לא נוסע מספיק מהר לטעמך.

 

לפני 3 שעות, dani666 כתב:

אני רק שאלה - ממתי הבהוב באורות הוא עבירה בישראל?

זה לא ההבהוב, זו נסיעה עם אורות גבוהים, אסורה כאשר היא גורמת לסנוור. ההבהוב מותר כאמור, במקרים מסויימים:
 

99.   (א)  הנוהג ברכב מנועי שפנסיו מאירים באור גבוה, יעמעם אורותיו בכל אחד מאלה:

(1)   הוא נוסע לקראת רכב אחר באותה דרך עד שיעבור אותו רכב אחר, או כשהוא נוסע לקראת רכב אחר הנמצא בדרך סמוכה ועלול לסנוור נוהג רכב אחר;

(2)   הוא עוצר;

(3)   הוא נוסע מאחרי רכב אחר ואלומת האור הגבוה שלו מאירה את חלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו, אולם מותר לאותת קצרות על ידי הבהוב האור הגבוה כדי להזהיר את נוהג הרכב שלפניו כי בכוונתו לעקפו או לעבור על פניו, ובלבד שלא יאותת כאמור, אם הוא עלול לסנוור נוהג רכב אחר הבא לקראתו.

פורסם (נערך)
בתאריך 2.3.2022 בשעה 08:02, mottis כתב:

בדרך כלל אלה ש"מתנחלים" בנתיב השמאלי נוהגים עם תאורת DRL בלילה, לא מאותתים ועם פנסי ערפל אחוריים דולקים גם באוגוסט...

/ "מתנחלות".

 

בתאריך 2.3.2022 בשעה 10:05, ariel000 כתב:

בכנות מלאה, אי פעם ראית או אי פעם שמעת על מישהו שקיבל קנס על נסיעה בנתיב השמאלי?.

מעולם לא קרה שראיתי ניידת עוצרת מישהו על נתיב שמאל.

אז דע לך שקיבלתי דו"ח כזה בכביש 65 פרדס חנה, בשעת לילה ובכביש ריק

(בדיעבד הבנתי שהקנס לא חוקי כיוון שנסעתי פחות מ-3 ק"מ).

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

×
×
  • תוכן חדש...